Pagina 2 van 89 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 2202 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Tja, heb ook een recht voor zijn raap zelfportret. Daar is werkelijk niets aan
    Kreeg de opdracht wat anders te doen. Iets meer eigen input in de foto zetten. En eerste dat in me opkwam was dit ideetje.
    Zal zo even het recht voor zijn raap portretje opzoeken. Saaie plaat overigens.

  2. #27

    Standaard


    Niet teveel letten op de shopfouten in mijn haar Moet nog aangepast worden als ik besluit door te gaan met de foto.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Jullie kijken allebei eng, zover ben ik al.
    Ik vind ze beide overdreven. Leuk als de opdracht "karikatuur" was, maar voor een normaal portret mij te overdreven, zulke foto's maak je nooit van een klant als die voor een portret komt, waarom dan wel bij een zelfportret ?
    Wie zegt dat een zelfportret aan deze "regels" moet voldoen? Tuurlijk is de mijne zwaar overdreven....dat is ook de bedoeling!! Probeerde een soort psycho-achtige look te creeren......just 4 fun..... En wie heeft het over klanten.....ben een hobbyist dude....

  4. #29

    Standaard


    Oowja, kreeg bij een andere poging van dat eerste zelfportret van me op deze pagina van mijn docent te horen dat mijn slagschaduwen niet extreem genoeg waren. Had de flitser juist zo laag mogelijk gezet. Krijg ik te horen dat ik hem zo hoog mogelijk moest zetten.
    Kreeg de opdracht van mijn docent om de schaduwen gewoon extremer te maken.
    Komt mede doordat ik een foto wilde maken waarbij ik weggedoken in een hoekje zat. Wilde juist een foto maken die niet volgens de richtlijnen was. Dat soort foto's vind ik maar saai

    Dit is een gecropte versie van de eerder getoonde versie.
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 26-02-2008 om 15:13

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wie zegt dat een zelfportret aan deze "regels" moet voldoen? Tuurlijk is de mijne zwaar overdreven....dat is ook de bedoeling!! Probeerde een soort psycho-achtige look te creeren......just 4 fun..... En wie heeft het over klanten.....ben een hobbyist dude....
    Ik probeer alleen maar te illustreren dat tegenwoordig niks meer gewoon mag zijn. Met de avatar "generatie" die op MSN, forums, hyves, myspace en weet ik veel waar nog meer allerlei creatieve uitspattingen als pasfoto gebruiken is een goed portet zeldzaam.
    Probeerde ze eerst maar via een simpel portret maar eens de techniek te leren, vaak lukt dat niet en hopen ze via een creatieve manier hun gebrek aan basiskennis te verstoppen...photoshop FTW!

    Ik heb geen regel genoemd
    Ook was mij niks bekend van het "eens wat anders" gedeelte van de opdracht, dat had Christiaan er niet bij gezegd.
    Ik vind saai met goede techniek toch mooier
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #31

    Standaard

    Dan verschillen we daarin in mening
    Technische perfectie doet me niet altijd wat. Heb liever een foto die wat zegt dan een portretfoto zoals die andere twee die ik gepost had (al zouden die wel technisch goed gelukt zijn)

  7. #32

    Standaard

    Vakbroeders,

    Ik heb een vraagje. Voor mijn foto-cursus wil ik de volgende foto namaken:



    Ik heb inmiddels een foto met een model (dochter-lief) van bovenstaande scene. Ik heb echter voor een tweetal bewerkingen op de foto jullie hulp nodig.

    Ten eerste: de ogen... Hoe krijg ik bovenstaand effect het best voor elkaar.
    Ten tweede: ik heb het model uit moeten knippen aangezien ik niet over een studio met witte muren beschik. Dat uitknippen is vrij goed gelukt, echter de overgangen met de rand zijn nu vrij hard. Hoe kan ik die het best wat softer maken?

    Graag jullie reactie.

  8. #33

    Standaard

    Kan de ogen eigenlijk niet echt heel goed zien.
    Heb je wellicht een iets grotere afbeelding?

  9. #34

  10. #35

    Standaard

    Thanx.
    Damn. Heb over zo'n techniek laatst nog iets zitten lezen op internet. Eens hard nadenken welk topic dat geweest is.

  11. #36

    Standaard

    Het lijkt er op alsof de beeldlijnen over de gehele breedte zijn uitgerokken en lineair geinterpoleerd. Kijk maar naar haar oren, die zijn ook te groot.

    Hoe zit het met het softer maken van de randen (dat andere probleem)? Dat is voor jou toch een eitje?

  12. #37

    Standaard

    In dat geval is de warp-tool van photoshop gebruikt. Al is dat moordend voor de kwaliteit van je foto geloof ik.
    Dat zachter maken? Heb ik ook meestal ruzie mee eerlijk gezegd. Even ps opstarten hoor.

  13. #38

    Standaard

    Als je je penseel selecteert, heb je allemaal opties bovenin beeld. Meest rechtse `moet je selecteren. Verzacht het al een beetje.
    Verder nog een beetje pielen met je flow en de opacity.

  14. #39

    Standaard

    Bedankt. Zal het vanavond eens proberen!!!

  15. #40

    Standaard

    Het resultaat...
    Vind het zelf best aardig gelukt!
    Al is er ook nog voloende op aan te merken...



  16. #41

    Standaard

    Hi,

    Kan me voorstellen dat je tevreden bent met het resultaat.
    Persoonlijk zou ik het effect alleen nog net iets meer overdrijven. Voor nog meer dramatiek zeg maar. Verder vind ik de overgang tussen je modelletje en je achtergrond toch nog aan de harde kant.
    Maar dat zijn beide dingen die absoluut goed opgelost kunnen worden. Het begin is alvast erg netjes

  17. #42

    Standaard

    Klopt, ik begon gisteren om tien uur 's avonds met nog wat nabewerken van de orginele foto. Een uurtje later bovenstaand resultaat. En toen vond ik het bedtijd.

    Inderdaad, de ogen moeten nog wat extremer, maar het begin is er.
    Ik krijg ook de indruk dat het meisje op het orgineel meer "bovenop" de fotograaf zit, maar misschien is dat meer een kwestie van iets krapper inkaderen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Ik krijg ook de indruk dat het meisje op het orgineel meer "bovenop" de fotograaf zit, maar misschien is dat meer een kwestie van iets krapper inkaderen.
    Ik denk dat dat meer ligt aan de manier waarop de foto is genomen. Bij het origineel zit het meisje op handen en voeten en leunt naar de fotograaf. Bij jouw meisje steunt ze meer alleen op haar armen en gooit juist meer haar hoofd in de nek.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #44

    Standaard

    Dat zou ook kunnen.
    Het model was erg lastig op dat moment!
    Bij iedere klik wilde ze naar het schermpje komen kijken naar het resultaat.
    Maar, het moet worden gezegd, het was ook niet echt een makkelijke houdig waar ze in moest zitten/liggen.

  20. #45

    Standaard

    Leuk alle foto's bekijken van mede forum leden.

    Ik vind foto's maken ook super. Vandaag even op pad geweest met me nieuwe camera

    de sony DSC H9, De camera tussen spiegel reflex en compact in zeg.

    mooie scherpe beelden , zelfs na 15x optical zoom.

    Mooie foto's staan op deze site zal proberen binnenkort ook even iets te posten
    DVD FREAK

  21. #46

    Standaard

    Heb even snel een testje gedaan:



    Nederlandse Photoshop: Filter -> Uitvloeien (CTRL + SHIFT + X)
    Vervolgens met het vijfde icoontje van linksboven (of druk op B) en wat instellingen rechts de ogen wat "opblazen". Je kunt de ogen evt wat bleker maken om het effect van het origineel te krijgen.

    Good luck!

  22. #47

    Standaard

    Ben bezig met een korte presentatie over James Nachtwey voor op school. Heb niet komende maandag, maar de maandag erna presentatie over een voor mij goede fotograaf.
    Moge duidelijk zijn dat ik James Nachtwey gekozen heb.
    Wellicht dat er mensen zijn die mijn presentatie even willen bekijken op puur de powerpoint presenatie als die klaar is? (verhaaltje erbij ontbreekt natuurlijk )
    Hoop hem morgenavond af te hebben. Morgen overdag/begin van de avond nogal druk met fotograferen en werken.
    Ben overigens bezig zijn boek te bestellen bij bol.com
    Daar zou die in theorie binnen 2 a 3 weken geleverd moeten kunnen worden.
    Ben alleen bang dat het meer zo'n 2 a 3 maanden wordt. Als ik geluk heb. Boek is praktisch niet leverbaar.
    edit: besteld. Ben alleen zo handig geweest om de rekening naar mijn vader te sturen (heb daar sinds ik op de Hogeschool Zeeland zat niets meer besteld, en mijn ouders betaalden mijn studieboeken....) Even benieuwd naar zijn reactie als die die rekening van zo'n 125 euro voor zijn neus krijgt. Zal hem wel even vertellen dat die meteen mijn kant uit moet
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 29-02-2008 om 02:32

  23. #48

    Standaard

    Vandaag is mijn externe harde schijf overleden.
    Al mijn foto's van 2007 en 2008 zijn weg.
    Het huilen stond/staat me nader dan het lachen zou ik zeggen
    Me sa no happy?
    Dat is een berichtje van me dat op een ander forum staat.
    Helaas 100% waarheid

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Dat is een berichtje van me dat op een ander forum staat.
    Helaas 100% waarheid
    Dat is klote, ook geen backup dus?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Kort maar krachtig: nope. Kan nu wel gaan roepen dat ik dat had moeten doen, maar de prakijkt wijst uit dat ik dat op dit moment dus niet heb. Ben wel bezig met een systeem dat het wel vrijwel 100% zeker bewaard blijft (krijg de mogelijkheid om ws een raid3 systeem + back-up te gaan maken)

Pagina 2 van 89 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •