De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Paypal komt met virtuele creditcard

    PayPal komt met virtuele creditcard


    Maandag 19 november 2007, 11:22 - Morgen presenteert PayPal, de online betaaldienst van veilingsite eBay, de 'Secure Card', welke ook gebruikt kan worden op sites die geen PayPal-transacties accepteren.



    Gebruikers van de PayPal Secure Card worden herkend wanneer zij online moeten afrekenen, zo bericht CNet. Vervolgens zal de software dan op een veilige manier het betalingsformulier helpen invullen.

    Uniek nummer

    Het systeem lijkt enigszins op het vorig jaar door Google geïntroduceerde Checkout, dat door PayPals eigenaar eBay geweerd wordt. PayPal werkt ervoor samen met creditcardbedrijf MasterCard, dat telkens een uniek MasterCard-nummer aanmaakt wanneer een gebruiker online moet afrekenen.
    "Vanuit het perspectief van de verkoper lijkt dit op een transactie van MasterCard, terwijl het voor de koper gewoon een aankoop via PayPal is", zegt Chris George, hoofd financiële producten bij PayPal. De Secure Card is het nieuwste middel waarmee het bedrijf phishing hoopt te bestrijden.

    Beschikbaarheid

    De Secure Card-software werkt op Windows pc's met Explorer of Firefox. Gebruikers van Apples Safari-browser kunnen voorlopig slechts gedeeltelijk gebruikmaken van de dienst.
    De Secure Card is het afgelopen jaar al getest door drie miljoen PayPal-klanten en zal dinsdag beschikbaar komen voor Amerikaanse gebruikers. Wanneer internationale klanten ervan kunnen gebruikmaken is nog onbekend. Momenteel zijn er wereldwijd 164 miljoen PayPal-accounts.


    Bron:

    Webwereld.nl

  2. #2

    Standaard

    Ik zou dit persoonlijk wel erg prettig vinden. Sites zoals play.com of amazon.com zijn voor mensen zonder creditcard geen optie. Hiermee wordt de keuze voor een webwinkel een stuk uitgebreider!

  3. #3

    Standaard

    Een goed alternatief: https://www.wirecard.com/wirecard/app
    Ook van MasterCard. Ik gebruikt 't nu ca. een half jaar en het bevalt uitstekend!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  4. #4

    Standaard

    ik wist daar niks van, bedankt Ronald !
    Voor ons als Belgen is het vooralsnog onmogelijk om paypal funds te bekomen via overschrijvingen. Dit is een tof alternatief !

    Is het ook mogelijk om de wirecard te koppelen aan je paypal account ?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    ik wist daar niks van, bedankt Ronald !
    Voor ons als Belgen is het vooralsnog onmogelijk om paypal funds te bekomen via overschrijvingen. Dit is een tof alternatief !

    Is het ook mogelijk om de wirecard te koppelen aan je paypal account ?
    Blij je van dienst te kunnen zijn!

    Koppelen aan PayPal kan volgens mij door je virtuele card te gebruiken. Onnodig te zeggen dat je dan wel voldoende saldo op de kaart moet hebben staan.

    Wat ik ook nog heb gedaan: voor 24,- euro per jaar krijg je een fysieke kaart die functioneert als debetkaart, ideaal voor 'rampen' onderweg!

    Het grootste voordeel van dit hele systeem vind ik dat je nooit meer kunt uitgeven dan je daadwerkelijk hebt...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  6. #6

    Standaard

    dat is dan ook de reden waarom ik het nu ook ga overwegen ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •