De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Radiance Films

  1. #1

    Standaard Radiance Films

    Maar even een topic aanmaken om die andere niet te vervuilen....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Amazon UK:

    pre-order:

    lmt editie 2000 stuks

    Ik ben benieuwd wat het nieuwe boutiquelabel Radiance gaat brengen en wat de voornaamste kwaliteit ervan zal zijn. Het lijkt zich nu vooral te richten op wat oudere 'vergeten' films. Een korte tijd geleden ook de Cosa Nostra box van Damiano Damiani besteld. Met name benieuwd naar The Day of the Owl met Claudia Cardinale.

    Nog andere belangstellenden hier?
    Voor de geïnteresseerden: op YouTube staan een paar interviews met oprichter Francesco Simeoni (afkomstig van Arrow)





    Fijne feestdagen iedereen en weer een mooi film- en verzameljaar gewenst!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ikzelf heb Big Time Gambling Boss in preorder staan. Ik wil even afwachten wat de ervaringen zijn. Lastig is dat heel veel titels wel erg onbekend zijn (voor mij), dus het zal veel gokken zijn of het wat is.
    Ik ga niet all-in zoals ik dat wel bij Indicator had gedaan.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik ben erg benieuwd om dan te horen wat jij van Big Time Gambling Boss vindt, van zowel de film zelf als de kwaliteit van de blu ray, zodra je hem bekeken hebt Wat mij over de streep trok om voor The Working Class Goes To Heaven te kiezen was voornamelijk de regisseur Elio Petri (oa Investigation of a Citizen Above Suspicion en Property Is No Longer A Theft) en de score van Morricone. De film heeft in 1972 ook de Palm d'Or gewonnen. Kan dus bij voorbaat al geen al te slechte film zijn lijkt me. Maar een gok blijft het. Wel leuk om weer iets nieuws te ontdekken, zelfs als het wat tegen zou vallen. Ik ben ook wel benieuwd naar Welcome to the Dollhouse van Todd Solondz.
    Ik had van alle aangekondigde films wel wat info en indien mogelijk een trailer opgezocht. Daarvan waren er eigenlijk maar 3 die mij trokken: Big Time Gambling Boss, She Dies Tomorrow en Welcom to the Dollhouse. Die tweede heeft nog geen releasedatum en de derde heeft ook een US release, dus daar heb ik geen haast mee. Die Franco Nero box lijkt mij ook wel interessant.

  2. #2

    Standaard

    Geen verkeerd idee om er een apart topic voor te openen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Echt een fijn idee dat anno 2022 een nieuw label begint. Long live the movie collector!

  4. #4

    Standaard

    Ik heb Big Time Gambling Boss van het weekend bekeken en de uitgave is prima in orde.

    De film zelf was redelijk (7/10). De plot draaide om wie de baas zou gaan opvolgen, zoals je vermoedt zijn er meerdere kandidaten . Geen bijzondere film, maar wel onderhoudend. Beeldkwaliteit was uitstekend. Extra's heb ik nog niet gezien. Het boekje heb ik wel gelezen, die is wel een aanrader met veel boeiende info over de regisseur en ook een beetje info over de hoofdacteurs. Dat vreemde strookje met info aan de zijkant zit los, die kun je dus weghalen als je wilt en er is een dubbelzijdige cover met de originele cover welk altijd wel mijn voorkeur heeft.

    Al bij al wel een goede uitgave. Ik ga wel in de toekomst heel goed kijken van welke films ik perse de limited edition wil hebben, want niet elke uitgave zal die 17,99 pond waard zijn.

  5. #5

    Standaard

    Waardevolle uiteenzetting over de uitgave van Big Time Gambling Boss. Ik heb zelf een soort van gelijk oordeel over The Working Class Goes To Heaven. De film en uitgave zien er goed uit, het boekje is informatief. De film zelf vond ik niet in alle opzichten altijd een even makkelijke zit (wellicht is dit met opzet), maar het had ook genoeg boeiende aspecten om de aandacht vast te houden. De soundtrack van Morricone is er daar eentje van. Ook de hoofdrol werd met volle overgave gespeeld. Hoewel het een volslagen ander type film is als Blue Collar (1978) of Modern Times (1936), kan deze film wel in hetzelfde (politieke) licht bekeken worden. Ook interessant als tijdsbeeld. Mijn oordeel over de film was eveneens een 7.0
    Ook ik zal selectief zijn in de keuzes die ik maak bij dit label en niet van alles per se de limited edition kopen.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 16-01-2023 om 10:54
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Ik vond zelf de trailer van The Working Class Goes To Heaven al niet uitnodigend, het leek mij al (wat jij aangeeft) een zware film. Blue Collar heb ik en die was wel de moeite waard, maar misschien wat lichter van toon. Het kan ook aan mijn stemming gelegen hebben toen ik de trailer keek hoor, maar het leek mij niet een film die ik snel zal opzetten.

    Het is even afwachten hoe Radiance het gaat doen met heruitgaves en sales. Ik vermoed dat ze misschien een mdoel zoals Indicator/Powerhouse gaan handhaven, maar dat zal even afwachten zijn. She Dies Tomorrow is de volgende die ik zeker koop, maar daar is nog geen datum van aangekondigd, dus dat is even afwachten.

  7. #7

    Standaard

    She Dies Tomorrow ziet er intrigerend uit, maar ik weet niet of ik deze blind zou willen kopen. Ik hoor wederom graag je mening/reactie als het zover is
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Nou, de laatste aankondiging beviel mij wel, meteen besteld. Wel bij amazon.

    The Bride Wore Black


    Yakuza Graveyard


    En eindelijk was She Dies Tomorrow te bestellen!

  9. #9

    Standaard



    Deze is mij goed bevallen. Liefhebbers van Todd Solondz (oa Happiness) of films als Eighth Grade kan ik deze warm aanbevelen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    Een aantal van dit label zijn nu bij Amazon UK in een actie (2 voor 20 pond / 2 voor 23,36 euro)
    De actie loopt van 21 jan tot 21 feb.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #11

    Standaard

    Goede tip. Let wel op voor de verzamelaars: de meeste zijn de standaard edities.
    Zelf ben ik tot nu toe zeer selectief met aankopen, hoewel er wel wat Japanse films aan komen die interessant zijn.

  12. #12

    Standaard

    Gekocht in de actie:

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •