Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 88 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray disc / HD DVD opberg oplossingen

    Beste medeforummers ben de laatste opzoek naar 'n mooie oplossing om de HiDef dragers in op te bergen, echter wat zijn jullie ideeën hierover

    Eerder ben ik op het forum, stripjes tegen gekomen die gebruikt worden om tegen de muur te schroeven waar 'n enkele disc op kan, dit vind ik opzich 'n hele fraaie oplossing echter weet ik niet waar deze dingen verkrijgbaar zijn. Of 'n optie om met magneet strip te gaan werken, stalen strip op de muur en daar de doosje op "bevestigen" doormiddel van 'n 2e magneet in de loze ruimte van de HD/BD doosjes... echter weet ik het niet dus alle andere oplossingen/tips/ideeën zijn van harte ook welkom!

    Mijn huidige oplossing heeft nog plek voor 2 schijfjes en dan is het klaar!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #2

    Standaard

    ... loopt goed hier.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  3. #3

    Standaard

    Ik snap je vraag eerlijk gezegd ook niet. Om te beginnen zie ik geen verschil tussen opbergen van DVDs of opbergen van HD-DVD/BluRay.
    Maar als ik dan je uitleg lees, lijk je ook helemaal geen opbergsysteem te zoeken, maar eerder iets om elk doosje afzonderlijk tegen de muur te hangen ?!

    Anyway, als je dan toch een antwoord wil: wat is er mis met een standaard DVD-kast ?

  4. #4

    Standaard

    De Standaard DVD kast is veel al te hoog, de BD/HD hoezen zijn lager, heb hier 'n dvd rek staan waar ze uitvallen (doordat de 3 stangen die de hoes tegen zouden moeten houden te ver uit elkaar zitten).

    Dus ja, ik zoek 'n oplossing om ze op 'n mooie manier te stallen, naar goed begrijp zijn er gewoon nog geen oplossingen voor om ze mooi te displayen. (en nee ik ga niet 50 bordenstandaardjes aanschaffen)
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #5

    Standaard

    Billy kasten passen 2 DVD's tegen elkaar in, dan steekt de laatste iets uit de kast. Misschien dat je als je er 2 HD-DVD of BR hoesjes inzet dat precies binnen de kast blijft, dan kun je er een vitrinedeur voor zetten. Gewoon te halen bij IKEA in veel soorten en maten en kleuren.

    Anders heeft V&D van die rekken met stangetjes die je zelf kunt plaatsen waar je wilt. In Den Haag stonden die rekken laatst voor 55 euro (afgeprijst van 85 euro), geschikt voor iets van 240 DVD's. Het waren 2 rekken op elkaar, je kan ze ook naast elkaar zetten.
    Ik schat de maten van 1 zo'n rek op zo'n 60-80cm breed en ongeveer 90cm hoog. Ik weet helaas het merk niet, anders had ik het even voor je opgezocht. Rekken waren/zijn in zilverkleur en in wit verkrijgbaar.

  6. #6

    Standaard

    Je hebt bij de DHZ van die plankdragers die vrijwel onzichtbaar zijn, geschikt voor diverse dikte van planken. Een eenvoudige oplossing is om zo'n drager te zoeken geschikt voor de dikte van HD-DVD/BR, deze op een dik genoeg latje te schroeven en dat latje contra aan de wal te schroeven, zodat je hoesjes rechtop staan. Zie ook bijgevoegde tekening (niet zo mooi, hopelijk wel duidelijk).
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 05-09-2007 om 12:40

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Billy kasten passen 2 DVD's tegen elkaar in, dan steekt de laatste iets uit de kast. Misschien dat je als je er 2 HD-DVD of BR hoesjes inzet dat precies binnen de kast blijft, dan kun je er een vitrinedeur voor zetten. Gewoon te halen bij IKEA in veel soorten en maten en kleuren.

    Anders heeft V&D van die rekken met stangetjes die je zelf kunt plaatsen waar je wilt. In Den Haag stonden die rekken laatst voor 55 euro (afgeprijst van 85 euro), geschikt voor iets van 240 DVD's. Het waren 2 rekken op elkaar, je kan ze ook naast elkaar zetten.
    Ik schat de maten van 1 zo'n rek op zo'n 60-80cm breed en ongeveer 90cm hoog. Ik weet helaas het merk niet, anders had ik het even voor je opgezocht. Rekken waren/zijn in zilverkleur en in wit verkrijgbaar.
    Ga ik eens kijken bij de V&D, andere winkels boden mij niet zoveel keuze.
    iig bedankt voor de tip, oh ja.. de Billy is geen, ietwat te groot
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #8

    Standaard

    Billy is er ook in 106x40cm of zelfs als wandplank van 120x35cm.
    Ik ehb zelf nu een 190 breed tv meubel met op de hoeken 2 billy's van 106x40cm, valt erg mee hoor die grootte.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Billy is er ook in 106x40cm of zelfs als wandplank van 120x35cm.
    Ik ehb zelf nu een 190 breed tv meubel met op de hoeken 2 billy's van 106x40cm, valt erg mee hoor die grootte.
    jij doelt denk ik op deze?.. Benno staan er al 4 van ... aii ik ben niet makkelijk merk ik al
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 05-09-2007 om 12:46
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    jij doelt denk ik op deze?.. Benno staan er al 4 van ... aii ik ben niet makkelijk merk ik al
    Nee, die bedoel ik niet, daar heb ik er 1 van en die zit erg snel vol (met CD's).
    Ik bedoel BILLY:
    Verkrijgbaar in de maten:
    202cm of 106cm hoog
    40cm of 80cm breed
    volgens mij altijd 28cm diep
    er zijn opzetdelen verkrijgbaar om hem nog hoger te maken (237cm hoog of meer)
    er zijn deuren in diverse soorten en maten verkrijgbaar.
    en dit alles in diverse kleuren die je dus ook nog kunt combineren.

    ik lijk wel IKEA verkoper
    Maar die Billy serie is niet voor niets mateloos populair, ook hier op het forum.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Nee, die bedoel ik niet, daar heb ik er 1 van en die zit erg snel vol (met CD's).
    Ik bedoel BILLY:
    Verkrijgbaar in de maten:
    202cm of 106cm hoog
    40cm of 80cm breed
    volgens mij altijd 28cm diep
    er zijn opzetdelen verkrijgbaar om hem nog hoger te maken (237cm hoog of meer)
    er zijn deuren in diverse soorten en maten verkrijgbaar.
    en dit alles in diverse kleuren die je dus ook nog kunt combineren.

    ik lijk wel IKEA verkoper
    Maar die Billy serie is niet voor niets mateloos populair, ook hier op het forum.
    Sjemig, maarjah het druist eigenlijk tegen mijn geloof om te vaak naar de Ikea te gaan.. moet ik het toch maar weer eens overwegen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #12

    Standaard

    Iemand al iets gevonden, specifiek voor de nieuwe formaten (hd-dvd, Blu-ray en PS3)?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  13. #13

    Standaard

    Zelf bouwen. Dat is in ieder geval de enige oplossing als je in grote getalen gaat denken.
    Voordeel van blu-ray/ hd-dvd is dat de doosje iets lager zijn (en iets dunner dan de doorsnee dvd doos).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #14

    Standaard

    Ik had hier een CD Alien staan daar heb ik alle CD's uit gehaald in ergens anders opgeborgen. Ik heb nu naast mijn TV de Alien staan gevult met Highdef materiaal. Ziet er leuk uit en de dikke doosjes heb ik op de plaats van de dubbel cd's kunnen zetten

  15. #15

    Standaard

    Even deze oudere thread weer opdiepen. Iemand die al een speciaal opbergsysteem heeft kunnen kopen voor z'n Blu-ray's of HD DVD's? Ik ben er zelf nog geen tegengekomen. Momenteel heb ik al m'n HD DVD's in een soort mandjes opgeborgen die ik tegenkwam bij de Kwantum. Qua vorm passen de cases er mooi in en het is ook nog eens makkelijk draagbaar.

    Ik hoop en neem aan dat er toch wel wat opbergsystemen voor komen, maar tot nu toe heb ik ze nog niet in de winkels gezien.

  16. #16

    Standaard

    Misschien een (te) commerciele posting [mod edit: inderdaad, dit is niet toegestaan ]
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 19-10-2010 om 22:27

  17. #17

    Standaard

    best wel mooie kasten maar net wat te diep, jammer dat ik zoiets niet met eigen matriaal kan maken.
    Ik had eerst hoekstrips van alminium tegen de wand aan geplakt werkte goed, totdat de spagtelputz los liet.

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    http://www.cd-rek.nl/index.html << super kasten! nemen weinig ruimte in en zijn lekker dun waardoor je bijna geen kast ziet maar alleen dvd's/blu-rays! Heb er zelf als 2

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    http://www.cd-rek.nl/index.html << super kasten! nemen weinig ruimte in en zijn lekker dun waardoor je bijna geen kast ziet maar alleen dvd's/blu-rays! Heb er zelf als 2
    heb deze inderdaad ook; ideaal, heb inmiddels elke vrije muur in m'n appartement met deze rekken bekleed
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #21

    Standaard

    wat misschien ook een idee is, je kan ook bij bv gamma een paar ijzeren stangen en een paar planken + houders halen en dan tegen de muus hangen. Je kan da zelf de hoogte bepalen in principe

  22. #22

    Standaard

    zijn er niet nog wat andere mogelijkheden? ik ben namelijk al een tijd opzoek om mn collectie kwijt te kunnen maar door de omvang van mn collectie is het toch vrij lastig aangezien al die kasten veel plek kosten...

  23. #23

    Standaard

    heb hetzelfde probleem: amper iets meer dan 1000 BD's en DVD's en nu al moiet om ze te zetten.
    Tuinhuis staat nog leeg, dus dat is een optie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sterrezaat Bekijk bericht
    zijn er niet nog wat andere mogelijkheden? ik ben namelijk al een tijd opzoek om mn collectie kwijt te kunnen maar door de omvang van mn collectie is het toch vrij lastig aangezien al die kasten veel plek kosten...

    dvd-koffers? De dvds, e.d. sla ik op in koffers, De keepcases met hoesjes gaan in dozen in de schuur.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    dvd-koffers? De dvds, e.d. sla ik op in koffers, De keepcases met hoesjes gaan in dozen in de schuur.

    Heb je enige suggesties voor bepaalde koffers, want velen zijn prijs/kwaliteit niet waardig. Ik zoek nu zelf ook koffers omdat ik juist de laatste 5 Blu's heb kunnen plaatsen. Welke winkel/website haal je ze?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •