Pagina 91 van 101 EersteEerste ... 4181878889909192939495 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.251 tot 2.275 van 2525 worden weergegeven.
  1. #2251

    Standaard

    Toch blijf ik erbij dat niet de consument zal bepalen of Blu-ray 'n succes wordt maar de fabrikanten van de schijfjes... wanneer deze DVD uit zullen faseren blijft er weinig keuze meer over voor de consument.

    En de mensen die geen verschil (willen) zien hebben toch echt 'n brilletje nodig!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #2252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Enige voorwaarde is dat je een TV hebt die tenminste HD-ready is.
    FullHD toch ?

    anders zet je een ferrari-stuur in Lada of ligt dat aan mij?

  3. #2253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Mark R Bekijk bericht
    FullHD toch ?
    Nee, HD-ready is voldoende om high definition materiaal af te spelen en dus ook het verschil met DVD te zien. FullHD is uiteraard nog mooier :razz:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #2254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Als ik het verschil niet op een televisie kan zien, wat heb ik er dan aan ?
    Natuurlijk is er op tv ook al een mega verschil. Zie zelfs op 40inch al voldoende verbetering.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #2255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Natuurlijk is er op tv ook al een mega verschil. Zie zelfs op 40inch al voldoende verbetering.
    Toch niet met een aantal al eerder genoemde matige HD uitgaven
    Have fun and enjoy your collection

  6. #2256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    De stap van DVD naar BR is gewoon kleiner. Dan bedoel ik niet alleen de kwaliteit maar vooral het gebruiksgemak.

    Je ging van een VHS band met allerlei gebreken naar een schijfje. Nu ga je van een schijfje naar een schijfje. Ik denk dat de meeste mensen het nut van BR niet inzien. Het is duurder dan een DVD schijfje en voor de meeste mensen voldoet een DVD prima.

    Ik denk dat BR het gewoon nog heel moeilijk gaat krijgen (niet dat ik dat graag wil).
    De gewone CD is er ook nog steeds. Alle manieren om dat formaat te verbeteren zijn ook geflopt.
    Hoe kun je dit nu met die cd spinoffs vegelijken. Blu ray is nu al vele malen groter dan alle die flops bijeen. Komt bij dat de markt er al is en vele liefhebbers al over zijn. De rest van de dvd adopten gaan echt wel komen hoor, maar dit duurt langer want dat zijn van die krenten net als jij...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #2257

    Standaard

    Verschil is ook... muziek luister je over 2 speakers op 44.1 kHz daar is CD afdoende voor!

    Vinyl ook nog steeds uitermate geschikt voor muziek.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #2258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Mark R Bekijk bericht
    FullHD toch ?

    anders zet je een ferrari-stuur in Lada of ligt dat aan mij?
    Bij HD Ready is je resolutie al flink wat hoger dan de conv. dvd en verder komt erbij dat je geluid mooier is, je interactie en meer kleur en diepte!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #2259

    Standaard

    Het schijnt toch zelfs dat je op kleinere TV's het verschil tussen HD-ready en Full HD zelfs nauwelijks ziet?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #2260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het schijnt toch zelfs dat je op kleinere TV's het verschil tussen HD-ready en Full HD zelfs nauwelijks ziet?
    Klopt, zeker op een voor een kleine TV al snel wat grotere afstand.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #2261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het schijnt toch zelfs dat je op kleinere TV's het verschil tussen HD-ready en Full HD zelfs nauwelijks ziet?
    Inderdaad, de meeste mensen houden 92cm aan als minimale grootte voor HD. Ga je lager, zie je nauwelijks verschil...Met name grote schermen, zeg 102-117 cm hebben echt baat bij hoge resolutie. Op 117 cm is het verschil tussen 1080P of 720P ook goed te zien, ga lager(92 cm en kleiner), zie je dat al niet meer.

    Daarom kiezen mensen ook vaak voor HD ready op kleinere tv's(72-92cm) daar 1080P nauwelijks wat uitmaakt. Hoe groter hoe meer baat je hebt van de hogere resolutie in je bron materiaal!

    Dus straks bij super HD( 4 x de resolutie van 1080P) kun je schermen van 2-3 meter gebruiken.

  12. #2262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het schijnt toch zelfs dat je op kleinere TV's het verschil tussen HD-ready en Full HD zelfs nauwelijks ziet?
    Natuurlijk, een hogere resolutie heeft meer baat bij een groter scherm. Spreekt voor zich.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #2263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het schijnt toch zelfs dat je op kleinere TV's het verschil tussen HD-ready en Full HD zelfs nauwelijks ziet?
    Als je 2 40inch lcd's naast elkaar zet, de een hd ready 720p en de ander full hd 1080p zul je op 1 a 1.5 meter afstand duidelijk verschil zien. Op 3 meter afstand echter lijken beide tv's even mooi en zul je echt heeel goed op bv staircases moeten letten om de 720p aan te kunnen wijzen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #2264

    Standaard

    Hier zitten de experts, dat merk ik al wel
    Buiten HD-ready/Full HD en schermgrootte's en dergelijke, valt het me sowieso op hoe snel de techniek gaat qua beeldverbeteraars en dergelijke.
    Mijn HD-ready LG komt alweer uit 2006 en voldoet nog prima, maar als ik dan de nieuwe Samsung van mijn broer zie of die van mijn ouders, dan is het verschil toch alweer enorm.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #2265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hier zitten de experts, dat merk ik al wel
    Buiten HD-ready/Full HD en schermgrootte's en dergelijke, valt het me sowieso op hoe snel de techniek gaat qua beeldverbeteraars en dergelijke.
    Mijn HD-ready LG komt alweer uit 2006 en voldoet nog prima, maar als ik dan de nieuwe Samsung van mijn broer zie of die van mijn ouders, dan is het verschil toch alweer enorm.
    Klopt, en ook de prijzen zijn zeer frustrerend. Nog goedkoper voor nog beter....

    Maar hoe goed die beeldverbeteraars ook zijn geworden. Uit is nog steeds het beste...haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #2266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Klopt, en ook de prijzen zijn zeer frustrerend. Nog goedkoper voor nog beter....

    Maar hoe goed die beeldverbeteraars ook zijn geworden. Uit is nog steeds het beste...haha
    Als de TV uit staat zie je helemaal niets meer
    Have fun and enjoy your collection

  17. #2267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Klopt, en ook de prijzen zijn zeer frustrerend. Nog goedkoper voor nog beter....

    Maar hoe goed die beeldverbeteraars ook zijn geworden. Uit is nog steeds het beste...haha
    Ik gebruik misschien niet de juiste term. Ik bedoel niet de softwarematige verscherpers e.d., die gooi ik uiteraard ook uit ("dynamisch" blegh!). Ik doel op de interne techniek die ook heel snel steeds beter wordt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #2268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik gebruik misschien niet de juiste term. Ik bedoel niet de softwarematige verscherpers e.d., die gooi ik uiteraard ook uit ("dynamisch" blegh!). Ik doel op de interne techniek die ook heel snel steeds beter wordt.
    Begrijp wat je bedoeld, de techniek staat niet stil. Denk bijvoorbeeld aan de achtergrondverlichting van de schermen, leds, local dimming, edge leds, 100Hz en nu al 200Hz, internetverbinding, (USB)kaartlezers die gewoon een complete film in MKV afspelen en niet alleen FAT32 geformateerd, ook NTFS wordt ondersteund......etc etc etc

    De nu ca. 3 jaar oude 50inch HD Ready in de slaapkamer staat op het punt om vervangen te worden door een 52inch Full HD, de "huppeldepup, iets met" B750 van Samsung maakt een goede kans, zijn ons nog steeds aan het orienteren, de beste keus voor het beste geld maakt de meeste kans
    Have fun and enjoy your collection

  19. #2269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als je 2 40inch lcd's naast elkaar zet, de een hd ready 720p en de ander full hd 1080p zul je op 1 a 1.5 meter afstand duidelijk verschil zien. Op 3 meter afstand echter lijken beide tv's even mooi en zul je echt heeel goed op bv staircases moeten letten om de 720p aan te kunnen wijzen....
    Met andere woorden: op normale zitafstand is er moeilijk verschil waar te nemen.

    Ik ken weinig mensen die met hun snufferd een meter van de tv afzitten.

  20. #2270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Met andere woorden: op normale zitafstand is er moeilijk verschil waar te nemen.

    Ik ken weinig mensen die met hun snufferd een meter van de tv afzitten.
    Mwah, wipeout hd is echt gaaf hoor met je snuffert dicht bij de tv...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #2271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Met andere woorden: op normale zitafstand is er moeilijk verschil waar te nemen.

    Ik ken weinig mensen die met hun snufferd een meter van de tv afzitten.
    Maar wat is een 'normale zitafstand'? De een houdt de regel 1,5 x de schermdiagonaal aan, terwijl een ander weer 2x of 1,7x aanhoudt. Weer anderen zetten het scherm tegen de ene muur en het bankstel tegen de ander.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #2272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Maar wat is een 'normale zitafstand'? De een houdt de regel 1,5 x de schermdiagonaal aan, terwijl een ander weer 2x of 1,7x aanhoudt. Weer anderen zetten het scherm tegen de ene muur en het bankstel tegen de ander.
    Ik denk eerder dat kamer grootte de doorslag geeft dan die formules van scherm diagonaal. De meeste mensen zitten tussen 2-4 meter van de tv, ongeacht de schermgrootte omdat de grootte van de kamer de limiet is! Ik denk dat het minimaal bij 1,5 - 2 meter begint to zo'n 4 meter van de tv, Als ik naga hoe de meeste mensen de tv hebben staan en er vanaf zitten. Let er maar eens op als je bij mensen thuis komt.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-05-2009 om 13:24

  23. #2273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Mwah, wipeout hd is echt gaaf hoor met je snuffert dicht bij de tv...
    Ongetwijfeld...

  24. #2274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De nu ca. 3 jaar oude 50inch HD Ready in de slaapkamer staat op het punt om vervangen te worden door een 52inch Full HD, de "huppeldepup, iets met" B750 van Samsung maakt een goede kans, zijn ons nog steeds aan het orienteren, de beste keus voor het beste geld maakt de meeste kans
    Ik heb daar ook al wel eens naar gekeken en Samsung biedt zonder meer het meeste waar voor je geld bij deze formaten. 52inch Full HD haal je voor 1500 euro, de meeste concurrenten zitten rond de 2000 voor die modellen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #2275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik heb daar ook al wel eens naar gekeken en Samsung biedt zonder meer het meeste waar voor je geld bij deze formaten. 52inch Full HD haal je voor 1500 euro, de meeste concurrenten zitten rond de 2000 voor die modellen.
    Dit jaar is een samsung LED tv als tv van het jaar bekroond!

Pagina 91 van 101 EersteEerste ... 4181878889909192939495 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •