Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.

Discussie: Doris Day

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    Elvis in de 50's is onvoorstelbaar goed, uniek, en gewoon ijzersterk. De 5 CD set 'The Complete 50's Masters' is wat die periode aangaat het beste beginstation. En ik weet niet of je de boeken van Guralnick kent, maar zijn 'Last Train To Memphis: The Rise Of Elvis Presley' beschrijft op haast perfecte wijze die wilde eerste jaren (tot aan zijn dienstijd in '58).

    Naast zijn eerste jaren, is de periode 68/69 mijn 2e favoriete fase uit zijn carriere. Ik denk dat de opnames in de American Sound Studios uit '69 misschien wel zijn allerbeste zijn. Zéér zéér aan te raden!
    Er zijn veel bootlegs op de markt die de complete studio sessies van deze songs bevatten (echt grandioos!), waarvan de 10-CD van Purple Chick degene is die ik het vaakst draai. Maar de 5 CD set 'The American Way' ziet er het beste uit, hier een paar tracklists als voorbeeld:


    (ik wil je dit vanzelfsprekend niet door de strot duwen, maar ik kan deze sessies niet genoeg aanraden aan iemand die interesse heeft in de muziek van Presley én die door die hele 70's jumpsuit-idioterie en de flutfilms heen kan kijken)
    Het is zeker niet door de strot duwen, integendeel. Wilde al langer me iets meer in Elvis gaan verdiepen, maar de man heeft zoveel opgenomen wat ook nog eens in zoveel verschillende versies is uitgebracht dat het moeilijk is om door de bomen het bos nog te zien, dus deze informatie is uiterst welkom! Zal me er eens doorheen gaan ploegen als ik de tijd kan vinden.

    Ik dacht dat je bij wijze van grap liet weten dat je lid van de Rich club bent, maar je bent dus werkelijk al lang fan van Charlie Rich?
    Zelf heb ik ooit maar een plaatje van hem gekocht, en die zit nu in de jukebox, 'Lonely Weekends' (geweldig nummer trouwens), plus nog wat songs op verschillende verzamelaars. Maar ik zal mijn horizon eens gaan verbreden binnenkort.
    Het gedeelte van de fanclub is inderdaad een grap, geen idee of er überhaupt zoiets is. Maar fan van Charlie ben ik zeker ja, ook al is dat nog niet lang. Ben nu iets meer dan een jaar geleden sowieso pas gaan luisteren naar country, hoewel het inmiddels al voelt alsof ik mijn hele leven nooit anders gedaan heb en Rich was al praktisch vanaf het eerste moment direct mijn favoriet. Kan zijn muziek nog maar moeilijk uit mijn leven wegdenken

    Wat Huston en Monty betreft, over hun samenwerking is veel geschreven, en het schijnt dat ze elkaar feitelijk niet uit konden staan, en dat Huston Monty het leven bewust zuur heeft gemaakt vanwege zijn geaardheid (alsof Clift al niet genoeg overloop lag met zichzelf vanwege zijn geaardheid). Toch hebben ze wel een aantal films gemaakt samen (je zou toch verwachten dat Clift na de eerste film wel even een deurtje verder zou lopen in het vervolg), en Clift zou natuurlijk ook weer in 'Reflections In A Golden Eye' gaan spelen (ondanks dat Taylor, wederom zijn tegenspeelster, hem dat ten zeerste had afgeraden). Maar hij ging de pijp uit en niemand minder dan Brando nam de rol over. Ken je die film? Vast wel, en anders zou het waarschijnlijk wel passen op een komend affiche voor je filmavonden. Ik vond de film erg zwaar, en soms ook onevenwichtig, en voor mij toch ook typisch een film die uitstraalt een film uit die specifieke fimfase te zijn (en die, wanneer b.v. gemaakt eind jaren '50 een compleet andere uitstraling zou hebben gehad en daarmee meer in mijn straatje zou hebben gepast).
    Ha, dat is echt toevallig, want ik heb gisteren 'Reflections in a Golden Eye' nog uit de kast gehaald om hem dit weekend nog eens te kijken. Vond het de eerste keer een fascinerende, maar ook onevenwichtige film en wil hem sindsdien nog een keer zien. Gisteren las ik (wederom toevallig!) een hoofdstuk over Clift waar de film ook in genoemd werd en daarom werd ik er weer aan herinnerd om hem uit de kast te trekken - grappig hoe sommige dingen soms samen vallen Ben sowieso niet de grootste Huston fan, soms is het waanzinnig wat de man doet, maar net zo vaak zit ik me af te vragen waar de man toch in hemelsnaam mee bezig is en 'Reflections' viel een beetje in beide categorieën, kan ik me herinneren. Maar we zullen zien hoe de tweede kijkbeurt uitvalt!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    Okay, vandaag de film dan eindelijk bekeken, en inderdaad een pracht van een film! Je hebt ook gelijk voor wat betreft Ava Gardner, ik denk dat ik haar nog nooit zo sexy en aantrekkelijk heb gezien.
    Er zitten natuurlijk veel komische momenten in, vooral in de eerste helft van de film, maar een komedie zou ik het (zelfs niet na de voorkennis vanwege jouw bericht) niet noemen. En in de tweede helft van de film zijn die typerende sweaty en steamy Williams momenten ook ineens verdwenen (alsof Huston het ineens had gehad met de hitte en de thermostaat flink omlaag heeft gedraaid) en ligt de nadruk meer op andere zaken (en dus alleen nog maar op de 3 hoofdpersonen). Zoals jij ook al zei, een film met twee kanten, maar meer nog een met twee verschillende helften.
    Oh, maar ik had het eigenlijk alleen over 'Suddenly, Last Summer' als komedie! 'Iguana' zou ik absoluut geen komedie willen noemen, ondanks de inderdaad aanwezige humor: 'If these two aren't special, then I don't know who is'!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Oh, maar ik had het eigenlijk alleen over 'Suddenly, Last Summer' als komedie! 'Iguana' zou ik absoluut geen komedie willen noemen, ondanks de inderdaad aanwezige humor: 'If these two aren't special, then I don't know who is'!
    Aha, okay. En als de ouwe taarten in de bloedhete bus voor de zoveelste keer 'Happy days are here agaaaaain' zingen, terwijl Burton ze bijna wel stuk voor stuk uit de bus kan gooien. Haha

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Het is zeker niet door de strot duwen, integendeel. Wilde al langer me iets meer in Elvis gaan verdiepen, maar de man heeft zoveel opgenomen wat ook nog eens in zoveel verschillende versies is uitgebracht dat het moeilijk is om door de bomen het bos nog te zien, dus deze informatie is uiterst welkom! Zal me er eens doorheen gaan ploegen als ik de tijd kan vinden.!
    Laat eventueel maar weten naar welke soort Elvis-muziek je voorkeur uitgaat, dan kan ik je vast wel vertellen welke releases in dat geval de beste keus zouden zijn. Al is het ook tof om dit allemaal zelf uit te vogelen door gewoon maar van alles zelf te gaan beluisteren en zodoende ontdekken dat het allemaal onder te verdelen valt in 'periodes'.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ha, dat is echt toevallig, want ik heb gisteren 'Reflections in a Golden Eye' nog uit de kast gehaald om hem dit weekend nog eens te kijken. Vond het de eerste keer een fascinerende, maar ook onevenwichtige film en wil hem sindsdien nog een keer zien. Gisteren las ik (wederom toevallig!) een hoofdstuk over Clift waar de film ook in genoemd werd en daarom werd ik er weer aan herinnerd om hem uit de kast te trekken - grappig hoe sommige dingen soms samen vallen Ben sowieso niet de grootste Huston fan, soms is het waanzinnig wat de man doet, maar net zo vaak zit ik me af te vragen waar de man toch in hemelsnaam mee bezig is en 'Reflections' viel een beetje in beide categorieën, kan ik me herinneren. Maar we zullen zien hoe de tweede kijkbeurt uitvalt!
    Het kan ook aan Brando liggen, want zeker tijdens deze jaren van zijn carriere, stuiterde hij ook alle kanten op (zelfs tijdens een en dezelfde film), alsof hij te vaak verschillende dingen aan het uitproberen is waardoor desbetreffende film als geheel niet meer te (be)grijpen valt.
    'Reflections', het is lang geleden dat ik hem gezien heb, misschien moet ik hem ook nog eens een 2e kans geven, over een jaartje of 10 misschien.

  5. #55

  6. #56

    Standaard

    Pillow Talk word ook hier in NL uitgebracht, want dat is 1 van de 13 titels die UNIVERSAL dit jaar extra gaat uitbrengen, ter gelegenheid van 100 jaar UNIVERSAL. ( ZIE OOK DVDHOME.NL )

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Pillow Talk word ook hier in NL uitgebracht, want dat is 1 van de 13 titels die UNIVERSAL dit jaar extra gaat uitbrengen, ter gelegenheid van 100 jaar UNIVERSAL. ( ZIE OOK DVDHOME.NL )

    Dank. Hier word ik weer vrolijk van. Mooie releases.

  8. #58

    Standaard

    Een eerste recensie van Pillow Talk. Had er min of meer op gerekend dat Universal ook deze titel flink zou verpesten, maar moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De DNR lijken ze beperkt te hebben tot de splitscreen sequenties en daar kan ik nog mee leven. Die kleuren alleen al maken het een feest!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #59

    Standaard

    Die kleuren zien er idd prachtig uit en nu nog maar €11,45 bij zavvi.nl
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #60

  11. #61

    Standaard

    In al het nieuws van de Hitchcock blu-ray box zouden we welhaast vergeten dat er in die box ook een van de beste Doris Day films zit natuurlijk:




    Maar goed, mijn Pillow Talk order van Zavvi staat nu al een week in processing - zit al de hele week tegen mijn kussen te praten, maar daar schiet ik niet zoveel mee op natuurlijk. Heb hem daar maar geannuleerd en bij Amazon.co.uk besteld, wat ik natuurlijk veel eerder had moeten doen want dan had ik hem vorige week al binnen gehad.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #62

    Standaard

    Beste Herman ter Lingen,
    Mijn moeder is al een aantal jaren op zoek naar de DVD met de titel: "Love me or leave me" van Doris Day; belangrijk is dat deze Nederlands ondertitelt moet zijn (goede vertaalkwaliteit).
    Via via en een lange weg ben ik bij U terecht tgekomen.
    Zou het werkelijk waar prachtig vinden als u mij verder kunt helpen.
    Fijn dit forum, heb binnenkort meer te melden en te vragen aan de members.
    Hartelijke groeten,
    Evert

  13. #63

    Standaard

    Aantal jaren geleden is er een box uitgebracht (2006) in Nederland met films van Doris Day "Love or leave me" zit er ook bij (met Nederlandse ondertiteling).

  14. #64

    Standaard Doris Day

    Hallo Navarone (navarone),

    Van die box weet ik, maar de meeste films zijn ook los te koop (dus sommige al in bezit) en is daarom zonde om een hele serie aan te schaffen.
    Op de volgende link staat de film te koop voor rond de 20 euro, maar er staat niet bij waar deze te bestellen is of hoe deze in bezit te krijgen.
    Hier de link: http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...e-me&Itemid=60

    Zou toch mooi zijn om deze ergens te kunnen aanschaffen.
    Heb al een DVD aangeschaft via Marktplaats.nl, maar Love me or leave zit er niet bij helaas.

    Maar ze zeggen wel eens: Zoekt en Gij zult vinden...
    Wie het weet mag het mij zeggen.
    Groetjes,
    Evert

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evert Bekijk bericht
    Beste Herman ter Lingen,
    Mijn moeder is al een aantal jaren op zoek naar de DVD met de titel: "Love me or leave me" van Doris Day; belangrijk is dat deze Nederlands ondertitelt moet zijn (goede vertaalkwaliteit).
    Via via en een lange weg ben ik bij U terecht tgekomen.
    Zou het werkelijk waar prachtig vinden als u mij verder kunt helpen.
    Fijn dit forum, heb binnenkort meer te melden en te vragen aan de members.
    Hartelijke groeten,
    Evert
    Hi Evert

    Ik ben niet meer zo vaak online en zie nu pas je verzoek.

    Voor zo ver ik weet:
    Love Me Or Leave Me is, met Nederlandse Ondertitels, 1 x uitgegeven in een box "Doris Day Collection" (losse dvd's), met EAN code 7321934729632. door Warner Brs. voor het Frans- en Nederlandstalig gebied.

    Ik zie bij Amazon.co.uk van particulieren jouw gezochte item los te koop staan; ik heb echter twijfels over de aangegeven ondertiteling in het Nederlands. Zou best kunnen dat deze toch ontbreekt.

    De complete Nederlandse box zie je af en toe te koop voor rond de 50,00 eur. (zoek op EAN code)

    Titels in de box: Young Man With A Horn; Love Me Or Leave Me; Please Don't Eat The Daisies; Billy Rose's Jumbo; The Glass Bottom Boat.

    Ik kan je er helaas niet aan helpen. Ik zou zeggen, blijf zoeken: Ebay (Nedeland/Belgie) , Marktplaats e.d.

    Succes.

  16. #66

    Standaard

    Jemig. Had vorige week om een of andere reden ontzettend veel zin om Rod Taylor te zien en kwam toen uit bij 'Do Not Disturb', met Doris Day. Heb de film nog nooit gezien, maar alles wat ik gedownload had was niet goed kwa kwaliteit, dus heb de film uiteindelijk maar helemaal niet gekeken en overwogen om de DVD te kopen. Maar goed dat ik dat niet gedaan heb, want volgende maand verschijnt ie ineens in Duitsland op blu-ray! Dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Jemig. Had vorige week om een of andere reden ontzettend veel zin om Rod Taylor te zien en kwam toen uit bij 'Do Not Disturb', met Doris Day. Heb de film nog nooit gezien, maar alles wat ik gedownload had was niet goed kwa kwaliteit, dus heb de film uiteindelijk maar helemaal niet gekeken en overwogen om de DVD te kopen. Maar goed dat ik dat niet gedaan heb, want volgende maand verschijnt ie ineens in Duitsland op blu-ray! Dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.
    Ik heb 'm bijna een halve eeuw terug in de bios gezien en hij staat als DVD nog op mijn plank om te (her-)zien; Mooi dat er een Bluray versie komt.

    Leuke openings scene als Doris in Londen de taxi afrekent (nog in het pre-decimale stelsel).

    Overigens maakten DD en Rod Taylor ook 'The Glass Bottom Boat'

  18. #68

    Standaard

    http://www.blu-ray.com/movies/Doris-...Blu-ray/56184/
    pre-order 26 oktober 2012
    Move Over, Darling / Caprice / Do not Disturb

    Sprache: Deutsch (Dolby Digital 1.0), Englisch (Dolby Digital 1.0)
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 11-01-2013 om 17:17 Reden: meer info over gesproken taal

  19. #69

    Standaard



    ('Midnight Lace') aangekondigd voor 22 febuari 2013

    Untertitel: Deutsch
    Bildseitenformat: 16:9 - 1.77:1
    Studio: Universum Film GmbH

    Hopelijk toch ook naast het Duits de originele taal (nog niet aangegeven, dus afwachten)

    Doris Mary Ann von Kappelhoff wordt op 3 april a.s. al weer 89 !

  20. #70

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    vandaag 90 jaar geworden !!
    Mooie leeftijd.

    http://www.dorisday.com/90to90

  22. #72

    Standaard Eastwood haalt Doris Day (91) terug van pensioen!

    http://www.pressdisplay.com/pressdisplay/viewer.aspx

    Als ze nog maar op tijd zijn.......

  23. #73

    Standaard

    Natuurlijk op voorwaarde dat een deel van de winst naar de hondjes gaat.



    http://www.irishtimes.com/culture/fi...port-1.2360297

  24. #74

    Standaard

    Doris Day slaat aanbod Eastwood af

    De 93-jarige Doris Day is niet van plan om weer te gaan acteren in de nieuwe film van Clint Eastwood.


    Doris Day is niet van plan weer te gaan acteren. De geruchten dat ze in zou gaan op een aanbod om in een film van Clint Eastwood te spelen kloppen niet, meldt Deadline.
    "Ondanks dat Doris het altijd waardeert om van haar fans te horen, zijn de geruchten over haar terugkeer naar het grote scherm niet waar", meldt een woordvoerder van de 93-jarige actrice die vooral actief is als dierenactivist nadat ze in 1973 voor het laatst acterend te zien was in haar eigen televisieserie The Doris Day Show. "Ze is dol op haar oude vriend Clint Eastwood, maar haar focus blijft liggen op haar Doris Day Animal Foundation."
    De Duitse krant Bild kwam even eerder met de berichten dat Clint Eastwood de legendarische actrice had overgehaald voor een rol in zijn nieuwe biografische film rond piloot Chesley 'Sully' Sullenberger die in 2009 veilig een vliegtuig landde in de Hudson rivier in New York. Tom Hanks zal de rol van de piloot op zich nemen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •