Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 78 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    De beste stare is toch wel van Alex DeLarge imo
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #27

    Standaard



    zoals eerder gezegd is dit de typische Kubrick-stare. enkele voorbeelden:











    Laatst aangepast door Antonio 'Tony' Montana : 08-06-2008 om 17:24 Reden: verkeerde foto...
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Antonio 'Tony' Montana Bekijk bericht

    zoals eerder gezegd is dit de typische Kubrick-stare. enkele voorbeelden:




    De andere lijken er totaal niet op....

  4. #29

    Standaard

    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #30

    Standaard

    Meanwhile, I happened to catch something interesting on the Sundance Channel last week: a Channel 4 documentary called Stanley Kubrick's Boxes. It's really fascinating. It seems that Kubrick saved every piece of research he ever gathered for his films (or films that he was interested in making), and upon his death this amounted to some 1,000 boxes of material. Filmmaker Jon Ronson was invited to examine it all (it's since been donated to the archives of the University of the Arts London), and he made a short film about the experience. It's REALLY amazing stuff, I'll tell you. Ronson also discovered that Kubrick's daughter, Vivian, shot something like 16 hours worth of film footage of her father at work on the set of Full Metal Jacket, and you get to see a little bit of it in the documentary. Boxes was first shown last year, and somehow it slipped under my radar. I happened to stumble across the program when it was on Sundance last month, and managed to record part of it, but it doesn't look like it's scheduled to run again any time soon. I'd love to have a copy of Boxes on DVD. Hopefully, Sundance or Channel 4 will release it on disc for purchase. It's a great supplement to Warner's Kubrick box sets. I highly recommend checking it out if you get the chance to.
    Bron: thedigitalbits.com
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #31

    Standaard

    Bij amazon is het puike boek the Stanley Kubrick Archives nu erg gunstig geprijsd
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #32

    Standaard

    Absoluut een aanrader. Het is dan wel een 'goedkope' versie van het origineel (dat 150 dollar/euro kostte) maar dat zie je er niet aan af. Een echte must voor de Kubrick-fan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #33

    Standaard

    De UK box is binnen met alle special editions. Als completist stoort me het volgende; in Europa is de kortere versie van The Shining uitgebracht en in Amerika de langere versie. Had graag beide cuts verzameld gezien. Heeft iemand beide versies gezien en zo ja....welke versie vind je beter? De kortere versie laat wat meer zaken open en laat het verhaal vlotter lopen terwijl de langere cut wat dieper ingaat op karakterontwikkeling etc. Volgens mij ken ik alleen de korte versie.

  9. #34

    Standaard

    Ik weet alleen dat de Amerikaanse versie ook snel uit de bioscopen verdween, omdat juist in die tijd de studio vond, dat een film niet langer dan 2 uur mocht duren.
    Ik was ooit in Amerika op familiebezoek, en die verzamelde ook alles van Kubrick en die versie was dezelfde die ik had.

  10. #35

    Standaard

    Mochten er nog liefhebbers zijn van A Clorkwork Orange. Momenteel draait er op het IFFR Bronson. Dat is Kubrick on dope. Of zoiets. Is van de de maker van de Pusher trilogie. En ik vond hem heel erg ge(s)laagd!

    Met een beetje geluk zal die wel in Nederland uitgebracht worden.

  11. #36

    Standaard

    The Shining - The Kubrickman (1980)

    The Shining vond ik op de een af andere manier altijd een iets mindere Kubrick. Echter, nu ik hem weer opnieuw zag (de SE) kan ik niet anders concluderen dan dat het echt een geweldige film is. De overgang van Jack naar waanzinnigmodus vond ik vroeger wat abrupt maar lijkt nu precies goed. De man is vanaf het begin aan al een vrij naar en onhebbelijk persoon die zelfs in de auto op weg naar het hotel een soort van irritatie naar zn gezin uitstraalt. Zn vrouw vind ik ook prima gecast als de zonder ruggegraat zijnde suf***.

    Tja...en dan de regie. Wat me vooral opviel is de altijd zwierende en bewegende camera die de personen op de voet volgen. De dosering is ook zeer goed te noemen. De spanningsopbouw is gewoon helemaal onder controle. Ik heb de kortere Europese versie gezien en die laat vrij veel "open" en dat vind ik wel prettig bij films als deze. Toch benieuwd naar de langere versie die ik nog nooit heb gezien.

    De gerestaureerde versie ziet er top uit. Er zijn duidelijk verschillen waar te nemen met mn Nederlandse versie. De bekende "goof" aan het begin als je de schaduw ziet van de helicopter is totaal verdwenen, komt door het iets scherper gesneden beeld...een iets ander aspect ratio. De grootste reden om te dubbeldippen zijn de vele extra's. En die zijn rete-interessant. Het is af en toe wel een oerwoud qua aspect ratio's en verschillende versies. De box zou pas echt compleet zijn als gewoon beide versies aanwezig zouden zijn.

    Mn zoveelste Shining-ervaring is tot nu toe de beste gebleken.

    9,0

  12. #37

    Standaard

    Eyes Wide Shut - Kubrick - 1999

    Absoluut meesterwerk waar vreselijk veel uit te halen valt. Een film die eindeloos geanalyseerd kan worden. Een prachtig voorbeeld is te zien in deze analyse op youtube:

    Part one:

    http://www.youtube.com/watch?v=Pj7Hw6OnbH8

    Part two:

    http://www.youtube.com/watch?v=RUZU0...eature=related

    Part three:

    http://www.youtube.com/watch?v=GCn1r...eature=related

    Wellicht de beste film van Kubrick.

    9,6

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Shining - The Kubrickman (1980)

    The Shining vond ik op de een af andere manier altijd een iets mindere Kubrick. Echter, nu ik hem weer opnieuw zag (de SE) kan ik niet anders concluderen dan dat het echt een geweldige film is. De overgang van Jack naar waanzinnigmodus vond ik vroeger wat abrupt maar lijkt nu precies goed. De man is vanaf het begin aan al een vrij naar en onhebbelijk persoon die zelfs in de auto op weg naar het hotel een soort van irritatie naar zn gezin uitstraalt. Zn vrouw vind ik ook prima gecast als de zonder ruggegraat zijnde suf***.

    Tja...en dan de regie. Wat me vooral opviel is de altijd zwierende en bewegende camera die de personen op de voet volgen. De dosering is ook zeer goed te noemen. De spanningsopbouw is gewoon helemaal onder controle. Ik heb de kortere Europese versie gezien en die laat vrij veel "open" en dat vind ik wel prettig bij films als deze. Toch benieuwd naar de langere versie die ik nog nooit heb gezien.

    De gerestaureerde versie ziet er top uit. Er zijn duidelijk verschillen waar te nemen met mn Nederlandse versie. De bekende "goof" aan het begin als je de schaduw ziet van de helicopter is totaal verdwenen, komt door het iets scherper gesneden beeld...een iets ander aspect ratio. De grootste reden om te dubbeldippen zijn de vele extra's. En die zijn rete-interessant. Het is af en toe wel een oerwoud qua aspect ratio's en verschillende versies. De box zou pas echt compleet zijn als gewoon beide versies aanwezig zouden zijn.

    Mn zoveelste Shining-ervaring is tot nu toe de beste gebleken.

    9,0
    Nou ja, er zijn niet zo veel versies op dvd wat The Shining betreft. De oude ongerestaureerde (die hier niet eens is uitgekomen), de oude gerestaureerde (witte hoes en 1.33:1) en de nieuwe Special Edition (1.78:1). En voor elke Europese versie een Amerikaanse langere versie. Wat de aspect ratio's betreft, ik heb hem nu in breedbeeld gezien, en ik zou niet anders willen. Je ziet gewoon dat dit is zoals de film hoort te zijn. Het beeld doet nergens te krap aan, en er valt niets buiten het beeld. Ook de composities komen een stuk beter uit.
    Ik heb zelf de Amerikaanse langere versie, en ik vind het geen aanrader. Langer is dus niet per definitie beter, en Kubrick heeft dus het juiste gedaan om voor de Europese versie de schaar erin te zetten.
    De meeste scenes en shots zijn overbodig voor het verhaal. Een beetje achtergrondinformatie die niet eens echt nodig is. Een voorbeeld van onnodige scenes zijn: Wendy die door de keuken heen loopt met het ontbijtkarretje, en dan in de volgende scene met hetzelfde karretje bij de kamer aankomt. Het eerste shot is niet nodig, omdat je het tweede shot al hebt. Ook een scene waarin Danny vraagt of hij zijn brandweerauto mag halen is niet nodig, omdat je hem dat in het volgende shot ziet doen.
    Ook zijn er in de Europese versie opvallend veel stukken waarin Shelley Duvall tenenkrommender is dan normaal gesneuveld. Scenes waarin de personages tv-kijken zijn ook weg, wat een soort claustrofobie genereert. Een shot van skeletten die aan een tafel zitten met flessen alcohol hoort niet eens in The Shining thuis, maar in een B-horrorfilm. Het enige wat je bij deze versie ervoor terugkrijgt is dat de shots een stuk vloeiender in elkaar overlopen, terwijl dat abrupter gebeurd in de Europese versie. Maar dat heeft op zich ook wel iets. De korte versie is wat mij betreft dus veel en veel beter.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Eyes Wide Shut - Kubrick - 1999

    Absoluut meesterwerk waar vreselijk veel uit te halen valt. Een film die eindeloos geanalyseerd kan worden. Een prachtig voorbeeld is te zien in deze analyse op youtube:

    Part one:

    http://www.youtube.com/watch?v=Pj7Hw6OnbH8

    Part two:

    http://www.youtube.com/watch?v=RUZU0...eature=related

    Part three:

    http://www.youtube.com/watch?v=GCn1r...eature=related

    Wellicht de beste film van Kubrick.

    9,6
    Ik vond het in eerste instantie één van de mindere, maar begin 'm met de kijkbeurt meer te waarderen.

    Interessante analyse overigens.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #40

    Standaard

    Tasschen gaat een erg bijzonder boek uitbrengen over Napoleon, het onvoltooide project van Kubrick. Zie http://www.taschen.com/pages/en/cata...never_made.htm

    Hmm.. 500 euro is wel aardig prijzig. :sad:

  16. #41

    Standaard

    Een bijzondere prijs voor een bijzonder boek..... Ziet er wel gaaf uit, maar die prijs gaat nergens over. Zullen ze er vast ook niet veel van gaan verkopen.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Een bijzondere prijs voor een bijzonder boek..... Ziet er wel gaaf uit, maar die prijs gaat nergens over. Zullen ze er vast ook niet veel van gaan verkopen.
    Het is een limited edition van 1000 genummerde exemplaren, en daar zal wel een markt voor zijn. Zelf heb ik het geld er niet voor over, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het wel de moeite waard vinden.

  18. #43

    Standaard

    "TASCHEN’s sumptuous, limited-edition tribute to this unmade masterpiece makes Kubrick’s valiant work on "Napoleon" available to fans for the first time."

    Voor 1000 hele rijke fans dan.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Tasschen gaat een erg bijzonder boek uitbrengen over Napoleon, het onvoltooide project van Kubrick. Zie http://www.taschen.com/pages/en/cata...never_made.htm

    Hmm.. 500 euro is wel aardig prijzig. :sad:
    Erg jammer dat Napoleon nooit gemaakt werd. De schuld moeten we maar in de schoenen schuiven van Dino de Laurentiis, die in 1970 met z'n eigen Napoleon-film kwam, Waterloo. Dat werd zo'n genadeloze flop dat Warner Bros. besloot de stekker uit Kubricks versie te trekken. Heel erg jammer.

    Overigens zijn er nog twee andere projecten die ook de titel 'the greatest movie never made' mogen gebruiken:

    The Crusades, een spektakel over de kruistochten, zou geregisseerd worden door Paul Verhoeven en Arnold Schwarzenegger, John Turturro en Jennifer Connelly zouden de hoofdrollen spelen. Alles was klaar: het script van Walon Green (The Wild Bunch), de locaties, de kostuums, etc. De doodsteek kwam echter toen Carolco Pictures nog maar $120 miljoen in kas had en moest kiezen tussen twee films: Crusades en Cutthroat Island. Vreemd genoeg kozen ze voor de laatste.
    Naar de piratenfilm van Renny Harlin kwam geen hond kijken, Carolco ging bankroet en Crusades kwam nooit van de grond. Maar er scheen nog een andere, plausibele reden te zijn waarom deze film niet geproduceerd werd: de vrouw van Schwarzenegger, Maria Shriver, is streng katholiek en had een hekel aan dit project. Waarom is niet duidelijk, maar waarschijnlijk omdat de christenen afgeschilderd werden als fascisten.

    De tweede film waar nog geen één seconde van werd geschoten is Frank Herberts Dune, die ingeblikt zou worden door cult-cineast Alejandro Jodorowsky, met ontwerpen van de Fransman Jean "Moebius" Giraud, de Brit Chris Foss en de Zwitserse kunstenaar H.R. Giger (dit drietal werkte later aan Alien), muziek die verzorgd zou worden door Pink Floyd en rollen die gespeeld zouden worden door Mick Jagger, Orson Welles, Charlotte Rampling, Alain Delon, Gloria Swanson, Hervé Villechaize en zelfs Salvador Dalí als de Padishah keizer Shaddam IV. Als fervente filmfan is dit te mooi om waar te zijn, en dat is het helaas ook. De producenten hadden al $2 miljoen gespendeerd aan pre-productie en omdat het zo'n gigantische en ambitieuze project dreigde te worden, werden ze bang en draaiden ze de geldkraan dicht.
    Later ging de filmrechten naar (daar is ie weer!) Dino de Laurentiis, die David Lynch inschakelde als regisseur, en zoals bekend, werd hun versie van Dune een enorme fiasco.

    Kortom, drie ongeproduceerde films die ik maar al te graag had willen zien, maar helaas... we kunnen er alleen maar van dromen.
    Laatst aangepast door Cinemaniac : 17-10-2009 om 20:37
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Voor mij is Kubrick op z'n allerbest in de eerste helft van 'Full Metal Jacket'.

    '2001:A Space Odyssey' vind ik een beetje vreemd,deze film is gemaakt door mensen
    die niks van geloof moeten hebben,hardcore believers in science, tegelijkertijd
    wordt aan het eind van de film haast triomfantelijk de geboorte een de verlosser getoont.
    Het mooie van 2001: A Space Odyssey is dat je zelf mag bedenken wat de betekenis ervan is. Ik ben totaal niet gelovig, dus ik zie in de 'Star Child' absoluut geen verlosser. Meer de volgende evolutionaire stap van de mens. Maar iedereen mag er het zijne over denken, aangezien Kubrick nooit een verklaring heeft gegeven.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Psychologisch gezien zal iemand die extreem wetenschappelijk is ook anti-wetenschappelijke tendensen in zich herbergen als compensatie en dat is
    precies wat er in deze film gebeurd(volgens mij).

    Ik zie niet wat niet gelovig zijn te maken heeft met absoluut geen verlosser zien
    in 'Star Child',ik ben niet gelovig.
    Ik bedoel dat iemand die niet gelovig is, niet zo gauw een verlosser (dat nogal een bijbels begrip is) zal zien als een gelovig iemand. Net zoals dat een ontzettend gelovig iemand de evolutie van de mens niet zo gauw zal zien. Dat wil niet zeggen dat je het niet kan (of mag) zien, maar dat het vanwege de overtuigingen die een persoon aanhangt, meer voor de hand ligt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #47

    Standaard

    Dit is mijn top 6 van Stanley Kubrick

    1. A Clockwork Orange
    2. The Shining
    3. Barry Lyndon
    4. 2001: A Space Odyssey
    5. Eyes Wide Shut
    6. Full Metal Jacket
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  23. #48
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #49

    Standaard

    Het meest intrigerende van Stanley Kubrick vind ik dat als je de complottheorieen mag geloven (ik wel) dat hij de (1e) maanlanding
    in 1969 van o.a.: Neil Armstrong heeft geregisseerd/in scene heeft gezet.

    Misschien heb ik toch iets teveel X-Files gekeken.
    I Want to Believe (it was fake)!

  25. #50

    Standaard

    Ik heb een zooitje films van Kubrick op dvd en helaas zijn mijn favoriete in 4:3 beeldformaat (The Shining, EWS). De bluray-releases zijn gelukkig widescreen.
    De losse delen bevatten genoeg extra's, maar hoe is dit met de bluray-box met de 5 films 2001, Clockwork, Shining, FMJ en EWS? En is de NL box (die FRS voor 116 euro aanbied online! en Bol.com voor 80 euro en een 8-discer volgens de info op de site) hetzelfde als de Duitse versie op Amazon.de (40 euro)?

    Ze geven lang niet altijd volledige informatie en dat is jammer.
    Want de 12-dvd box met 7 Kubrick-films op Amazon is ook zeer aantrekkelijk geprijsd, maar of de films widescreen en NL-ondertiteld zijn staat ook niet vermeld.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •