Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 88 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    de kasten zijn al aangepast voor blu ray hoor


    http://img696.imageshack.us/img696/2733/dsc00605ph.jpg
    Laatst aangepast door venom : 13-01-2012 om 18:54

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door venom Bekijk bericht
    de kasten zijn al aangepast voor blu ray hoor


    http://img696.imageshack.us/img696/2733/dsc00605ph.jpg
    :O welke is dat dan? Ik heb die van mij nog niet zo heel lang geleden gekocht en toen was er alleen dvd/cd versie...

  3. #53

    Standaard

    ik ging voor een gewoon dvd rek van 550 plaatsen.
    maar hij had dit ook al voorzien op blu ray hoogte keuze was dus rap gemaakt en heb 2 extra schappen

  4. #54

    Standaard

    Oei, oei, die moet ik ook hebben.
    Even de 40ste verjaardag afwachten of ik uit de kosten kom...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #55

    Standaard

    Ziet er allemaal aardig uit maar het blijft toch veel ruimte kosten. Ik heb het liefste alles weggewerkt en niet direct in het zicht... Naja ik zoek gewoon vrolijk verder en meld me weer als ik iets tegen ben gekomen wat wellicht ook iets voor hier is Heb een proefexemplaar besteld van iets nieuws, even afwachten of dat wellicht de oplossing is die ik zoek

  6. #56

    Standaard

    CD Softcover, kun je BD schijfje, boekje en omslag in kwijt. Maar wel gruwelijk prijzig als je veel films hebt. Er is ook nog DJ Sleeve, maar zo te zien hebben die alleen voor DVD zoiets. Bespaart wel veel ruimte.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door venom Bekijk bericht
    ik ging voor een gewoon dvd rek van 550 plaatsen.
    maar hij had dit ook al voorzien op blu ray hoogte keuze was dus rap gemaakt en heb 2 extra schappen
    Super zeg, ik had dit niet eens in de gaten maar ook mijn rek is geschikt te maken voor Blu-ray .
    Ik heb mijn rek even aangepast en kan nu 2 extra schappen kwijt, goed voor ruim 130 Blu-ray's.
    Ik was al van plan om een rek bij te bestellen voor mijn DVD's maar bestel dan gelijk extra schappen mee.

    Laatst aangepast door Frenkel : 22-01-2012 om 07:38
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #58

    Standaard

    Ik overweeg om een kast te bestellen bij cd rek maar zou graag eerst enkele vragen willen stellen aan mensen die reeds zo'n kast in bezit hebben.
    Eerst en vooral is het bouwpakketje eenvoudig in elkaar te knutselen?
    Welke kasten hebben jullie, de gelakte versie of de duurdere gegalvaniseerde versie.
    Graag ook een foto van de verschillende types.
    Alvast bedankt.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik overweeg om een kast te bestellen bij cd rek maar zou graag eerst enkele vragen willen stellen aan mensen die reeds zo'n kast in bezit hebben.
    Eerst en vooral is het bouwpakketje eenvoudig in elkaar te knutselen?
    Welke kasten hebben jullie, de gelakte versie of de duurdere gegalvaniseerde versie.
    Graag ook een foto van de verschillende types.
    Alvast bedankt.
    Ik heb vorige week en deze week een aantal rekken van cd-rek.nl binnengekregen. De rekken zijn zeer eenvoudig, binnen 5 minuten in elkaar te zetten, met de meegeleverde bouten en moeren. Ook een handleiding wordt meegestuurd. Wel is het raadzaam om ze te verankeren in de muur. De rekken zijn wel zwaar maar van zeer solide materiaal en zien er erg strak uit.

    Groot voordeel is dat ze zowel voor CD's, DVD's en Blu-rays in te delen zijn. Als je ze alleen voor Blu-rays wil gebruiken, dan moet je bij de bestelling van het DVD-rek dit apart even via de mail laten weten. Dan doen ze er 1 of 2 extra schappen bij. Een extra schap van 75 cm breed kost 8 euro, die van 50 cm 6 euro.
    Overigens zijn de rekken van 80 cm hoog en lager nog niet geschikt gemaakt voor Blu-ray. Die komen waarschijnlijk pas over enkele maanden.

    Zelf heb ik de gegalvaniseerde uitvoering. Heb nog even de witte gelakte uitvoering overwogen, maar die is een stuk duurder (en dus niet goedkoper, zoals jij zegt) en wellicht wat kwetsbaarder.

    Omdat de rekken van oorsprong voor CD's ontworpen zijn, kan het bovenste schap soms wat ongunstig uitkomen als je de DVD- of Blu-ray uitvoering neemt. Bij bepaalde hoogtes steken de DVD's of Blu-rays boven de bovenkant van het rek uit. Persoonlijk vind ik dat wat minder fraai.

    Verder kun je de rekken aan elkaar koppelen en bijv. bij drie rekken 2 staanders uitsparen (4 i.p.v. 6).

    Ik heb (nog) geen foto's, maar op de site van cd-rek zijn er genoeg te vinden.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 08-03-2012 om 07:52

  10. #60

    Standaard

    Bedankt voor de prima informatie.
    Ga ook voor de gelakte versie denk ik.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Bedankt voor de prima informatie.
    Ga ook voor de gelakte versie denk ik.
    Ik heb dus niet de gelakte versie, maar de goedkopere gegalvaniseerde, zoals ik al aangaf.

  12. #62

    Standaard

    Ik ben helemaal te spreken over het CD softcoversysteem van http://www.softcovers.nl. Ik ben het nog op niet veel plaatsen tegengekomen. Na het bestellen van een proefexemplaar toch besloten om het aan te schaffen (wel eerst goed moeten sparen ). Het is een handig systeem met moderne opbergboxen waar je alles eenvoudig in kwijt kan én je bespaart enorm veeeel ruimte. Ik heb zelf alleen dvd's maar zag dat ze ook speciale mappen hebben voor blu ray enzo.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sterrezaat Bekijk bericht
    Ik ben helemaal te spreken over het CD softcoversysteem van http://www.softcovers.nl. Ik ben het nog op niet veel plaatsen tegengekomen. Na het bestellen van een proefexemplaar toch besloten om het aan te schaffen (wel eerst goed moeten sparen ). Het is een handig systeem met moderne opbergboxen waar je alles eenvoudig in kwijt kan én je bespaart enorm veeeel ruimte. Ik heb zelf alleen dvd's maar zag dat ze ook speciale mappen hebben voor blu ray enzo.

    Ik vind het maar onhandig en lelijk. Dus het is de bedoeling om alles uit de keepcases enz. te halen en het te stoppen in een zakje? Vind dat maar niets.

    En 40 euro om 40 dvd's of 40 blu-ray's te bewaren in een doos is ook wel erg duur. Voor 100 euro kun je al een fatsoenlijke kast kopen, waar je minstens 400 dvd's in kwijt kunt. En dan hoef je ook niet alles in een zakje te stoppen en het oogt ook veel mooier.

  14. #64

    Standaard

    Uiteraard valt over smaak te twisten en maar goed ook Ik vind het softcoversysteem juist wel erg de moeite waard en mooi waarbij je ook nog enorm veel ruimte bespaart. Krijg dat maar eens voor elkaar in een kast ik zie het je niet doen Ik heb namelijk niet zoveel plek dat ik overal kasten kan neerzetten om dvd's in te doen en dat is nu verleden tijd. Alles is goed opgeborgen, alles uit de keepcase blijft onbeschadigd en ik bespaar heeeel veel ruimte!

  15. #65

    Standaard

    I.v.m. plaatsbesparing zelf ook naar een soortgelijk systeem gekeken, echter was me dit veel te duur. Bij de V&D papieren hoesjes gekocht voor CD's en hierin al mijn DVD's gestoken. Bij de Hema plastic boxen gekocht,waarin ik de hoesjes heb geplaatst. De inlay's heb ik in insteekhoezen in mappen gedaan. Is even wat werk, maar al mijn DVD's staan nu onderin de klerenkast, en kan een titel heel makkelijk terugvinden.

    Dit nog niet gedaan met mijn blu-ray's. Deze staan nog in 3 kasten, alsmede mijn DVD Boxen: http://www.verzamelkasten.nl/index.p...&category_id=1
    Laatst aangepast door Johan1967 : 04-04-2012 om 18:39

  16. #66

    Standaard

    Je hebt toch DJ koffers waarin de plastieke hoesjes genummerd erin zitten.
    Zo heb ik 2 koffers vol met dvd's zitten.

    Opbergkoffer voor 600 CD/DVD




    • Inclusief genummerde hangmapjes voor eenvoudig zoeken
    • Kleur: aluminium look


    € 33,45

    Ik heb een wordlijstje gemaakt en de nummers achter de dvd titel gezet.
    dan de titels even op alfabetische volgorde zetten.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-04-2012 om 13:20

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Je hebt toch DJ koffers waarin de plastieke hoesjes genummerd erin zitten.
    Zo heb ik 2 koffers vol met dvd's zitten.

    Opbergkoffer voor 600 CD/DVD




    • Inclusief genummerde hangmapjes voor eenvoudig zoeken
    • Kleur: aluminium look


    € 33,45

    Ik heb een wordlijstje gemaakt en de nummers achter de dvd titel gezet.
    dan de titels even op alfabetische volgorde zetten.
    Hoe ga je in zo'n koffer dan de DVD's bewaren? Alleen maar de schijfjes, dus niet de hoesjes? Op veel DVD's / Blu-ray's is soms amper te zien welke film er op staat. Ik zet ze dan toch liever met doosje en al in de kast.

  18. #68

    Standaard

    Dat was een oplossing voor Johan1967 bedoeld.
    Ik zelf heb mijn blu-ray's op een metale hoekstrips staan met de voorkant naar voren zodat je kan zien welke film het is, zoals een videotheek.De hoekstrips heb ik tegen de muur gemonteerd.
    Mijn dvd's heb ik allemala opgeborgen in koffers. Als ik een dvd film wil zien kijk ik naar de naam en het nummer, het nummer van het hoesje wat in de koffer zit. Of je kan ook in het gratis programma DVD Profiler de films invoeren met het nummer erbij dan zie je ook de beschrijving en het hoesje. Zoals het gaat in de videotheek.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hoe ga je in zo'n koffer dan de DVD's bewaren? Alleen maar de schijfjes, dus niet de hoesjes? Op veel DVD's / Blu-ray's is soms amper te zien welke film er op staat. Ik zet ze dan toch liever met doosje en al in de kast.
    Dat is al eerder aangegeven hoe bv :

    De schijfjes dus in de koffer, en de hoesjes doe je in zo'n insteekhoes :



    En deze doe je dan in een Map (of mappen, ligt aan het aantal wat je hebt).

    Bij de HEMA heb je er 200 voor dacht 4,50 euro.

    Dus niet duur.

    En zo'n koffer kan je beste kopen bij Bigdennis.com bv.

    Dat softcover is aardig, maar als je bijna 3100 schijven hebt, word dat wel erg kostbaar .

    Ik ga voor een koffer en de hoesjes in bovenstaande hoezen in map, en dozen weg, dit ivm de ruimtebesparing.

  20. #70

    Standaard

    daar zitten de mapjes al in de koffer wat ik aangaf bij opusshop.nl dus voor de dvd's is niet nodig om mapjes erbij te kopen, is dus ook een goedkope oplossing.
    De doosjes zelf met covers kan je in dozen opbergen op zolder.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    daar zitten de mapjes al in de koffer wat ik aangaf bij opusshop.nl dus voor de dvd's is niet nodig om mapjes erbij te kopen, is dus ook een goedkope oplossing.
    De doosjes zelf met covers kan je in dozen opbergen op zolder.
    Beetje lastig in een appartement he .

    En je houdt dan plaatsgebrek als je de dozen met dozen dan weer ergens bewaard.

    Daar wil je dan vanaf, en daarom dus makkelijk als je de schijfjes in zo'n koffer doet, de hoesjes uit de dozen haalt, en die in die insteekhoezen in mappen doet, en de lege dozen geef of gooi je weg.

    Dat bespaart een hoop ruimte

  22. #72

    Standaard

    Ja ik ben nu ook bezig met het in mapjes te doen en de discs in een dj koffer.
    Heb bij action gekozen voor mappen van 2 euro en hoesjes van 1 euro per 25 stuks.
    Je had ook hoesjes van 50 cent maar die vond ik achteraf niet mooi.

    Heb er inmiddels al zo'n 1400 in mapjes gedaan en moet zeggen dat ik weer wat muren te zien krijg
    Ik denk dat ik ook meer gebruik ga maken van een keer door een map bladeren , dan dat ik zoals eerst wel eens een half uur naar de muur aan het staren was om wat ik dan weer zou moeten kijken.

    Ik ben iig wel enorm blij dat ik de rest van mn verzameling straks weer meer ruimte kan geven.

    Ik heb ook dj koffers met verschillende kleuren en ook de mappen zijn in diezelfde kleur.

    Moet straks alles nog wel in excell wegwerken

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ja ik ben nu ook bezig met het in mapjes te doen en de discs in een dj koffer.
    Heb bij action gekozen voor mappen van 2 euro en hoesjes van 1 euro per 25 stuks.
    Je had ook hoesjes van 50 cent maar die vond ik achteraf niet mooi.

    Heb er inmiddels al zo'n 1400 in mapjes gedaan en moet zeggen dat ik weer wat muren te zien krijg
    Ik denk dat ik ook meer gebruik ga maken van een keer door een map bladeren , dan dat ik zoals eerst wel eens een half uur naar de muur aan het staren was om wat ik dan weer zou moeten kijken.

    Ik ben iig wel enorm blij dat ik de rest van mn verzameling straks weer meer ruimte kan geven.

    Ik heb ook dj koffers met verschillende kleuren en ook de mappen zijn in diezelfde kleur.

    Moet straks alles nog wel in excell wegwerken
    Ben jij bij de HEMA goedkoper uit met die insteekhoezen, maar ok.

    Ik zou wel mappen pakken van minimaal 4 rings, dit vanwege het mogelijk scheuren van de hoezen, als er tig inzitten.

    Met meer ringen heb je meer stevigheid.

  24. #74

    Standaard

    Ja ik heb 23 rings mappen, had eerst proef gedraaid met ordners maar werkte niet echt.
    Heb in elke hoes 2 kaften met de rug naar elkaar toe en in elke map dus 100 tot 110 hoesjes.
    110 hoesjes heb ik alleen in 3 mappen omdat die beter uitkomen met de dj koffer van 3 rijen van 110 zakjes

    Wel een ongeloofelijk pleuris werk en mn schouder is helemaal beurs intussen lol

    Ondertussen zit ik te pokeren en mn fifa fut teams te handelen en command and conquer tiberian alliances beta.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Beetje lastig in een appartement he .

    En je houdt dan plaatsgebrek als je de dozen met dozen dan weer ergens bewaard.

    Daar wil je dan vanaf, en daarom dus makkelijk als je de schijfjes in zo'n koffer doet, de hoesjes uit de dozen haalt, en die in die insteekhoezen in mappen doet, en de lege dozen geef of gooi je weg.

    Dat bespaart een hoop ruimte
    Ik woon ook in een appartement.
    Zelf heb ik de dvd doosjes weggegooit.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •