Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Op zoek naar goeie speakers

    Ik heb een Yamaha versterker van 120 watt. Op A heb ik een complete surround set hangen (niks bijzonders, maar de accoustiek in mijn kamer is zo goed dat dat eigenlijk prima klinkt voor films) Op B heb ik set Driade zuilen hangen (van EUR 150 per speaker), waarvan de ene speaker steeds valser gaat klinken.

    Ben dus toe aan nieuwe zuilen. Formaat is geen bezwaar, hoe groter hoe beter dus. Wil max 500 euro per speaker kwijt zijn. (maar 200 mag natuurlijk ook!)

    Ik wil ze alleen voor muziek gaan gebruiken. Wil mooi vol geluid en strakke bas.

    Oh en de huiskamer is zo'n 35m2 met een houten vloer.

    Hebben jullie nog tips?

  2. #2

    Standaard

    Ga eens naar de B&W 600 serie kijken en luisteren.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik zou B&W niet snel combineren met Yamaha. Maar da's mijn smaak. Ik ben sowieso gewoon geen fan van B&W.

    Je zou eens met Roderick van AV123.nl kunnen praten over de Onix Rocket RS450. Zijn €998,- per paar.

    Plaatje:


    Direct link: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Roc...450/index.html
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 06-01-2008 om 13:09

  4. #4

    Standaard

    Die zijn wel erg mooi idd!

    Ik zie op kieskeurig dat deze speakers erg populair zijn:

    JBL Northridge e80
    Canton GLE 409

    Wel een stukje goedkoper, maar hoor je echt goed het verschil?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mischa Bekijk bericht
    Die zijn wel erg mooi idd!

    Ik zie op kieskeurig dat deze speakers erg populair zijn:

    JBL Northridge e80
    Canton GLE 409

    Wel een stukje goedkoper, maar hoor je echt goed het verschil?
    Dat ze op kieskeurig populair zijn wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. Die Rocket speakers zijn echt wel een heel stuk beter.

    Maar goed, alles blijft smaak zoals Herjan ook geen fan is van B&W.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Daar heb je idd wel een punt. Op Kieskeurig komen de black & decker boormachines ook altijd als beste naar boven. En dat is ook bagger!

    Maar als ik een stukje goedkoper uit wil zijn? Zeg 300 euro per speaker?

    Ik zal die B&W trouwens een gaan beluisteren. Kijken of ik ook geen fan ben

  7. #7

    Standaard

    Kef wellicht.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Wat zijn de verzendkosten van die Rockets trouwens, want dat kan ik nergens terugvinden op de website?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mischa Bekijk bericht
    Wat zijn de verzendkosten van die Rockets trouwens, want dat kan ik nergens terugvinden op de website?
    Mail hem even, hij is heel veel online. Grote kans dat je vandaag nog een reactie krijgt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Ik geloof best dat de Rockets beter kunnen klinken dan de JBL 80e, maar er zit wel een erg groot prijsverschil tussen (set JBL 80e voor € 350,-). Al is "beter" uiteraard subjectief. Voor die € 650,- kun je wat leuke extra speeltjes kopen. Zelf ben ik in het bezit van een set 80e, een ec25 en een set e20 van JBL aan gesloten op een Sony STR-DG710. En het geluid is mi geweldig. Er is altijd beter, maar er hangt wel een prijskaartje aan. Overigens mis ik een subwoofer absoluut niet: het LFE kanaal voel je op je borstkas, als je dat wil.
    Overigens zijn de e 80's op kieskeurig.nl niet alleen populair, maar worden ze ook goed beoordeeld.
    Laatst aangepast door digitalbertje : 11-01-2008 om 21:28

  11. #11

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mischa Bekijk bericht
    Ik heb een Yamaha versterker van 120 watt. Op A heb ik een complete surround set hangen (niks bijzonders, maar de accoustiek in mijn kamer is zo goed dat dat eigenlijk prima klinkt voor films) Op B heb ik set Driade zuilen hangen (van EUR 150 per speaker), waarvan de ene speaker steeds valser gaat klinken.

    Ben dus toe aan nieuwe zuilen. Formaat is geen bezwaar, hoe groter hoe beter dus. Wil max 500 euro per speaker kwijt zijn. (maar 200 mag natuurlijk ook!)

    Ik wil ze alleen voor muziek gaan gebruiken. Wil mooi vol geluid en strakke bas.

    Oh en de huiskamer is zo'n 35m2 met een houten vloer.

    Hebben jullie nog tips?
    Mission ""elegante"" e-82 als complete 5.1 set !Er is echter een probleem...ze zijn een stuk duurder dan 500 euro per stuk !Maar dan heb je wel wat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Mission ""elegante"" e-82 als complete 5.1 set !Er is echter een probleem...ze zijn een stuk duurder dan 500 euro per stuk !Maar dan heb je wel wat.
    Ja, duh! Zo ken ik er nog wel een paar! Ik ken ook nog een stel hele mooie electrostaten! Wel iets duurder dan 500 euro, maar dan heb je wel wat!

    Heeft weinig zin natuurlijk om duurdere luidsprekers te noemen, wanneer TS 500 euro de max vindt. Bovendien betwijfel ik enorm of die Mission's de kwaliteit van die Onix Rockets zal overtreffen. Zeker niet als je gelijke prijzen zou hanteren en bijv. de RS850 Signature zou nemen. En dan ben je nog steeds goedkoper uit!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door digitalbertje Bekijk bericht
    Ik geloof best dat de Rockets beter kunnen klinken dan de JBL 80e, maar er zit wel een erg groot prijsverschil tussen (set JBL 80e voor € 350,-). Al is "beter" uiteraard subjectief. Voor die € 650,- kun je wat leuke extra speeltjes kopen. Zelf ben ik in het bezit van een set 80e, een ec25 en een set e20 van JBL aan gesloten op een Sony STR-DG710. En het geluid is mi geweldig. Er is altijd beter, maar er hangt wel een prijskaartje aan. Overigens mis ik een subwoofer absoluut niet: het LFE kanaal voel je op je borstkas, als je dat wil.
    Overigens zijn de e 80's op kieskeurig.nl niet alleen populair, maar worden ze ook goed beoordeeld.
    Er is toch een groot verschil tussen veel druk op je borstkas voelen en een fatsoenlijk laag....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    @ alexander d: je heb helemaal gelijk, ik hou er ook niet van (de buren ook niet). Maar voor bepaalde films (geen audio) is het wel leuk bij een bioscoop volume. Ik wil enkel een tip geven dat wanneer je in deze set geinteresseerd bent, je niet perse een subwoofer nodig hebt. Bij normaler (fors) volume klinken de e80's heel beschaaft en strak. Zeker geen overdreven bassen, itt de e90's of e 100's. Toen ik de speakers pas net in bezit had, was ik zelfs wat teleur gesteld in de laag weergave, maar na enkele weken waren de bassen mi goed in balans. Wat me wel opvalt is het dempende effect van de fronts op de hoog weergave. Het liefst laat ik de fronts weg, maar met de nodige kids in the house, zijn de speakers wel kwetsbaar.
    Laatst aangepast door digitalbertje : 12-01-2008 om 17:29

  15. #15

    Standaard

    Mission ""elegante"" e-82 is dus echt geen optie! 3000 euro heb ik niet over voor een setje speakers. Zeker niet met een klein mannetje van anderhalf die door het huis heen rent. En met de herrie die hij maakt, hoor ik het verschil waarschijnlijk toch niet.

    De JBL's zijn volgens mij niet veel beter dan de Driades die er nu staan. Die heb ik ooit als allerlaatste showroommodellen gekocht met aardig wat korting. Dus die zaten ongeveer in dezelfde prijsklasse.

    Heb uiteindelijk de rockets maar gekocht. Qua kleur passen ze goed in het interieur en de Mrs. vond ze ook erg mooi (vrouwen stellen weer hele andere eisen aan speakers ). Laat binnenkort wel weten of ze net zo goed zijn als Herjan zegt dat ze zijn (volgens mij heeft hij aandelen!)

    Dank voor alle hulp en advies!

  16. #16

    Standaard

    Gefeliciteerd, die Rockets zijn echt goed.

    En een foto wordt altijd gewaardeerd!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Haha, nee hoor, ik heb geen aandelen. Heb ooit iets gekocht bij Roderick (AV123) en ben er van overtuigd dat ie goede spullen levert.

    Maar ik ben zeer benieuwd hoe ze je bevallen. Heb je ze nu al in huis? FOTO!

  18. #18

    Standaard

    Rustig, rustig!

    Hier alvast een snelle snapshot van hoe het was en hoe het nu is.

    BTW ik kwam er daarnet achter dat die onderste woofer van die oude Driade speaker gewoon nep is. Daar zit helemaal niets achter! Voel me echt zwaar genept! Wat een meuk is dat!

    Laatst aangepast door mischa : 13-01-2008 om 14:30 Reden: spelfout

  19. #19

    Standaard

    Erg mooie speaker zeg, super strak! Geluis zit ook wel snor denk ik!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #20

    Standaard

    Mooie speakers, alleen doe aub het speakerdoek ervoor. Anders vind ik het toch geen porem.

  21. #21

    Standaard

    Die linkse is dus m'n oude speaker. Heb daar het doek afgehaald om te laten zien dat er drie woofers inzitten, waarvan de onderste dus nep is!

  22. #22

    Standaard

    Ben ook aan het orienteren naar luidsprekers tot ongeveer 300,- per stuk. Monitor Audio hoor ik vaak ook positieve dingen (bv de BR5). In combinatie dan met Onkyo apparatuur.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bsmpower Bekijk bericht
    Ben ook aan het orienteren naar luidsprekers tot ongeveer 300,- per stuk. Monitor Audio hoor ik vaak ook positieve dingen (bv de BR5). In combinatie dan met Onkyo apparatuur.
    Zoals hierboven aangegeven. Luisteren naar wat jij lekker vindt ik jouw budget.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bsmpower Bekijk bericht
    Ben ook aan het orienteren naar luidsprekers tot ongeveer 300,- per stuk. Monitor Audio hoor ik vaak ook positieve dingen (bv de BR5). In combinatie dan met Onkyo apparatuur.
    Natuurlijk zelf gaan luisteren maar de Monitor Audio's zijn zeker leuke speakers voor het geld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ooit met veel genoegen de Monitor Audio S8 beluisterd. Zeer mooie speaker. Geen idee wat tegenwoordig daar de prijs van is.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •