De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Off topic?: CD-Speler

    Niet direct een Home Theater vraag (tenzij je puur audio ook als HT ziet), maar ik denk dat mijn volgende uitbreiding/upgrade een betere CD-speler zal worden. Nu zet ik pas sinds kort mijn eerste voorzichtige voetstappen in de wereld van de mid- en high-end HIFI, dus ben ik nog niet helemaal bekend met de verschillende merken. (wat een prachtige volzin! )

    Wie kan mij (het lieft uit persoonlijke ervaring) vertellen welke merken een mooie CD-speler maken. Bijvoorkeur zoek ik een speler die ook alleen maar CD en eventueel HDCD afspeelt, CD-Text ondersteund en niet veel meer kost dan 500 euro. Geen wisselaar.

    Aan welke merken moet ik denken? Nad? Denon? Tag McLaren? Welke types? Waar moet ik opletten? Welke eigenschappen?

    Groet!

  2. #2

    Standaard

    Hoi Herjan.

    Een HI-End CD speler van €500 kun je wel vergeten, maar een leuke midden klasser moet tedoen zijn. Denon heeft leuke modellen met 20bit Aplha Processing en HDCD decoder, ik denk dat de DENON DCD 1550 AR €475
    Review

    wat kan deze speler

    maarja een CD speler met een SACD multi-channel is natuurlijk ook aanteraden wel weer iets duurder maar wel beter geluid.

    de gewone CD-spelers lopen niet meer zo hard, de meeste mensen gebruiken hun DVD-speler als CD-speler.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  3. #3

    Standaard

    Sony heeft een leuke (multichannel) SACD-speler.
    Staat voor 299 bij Correct en voor 222 bij mediacheckpoint.de.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens-Jan
    Sony heeft een leuke (multichannel) SACD-speler.
    Staat voor 299 bij Correct en voor 222 bij mediacheckpoint.de.
    Is dit niet een stereo uitvoering ??
    Multi-channel is denk ik beter.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Is dit niet een stereo uitvoering ??
    Multi-channel is denk ik beter.
    ik ben eens wezen kijken en er staat duidelijk multichannel SACD player en dat voor 222 euro wel erg goedkoop
    toch wel interesant

    heb even de link van sony erbij gezet http://www.sony.nl/view.x?cat=13979&...5311&loc=en_nl

  6. #6

    Standaard

    Mijn Sony DVP-NS900V kan al DVD, CD, (multi-channel) SACD e.d. afspelen. Geeft ook zeer goed geluid. Daarnaast heb ik een Harman Kardon wisselaar voor CD & HDCD.
    Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een goede CD-speler die ook voornamelijk CD en eventueel HDCD kan afspelen. Hoe meer formaten die speler aankan, hoe meer kosten in die techniek zitten, daarom wil ik een speler die alleen gemaakt is voor CD en deze subliem kan afspelen. Een high-end speler is waarschijnlijk 'overdone' vergeleken met bijv. de receiver (Harman Kardon AVR300) en de speakers (Infinity Reference 51 MK-II).

    De Denon 1550 die Martin noemde, had ik al gezien bij Mediacheckpoint (voor minder dan 400 euro!), dus wellicht dat ik me daarin eens ga verdiepen.

    Andere ideeën zijn van harte welkom!

  7. #7

    Standaard

    ik heb even een preisanfrage gedaan en om precies te zijn is die denon 398,30 EUR

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nicolas cage
    ik heb even een preisanfrage gedaan en om precies te zijn is die denon 398,30 EUR
    Klein tipje voor de volgende keer: registreer en log in, dan zie je de prijzen altijd! Ja, ook voor dagaanbiedingen...

  9. #9

    Standaard

    Ik ben ook aan het rondkijken voor een cd-speler. Ik gebruik nu m'n Marantz DV4100 als CD-speler. Misschien is een Marantz CD-speler een optie, deze staan bekend als zeer goede spelers zonder al te veel optie's...bv CD6000 OSE (ong. 500 euro) en de CD6000 KI (ong 750 euro)...Persoonlijk zie ik al die multiechannel opties nog niet zo zitten. Muziek hoor ik het leifste in stereo...

  10. #10

    Standaard

    )...Persoonlijk zie ik al die multiechannel opties nog niet zo zitten. Muziek hoor ik het leifste in stereo...
    meestal staat er op zo'n schijfje meerdere geluids-sporen. Stereo en Multi-channel. als je toch een 5.1 opstelling hebt staan kun je het net zo goed benutten. en met SAcd heb je wel een beter geluid. 24bits/96Khz.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #11

    Standaard

    Ach ja en dat multichannel weergave.....misschien moet ik het eerst es goed horen. Ik ben toch van plan in de toekomst ook mijn set uit te breiden met 2 zuilen (heb nu alleen de KEF KHT 2005), misschien wel een aparte set voor alleen stereo......

    Maar on-topic, Marantz heeft ook mooie cd spelers, die volgens mij ook wel SACD ondersteunen......

    Greetz, de andere Martin

  12. #12

    Standaard

    Hallo Herjan,

    Leuk dat er nog meer mensen zijn die hoogwaardige stereo hoog in het vaandel hebben staan, naast surround.

    Ik begrijp alleen niet Tag McLaren in het rijtje Denon en NAD, voor een prijs van 500,00 Euro. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Wel super materiaal! Ik denk verder dat zowel Denon maar zeker ook Marantz hele goede CD spelers voor dit bedrag hebben. T.a.v. de genoemde Sony spelers kan ik zeggen dat de CD weergave volgens mij toch tegen valt, in tegenstelling van spelers uit de ES lijn. Aangezien het nog steeds onduidelijk is welk formaat gaat doorzetten, en de CD nog lang niet dood is, vind ik het niet zo stom om voor een goede kwaliteit CD speler te gaan.

  13. #13

    Standaard

    is hier niemand geintereseerd in een cd wisselaar omdat ik dat niet voor zie komen, ik wil namelijk als volgende uitbreiding ook een cdspeler kopen maar dat moet wel een wisselaar worden

    de onkyo dxc380
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michiel
    is hier niemand geintereseerd in een cd wisselaar omdat ik dat niet voor zie komen, ik wil namelijk als volgende uitbreiding ook een cdspeler kopen maar dat moet wel een wisselaar worden

    de onkyo dxc380
    Ik heb wel een Sony CD wisselaar tekoop ( 5 CD's) bijna nooit gebruikt.

    voor intresse stuur maar een PM.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Ik heb wel een Sony CD wisselaar tekoop ( 5 CD's) bijna nooit gebruikt.

    voor intresse stuur maar een PM.
    is dat die met die hoekige voorkant???
    btw tnx voort aanbod!
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  16. #16

    Standaard

    Het is de Type CDP-CE315.

    speelt ook gewoon CD-R af en digitale optische uitgang.

    kijk maar.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #17

    Standaard

    Wil je een goede CD speler voor een niet al te belachelijk bedrag dan kan ik je van harte de Marantz CD CD63KI aanbevelen. Dit is een van de beste spelers uit de Ken Ishiwata reeks.
    Sterke punten zijn vooral de goede bassen, zuivere stemmen en de echtheid van het geluid. Maar zoals niet anders kan in deze klasse zijn er ook een paar zwakke punten, zoals het feit dat de bas niet altijd genoeg onder controle is. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens met de fantastische Marantz CD 10.
    Goede alternatieven zijn de Denon S10, Audiolab 8000 CD, en de ietwat onderschatte Pioneer S737.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Het is de Type CDP-CE315.

    speelt ook gewoon CD-R af en digitale optische uitgang.

    kijk maar.
    hey tnx maar hij is zwart, en ik heb allemaal zilveren componenten, maar toch bedankt...
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •