De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Talking Nieuw versterker ism PS3

    Ik ben in het bezit van een Denon versterker (AVR 1604) en een Denon dvd speler (DVD 1400) tevens twee front speakers JBL Northrige E80's. Een Rell strata II en wat simpele sony surrounds en center speaker.

    Sinds de aankoop van mijn PS3 en de Sony full HD lcd 40w2000 gebruik ik mijn Denon speler helemaal niet meer. De upscale functie en het gebruikers gemak van de PS3 hebben mij overgehaald en ik wil mijn dvd speler en mijn versterker verkopen.

    Ik wil een nieuwe versterker die geschikt is voor de huidige HD Audio signalen DTS HD etc etc. alleen kan ik nog weinig hier over terug vinden.

    Denon heeft vanaf de 2808 ondersteuning voor deze formaten maar ik weet niet zeker of ik naar Denon terug wil. Ik zoek een wat betere punch in mijn set, de kick van het drumstel zeg maar niet het sublaag maar kick laag. En ik heb het gevoel dat de denon een wat mild beeld neerzet.

    Een aantal vragen:
    1. Wat is het beste nog even wachten met het verkopen of mijn denon versterker+speler nu verkopen en voor dat geld een nieuwe versterker te kopen?
    2. Wat zou een geschikte richt prijs zijn voor de denon speler+versterker (3.5 jaar oud goede staat)?
    3. En hebben jullie meer ideeen over verschillende versterkers die op de markt zijn?

    Thnx alvast en goed te merken dat er upgrade kriebels zijn hier

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van een Denon versterker (AVR 1604) en een Denon dvd speler (DVD 1400) tevens twee front speakers JBL Northrige E80's. Een Rell strata II en wat simpele sony surrounds en center speaker.

    Sinds de aankoop van mijn PS3 en de Sony full HD lcd 40w2000 gebruik ik mijn Denon speler helemaal niet meer. De upscale functie en het gebruikers gemak van de PS3 hebben mij overgehaald en ik wil mijn dvd speler en mijn versterker verkopen.

    Ik wil een nieuwe versterker die geschikt is voor de huidige HD Audio signalen DTS HD etc etc. alleen kan ik nog weinig hier over terug vinden.

    Denon heeft vanaf de 2808 ondersteuning voor deze formaten maar ik weet niet zeker of ik naar Denon terug wil. Ik zoek een wat betere punch in mijn set, de kick van het drumstel zeg maar niet het sublaag maar kick laag. En ik heb het gevoel dat de denon een wat mild beeld neerzet.

    Een aantal vragen:
    1. Wat is het beste nog even wachten met het verkopen of mijn denon versterker+speler nu verkopen en voor dat geld een nieuwe versterker te kopen?
    2. Wat zou een geschikte richt prijs zijn voor de denon speler+versterker (3.5 jaar oud goede staat)?
    3. En hebben jullie meer ideeen over verschillende versterkers die op de markt zijn?
    Thnx alvast en goed te merken dat er upgrade kriebels zijn hier
    Wat is wijsheid, voorlopig is er nog maar weinig wat de nieuwe formats heeft, dus waarom nu al gaan upgraden met het risico dat de formats standards nog wijzigen, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.

    Wat ik zou doen als ik jou was, is eerst de zwakste schakel in het geheel vervangen en dat zijn je speakers. Je fronts zijn best aardig, maar daar valt meer winst te behalen met betere fronts en doe daarbij matchende surrounds/centre en heel je set zal gegarandeerd anders klinken. Ik zou de rest gewoon nog even houden en voorlopig genieten van wat je hebt, mocht je PS3 het begeven, wat ik niet hoop voor je, heb je nog backup.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Wat is wijsheid, voorlopig is er nog maar weinig wat de nieuwe formats heeft, dus waarom nu al gaan upgraden met het risico dat de formats standards nog wijzigen, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
    Daarom twijfel ik ook nog best, ik wil mijn speler verkopen aangezien deze stil staat. Maar lijkt me makkelijk om dit samen met mijn versterker te doen als set incl kabels. En van dat geld een nieuwe versterker te kopen. Ik wil er op het moment niet heel veel extra geld in stoppen dus speakers zijn dan een extra uitgave.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Wat ik zou doen als ik jou was, is eerst de zwakste schakel in het geheel vervangen en dat zijn je speakers. Je fronts zijn best aardig, maar daar valt meer winst te behalen met betere fronts en doe daarbij matchende surrounds/centre en heel je set zal gegarandeerd anders klinken. Ik zou de rest gewoon nog even houden en voorlopig genieten van wat je hebt, mocht je PS3 het begeven, wat ik niet hoop voor je, heb je nog backup.
    Ik ben op het moment redelijk tevreden met mijn speakers. Fronts kunnen beter en vooral de center merk ik dat dit een zwakke schakel is. Maar zoals ik al zei, nieuwe fronts + eventueel anedere speakers ligt niet in het budget. Ik zit gewoon met een luxe probleem ik vind het zonde dat deze Denon staat te niksen en verkopen als set met mijn versterker lijkt me beter dan los (verkoopt makkelijker lijkt mij).

    Jammer dat er nog niet echt veel versterkers zijn met de nieuwe HD formaten. Ook jammer dat er nog veel veranderd wordt aan de standaarden van HD audio. Maar volgens mij zijn de audio standaarden van de HD formaten wel vast nu toch?

    Blu Ray en HD DVD volgens mij toch?
    Linear PCM (LPCM)
    DD
    DD+
    Dolby TrueHD
    DTS
    DTS HD High Resolution Audio
    DTS-HD Master Audio

  4. #4

    Standaard

    ik ben ook erg geinteresseerd in de 2808 maar r weet iemandd o of hij echt meer waardard is als de 2807 . Ik ben altijd nog opzoek naar een betere receiver voor m' m'n mission speakers. Heeft iemand al ervarign met de 2808 ?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  5. #5

    Standaard

    je gaat inderdaad vroeg of laat je oude dvd+versterker verkopen, ik zou zeggen: doe dat dan nu, het word niet meer waard als je het bewaard, zeg ik maar altijd.
    je PS3 gebruiken is een slimme zet, maar een goede versterker is dan ook de moeite.
    het signaal dat de PS3 geeft komt via een HDMI 1.3 interface, het bevat 1080p beeld, en ook het tot nu toe beste geluids formaat(en). we hebben het dan over: DTS-HD & True-HD. beide zijn 7.1!
    wat een mooie koop voor jou zou zijn, is de Onkyo TX-SR605. (+/- 500 euro)
    je sluit dan de PS3 via een HDMI 1.3 kabel aan (bezuinig daar niet op, je maximum kwaliteit is gelijk aan de zwakste schakel!) op deze versterker. die sluit je vervolges weer aan op je tv. uiteraard ook dit met een HDMI kabel.
    de versterker decodeerd zowel DTS-HD als True-HD en is 7.1 kanaals.
    ----- zie de specs. -------
    Advanced Features
    • DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
    • HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing
    • HDTV-Capable HDMI (2 Inputs and 1 Output) and Component Video (50 MHz) Switching (3 Inputs and 1 Output)
    • HDMI and Component Video Upconversion
    • Bi-Amping Capability for Enhanced Musicality and Power
    • Audyssey 2EQ™ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
    • Onkyo RIHD for System Control
    • Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

    Audio Features
    • 140 W/Ch Minimum into 6 Ohm, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
    • DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic IIx
    • H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
    • 192 kHz/24-Bit DACs for All Channels
    • WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
    • Advanced 32-Bit Processing DSP Chip
    • 5 Digital Inputs (3 Optical/2 Coaxial)
    • Subwoofer Pre Out
    • CinemaFILTER™
    • A-Form Listening Mode Memory
    • Optimum Gain Volume Circuitry
    • Non-Scaling Configuration
    • Tone Control (Bass/Treble) for Front L/R Channels
    • Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs
    • Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
    • Double Bass Function
    *************************************************

    met deze versterker haal je dus gewoon het maximum uit je PS3!
    en 500 euro voor een versterker waar je weer jaren mee voorruit kan, het had duurder gekund!

    suc6 met de verkoop van je oude set,

    vincent

  6. #6

    Standaard

    hmm, ik dacht dat die nieuwe versterkers veel duurder waren, moet me er toch eens in verdiepen. Heb dezelfde situatie als Frank, dus ik houd je topic in de gaten

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    hmm, ik dacht dat die nieuwe versterkers veel duurder waren, moet me er toch eens in verdiepen. Heb dezelfde situatie als Frank, dus ik houd je topic in de gaten
    De ontwikkelingen op dit gebied gaan zo enorm snel momenteel, prijzen worden steeds gunstiger.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Ik zoek een wat betere punch in mijn set, de kick van het drumstel zeg maar niet het sublaag maar kick laag. En ik heb het gevoel dat de denon een wat mild beeld neerzet.
    Dat je het laag midden of zoals jij het noemt "het kick-laag" mist, komt door het feit dat de JBL's niet gecontroleerd aangestuurd kunnen worden door de 1604 die jij nu gebruikt. Deze kan nl. niet de door de JBL's gevraagde stroomsterkte leveren. Daarom gaat het (sub)laag overheersen. Daarnaast gebruik je ook centre en surround luidsprekers die wel gecontroleerd aangestuurd worden, maar niet krachtig genoeg zijn en daarom door de JBL's weggedrukt worden.

    Om de JBL's gecontroleerd aan te kunnen sturen, heb je dus een receiver nodig met een veel hoger uitgangsvermogen. Daarnaast is het ook verstandig om ook de "centre" en de "surround" luidsprekers te vervangen door bvb (teedehands) EC20 of EC25 en E20, E30, E60 van JBL. Je hebt dan luidsprekers die technisch bijna identiek zijn en voor een mooi geluidsbeeld kunnen zorgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •