Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 113 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Idd, Paramount is gewoon fout bezig. Ik erger me er gewoon aan dat ze als reden geven om bij HD-DVD te zijn om de best mogelijke releases te kunnen aanbieden aan de consument en dan toch zo'n releases uitbrengen. Het stelt nu HD-DVD in een slecht daglicht en zo zie ik ze liever niet verliezen. Zelfde met BR. Ik ben totaal geen fanboy, maar dankzij al die pubers die hier zo pro-HD DVD zijn moet er wel iemand het BR-formaat verdedigen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  2. #52

    Standaard

    Ik vind 't ook erg jammer van Paramount. Nu is 't 't geluid maar straks komen er misschien wel weer hele andere beslissingen of fouten (o.a. ratio verknippen) die het HD formaat geen goed doen ook bij nadere studio's. Zou toch zonde zijn. Het weglaten van extra's, PiP of interactivity kan me veel minder schelen. Daarom vind ik 't Blu-ray profile gedoe ook niet zo belangrijk. Wel weer het DRM gedoe van Fox, da's weer vreselijk irritant.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #53

    Standaard

    HD-DVD is gewoon geen goede solutie. Zelfs al zou het genoeg ruimte hebben (met de 51gb triple layer waar ze mee aan het sleutelen zijn), dan nog is de maximale thru-put niet genoeg om EN "HD-Video" EN "HD-Audio" aan te kunnen.

    Welk formaat ook mocht winnen, dit formaat moet jaren mee kunnen. Nu al heeft HD-DVD problemen ... ziet er niet goed uit voor HD-DVD!

  4. #54

    Standaard

    Is rdevries misschien een alias van Meneer de Uil??
    T was in ieder geval weer een aardig verhaaltje uit de fabeltjeskrant, nu oogjes dicht..........

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Is rdevries misschien een alias van Meneer de Uil??
    T was in ieder geval weer een aardig verhaaltje uit de fabeltjeskrant, nu oogjes dicht..........
    Kijk eens naar dit fototje van een blu-ray met Uncompressed 5.1 sound. 49.5 Mpbs .. WOW




    Nu even in het tabelletje beneden kijken. HD-DVD heeft een max van 36.55Mpbs.

    Aangezien jij het zo goed weet Professor... vertel mij maar eens hoe jij 49.5 in 36.55 kan passen zonder OF meer compressie op video toe te passen, OF meer compressie op de audio stream toe te passen. Meer compressie = slechtere kwaliteit.





    Er is een reden dat Transformers geen TrueHD DTS track heeft! Nou weet ik dat jij zo'n HD-DVD fanboy bent; dus ik verwacht ook niet met je te kunnen redeneren.


  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rdevries Bekijk bericht
    Kijk eens naar dit fototje van een blu-ray met Uncompressed 5.1 sound. 49.5 Mpbs .. WOW
    foto is dood, ps er zijn ook HD DVD's met Uncompressed 5.1 & True HD in omloop,

    Nu even in het tabelletje beneden kijken. HD-DVD heeft een max van 36.55Mbps.

    Aangezien jij het zo goed weet Professor... vertel mij maar eens hoe jij 49.5 in 36.55 kan passen zonder OF meer compressie op video toe te passen, OF meer compressie op de audio stream toe te passen. Meer compressie = slechtere kwaliteit.
    Zoals je zelf ziet, heeft HD DVD op 1x meer bandbreedte te verdelen dan Blu-ray, doen we deze snelheid op 1,5x zoals het tabel aangeeft bij Blu-ray: kom je op 54,825Mbps

    Er is een reden dat Transformers geen TrueHD DTS track heeft! Nou weet ik dat jij zo'n HD-DVD fanboy bent; dus ik verwacht ook niet met je te kunnen redeneren.
    Die reden is dat Paramount wel dubbeldippen!, en staat volledig los van de HD DVD als drager zijnde.

    Maar bedankt voor je input
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rdevries Bekijk bericht
    Nou weet ik dat jij zo'n HD-DVD fanboy bent; dus ik verwacht ook niet met je te kunnen redeneren.
    Gelukkig maar, scheelt me een hoop moeite.....

    Maar goed "wij" hebben dan gelukkig ook een wat realistischer kijk op de zaken en geloven niet blindelings in al t cijfermateriaal dat t BR kamp over de massa uitstort.
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 18-10-2007 om 12:02

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rdevries Bekijk bericht
    HD-DVD is gewoon geen goede solutie. Zelfs al zou het genoeg ruimte hebben (met de 51gb triple layer waar ze mee aan het sleutelen zijn), dan nog is de maximale thru-put niet genoeg om EN "HD-Video" EN "HD-Audio" aan te kunnen. !
    Warner bewijst met goede compressie (perfect HD beeld, niks op aan te merken en Dolby TRue HD) bij Harry Potter het tegendeel. 30Gb is goed genoeg maar je moet de ruimte wel goed gebruiken, dan past het er allemaal prima op.
    Cijfertjes zijn leuk, maar het bewijs van 't tegendeel is in de praktijk dus al bewezen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #59

    Standaard

    En voor mij het belangrijkste: je moet de verschillen ook nog kunnen zien én horen, en niet enkel kunnen meten...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Nieuws: Transformers op HD-DVD bevat geen High-Def geluid


    Geschreven door Lars Cornelis
    Bron: hddvd.highdefdigest -
    Dinsdag 16 oktober 2007 - De HD-DVD versie van de film Transformers zal geen Dolby TrueHD of uncompressed PCM bevatten. Dit terwijl de meeste films op HD-DVD of Blu-ray wel voorzien zijn van High Definition audio. Paramount maakte vandaag bekend waarom dit het geval is bij Transformers.

    De HD-DVD, die 'slechts' 30 GB aan data kan herbergen, is te klein voor én de complete film in High Definition, én de nodige extra's, én High Definition audio. Paramount heeft hierbij gekozen voor extra's, waardoor het geluid enkel te horen is in Dolby Digital-Plus 5.1 Surround.

    Sony's Blu-Ray Disc kan dubbellaags 50 GB aan data herbergen en lijkt hiermee dus beter voorbereid te zijn op grote films mét High Definition audio én de nodige extra's.
    Een erg kort door de bocht conclusie.
    Er is al eerder aangehaals dat hetmet bv een Matrix, Batman of Troy wel kan.

    BD beter???? Een film als POTC heeft zelfs 75GB nodig!!

    Dit is typisch weer z'n wie heeft de grootste disscussie.

    Ik denk dat het hier her geval is van het gebruik van de minder efficiente AVC/MPEG-4 codering ipv VC1.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Nieuws: Transformers op HD-DVD bevat geen High-Def geluid


    Geschreven door Lars Cornelis
    Bron: hddvd.highdefdigest -
    Dinsdag 16 oktober 2007 - De HD-DVD versie van de film Transformers zal geen Dolby TrueHD of uncompressed PCM bevatten. Dit terwijl de meeste films op HD-DVD of Blu-ray wel voorzien zijn van High Definition audio. Paramount maakte vandaag bekend waarom dit het geval is bij Transformers.

    De HD-DVD, die 'slechts' 30 GB aan data kan herbergen, is te klein voor én de complete film in High Definition, én de nodige extra's, én High Definition audio. Paramount heeft hierbij gekozen voor extra's, waardoor het geluid enkel te horen is in Dolby Digital-Plus 5.1 Surround.

    Sony's Blu-Ray Disc kan dubbellaags 50 GB aan data herbergen en lijkt hiermee dus beter voorbereid te zijn op grote films mét High Definition audio én de nodige extra's.
    Een erg kort door de bocht conclusie.
    Er is al eerder aangehaals dat het met bv een Matrix, Batman of Troy wel kan.

    BD beter???? Een film als POTC heeft zelfs 75GB nodig!!

    Dit is typisch weer z'n wie heeft de grootste disscussie.

    Ik denk dat het hier hier geval is van het gebruik van de minder efficiente AVC/MPEG-4 codering ipv VC1.

    Efficientie is hier het woord en niet bitrate!

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Efficientie is hier het woord en niet bitrate!
    Precies.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #63

    Standaard Tranformers op hddvd

    Wat zit iedereen tezeiken over het geluid sporen die er op staan op die hddvd.
    Volgens mij heeft nog niet de helft die hier klagen een receiver die kan om gaan met die audio codec's zoals.
    DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding.

  14. #64

    Standaard

    Denken aan de toekomst hé...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Om maar even bij Paramount te blijven (en misschien ook wel iets van doen met gebrek aan opslag).

    De "Jack Ryan Special Edition Box" blijkt helemaal niet zo speciaal te zijn:
    http://www.highdefdigest.com/news/sh..._Special_/1070

    Ze zijn dus alle Special Features vergeten, of hebben die simpelweg geschrapt.
    Paramount haalt nu alle "Jack Ryan Boxen" uit de winkel, en komt later met nieuwe boxen.
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...an_HD_DVD/1084

    Het was een slordige fout, maar er wordt snel en correct op gereageerd.
    Plus punt voor Paramount,....daar kan Disney nog iets van leren.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Paramount haalt nu alle "Jack Ryan Boxen" uit de winkel, en komt later met nieuwe boxen.
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...an_HD_DVD/1084

    Het was een slordige fout, maar er wordt snel en correct op gereageerd.
    Plus punt voor Paramount,....daar kan Disney nog iets van leren.

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #67

    Standaard

    Idd zeer mooi, vlug en netjes afgehandeld van Paramount. Buena Vista kan er nog iets van leren.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoetermeer Bekijk bericht
    Wat zit iedereen tezeiken over het geluid sporen die er op staan op die hddvd.
    Volgens mij heeft nog niet de helft die hier klagen een receiver die kan om gaan met die audio codec's zoals.
    DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding.
    Ik heb wel een receiver die al die formaten aan kan en het verschil is echt te horen! Het geluid is schoner en meer dynamisch.

  19. #69

    Standaard

    Welke receiver en welke speler?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #70

    Standaard

    Kreeg net een mail van Amazon dat Transformers is verstuurd. Ben benieuwd...
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Idd zeer mooi, vlug en netjes afgehandeld van Paramount. Buena Vista kan er nog iets van leren.
    Nu nog Dolby True HD op hun HD DVD's en we zijn helemaal tevreden.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rdevries Bekijk bericht
    Ik heb wel een receiver die al die formaten aan kan en het verschil is echt te horen! Het geluid is schoner en meer dynamisch.
    Wat heb je staan?

    ps. Je eerdere reactie heeft ook 'n reply gehad... :wink:
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Wat heb je staan?

    ps. Je eerdere reactie heeft ook 'n reply gehad... :wink:
    Sorry voor de vertraging. Ik check de site op z'n hoogst een paar keer per dag, plus ik woon in de VS ... dus jullie lopen ook 7 uur voorop.

    Ik heb een Onko TX-SR805

    http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=...s=Receiver&p=i




    Laatst aangepast door rdevries : 19-10-2007 om 14:37

  24. #74

    Standaard

    Fraai dingetje
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Fraai dingetje
    Ja, veel geluk mee gehad. Ik heb hem een paar maanden geleden met grote korting kunnen komen. Van 1199 dollar voor 899 dollar van Circuit City hier in de VS.

    Dit was ook de eerste keer dat ik de stap waagde van Sony naar een ander merk. (al mijn vorige Receivers zijn Sony's geweest).

    Deze Onkyo is echt een goede aankoop geweest. 7x130 watt en het klinkt fantastish. Nadeel is wel dat ie erg heet wordt, en weegt rond de 35 kilo geloof ik.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •