Pagina 17 van 20 EersteEerste ... 71314151617181920 LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 488 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Eerlijk gezegd hoop ik dat het nog veeeeel en veeeeel erger wordt. Onze manier van leven dient te veranderen richting 100% duurzaamheid. Onze huidige levenswijze is op de lange termijn niet vol te houden. We plunderen en vervuilen de aarde. De aarde overleeft het wel maar de mensheid gaat zichzelf behoorlijk uitdunnen. Zo'n crisisje als de kredietcrisis motiveert de mensheid niet om 100% duurzaamheid na te streven. De kredietcrisis zal wellicht afzwakken de komende tijd, maar de voedselcrisis, grondstoffencrisis en energiecrisis staan al voor de deur. We gaan nog wat meemaken de komende decennia.

  2. #402

    Standaard

    Mooi man Olivier, binnenkort komt er een speciale editie uit met alle optreden van Woodstock. Goed nieuws voor jou, want waarschijnlijk was jij er ook bij! Far out man...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mooi man Olivier, binnenkort komt er een speciale editie uit met alle optreden van Woodstock. Goed nieuws voor jou, want waarschijnlijk was jij er ook bij! Far out man...
    hahaha


  4. #404

    Standaard

    100% duurzaamheid is inderdaad een ver van ons bed show. We zitten nu op een paar valse procenten doordat de auto industrie haar hachje probeert te redden door de commercieel aantrekkelijke groene auto's aan de man te brengen. Nood breekt wet, ze laten de symbiose met de oliemaatschappijen wat vieren om de "milieubewuste" hypegevoelige yuppen een nieuwe auto te laten kopen of nog liever, leasen.
    Nu maar zien of de benzinemotor de gaten die nu vallen weer gaat opvullen na de crisis of dat er echt een nieuwe markt is. Als dat schaap over de dam is....
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    100% duurzaamheid is inderdaad een ver van ons bed show. We zitten nu op een paar valse procenten doordat de auto industrie haar hachje probeert te redden door de commercieel aantrekkelijke groene auto's aan de man te brengen. Nood breekt wet, ze laten de symbiose met de oliemaatschappijen wat vieren om de "milieubewuste" hypegevoelige yuppen een nieuwe auto te laten kopen of nog liever, leasen.
    Nu maar zien of de benzinemotor de gaten die nu vallen weer gaat opvullen na de crisis of dat er echt een nieuwe markt is. Als dat schaap over de dam is....
    Groene auto's bestaan niet, productie van deze dingen is vuiler dan een normale auto en als de accu's verrot zijn kun je de hele auto weggooien wat nog veel milieubelastender is dan een nromaal wrak. En de overheid maar mooi weer spelen om iedereen goen te laten rijden....

    Zolang alles nog om geld en olie draait gaan we lekker zo door, pas als het groene milieu de olie heeft verdrongen wordt dat het nieuwe groene goud maar dat zal nog lang, heel lang duren.

  6. #406
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    ...Zolang alles nog om geld en olie draait gaan we lekker zo door, pas als het groene milieu de olie heeft verdrongen wordt dat het nieuwe groene goud maar dat zal nog lang, heel lang duren...
    Je bent bekend met peak-oil? Dat er nog heel lang olie zal zijn ben ik met je eens. Sterker nog, er zal altijd wat olie in de grond blijven. Om de laatste restjes uit de grond te halen kost namelijk meer olie dan dat het oplevert. Er zal op dit moment nog best voor 30, 40 of 60 jaar olie in de grond zitten. Het probleem is dat ze het er niet snel genoeg uit kunnen halen.

    De productie zal steeds meer en steeds sneller afnemen. Een nieuwe oliecrisis zal niet ontstaan wegens gebrek aan olie, maar vanwege een gat tussen vraag en aanbod.

    Jarenlang werd peak-oil ontkend, maar tegenwoordig wordt het van steeds meer kanten bevestigd. Zo had het International Energy Agency had eind vorig jaar een rapport uitgebracht over een inzakkende productie. Bij maximale investeringen zal de productie 'maar' 6% zakken dit jaar. Zonder die investeringen zal de productie van olie meer dan 9% minder zijn dan vorig jaar.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #407

    Standaard

    prachtig dat de dollar nu op 1,34 staat,ik ben er over een maandje!
    en ik hoor ook dat je overal koopjes hebt en kan afdingen omdat t zo lekker gaat daaro...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  8. #408

    Standaard

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/10951...-in-zomer.html

    Weet niet hoe betrouwbaar dit is maar rooskleurig is anders.

    Eigenlijk ook wel verwacht.

  9. #409

    Standaard

    als ENRON ons één ding kan leren is dat schijn bedriegt. Dat de beurzen terug omhoog gaan wil niet zeggen dat alles in orde is. de beurs beschrijft enkel de perceptie van de mensen. Faillisementen zullen blijven komen, en voorlopig kunnen de overheden het nog opvangen.
    maar eens al die werklozen niet meer gesubsidieerd kunnen worden, dan begint pas de echte miserie. koopkracht nihil.
    het feit dat ze vollebak geld in de economie aant pompen zijn heeft ook geen langdurig nut. dit zal ervoor zorgen dat we na bepaalde tijd te maken gaan krijgen met oncontroleerbare (hyper)inflatie. wat op zijn beurt weer zorgt voor een verschuiving van de vermogens van spaarders naar schuldenaars.
    en de grootste schuldenaar van ons allen = Amerika !!
    amerika zal zoals altijd het grootste profijt zien te halen uit deze crisis, met meer macht, en meer (world) gouvernment.
    NEW WORLD ORDER baby!

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd hoop ik dat het nog veeeeel en veeeeel erger wordt. Onze manier van leven dient te veranderen richting 100% duurzaamheid. Onze huidige levenswijze is op de lange termijn niet vol te houden. We plunderen en vervuilen de aarde. De aarde overleeft het wel maar de mensheid gaat zichzelf behoorlijk uitdunnen. Zo'n crisisje als de kredietcrisis motiveert de mensheid niet om 100% duurzaamheid na te streven. De kredietcrisis zal wellicht afzwakken de komende tijd, maar de voedselcrisis, grondstoffencrisis en energiecrisis staan al voor de deur. We gaan nog wat meemaken de komende decennia.
    Wat een lol! Vraag me af of m'n stiefpa er ook zo over nadenkt, nu z'n bedrijf kapot is.

    Maar gelukkig heb jij je pretje gehad Ach, kunnen wij binnenkort er eens goed voor gaan zitten als jij geen vreten meer kan betalen. Zo te zien kan je niet wachten.

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Wat een lol! Vraag me af of m'n stiefpa er ook zo over nadenkt, nu z'n bedrijf kapot is.

    Maar gelukkig heb jij je pretje gehad Ach, kunnen wij binnenkort er eens goed voor gaan zitten als jij geen vreten meer kan betalen. Zo te zien kan je niet wachten.
    Jullie hebben allebei gelijk, maar jouw mening geeft ook metee aan waar het momenteel klemt.

    Iedereen denkt alleen nog maar aan geld, zichzelf en materiaal. Dat is ook normaal want zo zijn we inmiddels opgegroeid en eigenlijk weten we niet beter.

    Maar bekijk het even op deze manier: de nu nog echte stammen in de jungle, zoals die nu leven, van de natuur, die hebben alleen zorgen over eten en onderdak en meer niet. Zo leefden wij ooit ook en dat is eigenlijk, hoe vreemd het ook mag lijken nu we alle luxe, het geld, het materialisme kennen, eigenlijk de enige juiste manier om duurzaam op deze aardbol te leven.

    Aan de andere kant, evolutie is er niet voor niets, soms moet iets erger worden voordat het kan genezen, misschien is deze crisis wel de zure appel waar we doorheen moeten om uiteindelijk wel duurzamer te kunnen leven zonder de aarde verder te beschadigne en dat is denk waar Olivier op doelt ook al verwoord hij het anders.

    Honda heeft al een auto op waterstof die net zo goed rijdt als op conventionele brandstof maar alleen maar water als uitstoot heeft en ook nog eens veel minder bewegende delen dus minder slijtage dus ook weer beter voor het milieu.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Jullie hebben allebei gelijk, maar jouw mening geeft ook metee aan waar het momenteel klemt.

    Iedereen denkt alleen nog maar aan geld, zichzelf en materiaal. Dat is ook normaal want zo zijn we inmiddels opgegroeid en eigenlijk weten we niet beter.

    Maar bekijk het even op deze manier: de nu nog echte stammen in de jungle, zoals die nu leven, van de natuur, die hebben alleen zorgen over eten en onderdak en meer niet. Zo leefden wij ooit ook en dat is eigenlijk, hoe vreemd het ook mag lijken nu we alle luxe, het geld, het materialisme kennen, eigenlijk de enige juiste manier om duurzaam op deze aardbol te leven.
    Ik denk dat het behoorlijk naïef is om te denken dat dat door een crisis wel over gaat. Het is gewoon in alle opzichten *** dat het gebeurt, ongeacht wat de oorzaak is.

    Maargoed, we spreken elkaar wel in de jungle, als we ruzie maken om wie de banaan het eerst zag hangen. Dan leven we gelukkig wel weer duurzaam.

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Ik denk dat het behoorlijk naïef is om te denken dat dat door een crisis wel over gaat. Het is gewoon in alle opzichten *** dat het gebeurt, ongeacht wat de oorzaak is.

    Maargoed, we spreken elkaar wel in de jungle, als we ruzie maken om wie de banaan het eerst zag hangen. Dan leven we gelukkig wel weer duurzaam.
    LOL, natuurlijk is dat naief daarom ook mijn tweede stuk, waarbij ik toch stel dat de crisis MISSCHIEN de zure appel is. De toekomst zal het uitwijzen, ook ik ben werkloos door die crisis dus ook ik merk het echt wel met een gezin met 3 koters en ineens een paar honderd euro minder per maand te besteden .

  14. #414

    Standaard

    Ik begrijp best dat Olivier die buitensporige levensstijl veracht (ik ook natuurlijk), maar ik vraag me af wat hij dan denkt of hoopt dat er gaat veranderen.

    Want het zit nou eenmaal in onze aard om altijd meer te willen. We zijn nare, egoístische wezens. Over evolutie gesproken; dat is allemaal biologisch verklaarbaar.

  15. #415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Ik begrijp best dat Olivier die buitensporige levensstijl veracht (ik ook natuurlijk), maar ik vraag me af wat hij dan denkt of hoopt dat er gaat veranderen.

    Want het zit nou eenmaal in onze aard om altijd meer te willen. We zijn nare, egoístische wezens. Over evolutie gesproken; dat is allemaal biologisch verklaarbaar.
    Doet me denken aan een scene uit The Matrix

  16. #416

    Standaard

    Ach joh, heh ? Wat ontslagen en faillissementen hier en daar...
    We vullen wel de zakken van wat Afrikaanse hoogwaardigheidsbekleders met 12 miljard de komende twee jaar. Die bodemloze put raakt nooit vol, want "...laten we de armsten der aarde niet straffen vanwege onze crisis..."
    Met 12 miljard bouw je 24 miljoen huizen, sla je 72 miljoen waterputten of zet je de logistiek en infrastructuur op voor duizend-en-één voedsel projecten.
    Bijna 600 miljard zit er inmiddels in die put sinds we aan ontwikkelingshulp doen. Nog niet eens 5% daarvan is goed terechtgekomen, al het andere is tijdelijke hulp of zijn projecten die worden verwaarloosd, of staat in Zwitserland op de rekening van Dick Tator.
    De dollar dit, de dollar dat, het Westen kan gewoon niet met geld omgaan...
    Laatst aangepast door mercapto : 21-04-2009 om 22:53
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Maar bekijk het even op deze manier: de nu nog echte stammen in de jungle, zoals die nu leven, van de natuur, die hebben alleen zorgen over eten en onderdak en meer niet. Zo leefden wij ooit ook en dat is eigenlijk, hoe vreemd het ook mag lijken nu we alle luxe, het geld, het materialisme kennen, eigenlijk de enige juiste manier om duurzaam op deze aardbol te leven.

    Aan de andere kant, evolutie is er niet voor niets, soms moet iets erger worden voordat het kan genezen, misschien is deze crisis wel de zure appel waar we doorheen moeten om uiteindelijk wel duurzamer te kunnen leven zonder de aarde verder te beschadigne en dat is denk waar Olivier op doelt ook al verwoord hij het anders.
    Zo zie ik het ook. Ben toevallig een heel mooi boek aan het lezen over de zeer natuurlijke en duurzame levensstijl van diverse natuurvolken getiteld "Op zoek naar het verloren geluk" van Jean Liedloff. Ik zit het boek bijna ja-knikkend te lezen, zoveel herkenning. De westerse wereld is een absurde wereld waarin we alles verkeerd lijken te doen, althans tegennatuurlijk. Elke dwaas kan zien dat we op deze manier niet eeuwig door kunnen gaan. De economie kan niet eindeloos blijven groeien, de aarde kan niet eindeloos vervuild blijven worden, etc. Het einde van al deze trends gaan wij meemaken de komende decennia.

    Dat maakt de westerse levensstijl nog geen foutje. Alles hoort bij de evolutie, ook de huidige ontwikkelingen. In het verleden zijn al talloze grote beschvingen ten onder gegaan. De westerse zal ongetwijfeld op een dag volgen, zodat het leven weer opnieuw kan beginnen.

    Ik zie het wel gebeuren dat we door grote gebeurtenissen waar we geen controle over hebben uiteindelijk een groot deel van onze luxe verliezen, we weer zelf ons eten moeten gaan verbouwen, de economie lokaal en duurzaam georienteerd wordt, etc. Ik kan niet wachten. Ik offer er mijn filmhobby zonder nadenken voor op.

  18. #418

    Standaard

    Nou, hop, op je fiets naar de echte stammen in de jungle en vervul je ideaal...Ik hou je niet tegen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Zo zie ik het ook. Ben toevallig een heel mooi boek aan het lezen over de zeer natuurlijke en duurzame levensstijl van diverse natuurvolken getiteld "Op zoek naar het verloren geluk" van Jean Liedloff. Ik zit het boek bijna ja-knikkend te lezen, zoveel herkenning. De westerse wereld is een absurde wereld waarin we alles verkeerd lijken te doen, althans tegennatuurlijk. Elke dwaas kan zien dat we op deze manier niet eeuwig door kunnen gaan. De economie kan niet eindeloos blijven groeien, de aarde kan niet eindeloos vervuild blijven worden, etc. Het einde van al deze trends gaan wij meemaken de komende decennia.

    Dat maakt de westerse levensstijl nog geen foutje. Alles hoort bij de evolutie, ook de huidige ontwikkelingen. In het verleden zijn al talloze grote beschvingen ten onder gegaan. De westerse zal ongetwijfeld op een dag volgen, zodat het leven weer opnieuw kan beginnen.

    Ik zie het wel gebeuren dat we door grote gebeurtenissen waar we geen controle over hebben uiteindelijk een groot deel van onze luxe verliezen, we weer zelf ons eten moeten gaan verbouwen, de economie lokaal en duurzaam georienteerd wordt, etc. Ik kan niet wachten. Ik offer er mijn filmhobby zonder nadenken voor op.
    Olivier, ben je toevallig een avatar aanhanger? (dat is een serieuze vraag en heeft geen betrekking op de tekenfilm)

  20. #420

    Standaard

    Om hier een klein beetje leven in te blazen, ik kom net het volgende artikel tegen.

    Quote: Many of us in the US don't think much about Europe or the rest of the world, but without a healthy Europe, much of our world trade would vanish.
    Laatst aangepast door Kees v Kekem : 02-06-2009 om 11:20
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  21. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees v Kekem Bekijk bericht
    Om hier een klein beetje leven in te blazen, ik kom net het volgende artikel tegen.

    Quote: Many of us in the US don't think much about Europe or the rest of the world, but without a healthy Europe, much of our world trade would vanish.
    Ik sta niet achter alles wat er in het gelinkte artikel staat (veel ervan is een beetje teveel "als-als") maar het is zeker zo dat er in Europa een hoop potentiële (en vaak al hele acute) problemen kunnen ontstaan. Waar ik me bijv. over verbaas is het vertrouwen dat men heeft in het Nederlandse garantiestelsel voor spaargelden: als bijv. ING omvalt dan zouden de resterende Nederlandse banken nooit het te garanderen bedrag aan spaargeld kunnen ophoesten. Dwz: niet zonder feitelijk het hele eigen vermogen op te eten. En da's met veel zaken in de Europese financiele markt van het moment: alles blijft nog overeind staan maar de dreiging dat het omvalt (met alle gevolgen van dien) is heel groot.

  22. #422
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Voor iedereen die denkt dat de de Verenigde Staten en Europa de dienst uitmaken op het gebied van economie het volgende bericht van het ANP:

    LONDEN - De internationale recessie tast de heerschappij van Europa en Noord-Amerika in de wereldeconomie steeds verder aan. Dit jaar maken de economieën van de Verenigde Staten, Canada en Europa samen niet eens meer de helft uit van de hele internationale economie.
    Dat voorspelde het Britse onderzoeksbureau Centre for Economics and Business Research (CEBR) dinsdag.
    Volgens de onderzoekers leveren Noord-Amerika en Europa dit jaar nog maar 49,4 procent van de totale internationale productie. In de periode tussen 1995 en 2004 waren ze nog goed voor ruim 60 procent.
    ,,We hadden deze afname wel verwacht, maar niet zo snel'', aldus CEBR-topman Douglas MacWilliams. Het CEBR voorspelde eerder dat het nog tot 2015 zou duren voordat de Europese en Noord-Amerikaanse economieën minder dan de helft van de wereldeconomie zouden uitmaken. De onderzoekers gaan er nu van uit dat het aandeel in 2012 verder is gedaald tot 45 procent.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  23. #423
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik sta niet achter alles wat er in het gelinkte artikel staat (veel ervan is een beetje teveel "als-als") maar het is zeker zo dat er in Europa een hoop potentiële (en vaak al hele acute) problemen kunnen ontstaan. Waar ik me bijv. over verbaas is het vertrouwen dat men heeft in het Nederlandse garantiestelsel voor spaargelden: als bijv. ING omvalt dan zouden de resterende Nederlandse banken nooit het te garanderen bedrag aan spaargeld kunnen ophoesten. Dwz: niet zonder feitelijk het hele eigen vermogen op te eten. En da's met veel zaken in de Europese financiele markt van het moment: alles blijft nog overeind staan maar de dreiging dat het omvalt (met alle gevolgen van dien) is heel groot.
    En dan heb je het nog niet eens over de problemen die ontstaan door de gas- en olieproductie die steeds sneller afneemt. Wat veel mensen zich nog steeds niet realiseren is dat fossiele brandstof en economie als een siamese tweeling aan elkaar verbonden zijn. Als de kloof tussen vraag en aanbod groter wordt, dan zakt de economie straks als een kaartenhuis in elkaar. Alternatieven voor fossiele brandstof zijn er nog steeds niet in voldoende mate. Niet voor transport, niet voor landbouw (één van de grootste verbruikers van olie en gas), niet voor productie.

    De kans is klein dat politieke partijen deze problematiek snel opnemen in hun programma's. Immers, een politicus met slecht nieuws maakt weinig kans om gekozen te worden. Maar dat er dingen moeten veranderen staat vast. En een omschakeling naar een andere, meer duurzame vorm van samenleving is geen makkelijke transformatie. Dat is iets wat jaren en jaren zal kosten.

    Momenteel staat Rusland er nog het beste voor met hun enorme gasvoorraden. Ook onder de Noordpool is veel gas en het meeste daarvan is eigendom van Rusland. In de laatste rapporten lijkt het wat olie betreft op die plek erg tegen te vallen en is het de vraag of het uberhaupt de moeite loont om dat naar boven te pompen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Olivier, ben je toevallig een avatar aanhanger? (dat is een serieuze vraag en heeft geen betrekking op de tekenfilm)
    Niet dat ik weet Edgar, maar je maakt me wel nieuwsgierig. Care to elaborate?

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Niet dat ik weet Edgar, maar je maakt me wel nieuwsgierig. Care to elaborate?
    www.avatar.nl staat vrij veel informatie en een aantal tests.
    Is overigens meer over je zelfontwikkeling en je bewustzijn, iets waar we het al eens eerder over gehad hebben.

Pagina 17 van 20 EersteEerste ... 71314151617181920 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •