De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dertig miljard Blu-Rays over de toonbank in 2010

    Nieuws: Dertig miljard Blu-Rays over de toonbank in 2010


    Geschreven door Adriaan Hogervorst
    Bron: Smarthouse -
    Zondag 14 oktober 2007 - In een recent rapport van Sony Pictures Home Entertainment en de Blu-Ray Disc Association voorspellen de twee multimediagiganten dat in 2010 de Blu-Ray verkopen zullen stijgen tot maarliefst 30 miljard stuks. Een nog al optimistische verwachting dus, maar misschien niet helemaal onterecht.

    Momenteel heeft het schijfje namelijk niet minder dan 65,8% van de markt in handen. Met 2,06 miljoen verkochte films in Amerika dit jaar komt de verhouding BD tot HD DVD op 2:1.

    In Australië is 300 de populairste Blu-Ray film met een afzet van maarliefst 5,651 exemplaren sinds de release vorige maand. Dit was goed voor een opbrengst van $210,099.

    In 2010 schat de Association een totale omzet van $190 miljoen te genereren. Ter vergelijking: dit jaar bedraagt de omzet $4,9 miljoen.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Nieuws: Dertig miljard Blu-Rays over de toonbank in 2010


    Geschreven door Adriaan Hogervorst
    Bron: Smarthouse -
    Zondag 14 oktober 2007 - In een recent rapport van Sony Pictures Home Entertainment en de Blu-Ray Disc Association voorspellen de twee multimediagiganten dat in 2010 de Blu-Ray verkopen zullen stijgen tot maarliefst 30 miljard stuks. Een nog al optimistische verwachting dus, maar misschien niet helemaal onterecht.

    Momenteel heeft het schijfje namelijk niet minder dan 65,8% van de markt in handen. Met 2,06 miljoen verkochte films in Amerika dit jaar komt de verhouding BD tot HD DVD op 2:1.

    In Australië is 300 de populairste Blu-Ray film met een afzet van maarliefst 5,651 exemplaren sinds de release vorige maand. Dit was goed voor een opbrengst van $210,099.

    In 2010 schat de Association een totale omzet van $190 miljoen te genereren. Ter vergelijking: dit jaar bedraagt de omzet $4,9 miljoen.
    Koffiedik kijken en totaal losse vinger werk.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Nieuws: Dertig miljard Blu-Rays over de toonbank in 2010


    Geschreven door Adriaan Hogervorst
    Bron: Smarthouse -
    Zondag 14 oktober 2007 - In een recent rapport van Sony Pictures Home Entertainment en de Blu-Ray Disc Association voorspellen de twee multimediagiganten dat in 2010 de Blu-Ray verkopen zullen stijgen tot maarliefst 30 miljard stuks. Een nog al optimistische verwachting dus, maar misschien niet helemaal onterecht.

    Momenteel heeft het schijfje namelijk niet minder dan 65,8% van de markt in handen. Met 2,06 miljoen verkochte films in Amerika dit jaar komt de verhouding BD tot HD DVD op 2:1.

    In Australië is 300 de populairste Blu-Ray film met een afzet van maarliefst 5,651 exemplaren sinds de release vorige maand. Dit was goed voor een opbrengst van $210,099.

    In 2010 schat de Association een totale omzet van $190 miljoen te genereren. Ter vergelijking: dit jaar bedraagt de omzet $4,9 miljoen.
    Een stijging tot 30 miljard stuks, en maar een omzet van $190 miljoen genereren.

    En 5,651 exemplaren verkopen van "300", en daarmee $210,099 opbrengen ?.
    Dat is bijna $400 per verkocht disc.

    Zitten nogal wat gaten in dit artikel, of ben ik nu gek.
    Zal wel aan de vertaling liggen

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Een stijging tot 30 miljard stuks, en maar een omzet van $190 miljoen genereren.

    En 5,651 exemplaren verkopen van "300", en daarmee $210,099 opbrengen ?.
    Dat is bijna $400 per verkocht disc.

    Zitten nogal wat gaten in dit artikel, of ben ik nu gek.
    Zal wel aan de vertaling liggen
    Volgens mij ligt het eerder bij de 40...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Een stijging tot 30 miljard stuks, en maar een omzet van $190 miljoen genereren.

    En 5,651 exemplaren verkopen van "300", en daarmee $210,099 opbrengen ?.
    Dat is bijna $400 per verkocht disc.

    Zitten nogal wat gaten in dit artikel, of ben ik nu gek.
    Zal wel aan de vertaling liggen
    Ach, het is een stukje blu-ray reclame.

    Straks komt er ook weer zo'n artikel langs van HD-DVD. Ze zijn nu een papieren en prijsoorlog tegen elkaar begonnen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong Bekijk bericht
    Volgens mij ligt het eerder bij de 40...
    Dat is waar ,
    En dan zou het, er vanuit gaande het Australische dollars betreft weleens kunnen kloppen,... al zijn 5,651 exemplaren niet eens zoveel.
    In de VS staat de teller voor "300" nu op 400.000 voor BD en HD DVD samen.

  7. #7

    Standaard

    Ze zullen zich bij FRS nu wel de krampen rekenen

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Een stijging tot 30 miljard stuks, en maar een omzet van $190 miljoen genereren.
    Dat betekent dat ze erg goedkoop worden.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Dat betekent dat ze erg goedkoop worden.
    Was dat maar waar, hier zijn de hd versies zeker 30 euro of meer. Wil het snel goedkoper worden, moet het in massa verkocht worden, daar lijkt het echter totaal niet op! 6000 exemplaren is peanuts ten opzichte van dvd verkopen van eenzelfde film! Daar moet ook nog rekening met de amerikaanse markt gehouden worden, die de grootste afzet heeft van hd content. In europa stelt het dus nog steeds weinig voor.

    Gezien de feiten nu, is die schatting wel erg ver gezocht. Hopelijk brengt 2008 eindelijk de verwachte betaalbare spelers (hybride) en tv's op de markt, dan zal er zeker een boost in hd content verwacht kunnen worden. Ook komen er nu eindelijk hdmi 1.3 gecertificeerde receivers op de markt die redelijk betaalbaar zijn. Nu kun je voor een (redelijk) bedrag alles optimaliseren naar hd!
    Laatst aangepast door hstadman : 15-10-2007 om 12:36

  10. #10

    Standaard

    een van de redenen dat ik dus veel titels in amerika bestel is het prijsverschil met europa. Het scheelt gemiddeld inclusief verzendkosten 10 euro per titel.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    een van de redenen dat ik dus veel titels in amerika bestel is het prijsverschil met europa. Het scheelt gemiddeld inclusief verzendkosten 10 euro per titel.
    Dat is erg veel: .

    Heb je dan blu-ray? Die zijn toch regio gecodeerd?! Zijn de nieuwe blu-ray schijfjes dan allemaal regio vrij?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat is erg veel: .

    Heb je dan blu-ray? Die zijn toch regio gecodeerd?! Zijn de nieuwe blu-ray schijfjes dan allemaal regio vrij?

    ik heb blu ray ja. een heleboel blu ray films zijn ondanks de regiocodering gewoon regiovrij. bij bijvoorbeeld axelmusic staat dit achter de titel op de site weergegeven of ze regiovrij zijn of niet.

    Hd dvd's zijn allemaal regiovrij in ieder geval

    Maar heb idd ook een stuk of 8 "regiovrije" blu rays uit amerika
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #13

    Standaard

    Het scheelt echt vaak zoveel. Plus dat het aanbod groter is. Er zijn best wel een aantal regiovrije Blu-ray films. Vaak wat oudere films. Maar regiocodering blijft toch wel een nadeel. Sommige films kun je dan niet goedkoop uit Amerika halen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Het scheelt echt vaak zoveel. Plus dat het aanbod groter is. Er zijn best wel een aantal regiovrije Blu-ray films. Vaak wat oudere films. Maar regiocodering blijft toch wel een nadeel. Sommige films kun je dan niet goedkoop uit Amerika halen.
    dat is zeker een voordeel voor HD-DVD maar zoals eerder gezegd, als andere maatschappijen ooit over zouden gaan naar HD-DVD, zullen die zeker regiocodering willen gebruiken en dan is dat voordeel ook weer weg.

    Voorlopig zal een hybride speler wel de beste oplossing blijven, of 2 goede betaalbare HD-dvd en blu-ray spelers.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    dat is zeker een voordeel voor HD-DVD maar zoals eerder gezegd, als andere maatschappijen ooit over zouden gaan naar HD-DVD, zullen die zeker regiocodering willen gebruiken en dan is dat voordeel ook weer weg.

    Voorlopig zal een hybride speler wel de beste oplossing blijven, of 2 goede betaalbare HD-dvd en blu-ray spelers.
    ik heb zo een vermoeden dat zowel hd dvd als bluray allebei blijven ebstaan en er in de toekomst heel veel hybridespelers zullen zijn (misschien net zoiets als dvd+r, dvd-r)
    beetje opppervlakkige vergelijking maar de meeste spelers kunnen ze beiden afspelen.

    mijn vermoeden dat we in de toekomst niet beter weten of dat ze allebei afgespeeld kunnen worden gewoon.

    tot die tijd hou ik het wel mijn PS3 en voorlopig mijn Toshiba HD E1 (en als hij binnen is mijn HD EP30)
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik heb zo een vermoeden dat zowel hd dvd als bluray allebei blijven ebstaan en er in de toekomst heel veel hybridespelers zullen zijn (misschien net zoiets als dvd+r, dvd-r)
    beetje opppervlakkige vergelijking maar de meeste spelers kunnen ze beiden afspelen.

    mijn vermoeden dat we in de toekomst niet beter weten of dat ze allebei afgespeeld kunnen worden gewoon.

    tot die tijd hou ik het wel mijn PS3 en voorlopig mijn Toshiba HD E1 (en als hij binnen is mijn HD EP30)
    Hd ep30 is een mooie speler, zo op het oog.

    Ik ben benieuwd wat blu-ray daar straks tegenover zet in dat prijssegment.

    Voor dat soort prijzen wordt het al een stuk interessanter.

  17. #17

    Standaard

    Staat er ergens een lijst online met welke regio vrije blu-rays er te vinden zijn in de USA e.d. ?

    Ik zie wel een lijst met blu-rays met NL subs.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Staat er ergens een lijst online met welke regio vrije blu-rays er te vinden zijn in de USA e.d. ?

    Ik zie wel een lijst met blu-rays met NL subs.
    Yep.

    Linkje:
    http://bluray.liesinc.net/

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •