De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 4 jaar 'oude' breedbeeld tv valt spontaan uit

    Nog geen 4 jaar geleden kocht ik een andere tv (Thompson 28 inch breedbeeld). Sinds enkele maanden trok af en toe het beeld links en rechts bovenin samen. Dat gebeurde maar heel soms, maar nu heb ik een erger probleem: de tv valt spontaan helemaal stil en alleen het aanlampje brand rood. (rood is op standby, oranje wanneer hij aangaat en groen als hij aanstaat). Op dat moment kan ik hem niet meer aandoen met de afstandsbediening, ook reageert hij niet meer op de bedieningsknoppen op de tv zelf.
    Als je de tv helemaal uitzet (met de grote drukknop) en dan weer aanzet begint hij wel weer en reageert hij ook weer op de afstandsbediening etc. Gisterenavond is de tv drie keer uit gegaan, vandaag 1 keer.
    Veel geld om het te repareren heb ik niet, want dat gaat vast veel geld kosten.

    Misschien dat iemand weet waar het ongeveer aan kan liggen, dan zou ik hem door iemand die er verstand van heeft als dat kan voor niet al te veel laten maken. Als er echt grote onderdelen kapot zijn, dat heeft dat natuurlijk weinig zin.

    De tv leek het langer te doen toen ik de stekker direct in de stopcontact deed ipv een verlengsnoer gebruiken. Helaas valt hij ook nu weer uit (met stekker direct in een stopcontact). Dat is het dus niet. Iemand een idee?
    Laatst aangepast door Dick van Drie : 04-12-2007 om 18:18 Reden: toevoeging
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  2. #2

    Standaard

    Op een of ander forum las ik dat het misschien kan komen door te veel stof in de kast. Zal er eens naar kijken.

    Zag niet zo veel stof (via brede klep achterop tv die makkelijk los te halen was). Weer aangezet en de tv is nu al weer drie keer uitgevallen. En een keer uit en direct weer aan. Een beetje tv kijken zit er nier meer in. Dit is echt balen.
    Laatst aangepast door Dick van Drie : 04-12-2007 om 19:04 Reden: verandering
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  3. #3

    Standaard

    Op een tv reparatieforum heb ik deze situatie maar eens uitgelegd. Aangezien niemand er hier de ballen verstand van heeft.
    Die kunnen me vast wel verder helpen.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  4. #4

    Standaard

    Heb je een ander stopcontact geprobeerd? Is de stekker (en draad) nog helemaal goed in orde?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Heb je een ander stopcontact geprobeerd? Is de stekker (en draad) nog helemaal goed in orde?
    Bedankt, gelukkig iemand die reageert.

    Ik heb wel ipv het verlengsnoer te gebruiken de stekker nu steeds direct in het stopcontact gestoken. Het leek iets beter (tv blijft iets langer aan), maar toch gaat hij ook nu weer uit.

    De draad van de tv is nogal moeilijk te controleren op breuken (het is een vast snoer naar binnen toe), ik zou wel een ander stopcontact kunnen proberen. In ieder geval bedankt voor de tip.

    Maar omdat de tv even uitgestaan moet hebben voordat ik hem weer aan kan doen (anders werkt het niet, je hoort hem dan aanklikken en direct weer uitklikken), lijkt het eerder iets te maken hebben met de warmte.

    ------
    Omdat ik nog een energiecheckmeter had liggen, heb ik die er voor de aardigheid eens op aangesloten. En wat me opviel was dat de meter niet alleen van 98 watt tot 140 watt aangeeft bij de tv, maar dat de meter nu dikwijls 0,0 watt aangeeft en dat lijkt me niet goed. (energycheckmeter is van voltcraft).
    -----
    Hier moet ik wel wat mee kunnen denk ik. Een totaal ander stopcontact gebruikt (andere kant van de woonkamer) en precies toen de energiemeter een paar keer op 0,0 watt sprong viel de tv direct uit. Hij krijgt dus geen stroom. Maar waar gebeurt dat? Ik heb geen idee.
    Laatst aangepast door Dick van Drie : 06-12-2007 om 20:03 Reden: stroom op 0 watt, tv uit
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie Bekijk bericht
    Bedankt, gelukkig iemand die reageert.

    Ik heb wel ipv het verlengsnoer te gebruiken de stekker nu steeds direct in het stopcontact gestoken. Het leek iets beter (tv blijft iets langer aan), maar toch gaat hij ook nu weer uit.

    De draad van de tv is nogal moeilijk te controleren op breuken (het is een vast snoer naar binnen toe), ik zou wel een ander stopcontact kunnen proberen. In ieder geval bedankt voor de tip.

    Maar omdat de tv even uitgestaan moet hebben voordat ik hem weer aan kan doen (anders werkt het niet, je hoort hem dan aanklikken en direct weer uitklikken), lijkt het eerder iets te maken hebben met de warmte.

    ------
    Omdat ik nog een energiecheckmeter had liggen, heb ik die er voor de aardigheid eens op aangesloten. En wat me opviel was dat de meter niet alleen van 98 watt tot 140 watt aangeeft bij de tv, maar dat de meter nu dikwijls 0,0 watt aangeeft en dat lijkt me niet goed. (energycheckmeter is van voltcraft).
    -----
    Hier moet ik wel wat mee kunnen denk ik. Een totaal ander stopcontact gebruikt (andere kant van de woonkamer) en precies toen de energiemeter een paar keer op 0,0 watt sprong viel de tv direct uit. Hij krijgt dus geen stroom. Maar waar gebeurt dat? Ik heb geen idee.
    Je hebt dus ergens een onderbreking, dit kan een draadbreuk zijn, maar ook ergens een los contact, of een draad dat net niet helemaal meer lekker in een lasverbinding zit, het zou ook nog een stop kunnen zijn die niet helemaal goed is aangedraaid in de stoppenkast

    Hoop dat je het kan vinden...
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt dus ergens een onderbreking, dit kan een draadbreuk zijn, maar ook ergens een los contact, of een draad dat net niet helemaal meer lekker in een lasverbinding zit, het zou ook nog een stop kunnen zijn die niet helemaal goed is aangedraaid in de stoppenkast

    Hoop dat je het kan vinden...
    De tv staat al bij de reparateur. Draad zelf controleren was veel te moeilijk (liep tot helemaal ver binnenin de tv).
    (Stop is het niet, ligt toch echt aan de tv of anders de draad zelf.)
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  8. #8

    Standaard

    Hoe lang kan dat duren voordat ze zien wat er aan de hand is met de tv? Dinsdag hebben ze de tv opgehaald. Ik heb een paar keer naar ze gebeld en steeds zeiden ze dat ze ermee bezig waren. Het gaat alleen om en prijsopgave, ze zouden het pas repareren nadat ik toestemming heb gegeven. Het is nu vrijdag, en heb nog niks gehoord.

    Weer gebeld en hetzelfde antwoord gekregen. Dit gaat zeker wel twee weken of langer duren. Daar ben ik niet blij mee, ik kijk nu wel naar een geleende tv, maar wel een 4:3 tv met 50 hz (denk ik) het geluid klinkt als een goedkoop radiootje (voornamelijk middengebied). Bas zit er al helemaal niet in. Echt weer terug naar af. Geluid is toch wel erg belangrijk bij een tv, dat merk ik nu wel.
    Laatst aangepast door Dick van Drie : 14-12-2007 om 12:31 Reden: gebeld
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  9. #9

    Standaard

    De tv is gemaakt en krijg ik morgenvroeg weer terug. De kosten vallen ook erg mee.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie Bekijk bericht
    De tv is gemaakt en krijg ik morgenvroeg weer terug. De kosten vallen ook erg mee.
    Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, wat was het probleem?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, wat was het probleem?
    Ik weet niet meer precies wat de reparateur zei, maar op de bon staat:
    (Iris APRNA) Singnaalverwerking analoog. Defecte elektrische component of module. Vervangen.
    ------
    Een beetje vaag misschien. Als het maar opgelost is (ik heb hem nog niet lang aangehad), dat zal wel blijken als ik vanavond ga kijken.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  12. #12

    Standaard

    Klinkt als 'n brakke transistor ?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •