Pagina 5 van 42 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 1034 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Dan zul je toch ook problemen moeten hebben met andere HD DVD's op 1080i?
    weet niet of het filmbron afhankelijk is; heb nog niet veel hd-dvd films bekeken maar degene die ik gezien heb waren nieuwere films (o.a. Black Snake Moan, Mummy Returns, Feast) en die waren oke; viel me hier echt op, vnl bij witte/beige achtergrond en donkere-blauwe- scenes

    wel opvallend dat 720p het "probleem" dus verminderd, heb er te weinig verstand voor om te verklaren

    ga dit toch even nader onderzoeken met de films die ik thuis heb liggen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #102
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Door de toegepaste filmgrain vond ik Close Encounters ook erg tegenvallen qua beeldkwaliteit. Het verschil met DVD is daardoor nauwelijks merkbaar. Ik had zelfs het idee dat de grain alleen maar versterkt werd door de hogere resolutie.

    Ik ben een fan van deze film, en heb hem in diverse uitvoeringen op vhs en dvd gehad.
    Ik vond deze voorgaande versies zo matig, dat ik juist erg positief was met de BD.

    Het is wel een film van 30 jaar oud.
    En te verrwachten was dat je dat natuurlijk wel terug ziet.
    Maar de sterren waren nog nimmer zo strak, als de kleuren, de beeldscherpte en de John Williams score.

    In die zin zijn er wel andere BD van jongere film, die volgens mij meer in aanmerking komen als "slechtste High Definition Release"

    Daar komt deze uitgave, ondanks dat hij natuurlijk niet perfect is, niet in voor!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Kijk jij op 1080p ?
    Ja 1080p/24. Het wiebelen van de lijntjes in deze AUS HD DVD van Next is echter nog groter dan een resolutielijn heb ik 't idee. Ook een beetje trapvormig als bijvoorbeeld een grill van chroom van hoek veranderd als de auto door het beeld rijdt. Eigenlijk net zo erg als je wel bij sommige DVD's hebt (die dan wel weer heel scherp zijn)
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #104

    Standaard

    Ik kocht een paar weken geleden Hero op Bluray (Dutch Film Works...) en die heb ik weer teruggebracht. Ik zag op kijkafstand (3.5m op 42" Plasma) dat ie niet zo scherp was als ik zou verwachten. Even naar de TV gelopen en ik zag dat er heeeel erg veel ruis was. Ter vergelijking de DVD opgezet en die was zelfs iets beter. Dat lijkt me niet de bedoeling... Maar ja...DFW...je weet dan wat je kunt verwachten. Eeuwig zonde van deze prachtige film. En ook jammer om te horen dat House of the Flying Daggers ook zo slecht is. Dergelijke films verdienen juist een goede transfer naar HD. Zou de HDDVD van Hero ook zo slecht zijn?

    Gelukkig deed de FRS niet moeilijk over het terug brengen/ruilen.

    btw: is het misschien een optie om een resumé bij te houden in de op?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens Bekijk bericht
    Ik kocht een paar weken geleden Hero op Bluray (Dutch Film Works...) en die heb ik weer teruggebracht. Ik zag op kijkafstand (3.5m op 42" Plasma) dat ie niet zo scherp was als ik zou verwachten. Even naar de TV gelopen en ik zag dat er heeeel erg veel ruis was. Ter vergelijking de DVD opgezet en die was zelfs iets beter. Dat lijkt me niet de bedoeling... Maar ja...DFW...je weet dan wat je kunt verwachten. Eeuwig zonde van deze prachtige film. En ook jammer om te horen dat House of the Flying Daggers ook zo slecht is. Dergelijke films verdienen juist een goede transfer naar HD. Zou de HDDVD van Hero ook zo slecht zijn?

    Gelukkig deed de FRS niet moeilijk over het terug brengen/ruilen.
    Valt een beetje tegen ja.

    btw: is het misschien een optie om een resumé bij te houden in de op?
    Wat voegt dat toe dan? Dit is allemaal mening dus heeft het geen zin om een soort van lijst te maken. Bovendien, stel dat je een resumé maakt, mag iemand dan niet meer zijn gal spuwen over een miskoop? Ik bedoel, dan kun je net zo goed een lijstje van HD Digest pakken. :wink:
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Valt een beetje tegen ja.
    Wat voegt dat toe dan? Dit is allemaal mening dus heeft het geen zin om een soort van lijst te maken. Bovendien, stel dat je een resumé maakt, mag iemand dan niet meer zijn gal spuwen over een miskoop? Ik bedoel, dan kun je net zo goed een lijstje van HD Digest pakken. :wink:
    Het gaat niet om wel of niet je gal spuwen, maar ik vind het wel handig om - als ik een titel wil kopen - te zien of het een 'castraat' is of niet. Een lijst van een buitenlandse site heb ik niet veel aan, want ik de UK hebben ze geen DFW (lucky them!). Nu moet ik de hele topic doorworstelen om te zien of (in mijn geval) Hero erbij was geweest. Dus wat mij betreft heeft zo'n lijst zeker zin. Ik lees dit ook niet voor de gezelligheid, maar om de info.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens Bekijk bericht
    Het gaat niet om wel of niet je gal spuwen, maar ik vind het wel handig om - als ik een titel wil kopen - te zien of het een 'castraat' is of niet. Een lijst van een buitenlandse site heb ik niet veel aan, want ik de UK hebben ze geen DFW (lucky them!). Nu moet ik de hele topic doorworstelen om te zien of (in mijn geval) Hero erbij was geweest. Dus wat mij betreft heeft zo'n lijst zeker zin. Ik lees dit ook niet voor de gezelligheid, maar om de info.
    Ik wil wel een poging wagen om iets van een zinnige overzichtspost te maken. Ik moet wel zeggen dat ik het tot op bepaalde hoogte eens ben met Jeroen (wat?!?) omdat het soms een beetje subjectief kan zijn of een release goed of slecht is. Sommige releases komen bijv. misschien wat minder HD over op kleinere schermen terwijl ze er op grote schermen wel weer subliem uitzien. Voor die eerste groep is het dan een tegenvallende release en voor de tweede niet.

    Maar ik denk dat ik wel een idee heb hoe ik dat vorm moet geven in een lijstje.

  8. #108

    Standaard

    Nou ik de verschillende postings doorlees moet ik toch zeggen dat het lastig is om een objectieve lijst samen te stellen. Het word niet overal even goed gemotiveerd waarom bepaalde releases tegenvallen.

    Ik stel voor dat we dit topic toch maar gewoon aanhouden als discussietopic voor tegenvallende releases. Mensen die behoefte hebben aan een wat meer objectieve lijst kunnen zich misschien beter wenden tot de echte recensiesites. Daar kan de kwaliteit van releases wat meer volgens een vaste schaal worden beoordeeld, wat niet echt mogelijk is via de forumpostings van verschillende members.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-05-2008 om 22:02

  9. #109

    Standaard

    Deze week de HD-DVD's van The Bourne bekeken. Wat mij opviel het grote verschil in beeldkwaliteit. 1 en 2 vond ik redelijk maar zeker niet specaculair. The Ultimatum daar en tegen vond ik stukken beter, veel meer detail. Geluid is van alle 3 zeer goed.
    Panasonic TX-P55VT50, Pioneer BDP-440, LG BX580, Toshiba HD-EP35, Toshiba HD-E1, PS3, Pioneer DV-600AV-K, Klipsch WF-35, Klipsch RB-61, Yamaha SW515 (sub), Magnat center

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nou ik de verschillende postings doorlees moet ik toch zeggen dat het lastig is om een objectieve lijst samen te stellen. Het word niet overal even goed gemotiveerd waarom bepaalde releases tegenvallen.

    Ik stel voor dat we dit topic toch maar gewoon aanhouden als discussietopic voor tegenvallende releases. Mensen die behoefte hebben aan een wat meer objectieve lijst kunnen zich misschien beter wenden tot de echte recensiesites. Daar kan de kwaliteit van releases wat meer volgens een vaste schaal worden beoordeeld, wat niet echt mogelijk is via de forumpostings van verschillende members.
    Ik kijk altijd in avsforum om te kijken welke BD titels de beste kwaliteit hebben.
    Uiteraard kun je hier ook onderaan de lijst kijken welke de minste zijn.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316
    Let wel dat het hier meestal gaat om de US versies.

    Deze staan iig onderin de lijst:
    TIER 5 -COAL-

    Only slightly better than DVD.Visible artifacting, softness, quality rivals upconverted DVD.

    28 Days Later Video: MPEG-4 | Audio: DTS-HD MA | AR: 1.85:1 | Fox
    Bullitt Video: VC-1 | Audio: DD | AR: 1.85:1 | Warmer
    U2: Rattle and Hum Video: MPEG-2 | Audio: DD / DTS | AR: 1.85:1 | Paramount
    The Dirty Dozen Video: VC-1 | Audio: DD | AR: 1.78:1 | Warner
    The Fugitive Video: MPEG-2 | Audio: DD | (Bobbed) | AR: 1.85:1 | Warner
    The Punisher Video: MPEG-2 | Audio: DD / DTS | AR: 2.35:1 | Lionsgate
    Full Metal Jacket Video: MPEG-2 | Audio: DD | (Bobbed) | AR: 1.78:1 | Warner
    The Fifth Element Video: MPEG-2 | Audio: PCM | (Original) | AR: 2.35:1 | Sony
    The House of Flying Daggers Video: MPEG-2 | Audio: PCM | AR: 2.35:1 | Sony
    Bruce Springsteen with the Sessions Band: Live in Dublin Video: MPEG-4 | Audio: PCM | AR: 1.78:1 | Sony
    Laatst aangepast door yuyuyu98 : 16-05-2008 om 15:46
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  11. #111

    Standaard

    Met de aantekening dat het voor onderstaande 2 ongetwijfeld over de eerste uitgaves gaat:
    Full Metal Jacket Video: MPEG-2 | Audio: DD | (Bobbed) | AR: 1.78:1 | Warner
    The Fifth Element Video: MPEG-2 | Audio: PCM | (Original) | AR: 2.35:1 | Sony

    Zeker de 2e uitgave van The Fifth Element is verbluffend mooi.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Met de aantekening dat het voor onderstaande 2 ongetwijfeld over de eerste uitgaves gaat:
    Full Metal Jacket Video: MPEG-2 | Audio: DD | (Bobbed) | AR: 1.78:1 | Warner
    The Fifth Element Video: MPEG-2 | Audio: PCM | (Original) | AR: 2.35:1 | Sony

    Zeker de 2e uitgave van The Fifth Element is verbluffend mooi.
    Yep... want de tweede uitgaves kom je hoger in de lijst weer tegen.
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  13. #113

    Standaard

    Ik vond I Am Legend wat tegenvallen, na de digitale versie op mijn werk had ik persoonlijk wat beter beeld verwacht maar helaas. Misschien ben ik te verwend met mijn werk maar zo kijk ik er tegenaan iig. (blijf de film wel goed vinden, helemaal met het alternatieve einde)
    Ikran is not horse!

  14. #114

    Standaard

    Nog een tegenvallende HD DVD: Die Fledermaus (een registratie van de operette, uitgegeven door Opus Arts) heeft wel heel erg veel last van "combing". In zo'n beetje elk bewegend shot is het te zien, en alhoewel de opname redelijk "statisch" is valt het duidelijk op. Ik ken het probleem wel van slecht gemasterde DVD's, maar valt me erg tegen dat het ook bij de HD-opnamen van een best wel goed te boek staande uitgever te vinden is.
    Laatst aangepast door Richard B. : 16-05-2008 om 23:14

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nog een tegenvallende HD DVD: Die Fledermaus (een registratie van de operette, uitgegeven door Opus Arts) heeft wel heel erg veel last van "combing". In zo'n beetje elk bewegend shot is het te zien, en alhoewel de opname redelijk "statisch" is valt het duidelijk op. Ik ken het probleem wel van slecht gemasterde DVD's, maar valt me erg tegen dat het ook bij de HD-opnamen van een best wel goed te boek staande uitgever te vinden is.
    Zou het kunnen dat dit 'n 1080i uitgave is?, verder het geluid is in dit geval het belangrijkste of valt dit ook tegen?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zou het kunnen dat dit 'n 1080i uitgave is?, verder het geluid is in dit geval het belangrijkste of valt dit ook tegen?
    Het is inderdaad een 1080i opname (waarschijnlijk afkomstig van een tv-registratie). Maar ik heb nog 3 andere HD DVD's met 1080i opnamen van klassieke muziek, en die hebben dat probleem niet. Het geluid is trouwens verder wel in orde.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het is inderdaad een 1080i opname (waarschijnlijk afkomstig van een tv-registratie). Maar ik heb nog 3 andere HD DVD's met 1080i opnamen van klassieke muziek, en die hebben dat probleem niet. Het geluid is trouwens verder wel in orde.
    Zit zelf namelijk ook te twijfelen om die fledermaus te halen (bij MM Arena 8,99)...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zit zelf namelijk ook te twijfelen om die fledermaus te halen (bij MM Arena 8,99)...
    Het is op zich wel een lekkere prijs, maar ik vraag me af of er tzt geen betere registraties op BD uit zullen komen. De muziek is erg goed en het ziet er visueel ook goed uit, maar ik vind het een beetje een "droge" performance.

    Hier is trouwens nog een recensie te vinden van deze release: http://www.dvdtalk.com/reviews/32431...ie-fledermaus/

  19. #119

    Standaard

    Gisteravond Speed 1 op BR gezien en dat viel qua beeld behoorlijk tegen. Ik had gehoopt dat ze deze wel hadden gerestaureerd maar vond het beeld absoluut niet beter dan de dvd, heel jammer. Het geluid daarentegen was wel degelijk een stuk beter. Heb het zowel PCM als Bitstream uitgetest
    Panasonic TX-P55VT50, Pioneer BDP-440, LG BX580, Toshiba HD-EP35, Toshiba HD-E1, PS3, Pioneer DV-600AV-K, Klipsch WF-35, Klipsch RB-61, Yamaha SW515 (sub), Magnat center

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tournado Bekijk bericht
    Gisteravond Speed 1 op BR gezien en dat viel qua beeld behoorlijk tegen. Ik had gehoopt dat ze deze wel hadden gerestaureerd maar vond het beeld absoluut niet beter dan de dvd, heel jammer. Het geluid daarentegen was wel degelijk een stuk beter. Heb het zowel PCM als Bitstream uitgetest
    Vreemd, hij komt er hier toch best goed uit qua beeld?

  21. #121

    Standaard

    http://www.hddb.net/reviews/speed-blu-ray voor meer positieve tot zeer positieve beoordelingen. In paar recensies wordt verwezen dat er 'soft' beeld is op momenten, maar dat ligt aan het bronmateriaal ofwel de keuze van de makers van de film. Heb zdelf ook de disc en inderdaacd in vergelijking met de dvd is het beeld een enorme vooruitgang.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #122

    Standaard

    Heb deze ook gezien en ik vraag me, wederom, af hoe je dit niet beter kan vinden dan de dvd. Maar goed, laten we die discussie maar weer niet starten.

    Deze site, toch één van de beter quq HD recensies, spreekt ook van een flinke verbetering.
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 18-05-2008 om 16:46

  23. #123

    Standaard

    de blu ray van speed is weldegelijk beter dan de dvd uitgave
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Heb deze ook gezien en ik vraag me, wederom, af hoe je dit niet beter kan vinden dan de dvd. Maar goed, laten we die discussie maar weer niet starten.

    Deze site, toch één van de beter quq HD recensies, spreekt ook van een flinke verbetering.
    Dat is dezelfde link die ik 2 posts boven je plaatste ....

  25. #125

    Standaard

    Ik heb Speed ook. Ik ken de dvd release niet maar ik heb bij deze wel het idee dat ik naar een HD schijfje zit te kijken.

Pagina 5 van 42 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •