Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 568 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verkiezingen USA 2008

    Nederlaag Hillary Clinton in Iowa

    Hillary Clinton heeft bij de eerste voorverkiezing in Iowa een gevoelige nederlaag geleden. Bij de Democraten kreeg Barack Obama 38% van de stemmen, voor John Edwards (30%). Hillary Clinton stond in de peilingen steeds voor, maar eindigde uiteindelijk op 29 procent.

    Clinton moet nu alle zeilen bijzetten om de volgende voorverkiezingen in New Hampshire te winnen, volgende week. De Democraat Dodd trok zich vandaag terug.

    De conservatieve ex-gouverneur Huckabee won bij de Republikeinen van de rijke Mitt Romney, die veel campagne gevoerd had in Iowa. De kanshebbers McCain en Giuliani voerden geen campagne in Iowa.

  2. #2

    Standaard

    Die verkiezingen in Amerika gaan echt helemaal nergens over:

    http://nl.youtube.com/watch?v=MDUQW8LUMs8

  3. #3

    Standaard

    Heeft Barack Obama blijkbaar toch veel gehad aan de openlijke steun van Oprah Winfrey!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Mij maakt het niet uit of Obama of Clinton de democratische presidentskandidaat wordt. Ik hoop in ieder geval dat die persoon dan ook de verkiezingen zal winnen, want die Huckabee van de republikeinen is zo'n doorgedraaide fundamentalistische Christen (en de rest is niet veel beter).

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Die verkiezingen in Amerika gaan echt helemaal nergens over:

    http://nl.youtube.com/watch?v=MDUQW8LUMs8

    Humor

  6. #6

    Standaard

    Prachtig toch, een neger tegen een vrouw...en de negroide vrouw gaat het winnen (Oprah dus...)
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Nederlaag Hillary Clinton in Iowa
    Hoeft op zich nog niet zoveel te bekenen. Bill Clinton was in 1992 ook de grote favoriet. Hij verloor echter ook in Iowa maar belande alsnog in het Witte Huis. Is nog wel even afwachten wat voor factor Oprah gaat spelen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  8. #8

    Standaard

    Vanochtend de toespraak van Hillary gezien... Voor degenen die het gezien hebben: Werd jullie aandacht ook compleet getrokken naar Bill?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Mij maakt het niet uit of Obama of Clinton de democratische presidentskandidaat wordt. Ik hoop in ieder geval dat die persoon dan ook de verkiezingen zal winnen, want die Huckabee van de republikeinen is zo'n doorgedraaide fundamentalistische Christen (en de rest is niet veel beter).
    Eens. En als ze uiteindelijk zo dom zijn om toch weer een republikein te kiezen, laat het dan maar Giuliani zijn. Die maakt altijd een redelijk zachtaardige, gematigde indruk op me.

  10. #10

    Standaard

    Gematigd(er) misschien wel, maar hij heeft in Amerika nou niet bepaald een zachtaardig imago...

  11. #11

    Standaard

    Ten opzichte van de andere republikeinse kandidaten dan hè. Maar ik weet van die kant erg weinig af. Ik weet alleen dat ik niet weer zo chazzer aan de macht wil zien

    Zachtaardig was niet helemaal de goede woordkeuze.

  12. #12

    Standaard

    Ben het met je eens dat de beste kandidaten op het moment bij de Democraten rondlopen... Kreeg de kriebels van die Romney...
    Denk zelf dat van de Republikeinen misschien McCain nog de beste kandidaat zou zijn.

  13. #13

    Standaard

    Toch wel verassend, de overwinning van Obama, toch denk ik dat Clinton zich niet zo maar laat verslaan, de strijd is nog lang.

  14. #14

    Standaard

    Denk dat Clinton het uiteindelijk wel gaat halen en dan met name met de hulp van Bill.

  15. #15

    Standaard

    Peilingen: Obama ver voor op Clinton

    In de Verenigde Staten is Barack Obama in de peilingen flink uitgelopen op Hillary Clinton.

    Volgens twee grote opiniepeilingen haalt Obama morgen bij de Democratische voorverkiezing in New Hampshire zeker tien procentpunten meer dan Clinton.

    Afgelopen week versloeg Obama Clinton bij de eerste voorverkiezing in Iowa. Hillary Clinton heeft nog één lange dag campagne voeren om het verschil goed te maken en niet tegen de tweede nederlaag in korte tijd aan te lopen.

    Een peiling van CNN geeft Obama 39 procent van de stemmen, tegenover 29 procent voor Hillary. De krant USA Today denkt zelfs dat het verschil nog groter wordt.

    De peilingen werden zondag gehouden. Het lijkt erop dat hierin, anders dan in eerdere peilingen, de winst van Obama in Iowa tot uitdrukking komt. Wellicht dat de scherpe aanval van Clinton op Obama tijdens het debat van zaterdagavond ook niet goed is gevallen bij de kiezers in New Hampshire.

    Tegenslag
    Een verlies voor Clinton in New Hampshire zou een enorme tegenslag zijn voor haar campagne, zeker als dat met grote cijfers gebeurt.

    Clinton wilde niet echt reageren op de peilingen. "We doen ons best. Het stemmen begint dinsdag pas. " Ze willen meer informatie over de gezondheidszorg dus dat gaan we ze geven", zei Clinton zondag.

    Als Clinton verliest, dan zal zij zeker nog niet opgeven. De Clintons zijn in het verleden wel vaker teruggekomen uit een vrijwel verloren positie. Bill Clinton heet niet voor niets the Comeback Kid.

    Twintig staten
    Bovendien zijn er op 5 februari voorverkiezingen in meer dan twintig staten, waaronder Californië en Clintons eigen New York. In deze grote staten lag Clinton in de peilingen voor, maar die lijken achterhaald nu Obama de wind enorm in de rug heeft gekregen.

    Bij de Republikeinen ligt John McCain op voorsprong in de peilingen, gevolgd door Mitt Romney en de winnaar in Iowa, Mike Huckabee.

    De uitslag in New Hampshire zal in de nacht van dinsdag op woensdag bekend zijn.

  16. #16

    Standaard

    Wel knap van Obama want Iowa en New Hamshire zijn 'witte' staten.

    Ik hoor veel over John McCain, ken hem echter niet. kan iemand wat over hem vertellen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Als Obama het wordt en het wordt een puinhoop, dan kan de nwe president na hem wel hans Teeuwen quoten: 'da was ik nie, da was een neger!'
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #18

    Standaard

    Ben benieuwd morgen, als Obama in New Hampshire hoge ogen gooit gaat het de goede kant op voor hem.

  19. #19

    Standaard

    Denk dat toch vooral 5 februari wel heel belangrijk gaat worden. Thuisstaat van Clinton en een heleboel grote staten. En in die 4 weken kan er nog weer een heleboel veranderen.

  20. #20

    Standaard

    Het enige waar ik een beetje voor vrees als Obama de democratische presidentskandidaat wordt is dat er misschien bij veel onbesliste kiezers toch gaat meespelen dat hij een zwarte is en dat ze nog niet klaar zijn voor een zwarte president (mij maakt het niet uit, ik ben het al gewend van 24 ). Maar zo'n nadeel heeft Clinton als vrouw natuurlijk ook wel, al denk ik dat een vrouw als president toch wat minder gevoelig ligt. Ik zou het in ieder geval niet graag zien gebeuren dat de huidskleur of het geslacht er uiteindelijk voor zou zorgen dat er weer zo'n half-gare republikein aan de macht komt, maar zeker in Amerika moet je daar toch altijd rekening mee houden.

    Ach, het liefst zou ik Bill nog eens zien terugkeren naar The Oval Office.. wat mis ik die man toch

  21. #21

    Standaard

    Verrassend:

    Clinton, McCain winnen New Hampshire

    Hillary Clinton heeft in de staat New Hampshire haar grootste tegenstander, Barack Obama, verslagen. Met een verschil van 2 procent won zij de voorverkiezing voor de democraten in een spannende nek-aan-nekrace. Zij kreeg 39 procent van de stemmen en Obama 37 procent.

    Bij de republikeinen stond al snel na het sluiten van de stembureaus vast dat John McCain had gewonnen. Hij kreeg 37 procent, Mitt Romney 32.Mike Huckabee, die in Iowa won dankzij de evangelische christenen, kreeg 11 procent.

    In de voorverkiezingen wordt uitgemaakt welke twee kandidaten in november om het presidentschap zullen strijden.

  22. #22

    Standaard

    Iemand die mij trouwens kan uitleggen (of een duidelijke link met uitleg heeft) hoe die voorverkiezingen uiteindelijk precies werken? Gaat dat ook al met kiesmannen of met percentages?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Iemand die mij trouwens kan uitleggen (of een duidelijke link met uitleg heeft) hoe die voorverkiezingen uiteindelijk precies werken? Gaat dat ook al met kiesmannen of met percentages?
    Misschien heb je hier iets aan, had een beter artikel eens op wikipedia gelezen maar kan deze niet 1,2,3, terug vinden.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerika...kiezingen_2004
    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  24. #24

    Standaard

    Kan iemand mij uitleggen, waarom die geldverslindende propaganda vanuit dat gecreerde land zo belangrijk is dat iedereen er mee bezig is, zelfs hier.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dunedain Bekijk bericht
    Misschien heb je hier iets aan, had een beter artikel eens op wikipedia gelezen maar kan deze niet 1,2,3, terug vinden.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerika...kiezingen_2004
    Ik zal eens kijken, dank je.

Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •