Pagina 69 van 73 EersteEerste ... 1959656667686970717273 LaatsteLaatste
De resultaten 1.701 tot 1.725 van 1825 worden weergegeven.
  1. #1701

    Standaard

    Heeft de NL versie ook Engelse subs?

  2. #1702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Da's een beetje kort door de bocht. Dan moet je toch echt wat meer informatie geven...
    Hoi ik heb een philips BDP7500BL/12 speler en een yamaha RX-V1065 reciever maar het gekke is als ik de dvd versie afspeel krijg ik wel 6.1 maar de BR niet ook al ga ik naar handmatig geluid veranderen geeft hij alleen maar dts master audio 5.1 aan

  3. #1703
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene1 Bekijk bericht
    Hoi ik heb een philips BDP7500BL/12 speler en een yamaha RX-V1065 reciever maar het gekke is als ik de dvd versie afspeel krijg ik wel 6.1 maar de BR niet ook al ga ik naar handmatig geluid veranderen geeft hij alleen maar dts master audio 5.1 aan
    Ik zou daar even een nieuw topic voor openen anders raken we hier te ver off topic. Krijg je tevens veel meer reacties. Zo gauw je dat doet zal ik wat uitvoeriger antwoorden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeV Bekijk bericht
    Heeft de NL versie ook Engelse subs?
    Ja, en Franse audio en ondertitels. Bij het opstarten moet je een taal kiezen: Nederlands of Frans. Als je voor Nederlands kiest kom j vervolgens in een Engelstalig menu terecht. Kies je voor Frans dan is deze in het Frans, maar verder met dezelfde opties.

    Als je overigens ervoor kiest om de film zonder ondertitels te bekijken zijn de vreemde talen, zoals het Elfs wel voorzien van ondertitels. Wat ik wel jammer vind is dat dit ondertitelspoor (in een ander lettertype) net als de andere ondertitelsporen deels in beeld en deels in de zwarte balk staat. Het was mooier geweest als dit ondertitelspoor volledig in beeld had gestaan.
    Laatst aangepast door Frank : 04-07-2011 om 20:50

  5. #1705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Als je overigens ervoor kiest om de film zonder ondertitels te bekijken zijn de vreemde talen, zoals het Elfs wel voorzien van ondertitels. Wat ik wel jammer vind is dat dit ondertitelspoor (in een ander lettertype) net als de andere ondertitelsporen deels in beeld en deels in de zwarte balk staat. Het was mooier geweest als dit ondertitelspoor volledig in beeld had gestaan.
    Oh crap.. dat vernield voor mij de hele film, stelletje prutsers.. hoe moeilijk is het om die subs goed te krijgen, OF een mogelijkheid te bieden om ook de subs netjes in beeld te krijgen (zoveel ruimte neemt extra subs niet in).

  6. #1706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Oh crap.. dat vernield voor mij de hele film, stelletje prutsers.. hoe moeilijk is het om die subs goed te krijgen, OF een mogelijkheid te bieden om ook de subs netjes in beeld te krijgen (zoveel ruimte neemt extra subs niet in).
    Ik vond het ook niet prettig om de film zo te kijken of althans dat stukje dat ik bekeken heb. Bij de bioscoopversies op Blu-ray hadden ze dat wel mooi opgelost. De ondertitels zijn overigens voor de duidelijkheid in het Engels.

  7. #1707
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Oh crap.. dat vernield voor mij de hele film, stelletje prutsers.. hoe moeilijk is het om die subs goed te krijgen, OF een mogelijkheid te bieden om ook de subs netjes in beeld te krijgen (zoveel ruimte neemt extra subs niet in).
    Oppo kopen..! Zet je ze zelf op de goeie plek!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #1708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Oppo kopen..! Zet je ze zelf op de goeie plek!!
    Heb een PS3, en ga geen andere speler meer kopen, zeker geen Oppo meer, goeie beeldkwaliteit, maar slechte hardware.. (heb zelf een Oppo dvdspeler, maar digitalboard is al 2 keer vervangen en het huidige boardje (inmiddels buiten garantie) heeft ook al weer wat artifacts na 2 uur kijken (van die kleine groene spikkeltjes, ofwel de HW wordt te warm, terwijl de dvdspeler gewoon compleet vrij staat))..
    Maar het is wel een functie die eigenlijk gewoon standaard op elke speler had moeten zitten, maar aan de andere kant hadden die gasten gewoon niet moeten prutsen met de subs en ze normaal in beeld moeten zetten..

  9. #1709

    Standaard

    Ik snap het probleem niet, als de subs over de zwarte balk gaan heb je toch meer beeld over? Of zijn de subs dan niet meer leesbaar.

  10. #1710

    Standaard

    Nee, maar ik zag bij FOTR dat bij donkere scene's, dat in de onderste zwarte balk een zgn. een extra donkere hulplijn, om de tekstregel recht te houden.

    Dit heb ik nog nooit eerder gezien.

  11. #1711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Oh crap.. dat vernield voor mij de hele film, stelletje prutsers.. hoe moeilijk is het om die subs goed te krijgen, OF een mogelijkheid te bieden om ook de subs netjes in beeld te krijgen (zoveel ruimte neemt extra subs niet in).

    Maar ... er zijn ook veel mensen die de ot graag in de zwarte balk willen hebben en juist niet in het beeld. Wat je vaak ziet is dat de ot net beneden het beeld staat in de zwarte balk met af en toe als er twee regels nodig zijn een regel in het beeld. Doel is dan het beeld zoveel mogelijk ot-vrij te houden, maar gelijktijdig het ot toch zo dicht mogelijk bij het beeld te laten. Eigenlijk best een goede tussenoplossing.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #1712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Maar ... er zijn ook veel mensen die de ot graag in de zwarte balk willen hebben en juist niet in het beeld. Wat je vaak ziet is dat de ot net beneden het beeld staat in de zwarte balk met af en toe als er twee regels nodig zijn een regel in het beeld. Doel is dan het beeld zoveel mogelijk ot-vrij te houden, maar gelijktijdig het ot toch zo dicht mogelijk bij het beeld te laten. Eigenlijk best een goede tussenoplossing.

    Volkomen mee eens.

  13. #1713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Volkomen mee eens.
    +1

  14. #1714
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoveel mensen, zoveel wensen. De één wil het maximale beeld. De ander het maximale cinemascope effect. En dan zijn er nog mensen met een 2.35:1 scherm of beamer.

    Des te meer reden dat dit beter door de speler zelf geregeld zou moeten worden. In mijn ogen niet alléén de plaatsing. Maar ook de grootte. Zo moeilijk is dat niet want de Oppo's en de meeste Philips bd spelers doen dit al. Zie het als gemakzucht van de rest. Ik vind het een heerlijke en nu al onmisbare functie.

    Maar goed we raken teveel off-topic.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #1715

    Standaard

    Maarrrr.....vwb de ondertitels die erin komen voor het Elfs als je geen subs kiest: worden die nu wel zo uit beeld gehouden dat je het Elfs kan "lezen"? Of zijn het subs die in de print horen en bij de film zelf?

  16. #1716
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk dat het gewoon een alternatief ondetitelingsspoor is. Een spoor wat standaard aan staat. Immers de nederlandse subs vervangt de engelse elfen subs. Dus dan zou daar hetzelfde voor gelden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #1717

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Maar ... er zijn ook veel mensen die de ot graag in de zwarte balk willen hebben en juist niet in het beeld. Wat je vaak ziet is dat de ot net beneden het beeld staat in de zwarte balk met af en toe als er twee regels nodig zijn een regel in het beeld. Doel is dan het beeld zoveel mogelijk ot-vrij te houden, maar gelijktijdig het ot toch zo dicht mogelijk bij het beeld te laten. Eigenlijk best een goede tussenoplossing.
    NOT! in de bios zit de ondertiteling toch ook niet onder het beeld.. en bij een 1.85:1 staat de ondertiteling toch ook gewoon netjes in beeld.. Alleen bij 2.35:1 films (of 4x3 letterbox versies) staat vaak de ondertiteling half in beeld en half eronder, hierdoor wordt je JUIST uit de film getrokken en wordt de zwarte balk (waar domme kijker zich aan ergeren) juist alleen maar meer zichtbaar.
    Maargoed ieder zo zijn idee, maar ik wil gewoon een bioskoop ervaring (qua beeld en geluid) en dan behoort de ondertiteling gewoon in beeld.

  18. #1718
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    NOT! in de bios zit de ondertiteling toch ook niet onder het beeld.. en bij een 1.85:1 staat de ondertiteling toch ook gewoon netjes in beeld.. Alleen bij 2.35:1 films (of 4x3 letterbox versies) staat vaak de ondertiteling half in beeld en half eronder, hierdoor wordt je JUIST uit de film getrokken en wordt de zwarte balk (waar domme kijker zich aan ergeren) juist alleen maar meer zichtbaar.
    Maargoed ieder zo zijn idee, maar ik wil gewoon een bioskoop ervaring (qua beeld en geluid) en dan behoort de ondertiteling gewoon in beeld.
    Zo zie je maar, want ik ben het weer helemaal met jou eens.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #1719

    Standaard

    Ik heb de subs altijd uit staan en het viel me bij LOTR op dat je engelse subs krijgt voor het elfs. Is eigenlijk ook een beetje raar aangezien je nederlands hebt gekozen als optie..zal wellicht met de gekozen taal van de speler te maken hebben..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #1720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    NOT! in de bios zit de ondertiteling toch ook niet onder het beeld.. en bij een 1.85:1 staat de ondertiteling toch ook gewoon netjes in beeld.. Alleen bij 2.35:1 films (of 4x3 letterbox versies) staat vaak de ondertiteling half in beeld en half eronder, hierdoor wordt je JUIST uit de film getrokken en wordt de zwarte balk (waar domme kijker zich aan ergeren) juist alleen maar meer zichtbaar.
    Maargoed ieder zo zijn idee, maar ik wil gewoon een bioskoop ervaring (qua beeld en geluid) en dan behoort de ondertiteling gewoon in beeld.
    Persoonlijk schuif ik met mijn Oppo ook de ot in het beeldvlak. Op de afstand waarop op naar het beeld kijk is dit wel zo praktisch.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #1721

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Geen giftset van The Fellowship met de argonath beelden ?,.. zou jammer zijn.
    Ik weet, had die ook graag willen hebben. Maar ja, moeilijk te vinden denk ik

  22. #1722

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik heb de subs altijd uit staan en het viel me bij LOTR op dat je engelse subs krijgt voor het elfs. Is eigenlijk ook een beetje raar aangezien je nederlands hebt gekozen als optie..zal wellicht met de gekozen taal van de speler te maken hebben..
    Vreemd. Ik kreeg bij het Elfs helemaal geen subs. Vond het niet zo erg want ik begrijp toch wel wat ze zeggen als je de filmsal inmiddels zoveel hebt gezien.

    Sowieso ook apart; bij het starten van de disc kan je kiezen voor Nederlands of Frans. Vervolgens is het menu Engels.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #1723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik heb de subs altijd uit staan en het viel me bij LOTR op dat je engelse subs krijgt voor het elfs. Is eigenlijk ook een beetje raar aangezien je nederlands hebt gekozen als optie..zal wellicht met de gekozen taal van de speler te maken hebben..
    Zo raar is dat niet. Als je Nederlands kiest bij het opstarten worden de Nederlandse ondertitels standaard aangezet. Als je vervolgens voor geen ondertitels kiest dan overschrijf je dit en wordt het Engelse ondertitelspoor voor de vreemde talen ingeschakeld, anders is de film niet te volgen. Elfs is immers een taal die niet gesproken wordt in de wereld.

  24. #1724
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Vreemd. Ik kreeg bij het Elfs helemaal geen subs. Vond het niet zo erg want ik begrijp toch wel wat ze zeggen als je de filmsal inmiddels zoveel hebt gezien.

    Sowieso ook apart; bij het starten van de disc kan je kiezen voor Nederlands of Frans. Vervolgens is het menu Engels.
    Ja, ik weet inmiddels ook wat 'bantha pudu' betekend! Of wacht d's geen Elfs
    En ik ben zelfs blij dat ik geen nederlands menu zie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #1725

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Zo raar is dat niet. Als je Nederlands kiest bij het opstarten worden de Nederlandse ondertitels standaard aangezet. Als je vervolgens voor geen ondertitels kiest dan overschrijf je dit en wordt het Engelse ondertitelspoor voor de vreemde talen ingeschakeld, anders is de film niet te volgen. Elfs is immers een taal die niet gesproken wordt in de wereld.
    Zo zal het zijn inderdaad, maar daarmee is het natuurlijk feitelijk wel een fout. Als je Nederlands gekozen hebt maar geen subs selecteert, zou het elfs ondanks dit met Nederlandse subs moeten zijn....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 69 van 73 EersteEerste ... 1959656667686970717273 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •