Pagina 29 van 218 EersteEerste ... 192526272829303132333979129 ... LaatsteLaatste
De resultaten 701 tot 725 van 5442 worden weergegeven.
  1. #701

    Standaard

    Net een kleine Blade marathon gehouden.
    Blade 1 en 2 gekeken.
    Blade 2 vind ik toch het best van de drie en zeker omdat Ron Perlman erin speelt en dat Guillermo het regisseerd.

    De special effects lijkt amper verouderd in dat deel en ik moet zeggen dat die reapers heel erg veel op de ''vampiers'' van I am Legend lijken.
    Maar die van Blade ziet er gewoon mooier en realistisch uit.
    Snap ook niet waarom ze dit niet bij I am Legend deden.

    Score:

    Blade = 6.7
    Blade II = 7.2


    Four **** Trader & SafeTrader


  2. #702

    Standaard

    Eerst om de film zelf meer te waarderen de Making of CE3K bekeken en ik moet zeggen dat dit een interessante extra was, die zeker net dat beetje meer inzicht geeft in de film waar ik naar opzoek was. Over ruime tijd zal ik de DC gaan kijken en ik heb een zeer sterk vermoeden dat mijn eerste voorzichtige oordeel dan positief wordt bijgesteld. Alleen jammer dat men het wel en wee van SE wel erg snel behandelt, en dat het vooral Spielberg is die aan het woord is.

    Daarna, omdat ik deze vakantie mijn kleine kijkachterstand wilde inlopen The Machinist. Afgezien van de geweldige acteerprestatie van Bale (waarvan ik gewoon de kriebels krijg als ik hem zo vermagerd zie rondschuifelen, vooral in de scènes zonder shirt aan) vond ik het een geweldige film. De sfeer, inclusief grauwe filters, is uitstekend gerealiseerd en tot aan 1:30u was ik het spoor eigenlijk volledig bijster.
    De twist aan het einde was totaal verrassend, en zelfs nu nog vallen bij mij niet alle puzzelstukjes in elkaar. Ik heb gelijk zin om Memento weer te bekijken, een film die bij mij hetzelfde gevoel oproept.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  3. #703

    Standaard

    A Dirty Shame (John Waters, 2004) ***1/2

    Bij vlagen balanceert de film op de rand van zelfparodie, of vliegt er zelfs snoeihard dwars doorheen en het is vaak een beetje overkill, maar de leukste momenten behoren tot het leukste wat ik ken van Waters.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #704

    Standaard

    The Departed

    Goeie film, na het zien hiervan wil ik ook graag "het orgineel" zien...

    Puntje puntje puntje ?
    Ja, puntje puntje puntje ja. Tijdens de film moest ik een paar keer naar m'n DVD speler kijken om te zien of hij niet oversloeg...dat deed hij niet. Er zitten soms rare sprongen in het verhaal, geen grote gaten ofzo, maar toch vreemde overgangen.
    Het verhaal kwam me ook een beetje...onrealistisch over. Er zit wel een erg hoog The Godfather gehalte in het verhaal, of in deze westerse vertaling ervan. Het bedrog ging erg makkelijk, iets te gemakkelijk voor de tijd waarin het zich afspelen moet.
    Het komt allemaal over als een meisje van de Mora reclames, die met wat make-up, een beetje botox en hier en daar een hairextension ineens voor supermodel door moet gaan. Ze is mooi, maar ernaast wakker worden is een heel ander verhaal.
    En de keelgeluiden van Leo en Matt kennen we ook inmiddels wel, echte Pacino trekjes hebben die twee, hun eigen stijltje...waardoor ze zichzelf tot cliché maken.

    Dus ik vond het helemaal niks ?
    Jawel hoor, als je niet te veel op details let is het heel spannend, goed geacteerd en de climax is...onverwacht maar toch ook ietsjes teleurstellend.
    Al met al hadden ze hem beter niet kunnen strippen om hem beter te laten lijken dan hij is.

    Ze is een 7, ze wil een 9 zijn, ik geef nooit cijfers maar ach, ze krijgt een 8 omdat je er bijna intrapt...of waren jullie er in getrapt ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #705

    Standaard

    The Creature with the Atom Brain (Edward L. Cahn, 1955) ***

    Redelijk effectief B filmpje over een soort zombies voortgestuwd door radioactiviteit. In dat opzicht was het qua verhaal zijn tijd redelijk vooruit volgens mij. 'And I thought Scrabble was tough'.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #706

    Standaard

    Zodiac van David Fincher, voor mij een meesterwerk. Fincher is weer goed op dreef zoals altijd, niks voor niks een van mijn favoriete regisseurs.

  7. #707

    Standaard

    hot chic

    echt een grappige film

  8. #708

    Standaard

    I Am Legend

    Wat leek een interessante film te worden, werd een van mijn grootste teleurstellingen. Het verhaal is weinig sterk en heeft soms wat weg van een goedkope horrorfilm die aan elkaar hangt van toevalligheden. Bijvoorbeeld op het moment dat Will Smith aan een straatlantaarn hangt, zich los snijdt, een metalen door zijn been krijgt en moet kruipen naar de auto terwijl de monsters dreigen hem aan te vallen
    Het concept van het virus was best een mooi idee, maar alles wat de bij kwam kijken maakte de film een beetje ongeloofwaardig en een stuk minder sterk dat hij had kunnen zijn. Ik vind dit echt eentje van twaalf uit een dozijn. Het was best vermakelijk, maar daar is ook alles mee gezegd.
    Ook de emotionele momenten waren slecht aangezet. Ik geloofde het niet. Afscheid nemen van je vrouw en kinderen is een emotionele aangelegenheid. Maar dit deed mij helemaal niets. De ernst van de situatie werd gewoon niet volbaar gemaakt.

    Ik ben benieuwd hoe anderen deze film ervaren hebben.
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  9. #709

    Standaard

    Harsh Times (David Ayer, 2006)
    Golfoorlog veteraan Jim (Christian Bale) heeft na zijn uitzending problemen om een baan te vinden, ook zijn vriend Mike (Freddy Rodriguez) moet van zijn vriendin op zoek naar werk. Jim is een getraumatiseerde man geworden en is daardoor een gevaar voor zichzelf en zijn vrienden. Harde buddy film waarbij Freddy Rodriguez en Eva Longoria hun rollen goed vertolken, maar waarin Christian Bale uitblinkt. 7.5

    Catch a Fire (Phillip Noyce, 2006)
    Drama over het terrorisme in Zuid-Afrika tijdens de Apartheid. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Patrick Chamusso (Derek Luke), die in z'n eentje aanvallen tegen het regime uitvoert. Een politieman (Tim Robbins) onderzoekt de zaak. Goede film die vooral in het tweede deel weet te boeien met name door een sterke Derek Luke, Tim Robbins stond helaas op de automatische piloot en aan zijn gezichtsuitdrukkingen te zien moest hij nodig naar de wc. 7.3

    Enchanted (Kevin Lima, 2007)
    Ja wat moet je er van zeggen; aan de ene kant een mierzoete Disney en aan de andere kant best origineel gevonden. Gelukkig neemt Disney zichzelf niet al te serieus en is Enchanted eigenlijk een parodie op haar eigen films geworden. Verder begint de film als tekenfilm en stapt men dan over op live-action, ook aardig gevonden. Het verhaaltje en het acteerwerk mogen dan weer geen naam hebben, verder wel enkele geslaagde grappen. Met name de scenes met het eekhoorntje maakten de film het kijken waard. 6.5

  10. #710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Jij snapt het, geweldig vind ik deze allebei, Hard Target heb ik hier zelfs op VHS en DVD liggen Trouwens directors cut van Commando?
    Theatrical cut. Heb Commando al 7 jaar niet gezien ofzo, dus keek eerst die maar. Dan binnenkort de DC kijken. Beiden staan op de nieuwe regio 1.

  11. #711

    Standaard

    Bobby Kennedy: Trage film, kon me totaal niet pakken en vond 'm erg deprimerend. 3/10

  12. #712

    Standaard

    The Life Aquatic with Steve Zissou - Wes Anderson, 2004



    Hoewel ik een liefhebber ben van de vorige Wes Anderson-films, viel deze me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Wes Anderson komt weer met dezelfde trucjes op de proppen, wat maakt dat het 'frisse' en ongewone er een beetje vanaf begint te raken. Op zichzelf bezien is de film niet slecht, zeker wanneer dit de eerste film zou zijn die je van hem ziet. Maar voor mij begint zijn stijl een beetje op een trucje te lijken, om het wat oneerbiedig te zeggen.

    6.5/10
    Laatst aangepast door BigLebowski : 24-12-2007 om 16:34
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #713

    Standaard



    Lijkt me toch geen straf om naast deze Mora-chick wakker te worden

    Maar ik snap wel een beetje wat je bedoeld. Ga maar gauw Infernal Affairs kijken!


    EDIT: Plaatje valt wat groot uit. Je m'excuse....
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 25-12-2007 om 00:48 Reden: oops
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  14. #714

    Standaard

    Overkill aan make-up, twee worsten als lippen, en d'r karakter hebben we ook het één en ander van meegekregen op TV
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Overkill aan make-up, twee worsten als lippen, en d'r karakter hebben we ook het één en ander van meegekregen op TV
    Ik weet niet of je wel eens een 'normale' foto van haar gezien hebt maar zij is (naar mijn mening) toch 1 van de mooiste vrouwen ter wereld :razz:

  16. #716

    Standaard

    Ljeto u zlatnoj dolini (2003) ***

    Hier in Nederland mogen we het doen zonder dvd-release en met de internationale Engelse naam van de film dat gelukkig voor een leek uitspreekbaar is namelijk Summer in the Golden Valley. Deze film die grotendeels in Bosnië-Herzegovina is opgenomen is verfrissend in de maandelijkse blockbusters. Deze snelle film is behoorlijk origineel en ook nog eens onconventioneel te noemen. Te denken valt dat je zomaar kunt roepen dat je nog geld krijgt van iemand die begraven wordt en daardoor de overlevende opgezadeld zit tussen schade en verraad. De zoon moet regelen voor een extreem bedrag terwijl de beruchte man helemaal niet kan aantonen of het wel zo was en dus gewoon blind staat te liegen. Het acteerwerk wordt gedaan door alledaagse kinderen, volwassen mannen en vrouwen. Je merkt vaker dat ze kijken in de camera voor bevestigen wat ze net hebben gedaan. Verder lijkt de film kapot te gaan aan het vreselijk snelle tempo en de aparte humor. De mensen uit die landen moeten nogal van die humor houden heb ik me laten vertellen vandaar dat ik soms dan ook vreemd opkeek voor de zoveelste onbegrepen grap. De regisseur was gelukkig aangenaam kunstzinnig bezig te denken valt de vliegtuigscène en de jongens die uit het niets voor de camera staan de rappen over hun dagelijkse problemen. Oftewel met wat politieke gesneuzel en aantal geslaagde camerapunten is hij aangenaam maar helaas loopt niet alles op één niveau. Ben benieuwd of deze film nog een dvd-release krijgt of gewoon weer mag importeren.

    Familia rodante (2004) ***

    Familia Rodante uit 2004 vond ik voor Latijns-Amerikaan begrippen saai, oninteressant en vooral traag terwijl alles toch binnen 100 minuten gedaan was. Het komt allemaal erop neer dan de familie een lange rondreis moeten maken van Buenos Aires naar Misiones om getuigen te zijn van een huwelijk. De standaard perikelen komen naar boven, seksuele frustratie onder de pubers, de ouderen klagen over elkaar, roddels gaan de ronde in om vervolgens iedereen zijn eigen weg te kiezen en elkaar op het einde toch weer te verzoenen. Is dit niet allemaal eens beter uitgewerkt vloog door mijn gedachten naar de film. Wel mooie plaatjes van Latijns-Amerika maar dan heb ik wel veel gezegd hoor.

    Jeremiah Johnson (1972) ***
    Sydney Pollack is toch wel een levende legende in filmland. De man kent vele klassiekers op zijn naam en als ik een film van hem ga bekijken dan zijn de verwachtingen weer hoog gespannen vooral als publiekslieveling Robert Redfort het hoofdpersonage speelt. Jeremiah Johnson de man uit de titel wil een rustig leven gaan leiden in de bergen van Colorado. Naar een ontmoeting leert hij de gebruiken om te overleven in de nog ongerepte natuur. Opeens krijgt het verhaal een wending als een stel Amerikaanse soldaten in de cavalerie hem dwingen te begeleiden om blanke kolonisten te bevrijden van een gros ‘’gevaarlijke’’ Indianen. Je kunt het een beetje de voorloper noemen van Dances with wolves . De film heeft alles in zich maar toch begint de film naar een tijdje traag te worden, erg traag dat ik lichtelijk in slaap viel gelukkig herpakte ik me voor het laatste uur. Om nog te kunnen genieten van een shoot-out en hoe de indianen beetje bij beetje terrein verliezen. Geen hoogvlieger in het oeuvre van Pollack maar hij mag zeker gezien worden.

  17. #717

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik weet niet of je wel eens een 'normale' foto van haar gezien hebt maar zij is (naar mijn mening) toch 1 van de mooiste vrouwen ter wereld :razz:
    Jij hebt dan geen smaak.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Jij hebt dan geen smaak.

    Effen zonder flauwekul, Maikel. Kerels onder elkaar, vind je dat geen mooie vrouw en waarom dan niet? Wat mist ze dan een piemel?

  19. #719

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Jij hebt dan geen smaak.
    Smaak bestond toch niet....

  20. #720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Effen zonder flauwekul, Maikel. Kerels onder elkaar, vind je dat geen mooie vrouw en waarom dan niet? Wat mist ze dan een piemel?
    Ehm, mercapto had het voor mij al goed verwoord lijkt me. Ze heeft dikkere lippen dan Mick Jagger en ze kijkt gruwelijk dom uit haar ogen. Een dodelijke combinatie. Maar hey, ik ben homo, dus ik snap er niks van.

    En smaak bestaat wel, Wim. Enkel het aloude smaken verschillen dooddoenertje is zo bekrompen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #721

  22. #722

    Standaard

    Orde van de dag?!

    Ironiya sudby, ili S legkim parom! (1975)

    Dat ik nog niet zo bekend ben met de Russische cinema dat is algemeen bekend ik wil er daarom in het nieuwe jaar eens lekker voor zitten en wat parels ontdekken. The Irony of Fate, or Enjoy Your Bath!, heb ik gekregen van iemand die in het filmhuis werkt en was aangenaam verrast dat deze film me de volle 180 minuten kon bekoren in al zijn glorie. Te denken dat deze film geen Nederlandse release heeft en dus alleen bekeken kan worden in zijn moedertaal en of Engelse ondertiteling. Waar gaat het over?

    Een groep oude vrienden hebben de traditie om elk jaar op oudejaarsavond naar de sauna te gaan. Daarbij drinken ze stevige Russische wodka en Sasha en Zhenya raken stomdronken. Sasha moet de volgende dag naar Leningrad, maar doordat hij zich zo bezopen heeft gaat Zhenya in zijn plaats het vliegtuig in. Zhenya is tussen neus en lippen door een Dokter. Als Zhenya de volgende dag wakker wordt op het vliegveld, verkeerd hij in de veronderstelling dat hij nog steeds in Moskou is en neemt een taxi naar huis. Door de typische Soviet architectuur komen de straatnaam, het gebouw en zelfs het nummer van het appartement overeen. Per toeval past ook de sleutel, hoe toevallig dat is vraag ik me ten zeerste af want je moet ook gewoon een beetje fantasie hebben. De verassing is dan ook groot wanneer de bewoonster Nadya thuiskomt en een vreemde man in haar bed aantreft. Het wordt echter nog erger als ook haar verloofde hem daar vindt. Vervolgens krijg je meeste vreemde dialogen, nuchter en zat, nuchter en weer zat. Mensen gaan en komen en maken de meest vreemde opmerkingen tegen elkaar. Tijdens deze ruzies en misverstanden door zingen ze gezellige kerstliedje. Dat het aan de ene kant een kritische kanttekening is voor het woningbouwbeleid in Rusland is mag duidelijk zijn. Verder worden er ook nog een aantal bizarre uitspraken gemaakt tussen de ruzies door, vreemd eigenlijk want er heerste toendertijd toch echt wel een censuur hoe deze teksten erdoor heen zijn gekomen mag dan ook een wonder zijn. Vrij vertaald naar het Nederlands:

    ‘’Voor ons dokters is het gevaarlijk om een opinie te hebben. Wat als het de verkeerde is?

    Oftewel ook al duurde het sommige momenten pijnlijk lang dan nog maakte de andere grappen en grollen het toch waardig om het uit te kijken en qua serieusheid is het gelukkig beperkt gebleven op een animatie voorfilmpje na en dus wat scherpe dialogen. Aanrader van een leek die net komt kijken in de Russische Cinema. Iemand nog tips?

  23. #723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Effen zonder flauwekul, Maikel. Kerels onder elkaar, vind je dat geen mooie vrouw en waarom dan niet? Wat mist ze dan een piemel?
    Godsamme mijn bek valt steeds weer open van verbazing als ik eens rondlees op dit forum, heb je niet een niet te ontcijferen recensie achtergelaten dan loop je weer met je domheid te koop met stupide opmerking als deze, je ziet jezelf ongetwijfeld als een heel ruimdenkend en slim mannetje, maar ondertussen strooit je zulke domme opmerkingen rond waarin je het niet schuwt om je afkeer tegen o.a. homosekuelen of andere zaken die door je geloof buiten je zichtsveld vallen openlijk te delen met de rest van het forum.
    Ik kan je helaas niet tegenhouden dit te doen, maar elke keer als ik jou naam zie staan sla ik liever automatisch over want ik krijg spontaan jeuk bij elke belachelijke post die je hier neer kwakt.
    "Riggs: We both know why I was transferred. Everyone thinks I'm suicidal, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me; or they think I'm faking to draw a psycho pension, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me. Basically, I'm fucked."

  24. #724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Voor 25 euro op de Keileweg misschien...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #725

    Standaard

    Wat je vindt, mag je houden!
    Of naar de politie brengen natuurlijk.

    Maar uhm, ik ken wel een aantal mooiere vrouwen ja. www.internet.nl...
    Sommige misschien wel met piemel
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 29 van 218 EersteEerste ... 192526272829303132333979129 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •