Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 113 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Opslag HD-dvd te beperkt voor High-Def geluid Transformers

    Nieuws: Transformers op HD-DVD bevat geen High-Def geluid


    Geschreven door Lars Cornelis
    Bron: hddvd.highdefdigest -
    Dinsdag 16 oktober 2007 - De HD-DVD versie van de film Transformers zal geen Dolby TrueHD of uncompressed PCM bevatten. Dit terwijl de meeste films op HD-DVD of Blu-ray wel voorzien zijn van High Definition audio. Paramount maakte vandaag bekend waarom dit het geval is bij Transformers.

    De HD-DVD, die 'slechts' 30 GB aan data kan herbergen, is te klein voor én de complete film in High Definition, én de nodige extra's, én High Definition audio. Paramount heeft hierbij gekozen voor extra's, waardoor het geluid enkel te horen is in Dolby Digital-Plus 5.1 Surround.

    Sony's Blu-Ray Disc kan dubbellaags 50 GB aan data herbergen en lijkt hiermee dus beter voorbereid te zijn op grote films mét High Definition audio én de nodige extra's.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Nieuws: Transformers op HD-DVD bevat geen High-Def geluid


    Geschreven door Lars Cornelis
    Bron: hddvd.highdefdigest -
    Dinsdag 16 oktober 2007 - De HD-DVD versie van de film Transformers zal geen Dolby TrueHD of uncompressed PCM bevatten. Dit terwijl de meeste films op HD-DVD of Blu-ray wel voorzien zijn van High Definition audio. Paramount maakte vandaag bekend waarom dit het geval is bij Transformers.

    De HD-DVD, die 'slechts' 30 GB aan data kan herbergen, is te klein voor én de complete film in High Definition, én de nodige extra's, én High Definition audio. Paramount heeft hierbij gekozen voor extra's, waardoor het geluid enkel te horen is in Dolby Digital-Plus 5.1 Surround.

    Sony's Blu-Ray Disc kan dubbellaags 50 GB aan data herbergen en lijkt hiermee dus beter voorbereid te zijn op grote films mét High Definition audio én de nodige extra's.
    Hoe lang is die film dan ?.
    Het lijkt mij dat er genoeg films op HD DVD zijn met de zelfde lengte die wel gewoon HD geluid bevatten.

  3. #3

    Standaard

    ze hadden ook gewoon de film compleet op 1 disc kunnen zetten met digh def audio track en de extras van die disc weglaten en op de 2e disc en eventueeel een 3e disc als het niet genoeg is....zolang de film maar allen erop staat
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #4

    Standaard

    Blu ray kan heeft een grotere opslag capicteit? Alleen vreemd dat er heel veel titels bestaan op Blu ray die bestaan uit 2 dvds?

  5. #5

    Standaard

    omdat de extras ook vaak in HD zijn opgenomen en dus niet meer bij de film opdezelfde disc passen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    omdat de extras ook vaak in HD zijn opgenomen en dus niet meer bij de film opdezelfde disc passen
    In de toekomst zullen daar waarschijnlijk de 100GB Blu-ray discs uitkomst voor gaan bieden.

  7. #7

    Standaard

    om voor de extras een andere disc te pakken vind ik eigenlijk niet zo boeiend ik bedoel met dvd's zijn we al jaren nix anders gewend toch eigenlijk?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    om voor de extras een andere disc te pakken vind ik eigenlijk niet zo boeiend ik bedoel met dvd's zijn we al jaren nix anders gewend toch eigenlijk?
    Dat klopt, ik bekeek die 2e disc echter zelden.
    De laatste jaren kocht ik dan ook meestal de 1 disc versie als dat mogelijk was....

  9. #9

    Standaard

    Idd, Paramount gaf aanvankelijk aan dat ze gekozen hebben voor HD-DVD om het best mogelijke product aan te bieden tegen een lagere prijs. En als ze geen plaats genoeg hadden dan gaven ze een 2de disc erbij. Wat doen ze nu? Alles persen op 1 schijfje en zien wat er weg kan. Toch rare mannen bij Paramount...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Idd, Paramount gaf aanvankelijk aan dat ze gekozen hebben voor HD-DVD om het best mogelijke product aan te bieden tegen een lagere prijs. En als ze geen plaats genoeg hadden dan gaven ze een 2de disc erbij. Wat doen ze nu? Alles persen op 1 schijfje en zien wat er weg kan. Toch rare mannen bij Paramount...
    Tsja, als ze een extra discje moeten persen en leveren dan moet dat allemaal weer van die $200 miljoen af die ze net gekregen hadden....

  11. #11

    Standaard

    En dat willen ze niet en dat kunnen ze niet. Nee, foei Paramount. Een verklaring geven over het feit waarom je overgestapt bent naar HD-DVD exclusive en dan redenen geven die niet kloppen... Wees dan zo groot om toe te geven dat je voor het geld gegaan bent. Universal heeft tenminste van in het begin zijn trouw aan HD-DVD gezworen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    omdat de extras ook vaak in HD zijn opgenomen en dus niet meer bij de film opdezelfde disc passen
    Inderdaad dat zou ik dus ook verwachten. Maar de extra's op de 2e disk zijn niet in HD maar in SD??

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ze hadden ook gewoon de film compleet op 1 disc kunnen zetten met digh def audio track en de extras van die disc weglaten en op de 2e disc en eventueeel een 3e disc als het niet genoeg is....zolang de film maar allen erop staat
    Dat betekend nog meer kosten voor een extra HD-DVD schijf. En die schijfjes zijn nog lang niet goedkoop.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Inderdaad dat zou ik dus ook verwachten. Maar de extra's op de 2e disk zijn niet in HD maar in SD??
    Lees de bron....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Lees de bron....
    Oeps liet me even gaan....

  16. #16

    Standaard

    hahahaha, dat is me inderdaad een tegenvaller voor het HD DVD kamp. Beetje jammer idd, toch maar ook op BD uitbrengen dan?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    hahahaha, dat is me inderdaad een tegenvaller voor het HD DVD kamp. Beetje jammer idd, toch maar ook op BD uitbrengen dan?
    Mwah, ze kunnen altijd nog besluiten om hun HD materiaal voortaan in 720p uit te brengen ipv 1080p. Wellicht dat het dan allemaal net past?

  18. #18

    Standaard

    gewoon voortaan film met beste soundtrack mogelijk op disc 1 en dan extra's op disc 2 lijkt me het beste

    en er komen geloof ik toch ook nu triple layer 50gb hd dvd's? moet meer mee te doen zijn dan toch?

    blu ray of hd dvd boeit me nie ik koop gewoon de films die ik goed vindt en dan zie ik wel op welk format ut is
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  19. #19

    Standaard

    In die zin was het Superbit idee nog niet eens zo slecht. De basis dat het beeld en geluid gewoon uitstekend dient te zijn. Mijns inziens zouden extra's dan komen als er ruimte over is of op een tweede disc. Maar goed. Re-releases schijnen dan toch meer op te brengen.

    In deze vind ik het een slechte zaak van Paramount. Maar dat had ik al eerder geplaatst. Ze pretenderen het beste product in huis te hebben, maar nu hebben ze geen ruimte voor HD-geluid. Beetje raar?!
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  20. #20

    Standaard

    idd n vooral tranformers is de perfecte film om truehd ofzo te demonstreren!!! maaraj misschien de 3e of 4e uitgave dat die ut wel heeft
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    idd n vooral tranformers is de perfecte film om truehd ofzo te demonstreren!!! maaraj misschien de 3e of 4e uitgave dat die ut wel heeft
    Of komt meer versies van dat mensen opnieuw HD DVD moet nemen voor geluid.

  22. #22

    Standaard

    hahahaha, dat is me inderdaad een tegenvaller voor het HD DVD kamp. Beetje jammer idd, toch maar ook op BD uitbrengen dan?
    En toch volgens de volgende recensies super goede soundtrack:
    http://hddvd.highdefdigest.com/1110/transformers.html
    http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=30988
    http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=30988

    10 van 10 punten voor geluid!!!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    En dat brengt ons weer terug bij:
    "De nieuwe (HD) audioformaten: zin en onzin"

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Maar toch een slag in het gezicht van het HD-DVD kamp. Blijf het ongeloofelijk grappig vinden dat velen hier een uitspraak maakten van: "HAH, BR heeft geen TRUE HD tracks." En nu HD-DVD deze niet heeft begint iedereen het maar te beschermen van: "De 5.1 track is meer dan voldoende." xD
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #25

    Standaard

    Om maar even bij Paramount te blijven (en misschien ook wel iets van doen met gebrek aan opslag).

    De "Jack Ryan Special Edition Box" blijkt helemaal niet zo speciaal te zijn:
    http://www.highdefdigest.com/news/sh..._Special_/1070

    Ze zijn dus alle Special Features vergeten, of hebben die simpelweg geschrapt.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •