De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Werk van Schipper's op DVD ?

    1. Bij "beeld en Geluid" kunnen ze u er waarschijnelijk meer over vertellen, maar het lijkt er nu toch echt op dat er iets van het oude jaren zeventig-werk van Wim T. Schippers op DVD uit gaat komen einde 2007 (Dit jaar dus nog !). Op basis vanwat ik er nu alreeds over weet zal het echter slechts maar gaan om één Fred Haché Showtje, één Van Oekel's Discohoekje en "het is weer zo laat". Dat is dus jammer. Waarom niet alle vijf Fred Haché Shows (incl. Willeke van Ammelrooij in deel 5), alle 4 Barend Servet Shows en alle Van Oekel's Discohoeken op DVD ????! Maar misschien weet iemand hier er nóg... meer over te zeggen ?
    2. Oké, ikzelf heb natuurlijk al van oude videobanden diverse zaken van Fred Haché, Barend Servet, Sjef van Oekel op DVD gezet (redelijke beeld en geluidskwaliteit...). Nu doet zich het volgende bij mij voor: In de jaren negentig heeft de V.P.R.O. nogmaals iets van die roemruchte shows enz. uitgezonden. Ik nam het op met een HiFi-Video-recorder. Inmiddels zijn klaarblijkelijk de HiFi-Geluids-sporen op de tapes betreffende de fred Haché Show part:1,2, en 4 (deel 3 = goed), en de Barend Servet Show deel 3... zijn die Hifi-Geluidssporen zodanig door de tand des tijds aangetast, dat het geluid alleen nog maar als een soort van 'rammelende brom' te horen is. Aangezien de originele zapper stuk is, kan ik de recorder niet in de mono-modus zetten (ik denk dat het geluid -weliswaar mono- dan toch redelijk goed zou zijn om te horen...). Wie heeft hier een oplossing voor... ?!
    Bij voorbaat dank,
    Flipper

  2. #2

    Standaard

    Goh, in een ander topic was de kwaliteit allemaal goed dacht ik te lezen en hier is het redelijk......

    Maarrr........
    Waarom zet je vraag 2 niet in de thread voor DVD productie op de PC?
    Ooit gehoord van een universele afstandsbediening, of is je VCR zo oud dat deze niet ondersteund wordt?

  3. #3

    Standaard

    Allereerst: Hmmm..., Herman. Ik heb dus nu een avatar !
    Verder, tsja, maar op universele zappers (ook de duurderen !) zitten die mogelijkheden nu eenmaal niet. Verder kan het idd. zijn dat ik het niet exact op de juiste plek gezet heb hier. Daarvoor Des Dolfijn's nederige verontschuldigingen, sorry !
    Flipper

  4. #4

    Standaard Wim T Schippers special op Cultura

    Voor alle Wim T Schippers fans: op 14 oktober zendt Cultura een special uit waarin hij met medespelers uit de Fred Hache Show en We zijn weer thuis rond de tafel zit! Kijk voor een introductiefilmpje vast op http://nl.youtube.com/user/CulturaTelevisie. Daarnaast zendt Cultura de hele eerste reeks afleveringen van We zijn weer thuis uit! Afgelopen zondag was de eerste aflevering.

    www.cultura.nl

  5. #5

    Standaard

    Inmiddels is er een box uit met de 5 Fred Haché Shows. Jammer is wel dat er flink in gesneden is... Waarom ??? vraag je je af. O.a. Willeke van Ammelrooij is niet meer naakt in de badkuipscene te zien... maar er is meer gesneden hoor ! En daar mag je dan wel zo'n 25 Euro voor neertellen ??? Schande V.P.R.O. ! Herstel deze fout snel en breng dit alles onversneden uit ! Dan is het misschien 25 Euro waard ! Op deze manier worden de mensen belazert !

  6. #6

    Standaard

    Vanaf deze week zijn weer twee nieuwe Schippers' dvd's verkrijgbaar:
    DVD 5: Het is weer zo laat! (ook wel bekend als Waldolala)
    DVD 6: Hoepla & Plafond over de Vloer

    Naar aanleiding van de laatste release heb ik een artikel geschreven over de legendarische serie Hoepla: http://neerlandsfilmdoek.nl/HoeplaWimTSchippers.htm

    Was mijn eerste 'echte' kennismaking met Schippers en die is zeker niet tegengevallen. Hou wel van scherpe maatschappijkritiek. Benieuwd hoe die doorklinkt in single-plays en televisieseries.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •