Pagina 26 van 89 EersteEerste ... 162223242526272829303676 ... LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 2202 worden weergegeven.
  1. #626

    Standaard

    Duidelijk te lang geen photoshop aangeraakt de laatste tijd.
    Ik ben bezig om eindelijk mijn foto's van mijn schoolopdracht van weken geleden in hetzelfde formaat te krijgen om alles op liggend a3 af te kunnen drukken.
    Probleem is dat ik zowel staande als liggende foto's heb. Dus ik wil nu mijn foto's allemaal 27cm hoog maken, en ze gecentreerd op een a3 canvas plaatsen. Simpel gezegd, momenteel moeilijk gedaan.
    Ik maak een nieuw document aan op a3 formaat. Dat is 29.7cm hoog.
    Ik neem een portraitstandfoto, en verklein hem naar 27cm.
    Ik sleep de foto vanuit zijn oorspronkelijke lokatie naar mijn nieuwe document en centreer hem.
    Ik open een landscapestand foto, en vergroot hem naar 27cm.
    Ik sleep de foto vanuit zijn oorspronkelijke lokatie naar mijn nieuwe document en centreer hem.
    Nu komt het vreemde: de landschapsfoto's zijn stukken lager dan de portraitstandfoto's.
    Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

  2. #627
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Misschien verschil in pixels per inch?

    Maar wat bedoel je eigenlijk met verkleinen naar 27cm bij portraitstand en vergroten naar 27 cm bij landscapestand? Waren de foto's oorspronkelijk in hetzelfde formaat (RAW of JPG)?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #628

    Standaard

    Erg mooi AvsD
    Wat ik veel te horen krijg van betere fotogs is dat ik op m'n horizon moet letten, mijne zijn allemaal smileys...bij jou die spoorfoto ook. Schijnt niet te horen dat fisheye effect

    Christiaan ?
    Beide 27cm hoog...? Dan zijn ze toch altijd anders ? Of snap ik het nou niet ?
    Als de ene 27 hoog moet worden, moet de ander toch 27 in de breedte ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #629

    Standaard

    Nee, ik wil beide foto's echt 27cm in de hoogte hebben.
    Bij een A3 (van bijna 30cm hoog en ruim 40 breed) ik mijn foto's dus 27cm hoog hebben.
    Bij een foto in portraitstand kan ik er op die manier mooi 2 naast elkaar plaatsen op één canvas, en bij foto's op landschap kan is het ook mooi beeldvullend.
    Maar om één en ander wat evenwichtig te houden wil ik de hoogte van de foto's dus niet variabel hebben. Die moet gefixeerd zijn op die hoogte.
    Zal morgen wel even een voorbeeldje plaatsen met hoe ik het dus niet wil hebben

  5. #630

    Standaard

    Klinkt als een ratio probleem ? Net als bij 4:3 16:9 en al die beeldformaat ratio's....?
    A3 is gebaseerd op een 1:1.41 ratio en jij gaat uit van een 1:1.5 ratio ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #631

    Standaard

    lijkt me sterk...

    je mag me wel ff toevoegen op msn christiaan! dan kan ik ff kijken voor je!

    Spot_in_the_shadow[at]hotmail[dot]com
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  7. #632

    Standaard

    Ik snap z'n hele probleem niet
    Ik blijf gokken tot ik het goed heb
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #633

    Standaard

    Christiaan ?
    Jij zei een tijd terug dat je via een website foto's te koop aanbood. Heb je inmiddels al iets verkocht daar ? Ben wel nieuwsgierig of dat werkt.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #634

    Standaard

    Even terug naar de pana's.

    CS3 doet het inderdaad heel wat beter dan CS2. CS3 past echt alles van de foto's aan. Helderheid etc maar ook alle mogelijke vormen van vervorming. CS4 zou meen ik nog een tandje beter zijn.

    Voor de gene die intresse heeft om photoshop legaal te hebben, maar niet voor commercieel gebruik! wil ik wijzen naar surfspot.nl
    Je dient dan wel student te zijn, een kopie van je inschrijf bewijs dien je te sturen naar adobe en na beoordeling krijg je dan de licentie code.
    Vorig jaar heb ik zo master edition CS3 aangeschaft voor een fractie van de normale prijs. Helaas was ik dus wat te vroeg en kwam 3 maanden later of zo cs4. Ik weet niet of die nu ook al bij surfspot.nl staat. Naast de master edition zijn daar ook kleine pakketten van adobe met photoshop erbij, kun je nog "goedkoper" uit zijn.
    (Misschien voor het eind van het studiejaar nog toch nog even cs4 aanschaffen, tot dan gaat het nog.)

    Legaal werkt toch net wat prettiger.

  10. #635

    Standaard

    Ik heb sinds afgelopen zondag CS4. Heb er slechts even mee gewerkt en me nog niet kunnen verdiepen in de verschillen met CS3.
    De foto's van Merc zijn bijzonder mooi!

  11. #636

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Christiaan ?
    Jij zei een tijd terug dat je via een website foto's te koop aanbood. Heb je inmiddels al iets verkocht daar ? Ben wel nieuwsgierig of dat werkt.
    Heej, ik voel me aangesproken
    Nee, ik ben daar toen niet verder mee gegaan. Kreeg het zo snel niet voor elkaar om dat werkend te krijgen, en momenteel wordt mijn tijd volledig door andere zaken thuis opgeslokt. Zit dan ook erg weinig achter mijn pc, of op fora momenteel.
    Mijn probleempje met photoshop is ook opgelost. Bleek inderdaad te maken te hebben met twee verschillende DPI's in de bestanden. Had mijn lege canvas automatisch op 300dpi aangemaakt, waar ik mijn foto's op 240 had staan, en op 300. Dus dat geeft wat verschillende resultaten. Dat is opgelost. Kan binnenkort mijn eindproduct laten zien van mijn reportage van weeeeeeeken geleden

  12. #637

    Standaard

    Ik heb een beetje lopen goochelen, ik geef het toe, maar deze foto's komen oorspronkelijk wel uit mijn telefoon! En dat is geen nieuwtje meer. Let niet op de scherpte of de juist gekalibreerde kleuren of niet,... Daar gaat het niet om. Het gaat om het idee.



    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  13. #638

    Standaard

    Jaren '70 misprints uit een doos op zolder ?
    Lol, nah, ik zie de stemming die je wilt overbrengen
    "Scenes, not from a movie"
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #639

    Standaard

    Met 70 km p/u een slee vooruit trekken







    Ps. Deze post hoort bij mijn goede voornemen om wat activer te posten ipv alleen te lezen Dus vanaf nu zullen er regelmatig foto's van mij te vinden zijn online

  15. #640

    Standaard

    Waar plaatsen jullie eigenlijk je foto's online? Ik heb ze nu geupload naar mijn eigen server, maar misschien dat jullie nog een goeie tip hebben?

  16. #641

    Standaard

    Wat geschoten plaatjes van vandaag, die ik uiteraard met jullie wil delen! (lang geleden alweer, dus mijn oude hobby weer even opgepakt)!:


    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bjorn S. Bekijk bericht
    Waar plaatsen jullie eigenlijk je foto's online? Ik heb ze nu geupload naar mijn eigen server, maar misschien dat jullie nog een goeie tip hebben?
    Ik gebruik photobucket.com
    Er is bijvoorbeeld ook imageshack.us maar die is iets vaker niet bereikbaar (zelden, maar toch)
    Of je kunt lid worden van Flickr.com, nee das geen homosite, je kunt er 200 foto's kwijt, veel vinden en alles goed organiseren en delen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  18. #643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Wat geschoten plaatjes van vandaag, die ik uiteraard met jullie wil delen! (lang geleden alweer, dus mijn oude hobby weer even opgepakt)!:
    Het meisje is schattig en die duif is leuk
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #644

    Standaard

    Ik maak gebruik van een homepage die ik via one.com heb. Iets van € 50,- per jaat incl domeinnaan. Onbeperkte data verkeer en ondertussen 2Gb aan ruimte.

  20. #645

    Standaard

    Ik heb dus een eigen server, heeft het gebruik van bv. photobucket nog voordelen ten opzichten van eigen ruimte? Op zich vind ik het een nadeel dat ik, als ik alle links naar foto's toe wil laten bestaan, die afbeeldingen nooit mag wissen van mijn webspace.
    Is het bij photobucket e.d. zo dat die altijd blijven bestaan?

    En het uploaden? Gaat dat makkelijk en snel?

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Het meisje is schattig en die duif is leuk
    Duif?
    En jij was een vogelkenner ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #647

  23. #648

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bjorn S. Bekijk bericht
    Ik heb dus een eigen server, heeft het gebruik van bv. photobucket nog voordelen ten opzichten van eigen ruimte? Op zich vind ik het een nadeel dat ik, als ik alle links naar foto's toe wil laten bestaan, die afbeeldingen nooit mag wissen van mijn webspace.
    Is het bij photobucket e.d. zo dat die altijd blijven bestaan?

    En het uploaden? Gaat dat makkelijk en snel?
    Mijn foto's staan nu een paar jaar op photobucket, en daarvoor gebruikte ik imageshack en die staan er ook nogsteeds op.
    Ik heb er honderden foto's op staan, maar wel voor internet gebruik, dus niks is enorm qua Mb's.
    Ik sta automatisch ingelogd, dus ik ga naar hun home pagina en ben meteen ingelogd. Als ik op m'n naam klik kom ik op pagina 1 van m'n album, daar staan de meest recente uploads. Daar kan ik vervolgens op Choose File klikken om één of meerdere foto's in één keer up te loaden. Dat uploaden gaat in procenten, meestal grote stappen omdat m'n bestanden nooit groter zijn als 1mb, de uploads komen in beeld te staan zo gauw de file of files allemaal klaar zijn, dat kan gewoon in een groot album of in een mapje.
    Nu zie ik de thumbnails en als ik er op ga staan met m'n pijltje krijg ik meerdere opties voor links, voor email, html, img of direct. Of ik vink meerdere foto's aan en genereer linkjes voor allemaal.
    Je kunt uiteraard nog veel meer doen, maar heel veel gebruik ik niet. Alles staat bij mij in één grote map :

    http://s100.photobucket.com/albums/m39/mercapto/
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  24. #649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Duif?
    En jij was een vogelkenner ?
    Ik kan al die exotische vogels niet uit elkaar houden.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bjorn S. Bekijk bericht
    Ik heb dus een eigen server, heeft het gebruik van bv. photobucket nog voordelen ten opzichten van eigen ruimte? Op zich vind ik het een nadeel dat ik, als ik alle links naar foto's toe wil laten bestaan, die afbeeldingen nooit mag wissen van mijn webspace.
    Is het bij photobucket e.d. zo dat die altijd blijven bestaan?

    En het uploaden? Gaat dat makkelijk en snel?
    Het voordeel is dat je anoniem kunt hosten, dat mensen niet in je overige mappen gaan bladeren en je per ongeluk onbeveiligde info gaan bekijken. Daarnaast is het dataverkeer belangrijk. Sta je op een populaire pagina, met een grote afbeelding of meerdere afbeeldingen, dan kun je een hogere rekening krijgen voor de hosting. Al zal dat feitelijk wel meevallen.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Pagina 26 van 89 EersteEerste ... 162223242526272829303676 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •