Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 53 van 53 worden weergegeven.
  1. #51

  2. #52

    Standaard

    BBC onder vuur door Hitchcock-drama

    Actrices die grote rollen hebben gespeeld in films van Alfred Hitchcock, hebben grote kritiek op een BBC-drama waarin de regisseur wordt geportretteerd als een wellustige, sadistische seksist. Dit meldt The Telegraph.

    Het tv-drama The Girl is gebaseerd op het verhaal van Tippi Hedren, een actrice die in de Hitchcockfilms The Birds en Marnie speelde. Het voormalige model beweert tijdens de opnames het slachtoffer te zijn geworden van seksuele intimidatie. Ook zou Hitchcock hebben gedreigd haar te verwonden met een gebroken

    Volgens Tony Lee Moral, die drie boeken over Hitchcock schreef, is dit echter een verkeerde voorstelling van zaken. Voor een van zijn boeken (over de film The Birds) interviewde hij meerdere hoofdrolspeelsters en dergelijke verhalen zou hij nooit te horen hebben gekregen.

    'Er waren zes Hitchcock-blondjes en het was net alsof we allemaal getrouwd waren met dezelfde man', zegt Eve Marie Saint, die de hoofdrol had in North by Northwest. 'Hitchcock was een echte heer. Hij was grappig en zeer attent. Mijn relatie met hem was gebaseerd op respect, warmte, vriendelijkheid en humor.'

    Doris Day speelde in The Man Who Knew Too Much (1956). Zij herinnert de filmregisseur als een goede vriend: 'Ik hield ervan met hem te werken'.
    Zie http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio...ck-drama.dhtml

  3. #53

    Standaard

    The Girl is trouwens vanavond op BBC2 te zien...tegen 10en meen ik

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •