Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 113 van 113 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ach ja... en ik vind vinyl weer beter klinken dan CD ...
    Oh Yeah!!!!

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Er wordt teveel gedacht dat DTS de overtreffende trap of t grotere broertje is van DD (en dat geldt nu dus ook voor de nieuwe HD formaten!). Maar t zijn gewoon twee hele verschillende standaarden om meerkanaalsaudio te realiseren. Beide moeten dus ook op hun eigen manier gecreeerd (opgenomen, gemixed, ge-encodeerd etc etc.) worden en daar kan een hoop "fout" bij gaan. In theorie heeft DTS de betere specificaties maar in de praktijk kan DD er dus wel met de winst vandoor gaan.
    Dit is een hele foute veronderstelling!

    Er zijn namelijk maar 1 origineel, en dat is de studio mixtrack. Deze word in analoog of in PCM opgenomen in een kwaliteit van het beschikbare budget en apparatuur, variërend van 16-24 bits / 41.1-96 kHz (soms zelfs 192) per kanaal. Daarna is belangrijk in welke kwaliteit de uiteindelijk mix wordt gemaakt.

    Daarna word de mix gecencodeerd voor de bioscoop en later in 1 van de compressie, loseless compressie of PCM formaten voor optische dragers.

    Dit maakt dat ook de zogenaamde uncompressed, compressed kan zijn, wat weer als resultaat heeft dat als daarvan een encodering word gemaakt voor een van de optische dragers, er verschil in kwaliteit ontstaan.

    Pas als je weet wat het origineel is, en waarvan de track op de optische drager is gecencodeerd kun je een uitspraak doen. D.w.z. als er 2 formaten op een disc zijn, moet je eerst zeker zijn dat ze afkomstig zijn van dezelfde bron, om een vergelijk te kunnen maken.

    Dit is geen appeltje – eitje vergelijking…

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dit is een hele foute veronderstelling!

    Er zijn namelijk maar 1 origineel, en dat is de studio mixtrack. Deze word in analoog of in PCM opgenomen in een kwaliteit van het beschikbare budget en apparatuur, variërend van 16-24 bits / 41.1-96 kHz (soms zelfs 192) per kanaal. Daarna is belangrijk in welke kwaliteit de uiteindelijk mix wordt gemaakt.

    Daarna word de mix gecencodeerd voor de bioscoop en later in 1 van de compressie, loseless compressie of PCM formaten voor optische dragers.

    Dit maakt dat ook de zogenaamde uncompressed, compressed kan zijn, wat weer als resultaat heeft dat als daarvan een encodering word gemaakt voor een van de optische dragers, er verschil in kwaliteit ontstaan.

    Pas als je weet wat het origineel is, en waarvan de track op de optische drager is gecencodeerd kun je een uitspraak doen. D.w.z. als er 2 formaten op een disc zijn, moet je eerst zeker zijn dat ze afkomstig zijn van dezelfde bron, om een vergelijk te kunnen maken.

    Dit is geen appeltje – eitje vergelijking…
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dit is een hele foute veronderstelling!
    Misschien wat opname betreft wel maar voor de rest niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Er zijn namelijk maar 1 origineel, en dat is de studio mixtrack. Deze word in analoog of in PCM opgenomen in een kwaliteit van het beschikbare budget en apparatuur, variërend van 16-24 bits / 41.1-96 kHz (soms zelfs 192) per kanaal.

    Prima, maar het enige origineel is de originele opname en dat is geen mix! DE studiomix zal bovendien geeneens bestaan aangezien er bij het mixen altijd rekening gehouden moet worden met de uiteindelijke manier van weergeven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Daarna word de mix gecencodeerd voor de bioscoop en later in 1 van de compressie, loseless compressie of PCM formaten voor optische dragers.
    Een mix voor in de bios zal nl. niet direct 1op1 kunnen worden omgezet naar een formaat voor thuisgebruik. De mix zal hiervoor toch echt aangepast moeten worden, we hebben tenslotte thuis een stuk minder speakers, kleinere ruimte etc etc.

  5. #105

    Standaard

    Een mix voor in de bios zal nl. niet direct 1op1 kunnen worden omgezet naar een formaat voor thuisgebruik. De mix zal hiervoor toch echt aangepast moeten worden, we hebben tenslotte thuis een stuk minder speakers, kleinere ruimte etc etc.
    Dit is dus onzin, in de bioscoop gebruiken ze dezelfde algoritmes als in de standaard vastgelegd is (DTS (ES)/Dolby Digital (EX)/SDDS)... de speakers zijn alleen 'n zaak voor de eindbakken, en dit staat dus los van de voorbak.

    Tuurllijk zal de biosmix niet identiek zijn aan de DVD mix, daar er andere bitrates gebruikt worden, de verdeling van de kanalen zijn echter al vastgelegd bij het maken van de film, dus je kan in weze wel al spreken van mix-master, daar ieder kanaal uncompressed wordt opgenomen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Tuurllijk zal de biosmix niet identiek zijn aan de DVD mix, daar er andere bitrates gebruikt worden, de verdeling van de kanalen zijn echter al vastgelegd bij het maken van de film,
    En hier staat dus meerdere keren onzin in een enkele zin. Een mix heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met bitrates. En de verdeling van kanalen begint pas in de studio waar specifieke mixen voor diverse doeleinden worden gemaakt. Dacht je nu echt dat ze in de bios ook een simpele 5.1 mix gebruiken?? Een bios heeft meer kanalen dan wij thuis dus daar moet specifiek aandacht aan worden besteed tijdens het mixen.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dit is een hele foute veronderstelling!


    Pas als je weet wat het origineel is, en waarvan de track op de optische drager is gecencodeerd kun je een uitspraak doen. D.w.z. als er 2 formaten op een disc zijn, moet je eerst zeker zijn dat ze afkomstig zijn van dezelfde bron, om een vergelijk te kunnen maken.

    Dit is geen appeltje – eitje vergelijking…
    Als er 2 tracks op de schijf staan, dan luister ik naar die track die ik het beste vind klinken, ik hoef daarbij echt niet te weten of ze van dezelfde bron afkomen, dat is voor mij niet belangrijk. Het is het eindresultaat dat telt, en zo luister ik vaker naar de DD5.1 track, deze komt er bij mij in de praktijk vaker beter vanaf dan de DTS track.

    Bij sommige DVD's van bepaalde uitgevers weet je al bijvoorbaat dat het gewoon van de stereo track afkomt, daar wordt dan ook nog even een DD 5.1 en DTS 5.1 track van gebrouwen, ze klinken alle meestal even matig , wel staat er dan vaak met van die grote schreeuwletters DD5.1 & DTS op de frontcover....

    De verzamelaar/kenner weet ondertussen al beter.... er zijn meer DVD's met matig geluid dan met heel goed geluid.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    En hier staat dus meerdere keren onzin in een enkele zin. Een mix heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met bitrates.
    Dat zeg ik nergens .. ik zeg enkel dat de bioscopen ook gewoon 5.1 voeren (of 6.1 of 7.1) ongeacht de gebruikte standaard), of deze signalen nou verdeeld worden over meerder eindversterkers en dus meerdere speakerparen hebben niets met de bron te maken, dat de bitrate in bioscopen kan verschillen zal dan ook het enige verchil zijn met de uiteindelijke eindmix op de DVD.

    En de verdeling van kanalen begint pas in de studio waar specifieke mixen voor diverse doeleinden worden gemaakt.
    Echter zal de Sound Editor alvorens het schieten van de film al bepalen welke invalshoeken en dus geluiden gebruikt zullen worden bij het schieten van de film.

    Dacht je nu echt dat ze in de bios ook een simpele 5.1 mix gebruiken?? Een bios heeft meer kanalen dan wij thuis dus daar moet specifiek aandacht aan worden besteed tijdens het mixen.
    Ja, en zie bovenste regels... bijv. DTS geluid bij bioscoopfilms staan op 'n simpel 650mb cd-rommetje die ze meeleveren.. tel uit je winst ...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #109

    Standaard

    Naar ik weet moet een mix voor thuis anders worden gedaan dan een voor de bioscoop om dezelfde ruimtelijke ervaring te krijgen. Een goede home-cinema mix wijkt dan af van de bioscoopmix.

    Hier staat een uitgebreid artikel:
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...es-6-2002.html
    Laatst aangepast door Edwin V : 28-10-2007 om 17:56
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Naar ik weet moet een mix voor thuis anders worden gedaan dan een voor de bioscoop om dezelfde ruimtelijke ervaring te krijgen. Een goede home-cinema mix wijkt dan af van de bioscoopmix.
    Die afstelling is aan de eindversterkers niet aan het geluid, anders zou elke bioscoop(zaal) 'n eigen mix moeten krijgen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Naar ik weet moet een mix voor thuis anders worden gedaan dan een voor de bioscoop om dezelfde ruimtelijke ervaring te krijgen. Een goede home-cinema mix wijkt dan af van de bioscoopmix.

    Hier staat een uitgebreid artikel:
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...es-6-2002.html
    Ook dit is een foute veronderstelling.
    Slechts een handvol bioscoop mixen van digitale track krijgen een “nearflied” behandeling (o.a. New Line en Disney met DEHT). Wel word vaak (niet altijd) de X-Curve is verwijderd, waardoor er is geen cinema re-eq nodig.

    Alleen voor oude analoge stereo surround en 70mm 6-tracks worden nieuwe mixen gemaakt.

    Opm. de bioscoop algoritmes van DD, DTS en SDDS zij niet compatible met de consumenten formaten.
    Hoeveel denk je dat het kost om even een nieuwe mix te maken voor elke film?

  12. #112

    Standaard

    even oude discussie uppen; Transformers op BR met trueHD is volgens deze site wel degelijk beter dan de DD+ van de HD-dvd; had ook niks anders verwacht...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    even oude discussie uppen; Transformers op BR met trueHD is volgens deze site wel degelijk beter dan de DD+ van de HD-dvd; had ook niks anders verwacht...
    Als ik daar zo tussen de regels doorlees......


    Bla bla bla bla en ga ik dus echt niet hardhollend naar de winkel om de BD versie te halen. Haal toch nog bijna geen BD DVD's, ze zijn me nog veel te duur en ook van deze geloof ik echt niet dat het verschil in werkelijkheid wereldschokkend zal zijn. Houd ik het voorlopig gewoon bij de HD DVD. Ga toch niet weer alles driedubbel kopen voor een fractie verschil in kwaliteit, kan men geld wel beter besteden
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •