Pagina 86 van 89 EersteEerste ... 36768283848586878889 LaatsteLaatste
De resultaten 2.126 tot 2.150 van 2202 worden weergegeven.
  1. #2126

    Standaard

    Eigenlijk is het nog het leukste om te zien hoeveel er nog voor 'de storm' in die flat gebeurd aan de overkant.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #2127

    Standaard

    Hahaha. Dat was mij ook opgevallen ja. Dat viel in de praktijjk dus totaal niet op.
    Nu ben ik onderhand een uur of 3 bezig met een zonsondergang. Jammer genoeg niet zo spectaculair als ik had gehoopt/verwacht, maar wellicht wordt het nog wat. Enige is dat ik niet weet hoe het gaat uitpakken dat ik een interval van 10 seconden aanhou, en ik verwacht dat de sluitertijd onderhand meer dan 10 seconden is. Of de interval neemt toe, of de sluitertijd is te weinig waardoor de foto's te donker worden. Ik ben benieuwd

    Edit; de sluitertijd loop inderdaad op. Dus dat betekend dat op een gegeven moment de afspeelsnelheid gaat verdubbelen. Och, het was pas 240x zo snel als de werkelijkheid; straks naar 480x moet ook voldoen Ik laat nu eerst de camera maar doorlopen tot de accu leeg is cq de geheugenkaart vol is. Maar dat kan nog wel eens even een tijdje duren.
    Nu na 1200 foto's is de accu voor 1/3e vol, en aangezien de camera op JPEG small ingesteld staat (je verkleint alles toch) is het kaartje nog alles behalve vol. Humor dit. Misschien pak ik zonsopkomst ook nog wel mee
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 08-06-2015 om 23:15

  3. #2128
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vind het wel cool die timelapse.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #2129

    Standaard

    Wat houdt je tegen? Gewoon camera op statief. Eventueel/indien mogelijk Magic Lantern installeren, en gaan met die banaan. Het VREET alleen echt foto's. Ik heb in 2 dagen ruim 3.000 extra clicks op mijn 5DII erbij gezet

    Dit is een stukje van mijn zonsondergang van gisteravond.

    Zonsondergang Vlissingen by Christiaan Sauer, on Flickr

  5. #2130

    Standaard

    Ik zit half voor de grap, half omdat ik het eens een serieuzere poging wil geven me in te lezen over het maken van een mooie timelapse.

    Over twee weken heb ik herexamens van school; ik denk dat ik tot dat punt aan toe maar zelf een beetje blijf kliederen. DAAR komt een bak theorie bij kijken, bij een mooi filmpje :O En dan wil je eigenlijk nog externe software gebruiken om de flikkeringen weg te werken, de overgangen soepel te krijgen, en nog iets als Premiere Pro om er daadwerkelijk een kleine productie van te maken

  6. #2131

    Standaard

    Nu bezig met een proef om te kijken hoe het uitpakt met sluitertijden van 1 seconde, en een interval van 5 seconden.
    De filmpjes hiervoor waren met een interval van 10 seconden, en de sluitertijd werd door de camera verwerkt. Dus dit is een andere insteek. Ik vind het wel leuk, eens wat uitproberen om die timelapse filmpjes.
    Hopelijk heb ik straks nog voldoende accu over voor de daadwerkelijke zonsondergang. Zoniet, morgen weer een dag
    (idee achter die sluitertijd van 1 seconde is overigens om een veel vloeiender filmpje te krijgen. Met korte sluitertijden krijg je last van het "stakato-effect". Haperig dus.

    Edit.

    Ghehehe. Ik loop eindelijk tegen de beperkingen van mijn laptop aan Ik ben nu bezig om bijna 300 RAW bestanden in 1 keer om te zette naar JPEG. Zonder enige bewerking erin. De ventilatoren van mijn laptopje staan op 5000RPM te blazen op het moment, en nog wordt mijn laptop loeiwarm. Op schoot houden is even geen optie Als dit klaar is alles nabewerken, en dan opnieuw gaan opslaan. Reden? Ik wil eens twee identieke filmpjes maken, met als enige verschil dat de ene ruw uit de camera komt, en de ander nabewerkt is. Gewoon om eens te kijken wat dat voor effect heeft op het eindresultaat Beide resultaten staan vanavond online. De accu heeft voldoende saus over om de zonsondergang ook mee te pakken. Even de RAW bestanden 1 maatje kleiner maken, dan kunnen er meer op mijn kaartje. 8GB is gewoon echt WEINIG voor zulke dingen...
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 12-06-2015 om 19:40

  7. #2132

    Standaard

    Bewerkt by Christiaan Sauer, on Flickr

    Onbewerkt by Christiaan Sauer, on Flickr

    Vind het verschil gewoon grappig. Straks nog 1tje, en dan stop ik met mijn TL filmpjes

    edit. Oh Fxck. Inderdaad. De eerste had ik de software naar 1080 gezet. Tweede is maar 720. Ik begin niet opnieuw met renderen

    Edit.

    Grappig om te zien dat er inderdaad een (lichte) flikkering in het beeld zit. Ik ben nu bezig met te proberen te ontdekken hoe de nieuwste versie van Magic Lantern werkt, waar de de-flikkering standaard in verwerkt zit. Schijnt nog niet 100% te zijn wat je wilt, maar wel een stuk beter. Volgende keer (moet het lekker weer zijn, iets donker ivm de lange sluitertijden, de hond niet bij me hebben, en een boek te lezen ivm vervelen) eens een stuk langere TL gaan maken. Dit is 40 minuten werk, en dat is te weinig.

    Vlissingen Boulevard by Christiaan Sauer, on Flickr
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 12-06-2015 om 23:43

  8. #2133

    Standaard

    Weer tijd voor een aantal "echte" foto's.
    1 In kleur zoals jullie kunnen zien (en je ziet meteen waarom). De LE foto's uiteraard in zwart wit. Ik blijf er fan van.

    Setting sail to a setting sun by Christiaan Sauer, on Flickr

    LE Vlissingen by Christiaan Sauer, on Flickr

    LE Vlissingen by Christiaan Sauer, on Flickr

    LE Vlissingen by Christiaan Sauer, on Flickr

  9. #2134

    Standaard

    Grimmige sfeer in de z/w foto's en wat valt er veel te zien in die kleurenfoto zeg, nice.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #2135

    Standaard

    Thanx!

    Leuk om weer te merken hoe foto's verschillend opgevat worden. Zelf vind ik de sfeer juist wat meer naar "sereen" neigen En dan met name de laatste.

    Ohja; voeg me vooral toe op facebook: www.facebook.com/sauerfotografie Je zou me helpen met de likes

  11. #2136

    Standaard

    Ik vind vooral de 2e grimmig en kan met je meegaan in sereen voor de 3e

    Ik hoop voor je dat anderen je toevoegen via FB, maar helaas voor je gebruik ik het daar niet voor.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #2137
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Thanx!

    Leuk om weer te merken hoe foto's verschillend opgevat worden. Zelf vind ik de sfeer juist wat meer naar "sereen" neigen En dan met name de laatste.

    Ohja; voeg me vooral toe op facebook: www.facebook.com/sauerfotografie Je zou me helpen met de likes
    Done!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #2138
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik vind vooral de 2e grimmig en kan met je meegaan in sereen voor de 3e

    Ik hoop voor je dat anderen je toevoegen via FB, maar helaas voor je gebruik ik het daar niet voor.
    Waarvoor dan wel? Geheel niet toch?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #2139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Waarvoor dan wel? Geheel niet toch?
    Overzeese vrienden, paar hele goeie vrienden(al heeft de helft het niet) en familie.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #2140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    maar helaas voor je gebruik ik het daar niet voor.
    Ik kan je er alleen maar groot gelijk in geven Tot een jaar geleden verdomde ik het ook om FB te gebruiken.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Done!
    Top!

    Hier een tussenresultaat van mijn Timelapse filmpjes van de laatste tijd. Zoals je ziet is dit nog echt een aaneenschakeling van beelden zonder echt een "mooie" samenhang.
    Er is gebruik gemaakt van verschillende sluitertijden (varierend van echt 1/1250e seconde tot 2.5 seconden). Er zit nogal wat verschil tussen de paarse zonsondergang, en de gele/goude zonsondergang. Interval tussen de shots is nogal wisselend (variërend tussen de 3, 5 of 10 seconden. Enz. Dan nog de flickering erin, en je begrijpt dat ik nog niet tevreden ben Maar het geeft deze burger wel veel moed dat met doorzettingsvermogen ik een eind ga komen. Je moet gewoon met heel veel meer rekening houden dan ik gewend was. En dat is even ... wennen. Maar wel leuk in ieder geval Vanavond als het donker is eens langs een brug gaan staan, en een grote weg in Vlissingen op de gevoelige plaat zetten. Leuk met lichtsporen spelen

    Daarna nog eens een poging wagen om wat extra software op mijn oude laptopje te installeren.
    - Adobe After Effects
    - Adobe Premiere Pro
    Kun je leuk gaan spelen met overgangen, inzoomen, beeldstabilisatie, enz.

    First attempt for a full timelapse by Christiaan Sauer, on Flickr

    Graag jullie mening. Dan krijg ik wat extra input wat ik kan doen om dit te verbeteren!

  16. #2141

    Standaard

    http://www.magiclantern.fm/forum/ind...5&topic=5705.0

    Serieus. Dit is voor mij hogere toegepaste wis- en natuurkunde. Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen. Ik ben niet echt slecht in Engels (understatement) maar je hebt hier met zoveel factoren te maken dat dit nog best even lastig bij te houden is. Mijn hoop dat ik op mijn gemakje vanavond een proefje kon doen met zonsondergang gaat hierbij de sloot in

    Och. Je hebt op deze manier nog wat te leren Altijd leuk.

  17. #2142

    Standaard

    Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn camera ook nog kan doen waarvoor die gekocht is: foto's maken. Heel veel foto's maken. Hele mooie foto's maken.

    Bij deze. Geniet ervan

    nollestrand_hdr_26tm30 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0082_3_4_tonemapped by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0021 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0057 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0095_6_7_fused by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0079 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0078 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0076 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0071 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0063 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0060 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0045 by Christiaan Sauer, on Flickr

    _MG_0003 by Christiaan Sauer, on Flickr

  18. #2143

    Standaard

    erg mooi !
    this is my boomstick!!!

  19. #2144

    Standaard

    ​Nice!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #2145

    Standaard

    Thanks!

    TIjdens het fotograferen had ik zelf al sterk het idee iets erg leuks op mijn geheugenkaartje te hebben staan. En ook ik ben van mening dat dat zo is. Het is lang geleden dat ik zo blij met mijn eigen werk was
    Grappig detail overigens: de foto's die ik echt bewust aan het maken was zijn de foto's die hier bijna niet in deze serie staan. Gewoon omdat ze volstrekt anders (lees: minder) uitpakten dan mijn bedoeling was. Bij foto 3 heb ik al natte voeten gekregen omdat ik daar al met statief in de Westerschelde stond. Maar bij een andere foto (tussen de paalhoofden, wachten op opkomend water, en dan lange sluitertijden) had ik ook een pak natte voeten. En daar heb ik in totaal een foto of 10 gemaakt denk ik, en geen enkele is door mijn selectie gekomen En zo nog wat zaken. En dan foto's die je op weg naar huis maakt (71, 76, 78, 79 & 95), en waar je wel tijd en moeite insteekt, pakken dan opeens geweldig uit. Leuk zoals fotografie zich soms zo slecht laat voorspellen

  21. #2146

    Standaard

    BTW. De 2e HDR heeft geen zon in beeld. Dat is de maan.

    BTW 2: nummertje 57 is een zelfportretje

  22. #2147

  23. #2148

  24. #2149

    Standaard

    Ik niet Christiaan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #2150

Pagina 86 van 89 EersteEerste ... 36768283848586878889 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •