De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard slechte kwaliteit na capture van DV camera

    Hallo,

    Ik wil voor het eerst mijn zelf opgenomen filmpjes op DVD zetten, maar helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Althans niet in een aanvaardbare kwaliteit.

    Ik heb een sharp vl-z5 camera.
    Programma: Ulead Video Studio 10
    Aansluiting via firewire.

    Als ik de opnames capture kan ik kiezen tussen aantal format's:
    AVI
    MPEG
    VCD
    SVCD
    DVD
    enz...

    Ik kies voor DVD en de hoogst mogelijke bitrate. Vervolgens start ik met de capture.
    Werkt allemaal goed, maar als ik het resultaat in volledig scherm bekijk is het beeld slecht.

    Een half uur film is 1,8 GB groot.

    Wat doe ik verkeerd?

  2. #2

    Standaard

    Imiddels heb ik dezelfde film via mijn dvd-recorder opgenomen en als ik dat vervolgens afspeel op mijn nog oude crt televisie ziet het er goed uit.

    Maar als ik de dvd vervolgens op mijn pc bekijk dan is de kwaliteit net zo beroerd als de gecapturede film op mijn pc.

    1.) Als ik deze film afspeel op een lcd tv, is het resultaat dan net zo slecht als op de pc?
    2.) Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dit zit?

    Groeten,
    Itiseye

  3. #3

    Standaard

    1) Capturen via firewire naar je PC in DV-AVI formaat (dit is beste kwaliteit).
    2) Filmpje monteren.
    3) Gemonteerd filmpje weer wegschrijven naar de harde schijf als DV-AVI
    4) Video DVD branden met bijvoorbeeld Nero, probeer zoveel mogelijk ruimte te gebruiken voor de beeldkwaliteit, dus zo min mogelijk compressie toepassen (indien mogelijk).

    Het is wel normaal dat je op je LCD PC-scherm een wat minder scherp beeld krijgt. De resolutie van het LCD scherm is hoger dan het materiaal dat je afspeelt, dus het doet wat pixelachtiger aan. Daarnaast zit je ook redelijk dicht op een PC-scherm waardoor het nog extra zichtbaar is.

    Bij een LCD TV zit je meestal verder van het scherm af, waardoor dat pixelachtige effect minder tot niet meer zichtbaar is.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 31-10-2007 om 13:50
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    hoi

    ik heb hetzelfde probleem , bij een vriend werkte alles goed , na capture was de kwaliteit altijd goed ( dus geen kwaliteit verlies ) .Hij gebruikte toen de ulead video studio 8.
    Hij heeft nu een nieuwe gekocht en ik mocht zijn UVS8 hebben zoadat ik ook filmpjes kon maken. Maar bij mij is de beeldkwaliteit na capture slecht ( beeld is flu en gekarteld) . Mijn vriend vertelde me dat het kon liggen aan de video codec , en via internet een nieuwe codec te hebben gedownload blijft de kwaliteit even slecht.
    Wie weet hier raad hoe dit komt ????

    alvast bedankt

  5. #5

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •