Pagina 104 van 218 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154204 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.576 tot 2.600 van 5442 worden weergegeven.
  1. #2576

    Standaard

    Grizzly Man (2005)

    De alom gerespecteerde Duitse regisseur Werner Herzog maakte in 2005 deze documentaire over het leven van Timothy Treadwell, een grote dierenvriend die, nadat hij besloten had niet op zijn plaats te zijn in de huidige maatschappij, in het Katmai National Park in Alaska ongewapend tussen de Grizzlyberen ging leven. Hij deed dat in totaal 13 jaar, waarvan hij de laatste vijf jaar vastlegde op video. Met zijn beeldmateriaal wilde Treadwell de beren beschermen tegen de ‘boosaardige’ buitenwereld en de mensen laten zien dat hun negatieve beeld van beren helemaal wordt misvat. In de herfst van 2003 worden de stoffelijke resten van zowel Treadwell als zijn (tijdelijke) compagnon Amie Huguenard gevonden. Wat niet uit kon blijven was gebeurd; Timothy en Amie waren het slachtoffer geworden van een dodelijke aanval...

    Tijdens deze docu vertelt Herzog het leven van Treadwell in de wilde, maar ook zeer fraaie natuur van Alaska. Dit wordt gedaan door middel van archiefbeelden van Treadwell en interviews met diverse nabestaanden. Af en toe geeft Herzog zelf ook commentaar door middel van een voice-over, dit was het enige waar ik me aan stoorde en dan vooral vanwege zijn zwaar Duitse accent. Waarom kan ik niet precies zeggen, ik vond het gewoon niet passen in het totaalplaatje. Desondanks heeft “Grizzly Man” toch wel een diepe indruk achtergelaten op mij. Je kunt de opvatting van Treadwell opsplitsen in twee gedachtengangen. Aan de ene kant heeft hij opzich wel gelijk en zijn liefde en enthousiasme liet me als groot dierenliefhebber al gauw intens meeleven. De andere kant van het verhaal werd in de docu ook naar voren gebracht en het bleek dat zijn aanwezigheid in het park eigenlijk op de lange duur ten kostte gaat van de daar aanwezige beren. Bovendien overtrad hij in zijn strijd met de strakke regels van het park duidelijk de grens, na een tijdje kwam hij veel te dichtbij de beren. Maar tijdens de gehele documentaire wordt er nooit een kant gekozen en Herzog blijft constant met veel respect en integriteit tegen de nabestaanden en over Treadwell zelf praten. Een mooi voorbeeld hiervan is het moment waarop Herzog de geluidsbandopname beluisterd, waarop de doodsstrijd van het noodlottige voorval (waar geen beelden van zijn) te horen zijn. Nog voordat het afgelopen is vraagt Herzog met veel moeite aan de op dat moment geïnterviewde goede vriend van Timothy, Kathleen Parker, of de tape kan worden uitgezet. De emoties van beiden zijn hier heel erg duidelijk te zien.
    Behalve beren kwam Timothy ook regelmatig in aanraking met vossen, die hem na een tijdje gewoon accepteerden als een deel van de natuur. Deze ontmoetingen zijn ook heel erg mooi om te zien.

    Een interessante, indrukwekkende, maar bovenal ontroerende documentaire over een man die stierf tijdens datgene wat hij het liefste deed, daar waar hij zich het gelukkigst voelde. Een absolute aanrader!

    Cijfer: 9.0/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  2. #2577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Afgelopen week, the invasion, ben x en The Mangler gekeken

    alle lof gaat naar the invasion

    Verklaar je nader zou je juist niet verwachten...

  3. #2578

    Standaard

    Dennis je hebt helemaal gelijk over The grizzly Man! Trouwens, dat accent had ik totaal geen moeite mee. Misschien komt dat door de hoeveelheid films die ik van hem gezien heb.

  4. #2579

    Standaard

    Unknown
    Een gemiddelde thriller die de laatste paar minuten pas echt boeiend wordt (helaas te kort) en voor je het weet is de film alweer afgelopen. Een mix tussen Reservoir Dogs, The Usual Suspects, Saw, Cube en Memento. Maar de film haalt nergens het niveau van deze toppers.
    7,5

    Catch Me If You Can
    Een geweldige feel-good movie (welke film met Tom Hamks eigenlijk niet ;p). Van begin tot eind interessant en DiCaprio steelt in mijn ogen ook hier weer de show.
    8,5

  5. #2580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Verklaar je nader zou je juist niet verwachten...
    daar ben ik juist niet goed in,

    ben x
    vond het verhaal goed, maar de acteerprestaties waren erg slecht, tevens volwassenen als pubers laten casten is sowiezo niet echt geloofwaardig,

    the mangler "
    vond ik goed, ik ben een stephen king film-fan en die films zijn altijd wel te pruimen, kwaliteit is natuurlijk bijzaak

    the invasion
    vond ik super, ik ben een fan van de body snatchers films en dan heb ik over the invasions of the body snatchers 1956 en 1978 en uit nostalgie body snatchers uit 1993
    kidman is een heerlijke vrouw om naar te kijken en ik werd weer in die spanning gedrukt van 'wat als niemand nou meer te vertrouwen is'

  6. #2581

    Post Citizen Kane (Orson Welles)

    Citizen Kane prijkt op menig filmlijstje al jaren als de beste film allertijden, en ook al is dat natuurlijk relatief, (want wat zijn nu de criteria voor de beste film allertijden?) het weerhield mij er in elk geval van om deze film van Welles te zien, want wat als hij zou tegenvallen of wat als hij erg gedateerd en onbegrijpelijk zou overkomen, hij is inmiddels al 67 jaar oud. Maar na het zien van "The Third Man" en "Touch of Evil" heb ik mij er toch aan gewaagd en ben ook ik bevangen van deze geweldige film van Orson Welles.

    In een notedop vertelt draait het allemaal om Charles Foster Kane een zeer machtige en schathemelrijke krantenmagnaat die voordat hij zijn laatste adem uitblaast nog het woord "Rosebud" zegt. Een nieuwsgierige eindredacteur stuurt een verslaggever op pad om achter de betekenis van dat woord te komen en hij gaat praten met de mensen die dicht bij Kane in het leven stonden. Via flashbacks vertelt iedereen zijn of haar eigen verhaal over Kane en wat zij allen met hem hebben meegemaakt. Hoe verder de verslaggever graaft naar het woord Rosebud, hoe dichter hij erachter begint te komen voor wat voor een onmogelijke taak hij is komen te staan.

    De verteltrant die Orson Welles in Citizen Kane hanteert was voor die tijd uniek, hetzelfde geldt voor de innovatieve cameratechnieken (bijv. de scene in de campaignroom, waar de camera op de grond staat en een verslagen Kane ruzie krijgt met zijn beste vriend Jedediah Leland, of de scene waar de camera door de sneeuwbol de verpleegster ziet binnen komen), Welles was zijn tijd heel duidelijk ver vooruit. Des te vreemder is het eigenlijk dat hij autodidact was, dat maakt deze film nog unieker dan dat hij al was. In mijn persoonlijke top tien zal Citizen Kane niet komen maar een geweldige filmervaring was het zeker.

    zeer goed
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  7. #2582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dennis je hebt helemaal gelijk over The grizzly Man! Trouwens, dat accent had ik totaal geen moeite mee. Misschien komt dat door de hoeveelheid films die ik van hem gezien heb.
    Wee'knie, zou kunnen, dit was mijn eerste Herzog...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #2583

  9. #2584

    Standaard

    Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979) :: 9.5

    Dit blijft imo een absoluut meesterwerk van dhr Coppola. Deze film heeft een opbouw die je toch zelden ziet. Het begint al met de knallende en absurde entree van Robert Duvall en zijn surfplank Naarmate de film vordert wordt het steeds absurder. De waanzin die een nutteloze oorlog kan veroorzaken. Vaag, onwerkelijk einde... The horror, the horror...

    Of was het allemaal een opiumdroom van Williard? Wie zal het zeggen... :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #2585

    Standaard

    Ratatouille (Brad Bird, 2007)



    Er zijn van die zekerheden in het leven. De zon komt iedere morgen op, water verandert in ijs bij 0 graden celsius of minder en Pixar staat garant voor kwaliteit. Met dat gegeven in het achterhoofd begon ik aan Ratatouille en wederom geen spoor van teleurstelling. Hoewel het verhaal de logische Hollywoodformule volgt en daarom tamelijk voorspelbaar is is het concept en de uitwerking daarvan weer fris en leuk

  11. #2586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Er zijn van die zekerheden in het leven. De zon komt iedere morgen op, water verandert in ijs bij 0 graden celsius of minder en Pixar staat garant voor kwaliteit.
    Mooi gezegd
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  12. #2587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    water verandert in ijs bij 0 graden celsius
    Tenzij het in beweging is
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #2588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    en Hertog's laatste:wink:
    ehh..Rescue Dawn? (2006)

    en Encounters at the End of the World (2007)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #2589

    Standaard

    Casualties of War, Brian De Palma (1989)
    Veel regisseurs van enige naam en faam wagen zich vroeg of laat aan een Vietnam-film, zo ook Brian De Palma. Wat een verrassing was dit! De nadruk ligt niet op de actie, maar op schrijnend drama en hoe mensen langzaam door kunnen draaien door de oorlog. De cast is uitstekend met o.a. Sean Penn in een geweldige rol en Michael J. Fox overtuigde me ook (ookal is hij volgens velen een miscast in deze film). Visueel is alles ook grandioos; de camera is continu in beweging. Bijvoorbeeld wanneer ze een dorp uitlopen (shot van zeker 5 minuten) en natuurlijk een sleutelscene op de brug. Niet alles is geweldig. De muziek van Morricone is soms iets te nadrukkelijk aanwezig en het verhaal soms wat te melodramatisch, maar over het geheel genomen een ontzettend ondergewaardeerde film (7- op IMDB)! 8,8
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 25-03-2008 om 14:38
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #2590

    Standaard

    spy hard, ik vond hem best wel grappig

  16. #2591

    Standaard

    Mini's First Time (2006)

    Waar hebben we dit allemaal eerder gezien? Buiten dat het niet echt origineel was vond ik de hoofdpersoon zeer irritant aanwezig. Nikki Reed mag zich nu al de lelijkste drol uit Hollywood noemen als je het mij vraagt. Vrijwel niets in de film kon me ook maar interesseren: de bordkarton personages, de humor, de voorspelbare plotwendingen, de muziek. En dan dat einde… Dit is een film die niet voor mij gemaakt is.

  17. #2592

    Standaard

    afgelopen tijd gezien:
    The departed - Damn, gewoon steengoed.

    Stealth - lekker voorspelbare nobrainer met leuk geluid en af en toe wat leuke effecten.

    The Simpsons Movie - zalige typische Simpsons ongein, eigenlijk gewoon een hele lange aflevering, heb me rotgelachen af en toe.

    The Fast & The Furious - OK, een B film, maar dat geluid is zo lekker op een goed systeem.

    2 Fast & 2 Furious - meer van hetzelfde, maar weer dat geluid.

    Barnyard - grappig, kwalitatief geen superhoogstandje, wat geinige momenten maar toch echt meer een kinderanimatiefilm dan een echte animatiefilm.

    Madagascar - een topper op zowel humor als animatiegebied, samen met cars en Monster Inc toch wel de top 3 van animaties voor mij persoonlijk.

    Happy feet - veel van verwacht, ondanks de toch mooie animatie viel het geluid me nogal tegen evenals de humor.

  18. #2593

    Standaard

    Hak se wui (Johnnie To, 2005)
    Election Volume One gaat op een niet alledaagse wijze in op de Triads van Hong Kong. Niet de strijd van de Triads, maar een verkiezing op traditionele wijze wordt behandeld. Waar er één wint, is er ook één verliezer. De verliezer van de verkiezing kan dit niet accepteren en besluit een 'staf' te stelen die een belangrijke rol speelt in de traditie van de Triads. Ondertussen proberen de leden de ruzie te sussen, maar als de twee blijven bokken kan dit maar tot één ding leiden: oorlog!
    De film is stukken minder gewelddadig dan andere films uit zijn genre en biedt meer een intieme blik van het alledaagse leven van de Triads en hun traditie. Omdat er zoveel karakters worden voorgesteld is het soms lastig te volgen wie nou bij wie hoort. Op naar deel II! ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #2594

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ehh..Rescue Dawn? (2006)

    en Encounters at the End of the World (2007)
    maar natuurlijk haha, ik zat ff met Treadwell in m'n kop, die heeft de docu natuurlijk niet zelf uitgewerkt

  20. #2595

    Standaard

    The Rescuers uit 1977.

    Stukje jeugdsentiment, erg leuk nog maar de liedjes gezongen door Tineke Schouten vind ik tenenkrommend.

    7/10
    SafeTrader

    If you shoot this man, you die next.
    Repeat.
    If you shoot this man, you die next.

    What I Watch

  21. #2596

    Standaard

    10,000 B.C.

    En weer 2 uur van mijn leven verspild. De film begon slecht en ongeloofwaardig en zo eindigde hij ook. Het probleem van deze film was dat de makers niet wisten of ze er een geloofwaardig verhaal van moesten maken of een feelgood-movie. Ze kozen voor het laatste en dat was denk ik niet de beste keuze. Ze hebben het nog proberen te redden door te stellen dat het om een legende ging, maar dan nog.
    Het mag 10.000 jaar voor Christus zijn, Egypte ligt naast een berg, een jungle en gelukkig ook nog in een woestijn. Daarnaast lopen er zat mensen met wapens van ijzer, in de steentijd! Zo zullen er nog veel andere "goofs" in zitten. Het beeld was dan wel weer aardig om te zien. De dieren waren best te pruimen, maar dat was dan ook het enige pluspuntje.
    4.3/10
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  22. #2597

    Standaard

    Invasion

    Nul spanning en een aanfluiting bij de originele invasion of de bodysnatchers.

    Dejavu: na invasion een topper! Maar serieus: redelijke film met wel een flinterdun verhaal

  23. #2598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    maar natuurlijk haha, ik zat ff met Treadwell in m'n kop, die heeft de docu natuurlijk niet zelf uitgewerkt
    Hehe, 'from beyond the grave' we present to you: Treadwell, the Grizzly Man

    RIP Treadwell, jij rare rakker die stierf op de meest logische manier...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #2599

    Standaard

    Dangerous Days, the making of Blade Runner.
    Zo heb ik mijn making of's het liefst. Geen oeverloos gezaver over de kleinste details (zoals bij LotR) maar een overzichtelijk beeld van alle facetten waarmee de filmploeg te maken kreeg. Naast de making of Alien, Aliens, Star Wars saga, Close Encounters of the Third Kind nog één favoriet.
    Gelukkig kwamen ook alle problemen netjes aan bod, hoewel iedereen anno 2007 wel iets minder hard voor elkaar is geworden. Prachtig, en gelukkig ga je de film erdoor ook nog beter waarderen .
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  25. #2600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Casualties of War, Brian De Palma (1989)
    Veel regisseurs van enige naam en faam wagen zich vroeg of laat aan een Vietnam-film, zo ook Brian De Palma. Wat een verrassing was dit! De nadruk ligt niet op de actie, maar op schrijnend drama en hoe mensen langzaam door kunnen draaien door de oorlog. De cast is uitstekend met o.a. Sean Penn in een geweldige rol en Michael J. Fox overtuigde me ook (ookal is hij volgens velen een miscast in deze film).
    Ik vond hem voor deze rol helemaal niet op zijn plaats tussen de rest van de soldaten. Hij kwam gewoon niet over als een soldaat. Maar misschien was dat ook juist wel de bedoeling.
    Maar een prachtige film inderdaad.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 104 van 218 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154204 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •