Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Er vandaag een item in het journaal over de verkoop van dvd in 2007. Raad eens in welke bak de journalist zit rond te kijken?

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Het waren keepcases met die blauwe en rode topjes.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #52

    Standaard

    Niet per definitie. Heb ook al gezien dat mensen dachten dat het een speciaal soort dvd was, die je op je gewone DVD kon afspelen. Juist die naam kan verwarring veroorzaken. Zeker met de verkoop van DVD speler met upscalemogelijkheden, zodat je HD beeld benaderd.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    En dan is de naam HD DVD wel wat beter gekozen om de verwarring te voorkomen
    Op zich is HD DVD wel duidelijker, maar niet minder verwarrend.
    Ik heb het al een aantal keer meegemaakt dat, als ik de naam HD DVD laat vallen,ik het antwoord krijg als: maar dat bestaat al langer hoor, en/of dat heb ik ook.
    al snel wordt het dan duidelijk dat ze hun dvd recorder met harde schijf bedoelen. (DVD/HDD recorder)
    Bij HD DVD hebben ze ook al snel de gedachte dat je die op je DVD speler kan afspelen...en waarom zou je apparte HD DVD's kopen als er ook spelers zijn die je bestaande DVD omzetten naar HD (upconverting DVD spelers bedoelen ze dan)

    voortborduren op een oude naam, maakt dingen wel duidelijker en minder hoogdrempelig, maar het nadeel is juist wel dat er hiermee sneller verwarring met de oude naam ontstaat.

  4. #54

    Standaard

    Bron:http://www.amazon.com Bestsellers in Electronics 2007
    http://www.amazon.com/gp/bestsellers...s_e_ldr_172514
    Op HD-DVD 1 en 2 en 7 staan Toshiba HD-A3 en Toshiba HD-A30 en Toshiba HD-A35.
    Pas op plaats 12 en 13 en 14 komen pas de spelers van bluray.
    Laatst aangepast door Zoetermeer : 29-12-2007 om 19:31

  5. #55

    Standaard

    Bestsellers in DVD,HD-DVD,Blu-Ray
    http://www.amazon.com/gp/bestsellers/dvd
    In top 25 staan meer hd-dvd dan bluray schijfjes

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoetermeer Bekijk bericht
    Bron:http://www.amazon.com Bestsellers in Electronics 2007
    http://www.amazon.com/gp/bestsellers...s_e_ldr_172514
    Op HD-DVD 1 en 2 en 7 staan Toshiba HD-A3 en Toshiba HD-A30 en Toshiba HD-A35.
    Pas op plaats 12 en 13 en 14 komen pas de spelers van bluray.
    Tja, maar de ps3 staat er niet bij. En die verkoopt beter dan de hele top 25 bij elkaar.....

  7. #57

    Standaard

    Vreemd, als je de bestsellers van Electronics opvraagt staat de PS3 er ook niet bij
    http://www.amazon.com/gp/bestsellers...rm_electronics
    terwijl ie wel onder electronics valt:
    http://www.amazon.com/s/ref=sr_kk_1?...laystation%203

    Zijn ze wat vergeten of verkoopt die niet via amazon of verkoopt die nu niet meer?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #58

    Standaard

    De lijst wordt klaarblijkelijk per uur ververst. Het geeft dus vermoedelijk aan wat goed verkoopt in een bepaald uur. De PS3 verkoopt dus blijkbaar nu onvoldoende om in de top te komen. Marktverzadeging?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #59

    Standaard

    Heb inmiddels nog iets anders gezien, http://www.blu-raystats.com/percentages.php.
    Let wel die zijn dus Nielsen-cijfers, waarbij ik zelf qua betrouwbaarheid vraagtekens heb.
    Overigens wordt in deze cijfers ook voor 2007 gesproken over een relatief constante verhouding van 1,5 op 1 van blu-ray tot hd-dvd. Leuk om verder te zien hoe bepaalde titels de verhouding tijdelijk anders maken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Let wel die zijn dus Nielsen-cijfers, waarbij ik zelf qua betrouwbaarheid vraagtekens heb.
    Ik denk dat de Nielsen cijfers de meest betrouwbare zijn op dit moment, en zeker veel betrouwbaarder dan die van Amazon.
    Nielsen omvat de verkopen van het grootste deel van alle handel (waaronder Amazon, Best Buy en City Circuit)


    De HD DVD spelers blijven echter wel supergoed verkopen bij Amazon.
    De 2 best verkochte HD DVD spelers (dus zowel de HD-A3 als de HD-A30)verkopen zelfs beter de de bestverkochte DVD speler.
    Dit heeft ook sterke invloed op de cijfers van HD DVD's zelf aangezien je bij aankoop van een HD DVD speler 3 gratis disc's, uit een lijst van 33, mag uitkiezen, waaronder Ocean's 13, Blood Diamond, en 2001.
    http://www.amazon.com/gp/feature.htm...82111&plpage=1
    Deze gratis disc's worden gewoon meegerekend als verkoop, en hebben daarmee een flinke invloed op de Amazon cijfers voor HD media.
    Dit te samen met de bestaande BOGO actie van HD DVD's zorgt er voor dat HD DVD nu zo hoog in de peiling staat bij Amazon.


    @ Edwin
    De PS3 valt niet onder Electronics maar onder Videogames http://www.amazon.com/gp/bestsellers...=pd_dp_ts_vg_1
    En deze verkoopt op dit moment zelfs beter dan de Wii

  11. #61

    Standaard

    http://www.homemediamagazine.com/new...ticle_id=11353

    Low adoption rates … for now

    One thing everyone could agree on: high-def adoption by consumers is at a snail’s pace right now. A new SNL Kagen study shows only $42.4 million was spent on high-def at retail in 2006, compared to $24.2 billion on the rest of home media. But while SNL Kagen expects only a 3.5% revenue jump in high-def in 2007, by 2016 the firm forecasts high-def accounting for 76.5% of home media spending.

    The NPD Group expects more than 83 million households will be high-def enabled by 2011, but for the short term things look bleak: Only 11% of consumers surveyed said they planned on buying a high-def set-top box in the next six months. That same survey shows 90% of non-high-def owners are holding off because they’re satisfied with DVD, while 10% said they were holding off because of the lack of content available.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Tja, maar de ps3 staat er niet bij. En die verkoopt beter dan de hele top 25 bij elkaar.....
    Maar is dit geen gameconsole?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Maar is dit geen gameconsole?
    Bij amazon is 't blijkbaar zelfs maar een videogame.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Bij amazon is 't blijkbaar zelfs maar een videogame.
    Van mij mogen ze uiteraard de PS3 meetellen, maar dan moeten ze ook de 15 XBox 360 add-ons meetellen!!! Trouwens: GELUKKIG NIEUWJAAR aan allen hé!!!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht

    Inmidddels doet zich een verrassende ontwikkeling voor bij amazon.com. HD-dvd neemt daar nu de eerste vier plaatsen in van de bestsellerlijst (voor dvd, hd-dvd en blu-ray!). Naast andere hd-dvd titels is in de top 25 op dit moment maar één blu-ray te vinden: POTC3.
    En voor je het weet zijn de rollen weer omgedraaid:
    Door een BOGO actie van BD titels staan er nu 48 BD titels in de top 100 tegenover 3 HD DVD titels.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    En waarom zou Warner dat doen?
    Omdat ze slim worden? http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135

    hehe..

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met een vette cheque die door Sony onder hun deur doorgeschoven is. Tot nu toe was Warner namelijk stukken scheutiger met HD DVD-releases dan met Blu-ray-releases.

  18. #68

    Standaard

    Warner to Back Blu-ray Exclusively


    Posted January 4, 2008 by Josh

    Warner has announced that they will be switching to support Blu-ray exclusively. Warner has been supporting both formats since they were launched, but recent talk from top executives suggested that Warner couldn't continue down that road much longer, and that the all important holiday sales would help them make a decision. With Blu-ray winning every week in high definition sales this year, Warner has decided that The Future is Blu.

    "The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

    Its all over folks!
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  19. #69

    Standaard

    Op zich mooi, duidelijkheid is namelijk alleen maar beter voor het hele HD-gebeuren.

    Wel zuur voor degenen die weet ik niet hoeveel geld in HD-dvd heben gestoken.
    Persoonlijk zou ik het zeer terecht vinden als maatschappijen bijvoorbeeld akties op zouden starten waarin HDdvd-bezitters hun HDdvd`s om zouden kunnen ruilen voor de blu-ray versies. Maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat de wereld zo niet in elkaar zit....

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Op zich mooi, duidelijkheid is namelijk alleen maar beter voor het hele HD-gebeuren.

    Wel zuur voor degenen die weet ik niet hoeveel geld in HD-dvd heben gestoken.
    Persoonlijk zou ik het zeer terecht vinden als maatschappijen bijvoorbeeld akties op zouden starten waarin HDdvd-bezitters hun HDdvd`s om zouden kunnen ruilen voor de blu-ray versies. Maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat de wereld zo niet in elkaar zit....
    Waarom? je hebt dan toch al een HD-DVD speler, dat is net zoiets zeggen als dat mensen die nu een dvd versie hebben ook voor een BD versie moeten kunnen ruilen..

  21. #71

    Standaard

    Zolang ik HD DVD kan blijven afspelen is er niks aan de hand, maar wat als de speler over 5 of 10 jaar kapot gaat?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Zolang ik HD DVD kan blijven afspelen is er niks aan de hand, maar wat als de speler over 5 of 10 jaar kapot gaat?
    Laten we hopen dat het zo'n vaart niet zal lopen.
    DVD Audio en SACD zijn ook niet echt doorgebroken, maar gelukkig zijn er genoeg spelers op de markt die beide gewoon kunnen afspelen.
    Ik denk dat dit ook voor HD DVD tot de mogelijkheden bestaat, want er zijn toch een aanzienlijk groot aantal HD DVD bezitters, en daarmee ook wel een markt voor "allesetende" spelers.

  23. #73

    Standaard

    Er zijn nog steeds en blijven titels die enkel op hd-dvd te koop zijn en zullen zijn, zoalang Universal en Paramount niet hun beleid wijzigen. Wil je dus alle releases dan heb je nog steeds een hd-dvd speler nodig.
    En ik heb het al veel eerder gezegd, er blijven hd-dvd spelers op markt ook al zou iedereen blu-ray gaan want er zijn genoeg hd-dvds verkocht dus blijft de vraag naar hardware.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Er zijn nog steeds en blijven titels die enkel op hd-dvd te koop zijn en zullen zijn, zoalang Universal en Paramount niet hun beleid wijzigen. Wil je dus alle releases dan heb je nog steeds een hd-dvd speler nodig.
    En ik heb het al veel eerder gezegd, er blijven hd-dvd spelers op markt ook al zou iedereen blu-ray gaan want er zijn genoeg hd-dvds verkocht dus blijft de vraag naar hardware.
    Uhm.. dat is nog niet zo zeker, er is inmiddels al lang gebleken in het verleden dat formaten die toch redelijk populair waren nu geen spelers meer voor te krijgen zijn.
    Maar Paramount is dus 1tje die al had aangegeven dat ze 18 maanden exclusief HD-DVD zouden gaan, dus nu is het wel heel zeker dat ze na die 18 maanden in iedergeval niet meer exclusief zullen gaan, en ik verwacht zelfs dat die exclusief BD daarna gaan. Dan blijft alleen nog Universal over, en die had ook al aangegeven dat wanneer BD echt de overhand zou krijgen dat ze in iedergeval ook op BD zouden gaan leveren, en dat lijkt nu dus wel te gebeuren..

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •