Pagina 4 van 89 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 2202 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    @Robin, mooi Panorama!
    Merci!
    Ik zie overigens net dat ik zowaar nog 1 foto ben vergeten in de compositie. Links hoort de panoramafoto nog wat verder door te lopen. Domdomdomdom!

  2. #77

    Standaard

    Joepie, Joepie, Joepie 8) 8) 8)
    Ik heb gister te horen gekregen dat zowel mijn maatje als ik doormogen naar de Vakopleiding op school. Over een maand de laatste les van de basisopleiding, en dan daarna doorstromen naar de vakopleiding. Erg happy mee. Want het is niet echt helemaal vanzelfsprekend dat ze je doorlaten gaan.
    Bij ons was een belangrijke factor om ons door te laten gaan niet alleen dat we hebben laten zien dat we enige vorm van fotografisch inzicht hebben (niet bedoeld om te pochen overigens, maar even om iets duidelijk te maken voor de rest van het verhaal) maar ook omdat we gewoon stomweg gemotiveerd zijn, en we vanaf het begin af aan ook vooruitgang hebben laten zien. Als de docent commentaar op een foto gaf gingen we er ook meteen achter om dat recht te zetten waar mogelijk. Ook door foto's bijvoorbeeld opnieuw te gaan maken.
    Me = happy 8)

  3. #78

  4. #79

    Standaard

    Thanx 8)
    Gaat helemaal goedkomen denk ik
    Foto's van gister:

    #1


    #2


    #3


    #4

    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 12-03-2008 om 14:55

  5. #80

    Standaard

    DVD.nl forummers die geinteresseerd zijn in wat foto's van mijn bezoek aan London/Spurs, kunnen een URL krijgen als ze zich even melden bij mij via PM.

  6. #81

    Standaard

    @Christiaan, gefeliciteerd. Lees inmiddels dat veel mensen die opleiding doen. Heb er simpelweg geen tijd voor, anders zou ik misschien wel een poging willen wagen.

    Comments op je foto.
    De ogen zijn wel vaak ERG donker. Ik zou daar iets meer licht in willen zien. Vooral #2 vind ik het erg opvallend EN storend.
    Dit is een DJ en ik zou van iets meer attributen gebruik maken dan alleen een koptelefoon!
    #4 is wel leuk, alleen lijken sommige delen anders belicht/toning dan de voorgaande platen.
    Idee is leuk, maar met een paar aanpassingen heb je denk ik een NOG betere serie!

  7. #82

    Standaard

    Hehe, eerste dat ik, die gast en mijn docent met elkaar eens waren dat was dat op internet een commentaar absoluut ging zijn dat de ogen te donker waren. En dan waren we het er ook nog over eens dat dat over foto 2 ging. "Probleem" (zijn die er in fotografie dan? ) is een beetje dat we het toch met elkaar eens waren dat het hier een toevoeging kan zijn. Foto pakt op mijn niet gecalibreerde scherm wat licht uit. Op de schoolschermen zijn de donkere delen nog veel donkerder, en daar vullen die donkere ogen het juist aan IMHO.

    Voor de oplettende kijkers is foto 3 aangepast.
    De foto is wat naverscherpt, en hij is vrij subtiel gedodged en geburned.
    Verscherpen overigens niet via USM maar via fill --> 50%grijs --> filter --> high pass op 4%.
    Dodge/Burn zelfde, maar dan high pass veranderen voor zwart en wit schilderen

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Foto pakt op mijn niet gecalibreerde scherm wat licht uit.
    calibratie lijkt mij essentieel. Zeker met jouw opleiding

  9. #84

    Standaard

    Weet het Moet nog steeds achter een Spyder aan ofzo.
    Wilde daar alleen mee wachten tot helemaal zeker was dat ik door kon gaan op de vakopleiding. En dat is nu zeker. Dus er is een reeele kans dat er op vrij korte tijd een calirbratietool komt. (al moet ik zeggen dat mijn eigen scherm opvallend ver overeenkomt met wat ik op school zie 8))

  10. #85

    Standaard

    Ik heb op het werk twee monitoren. Allebei gewoon CRTs en ook best wel oud.
    Heb een calibratietool op beide monitoren los gelaten.
    En, guess what... ook na calibratie zien ze er verschillend uit...
    Wat moet ik daar dan nou mee?

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Weet het Moet nog steeds achter een Spyder aan ofzo.
    Wilde daar alleen mee wachten tot helemaal zeker was dat ik door kon gaan op de vakopleiding. En dat is nu zeker. Dus er is een reeele kans dat er op vrij korte tijd een calirbratietool komt. (al moet ik zeggen dat mijn eigen scherm opvallend ver overeenkomt met wat ik op school zie 8))
    Wat jij op school ziet.........

    Heeft te maken dat je hersenen dingen normaliseren. Als ik je een scherm laat zien met een redelijk groene toning. Zie jij het verschil niet, totdat je een ander scherm er direct naast ziet.
    Vandaar dat een Spyder uitkomst bied. je wilt als je iets afdrukt GOED hebben en niet te mooi. Veel LCD schermen hebben TEVEEL contrast. JIJ ziet het niet, je hersenen wennen eraan maar als je iets laat printen of zien op een gecalibreerd scherm......

    Als wat serieuzere amateur heb ik al mijn schermen gekalibreed.

    @Robin, heb je een tool gebruikt of een Spyder o.i.d? Dat is nl. wel de beste methode.

  12. #87

    Standaard

    De tool die ik gebruikt heb...
    Er staat gretagmacbeth op (of zoiets).
    Het is een oog dat je voor de monitor hangt.
    Vervolgens start je wat software op en gebeurt er een en ander.
    Ik

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    De tool die ik gebruikt heb...
    Er staat gretagmacbeth op (of zoiets).
    Het is een oog dat je voor de monitor hangt.
    Vervolgens start je wat software op en gebeurt er een en ander.
    Ik
    Ok, vergelijkbaar met een Spyder.
    Omgevingslicht is ook wel iets waar je rekening mee moet houden.

  14. #89

    Standaard

    Heb ondertussen met regelmaat foto's op school bewerkt, en afgedrukt. Dus in een compleet gecontrolereerde omgeving. Daarna de foto's vergeleken met wat ik op mijn eigen scherm zie. Daar zit inderdaad verschil tussen ja. Maar het verschil tussen mijn laptop scherm, en die van mijn foto-pc is aanzienlijk groter.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Heb ondertussen met regelmaat foto's op school bewerkt, en afgedrukt. Dus in een compleet gecontrolereerde omgeving. Daarna de foto's vergeleken met wat ik op mijn eigen scherm zie. Daar zit inderdaad verschil tussen ja. Maar het verschil tussen mijn laptop scherm, en die van mijn foto-pc is aanzienlijk groter.
    Laptop schermen zijn vaak behoorlijk blauw. Ik heb mijn Laptop gecalibreerd en mijn CRT scherm van mn PC ook. Zijn vegelijkbaar en als ik de juiste ICC profielen download kan ik ook mijn gehele keten controleren.

  16. #91

    Standaard

    Hmm. 10 januari ben ik ook weer op de foto gezet. Voor de derde keer in een week tijd echter dat er nog een auto om me heen zat
    En wederom (2 x) met 94 gecorrigeerd waar ik maar 80 mag Kast over het hoofd gezien.....

  17. #92

    Standaard

    Je kan ook zeg maar...niet te hard rijden...

    Idee ?
    Doorbreek de clichés!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  18. #93

    Standaard

    Ach, je probeert op tijd bij je volgende adres te zijn. Half om half wordt je er toe verplicht door een vrij strakke planning van de centrale. Zelf rij ik in mijn eigen leven niet echt veel te hard.
    Boete "viel me nog mee" met 54 euro overigens. Had hem zwaarder verwacht.
    Edit: geluk bij een ongeluk. Krijg net bericht van een fotoklant dat ze de rekening te laag vonden :P Ze maken nog even wat extra over. Precies het bedrag dat ik kwijt ben voor die bekeuring (op een paar euro na) Hoezo stom toeval....
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 15-03-2008 om 12:39

  19. #94

    Standaard

    Ach, dat is de voorzienigheid. Toeval bestaat niet!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #95

    Standaard


    En kwam er net achter dat door weer iemand anders ook al meer is betaald dan gevraagd.
    Ben ik dan echt zo goedkoop met mijn foto's? 8)

  21. #96

    Standaard



    Gisteren voor de tweede keer in 1 week werd mij verteld dat ik geen foto's mocht maken: vorige week bij Tottenham-PSV mocht ik mijn telezoom niet gebruiken tijdens de wedstrijd en gisteren tijdens ... (raad eens) mocht ik uberhaupt niet fotograferen. Maar ja, inmiddels had ik wel al vier/vijf shotjes gemaakt. Waaronder bovenstaande...
    Vluchtig wat bewerkt in Photoshop, dat wel...
    Uit mijn hoofd: ISO1600, 1/25s, F5.6...

  22. #97

  23. #98

    Standaard


    Mooi. Jammer dat je niet vrij kon schieten

    Heb je al een ruisonderdrukker ? Heel handig bij deze ISO's in het donker :

    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  24. #99

    Standaard

    Herken je de band?

    En, nee, ik heb me nog niet verdiept in de ruisonderdrukking...

  25. #100

    Standaard

    Probeer NoiseNinja eens, erg handig

    The Cure ? Neen, die ken ik niet
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 4 van 89 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •