Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 99 worden weergegeven.

Discussie: HDMI switch

  1. #51

    Standaard

    Ben zelf dus inmiddels ook opzoek naar 'n HDMI switch, zag 'n leuke op Bol.com, echter deze ondersteund geen HDMI 1.3 (Sitecom KV-020) .. iemand tips? voor 'n 4 poorts HDMI switch.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ben zelf dus inmiddels ook opzoek naar 'n HDMI switch, zag 'n leuke op Bol.com, echter deze ondersteund geen HDMI 1.3 (Sitecom KV-020) .. iemand tips? voor 'n 4 poorts HDMI switch.
    In de post voor deze post staat Borus 75 met de Aten 481a , een collega van mij heeft hem in bestelling, als je even geduld hebt...

    Kost zo rond de 57 euro.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    Heb gister deze aangesloten

    http://www.bigdennis.com/hdmi-switch...ml?language=nl

    Werkt prima is hdmi 1.3 en ondersteund gewoon 1080P
    Weet alleen niet wat voor merk het is staat voor de rest nix op.
    En is 4 poorts

  4. #54

    Standaard

    Is er buiten MM nog een goede winkel in de omgeving van Rotterdam/Den Haag waar je een goede Hdmi switch kan kopen ? na aanschaf van PS3 heb ik aansluitingen te weinig....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #55

    Standaard

    Ik ken het probleem.. bij Mediamarkt verkopen ze of shitswitches (van vivanco ofzo).. of marantz/pioneer switches van boven de 349 euro...

    Ben zelf ook nog opzoek naar 'n juiste oplossing.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Is er buiten MM nog een goede winkel in de omgeving van Rotterdam/Den Haag waar je een goede Hdmi switch kan kopen ? na aanschaf van PS3 heb ik aansluitingen te weinig....
    Die bij mijn collega draait ook naar volle tevredenheid, heb zelf de Aten 481, hij heeft de Aten 481a is het laatste model en heeft ook een kleine afstandsbediening.

    Waarom zelf de deur uit gaan?

    OA hier te koop:

    http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=115490


    Verzendkosten daar vind ik niet mis, maar hij is wel heel erg goedkoop. Heb geen ervaring met dat bedrijf, is slechts als voorbeeld gegeven, een goed switch voor weinig geld
    Have fun and enjoy your collection

  7. #57

    Standaard

    heb 'm hier maar besteld; inderdaad hoge verzendkosten maar uiteindelijk mooie prijs; ben benieuwd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die bij mijn collega draait ook naar volle tevredenheid, heb zelf de Aten 481, hij heeft de Aten 481a is het laatste model en heeft ook een kleine afstandsbediening.

    Waarom zelf de deur uit gaan?

    OA hier te koop:

    http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=115490


    Verzendkosten daar vind ik niet mis, maar hij is wel heel erg goedkoop. Heb geen ervaring met dat bedrijf, is slechts als voorbeeld gegeven, een goed switch voor weinig geld
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    heb 'm hier maar besteld; inderdaad hoge verzendkosten maar uiteindelijk mooie prijs; ben benieuwd
    Ben ook benieuwd of hij je net zo goed bevalt als mijn college de zijne bevalt. Die van mij is 1 model ouder en werkt nu al weer een jaartje naar volle tevredenheid. De nieuwere 481a ziet er iets anders uit, maar wel net zo degelijk als de 481.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben ook benieuwd of hij je net zo goed bevalt als mijn college de zijne bevalt. Die van mij is 1 model ouder en werkt nu al weer een jaartje naar volle tevredenheid. De nieuwere 481a ziet er iets anders uit, maar wel net zo degelijk als de 481.
    inmiddels binnen en werkt prima ! 1 nadeel, m'n digitale TV receiver reageert op de bijgeleverd AB (en omgekeerd)....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #60

    Standaard

    Heb zelf nog maar 'n struggle met 1 HDMI kabel... de switch op mijn AMP heeft grotendeels van het probleem opgelost... enkel moet ik nu even het kabeltje in de TV switchen tussen de BDP-1500 en de EP30. kleine moeite...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #61

    Standaard

    Doe dat niet te vaak, HDMI verbindingen zijn nogal kwetsbaar.
    Als ik jou was zou ik hiervoor gewoon een simpel Vivanco switchtje gebruiken, dat werkt prima.
    Mocht je een nieuw FullHD scherm kopen, dan heeft die toch 3 of 4 aansluitingen,
    dan is de switch helemaal niet meer nodig.
    Dus voor dat simpele 720p signaaltje, neem de goedkoopste die je kan vinden, het zal prima werken.
    Als je nou 1080p moest switchen naar een beamer via een lange kabel, dan komt het kritischer.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 18-10-2008 om 17:26

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Doe dat niet te vaak, HDMI verbindingen zijn nogal kwetsbaar.
    Als ik jou was zou ik hiervoor gewoon een simpel Vivanco switchtje gebruiken, dat werkt prima.
    Mocht je een nieuw FullHD scherm kopen, dan heeft die toch 3 of 4 aansluitingen,
    dan is de switch helemaal niet meer nodig.
    Dus voor dat simpele 720p signaaltje, neem de goedkoopste die je kan vinden, het zal prima werken.
    Als je nou 1080p moest switchen naar een beamer via een lange kabel, dan komt het kritischer.
    Je hebt uiteraard helemaal gelijk.. maar even langs de Mediamarkt
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #63

    Standaard

    Zoiets lijkt mij ook wel handig.. omdat deze automatisch switched:



    beter bekent als: Thor 28577T
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #64

    Standaard

    Switch die ik heb swirtched ook automatisch tot nu toe zeer tevreden over

    http://www.bigdennis.com/hdmi-switch...ml?language=nl

    mooie metalen behuizing.
    zit een ab bij maarheb je niet nodig.

  15. #65

    Standaard

    Die Thor is een mooi ding, TJ, maar als je HDMI aansluiting op je TV achter een klepje zit, kan het behoorlijk priegelen zijn, omdat die kabel ''gemeshed'' is, daardoor ie ie wat aan de stugge kant, maar het moet wel lukken.
    Ik zie dat ding nergens in een NL webshop, maar Amazon UK heeft 'm wel, die shop is je denk ik wel bekend, hij kost daar 30 pond.
    Ik heb ook nog wel een linkje naar een goede automatische 3 poorts switch, zonder kabels erbij, voor 65 euro.
    Maar die Thor is een leuke oplossing voor een leuk prijsje, zeker omdat ie uit het zicht kan.
    Eventueel kan je de bestelling combineren met een aantal BD's of wat dan ook.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zoiets lijkt mij ook wel handig.. omdat deze automatisch switched:



    beter bekent als: Thor 28577T
    Ziet er zeker goed uit!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    inmiddels binnen en werkt prima ! 1 nadeel, m'n digitale TV receiver reageert op de bijgeleverd AB (en omgekeerd)....
    Mmm, dat is heel vervelend, heb je iets met een AB en vergalt een andere AB je plezier. Zelf gelukkig geen last. Je kan overwegen om bijv. de AB van de switch niet meer te gebruiken en handmatig te switchen, plakkertje over het oog en probleem opgelost, maar toch jammer dat je de AB dan niet meer kunt gebruiken.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    ik zou graag mijn DVD-HD recorder via HDMI linken aan mijn setop box,
    zodoende ik digitaal kan opnemen op HD

    Begrijp ik het goed dat ik via zo'n switch mijn zowel mijn plasma als mijn HD recorder aan de setop box kan linken?

    Moet ik dan telkens met de AB van uitvoerapparaat wisselen wanneer ik iets wil opnemen of wanneer ik rechtstreeks naar TV wil kijken?

    Dank,

    Gery

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gt250f Bekijk bericht
    ik zou graag mijn DVD-HD recorder via HDMI linken aan mijn setop box,
    zodoende ik digitaal kan opnemen op HD

    Begrijp ik het goed dat ik via zo'n switch mijn zowel mijn plasma als mijn HD recorder aan de setop box kan linken?

    Moet ik dan telkens met de AB van uitvoerapparaat wisselen wanneer ik iets wil opnemen of wanneer ik rechtstreeks naar TV wil kijken?

    Dank,

    Gery
    Begrijp je niet goed, maar als je denkt via HDMI op te kunnen nemen op je DVD HD recorder.... dan moet ik je helaas teleurstellen, dit is (nog) niet mogelijk.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Doe verstandig, neem een Blu-ray.....
    Dat noem ik nog eens een vooruitziende blik
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  22. #72

    Standaard

    Momenteel bij de MM te koop; een HDMI switcher van het merk Marmitek (3 input/1 output) voor € 40,-.

    NIET KOPEN!!!

    Ik ben inmiddels al aan mijn 3e exemplaar toe en ze vertonen allemaal exact hetzelfde mankement; tijdens een Blu Ray film of HD Decoder TV uitzending gaat de switcher na verloop van tijd uit zichzelf van kanaal veranderen. Uiterst irritant, je hebt steeds de afstandsbediening nodig om 'm weer op het juiste kanaal te zetten.

    Laatst aangepast door Liquid Bass : 11-01-2009 om 10:48

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Liquid Bass Bekijk bericht
    Momenteel bij de MM te koop; een HDMI switcher van het merk Marmitek (3 input/1 output) voor € 40,-.

    NIET KOPEN!!!

    Ik ben inmiddels al aan mijn 3e exemplaar toe en ze vertonen allemaal exact hetzelfde mankement; tijdens een Blu Ray film of HD Decoder TV uitzending gaat de switcher na verloop van tijd uit zichzelf van kanaal veranderen. Uiterst irritant, je hebt steeds de afstandsbediening nodig om 'm weer op het juiste kanaal te zetten.

    Betreft het deze?

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56269&page=3

    Ziet er anders wel verleidelijk uit!
    Automatisch switchen en niet duur maar als ze allemaal hetzelfde euvel hebben? Nee, dank je.

    Ik ga 's verder snuffelen. Er moet rond de €50,- toch wel een goeie 4.1 autoswitcher te vinden zijn?
    Die Piranha is ook wel interessant maar dan moet er weer zo'n apart ladertje bij gekocht worden.

    In mijn geval:

    PS3
    Popcorn Hour
    HDD DVD Recorder
    HD Decoder (in de toekomst?)

  24. #74

    Standaard

    Nieuwe aanwinst: de Marmitek Connect 310 HDMI switch.



    Het is er een die automatisch switcht, dus in principe hoef je niet handmatig je apparaat te selecteren. Tot nu toe lijkt dat aardig te werken, en ik heb de afstandbediening nog niet hoeven gebruiken. M'n HD DVD-speler deed even moeilijk maar volgens mij was dat omdat er tijdens het inpassen van m'n nieuwe HDTV-tuner een handshake mislukt is. Na het opnieuw aansluiten van de HDMI-kabel werkt het allemaal weer gewoon. Het is volgens mij wel een beetje inherent aan HDMI dat er soms wat kabels opnieuw aangesloten moeten worden, want ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad met kabels die rechtstreeks op een tv waren aangesloten. HDMI lijkt bepaalde informatie op te slaan die soms niet helemaal goed geschoond wordt.

    De beeldkwaliteit is verder onveranderd goed, dus ik ben tevreden over mijn aanwinst.

    edit: ik zie nu pas dat Liquid Bass hele andere ervaringen heeft.

    Zijn probleem ben ik trouwens niet tegengekomen. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-04-2009 om 16:09

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    M'n HD DVD-speler deed even moeilijk maar volgens mij was dat omdat er tijdens het inpassen van m'n nieuwe HDTV-tuner een handshake mislukt is. Na het opnieuw aansluiten van de HDMI-kabel werkt het allemaal weer gewoon. Het is volgens mij wel een beetje inherent aan HDMI dat er soms wat kabels opnieuw aangesloten moeten worden, want ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad met kabels die rechtstreeks op een tv waren aangesloten. HDMI lijkt bepaalde informatie op te slaan die soms niet helemaal goed geschoond wordt.
    Ik heb zelf ook een paar HDMI handshake probleempjes beschreven, het is een heel verhaal geworden, misschien heb je er wat aan:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

    Hoop dat die van jou wel op zijn kanaal blijft staan
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •