De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten nieuwe home-cinema set/ mediabox / tv

    Hallo,

    Ik heb het idee dat elk systeem weer anders wordt aangesloten en kom hier dan ook maar eens om advies vragen hoe ik de volgende systemen het best kan aansluiten.

    Ik heb:
    • UPC Mediabox om UPC digital op te kijken
    • Sony HTD-750SS (homecinemaset, receiver/radio + hdd recorder)
    • Philips televisie 26PF5321
    Ik wil iig vanaf UPC kunnen opnemen, aangezien ik films van Film+ wil kunnen opnemen.
    De receiver van Sony heeft hdmi-aansluitingen, de DVD-recorder heeft 1 hdmi-aansluiting en mijn TV heeft er 2.

    Ik heb nu 1 HDMI kabel, maar volgens mij heb ik er 2 nodig? En wie geeft eenvoudig weer hoe ik wat hoe moet aansluiten...

    Ik had alleen een hdd-recorder, en geen home-cinemaset, en nu dus net gekocht en wil natúúrlijk optimaal, dus ook tv kunnen kijken over alle boxjes enzo...

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Vincent77.

    De mediabox en de DVD recorder kun je op 2 manieren met een TV verbinden:
    1. Van de mediabox naar de recorder en van de recorder naar de TV.
    2. Van de recorder naar de mediabox en van de mediabox naar de TV.
    Dit is afhankelijk van de mogelijkheden van de recorder en de mediabox.
    Bij de eerste moet de recorder, wanneer deze niet ingeschakeld is, de mediabox met de TV kunnen verbinden en bij de tweede moet de mediabox een lus kunnen maken tussen zichzelf en de recorder. De meesten maken gebruik van de eerste methode omdat deze het makkelijkst in het gebruik was en de minste problemen gaf.

    Voor het geluid van de mediabox kun je gebruik maken van de digitale S/PDIF (of coaxiale) uitgang of analoog door de rode en de witte tulp met de receiver verbinden. De mediabox stuurt ook altijd geluid via de scartkabel naar de TV.

    Door de DVD recorder middels een HDMI-kabel te verbinden met de TV kun je beeld en geluid ook digitaal naar de TV sturen. Wanneer je dit via de receiver wilt doen, kan deze gebruikt worden als "HDMI-switch" zodat je meer bronnen via deze verbindingen met de TV kan verbinden. Volgens jouw info is dit op dit moment nog niet van toepassing. Door de digitale audio uitgang van de recorder met de receiver te verbinden, kan je genieten van 5.1 of 6.1 geluid van DVD's.

    De dubbele verbinding (Scart+HDMI) moet er voor zorgen dat je ook TV kunt kijken zonder ingeschakelde recorder (Scart) en dat je DVD's kunt weergeven met de hoogste weergave-kwaliteit (HDMI).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    We hebben het op dit moment nu zo ingesteld:
    kabel naar mediabox, mediabox met coaxkabel naar dvd-recorder en scart naar TV.
    dvd-recorder met hdmi naar de receiver, en receiver met hdmi naar televisie.
    Het enige probleem wat we nu hebben, is dat geen geluid van analoog televisie over de receiver kunnen ontvangen. Dit komt volgens mij omdat de onze tv geen audio-uit heeft. Of kan dit ook op een andere manier? (tv heeft 2x hdmi, 2 scarts. nu beide 1 in gebruik))

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij krijgt de dvd-recorder nu helemaal geen tv-signaal? Of is de coax-kabel tussen de mediabox en dvd-recorder een 'gewone' tv-kabel?

    Als jouw tv geen audio-out heeft kun je deze niet op de receiver aansluiten. Maar hoe is de tv nu alanoog aagesloten?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Volgens mij krijgt de dvd-recorder nu helemaal geen tv-signaal? Of is de coax-kabel tussen de mediabox en dvd-recorder een 'gewone' tv-kabel?
    Volgens mij is dit een gewone antennekabel, anders is het een verkeerde verbinding.

    @Vincent77,
    Je moet nog een scart-verbinding maken tussen de mediabox en de recorder om gebruik te kunnen maken van digitale TV. Je kunt dan ook opnemen van digitale TV.

    Het geluid van de TV kun je het beste (digitaal) bij de mediabox vandaan halen. Je zal immers vaker digitaal kijken dan analoog.:wink:

    Als je ook van analoge TV geluid wil horen via de home-cinema set, dan denk ik dat je dit uit de scart-aansluiting van de TV moet halen. Meer info kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de TV.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-09-2007 om 20:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •