Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 113 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    En ik quote:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    en het feit dat Blu-ray zwart te maken is, en HD DVD niet dat zegt toch genoeg over het eerste formaat
    Lekker mis dus... BR heeft Buena Vista die blunderd, jullie Paramount.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  2. #27

    Standaard

    Paramount heeft andere films ook alleen met DD+ uitgebracht, blijkbaar hun policy en niet de keuze om 't nu te doen vanwege beperkte ruimte op HD-DVD.
    Het is inderdaad net zo als met POTC (hoewel ik die blunder wel erger vind). Het ligt niet aan het formaat maar aan de studio.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #28

    Standaard

    Het is gewoon een keuze van Paramount. The Matrix lijkt mij bewijs genoeg dat Thrue HD en goed beeld makkelijk op 1 schijf past....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    idd als het bij the matrix kan waarom dan niet bij transformers

    feit blijft trouwens dat ook dolby digital plus ook een hd soundtrack is die nog altijd beter is als dts etc dus beter dan doorsnee dolby digital 5.1 zal het sowieso klinken natuurlijk
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #30

    Standaard

    Is onzin, Paramount heeft gewoon nog nooit meer dan Dolby Digital + gebruikt, heeft niets met opslagruimte te maken .

    En het vergelijk tussen buena vista?, dit is dus 'n bewuste keuze van Paramount geweest (komt er goed uit de reviews trouwens), en bij Buena Vista is het gewoon 'n fout. maarjah.

    Ik ben zeker blij met deze film
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 17-10-2007 om 12:18
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Om maar even bij Paramount te blijven (en misschien ook wel iets van doen met gebrek aan opslag).

    De "Jack Ryan Special Edition Box" blijkt helemaal niet zo speciaal te zijn:
    http://www.highdefdigest.com/news/sh..._Special_/1070

    Ze zijn dus alle Special Features vergeten, of hebben die simpelweg geschrapt.
    En dan vraag je je af of je dan niet beter af bent met de oude SCE's met DTS en een upscalende dvd speler....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    En dan vraag je je af of je dan niet beter af bent met de oude SCE's met DTS en een upscalende dvd speler....
    Nee want 'n dvd via de upscaler komt in de verste verte niet in de buurt van 'n HD Signaal
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Is onzin, Paramount heeft gewoon nog nooit meer dan Dolby Digital + gebruikt, heeft niets met opslagruimte te maken .
    Ik verwachtte de knipoog al, want als het een bewuste keuze is geweest om alleen DD+ op de disc te plaatsenkomen ze er misschien mee weg, anders is het natuurlijk slechte publiciteit voor Paramount dat ze moeten kiezen in ruimte op een HD formaat....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Nee want 'n dvd via de upscaler komt in de verste verte niet in de buurt van 'n HD Signaal

    Ben ik niet met je eens. Het signaal zal vast wel beter zijn, maar de praktijk wijst uit dat alleen de pure puristen het verschil zien, en niet de grote massa. Als ik bijv LOTR op m'n Philip[s HD TV bekijk, zie ik een verdomd mooi plaatje. En het is natuurlijk een slechte manier om mensen te overtuigen om over te stappen als het (goedkopere) alternatief bijna net zo goed is.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik verwachtte de knipoog al, want als het een bewuste keuze is geweest om alleen DD+ op de disc te plaatsenkomen ze er misschien mee weg, anders is het natuurlijk slechte publiciteit voor Paramount dat ze moeten kiezen in ruimte op een HD formaat....
    Ben het er zelf ook niet mee eens, had liever ook 'n True HD spoor gehad. Echter het feit dat het met de opslagruimte heeft te maken is niet waar. (daar HD DVD zelf ook nog 3 lagen ondersteunt).

    Het is jammer dat 'n nieuwe film als deze de formaten moet missen, maar de prijs is er ook wel naar 22 euro (omgerekend)... vind ik zeer betaalbaar voor 'n spiksplinternieuwe film met extra's (2discs) en film in High Definition, met 'n iig een bovengemiddeld audio-spoor.

    Het is natuurlijk te verwachten dat deze studio's gaan dubbeldippen (mogelijk over de 18 maanden wanneer er meer duidelijk is), en dan zullen er vanzelf wel weer sublieme versies uitkomen, dit is met Video zo geweest, dit is met LD zo geweest, dit is met DVD zo geweest en dit zal me HD DVD niet anders gaan
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ben ik niet met je eens. Het signaal zal vast wel beter zijn, maar de praktijk wijst uit dat alleen de pure puristen het verschil zien, en niet de grote massa. Als ik bijv LOTR op m'n Philip[s HD TV bekijk, zie ik een verdomd mooi plaatje. En het is natuurlijk een slechte manier om mensen te overtuigen om over te stappen als het (goedkopere) alternatief bijna net zo goed is.
    Het feit blijft dat er 'n interlaced plaatje, van 720 x 576 niet mooi te vergroten is naar 'n resolutie van 1920 x 1080, daar hoef je geen expert voor te zijn. vergelijk het met maken van foto's met digitale camera. 0,4 MP (PAL) vs. 2,1 MP (1080p).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ben het er zelf ook niet mee eens, had liever ook 'n True HD spoor gehad. Echter het feit dat het met de opslagruimte heeft te maken is niet waar. (daar HD DVD zelf ook nog 3 lagen ondersteunt).
    Zo komt het wel naar voern in het persbericht....

    Het is jammer dat 'n nieuwe film als deze de formaten moet missen, maar de prijs is er ook wel naar 22 euro (omgerekend)... vind ik zeer betaalbaar voor 'n spiksplinternieuwe film met extra's (2discs) en film in High Definition, met 'n iig een bovengemiddeld audio-spoor.
    2-discs is toch nog niet bevestigd? 22 euro is wel een mooie prijs idd voor een nieuwe titel; ik zie er genoeg voor 35 euro ligen...
    Het is natuurlijk te verwachten dat deze studio's gaan dubbeldippen (mogelijk over de 18 maanden wanneer er meer duidelijk is), en dan zullen er vanzelf wel weer sublieme versies uitkomen, dit is met Video zo geweest, dit is met LD zo geweest, dit is met DVD zo geweest en dit zal me HD DVD niet anders gaan
    tuurlijk, en ik verwacht het het eerste bij de vanilla versies....hoewel HD DVD hier iets beter mee omgegaan is dan BD; die hebben een stuk meer kale schijfjes op de markt gebracht (Sony, Fox...)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Zo komt het wel naar voern in het persbericht....
    Is gewoon 'n slap excuus van Paramount (om te kunnen dubbeldippen dus).

    2-discs is toch nog niet bevestigd? 22 euro is wel een mooie prijs idd voor een nieuwe titel; ik zie er genoeg voor 35 euro ligen...
    2disc versie, is bevestigd en ligt hier :



    rond 25á27 dollar is deze al verkrijgbaar (17 euro?... en wat zendkosten)

    tuurlijk, en ik verwacht het het eerste bij de vanilla versies....hoewel HD DVD hier iets beter mee omgegaan is dan BD; die hebben een stuk meer kale schijfjes op de markt gebracht (Sony, Fox...)
    Het zal altijd om de geld blijven gaan, het is aan de fabrikanten om 'n product op de markt te zetten waarmee ze minimaal 8á10 jaar hun zakken kunnen vullen.
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 17-10-2007 om 12:47 Reden: Picca
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ben ik niet met je eens. Het signaal zal vast wel beter zijn, maar de praktijk wijst uit dat alleen de pure puristen het verschil zien, en niet de grote massa. Als ik bijv LOTR op m'n Philip[s HD TV bekijk, zie ik een verdomd mooi plaatje. En het is natuurlijk een slechte manier om mensen te overtuigen om over te stappen als het (goedkopere) alternatief bijna net zo goed is.

    ben je zelf dan ook in het bezit van een hd dvd speler of een blu ray speler om te vergelijken?

    ik vind namelijk een wereld van verschil nog zitten tussen een geupscalede dvd en hd dvd's / bluray discs op mijn hitachi hdtv plasma hoor.

    en de scaler van de toshiba hd e1 staat toch bekend als een hele goede scaler bovendien geld voor de ps3 hetzelfde als hij scaled

    echt niet alleen de puristen zien het verschil maar vaak mensen die wel vaak hun ogen laten controleren
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ben je zelf dan ook in het bezit van een hd dvd speler of een blu ray speler om te vergelijken?
    Ik heb een PS3, een Toshiba ED-1 HD DVD en een Samsung DVD upscaling tot 1080i en een Philips HD TV. Dus....eehh JA!

    ik vind namelijk een wereld van verschil nog zitten tussen een geupscalede dvd en hd dvd's / bluray discs op mijn hitachi hdtv plasma hoor.

    en de scaler van de toshiba hd e1 staat toch bekend als een hele goede scaler bovendien geld voor de ps3 hetzelfde als hij scaled
    Je zegt het goed: "ik vind". Dat is niet voor iedereen zo en daarom zeg ik ook dat het in het geval van de Jack Ryan collectie een slechte beslissing is geweest, omdat het alternatief niet zoveel slechter is dat je wordt overtuigd om over te stappen naar het HD formaat.

    echt niet alleen de puristen zien het verschil maar vaak mensen die wel vaak hun ogen laten controleren
    hahaha, leuke grap...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Is gewoon 'n slap excuus van Paramount (om te kunnen dubbeldippen dus).

    2disc versie, is bevestigd en ligt hier :



    rond 25á27 dollar is deze al verkrijgbaar (17 euro?... en wat zendkosten)

    Het zal altijd om de geld blijven gaan, het is aan de fabrikanten om 'n product op de markt te zetten waarmee ze minimaal 8á10 jaar hun zakken kunnen vullen.
    Hmmm ok....en ook dus bij mij binnenkort... Waar heb jij em goedkoop besteld?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hmmm ok....en ook dus bij mij binnenkort... Waar heb jij em goedkoop besteld?
    komt bij Amazon vandaan .

    Toch nog even over dat upscalen, 2.1mp vs. 0.4mp is toch wel 'n wereld van verschil
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #43

    Standaard

    hoop dat mijn transformers vandeweek binnenkomt. heb hem besteld bij axelmusic voor 25 euro ofzoiets
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    komt bij Amazon vandaan .

    Toch nog even over dat upscalen, 2.1mp vs. 0.4mp is toch wel 'n wereld van verschil

    Qua signaal wel....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Het is natuurlijk te verwachten dat deze studio's gaan dubbeldippen (mogelijk over de 18 maanden wanneer er meer duidelijk is), en dan zullen er vanzelf wel weer sublieme versies uitkomen, dit is met Video zo geweest, dit is met LD zo geweest, dit is met DVD zo geweest en dit zal me HD DVD niet anders gaan
    Precies. Op HD zullen de studio's ook films uitbrengen met een kwaliteit die onder de mogelijkheden van het HD medium liggen. Dat zal heel veel vaker gebeuren dan tegen een 30GB grens aanlopen (als men persé alles op 1 disc wil proppen en dan gaat argumenteren dat HD DVD zuigt).
    Kwaliteit ligt aan de studio's, niet aan het HD medium.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    komt bij Amazon vandaan .

    Toch nog even over dat upscalen, 2.1mp vs. 0.4mp is toch wel 'n wereld van verschil
    Uitgaand van de perfecte beeldkwaliteit en filmopname. Want daaraan kan 't nog wel ontbreken.
    Tevens is hogere resolutie niet alles. HD ziet er op een goedkoop LCD TV-tje slechter uit als goed upscaled DVD op een top scherm.
    Je hersenen willen meer dan alleen reolutie. Ook kleurechtheid, zwartniveau, goed contrast, dieptewerking bepalen de 'echtheid' (en daarmee hoe goed 't is) van het beeld.
    En deze zaken hangen ook nog van de opname af.
    The Shield hoef ik bijvoorbeeld echt niet op HD. Daar zit (bewust) zoveel grain in dat hogere resolutie niet zoveel toevoegt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #47

    Standaard

    Dan nog... Bij BR zijn de HD-DVD fanboys wel vlug om heel het formaat af te breken. Kortom mag er nu ook eens gezegd worden dat HD-DVD niet alles bied zoals ze beloven. Paramount heeft altijd beweert voor het beste formaat gekozen te hebben omdat ze alles kunnen aanbieden op dat formaat. True HD enzo ontbreekt al en ook andere releases zien er niet al te deftig uit en dit dankzij het besparen bij de studio en daarvoor krijgt HD-DVD een slechte deuk. Vele mensen associëren de releases enkel met het formaat en niet met de studio's.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Vele mensen associëren de releases enkel met het formaat en niet met de studio's.
    Precies, maar daarom weten wij wel beter, en leggen het probleem daar waar 't hoort.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  24. #49

    Standaard

    Ja, maar nu ik eens de kans zag om TJ te ergeren kon ik het echt niet laten. Het zou al ver gekomen zijn dat de film en audio-tracks niet op een minimum 30 GB schijfje passen. (Ik zeg minimum omdat ik beide formaten betrek nu...)
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #50

    Standaard

    Zelfs als de reden waar zou zijn dat doet Paramount toch iets fout aangezien Warner het wel lukt een perfecte HD DVD af te leveren van Harry Potter and the Goblet of Fire.
    157 minuten. Dolby True HD DD+ in drie talen plus 10 extra's (wel SD, maar dat maakt me niks uit).

    Ruimte zou een probleem kunnen worden bij de EE van The Return of the King.
    Als deze op beide formaten wordt uitgebracht lijkt het me sterk dat ze verschillende tracks zullen hebben. Maar wellicht komt LotR pas als er 1 formaat over is.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •