Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 488 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees v Kekem Bekijk bericht
    Ik zag pas een stukje op Youtube dat er in 2012, ja ook weer 2012, het begin van een ijstijd verwacht wordt. Brrr..
    Er verschijnen her en der berichten dat de aarde afkoelt in plaats van opwarmt. Ik heb wel vaker het gevoel dat de waarheid vaak het omgekeerde is van wat mainstream bekend is en geloofd wordt.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Bedoel je daarmee te zeggen dat je verwacht dat Amerika wellicht een tik krijgt, maar ze er wel weer bovenop komen? Misschien wel, maar welke rol heeft Amerika dan? Kunnen ze hun oude patronen na verloop van tijd weer oppakken? Ik denk van niet. Mensen zijn dusdanig wakker geworden dat het oude trukkje niet meer zal werken.
    Ze hebben een aantal middellen, waardoor ze een dominantie zouden kunnen behouden.

    Tot nu toe is iedere beschaving een keer gevallen, dus een gewaagde uitspraak is het niet dat de VS een keer tenonder zou gaan. Na de tweede wereldoorlog was het eigenlijk het einde van het Britse rijk. (nouja was ook na de eerste wereld oorlog).


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    En wiskundig! Als ik kijk naar een ijskrital ben ik verwonderd. Echt heel bijzonder.
    Inderdaad, ook natuurkundig en wiskundig. Ik ga niet uit van voorspellende waarde van de Maya's. Alleen dat ze een deel van de pulserende werking beschreven hebben. Cyclisch denken.

  3. #53

    Standaard

    T'is toch ook belachelijk hoe wij steeds weer worden voorgelogen en bedrogen, hoe heeft het in hemelsnaam zover kunnen komen dat wij (zo) afhankelijk zijn van andermans economie! Die olieprijzen gaan er bij ook niet in, de brandstof die wij nu tanken ligt nl. al jaren bij ons in de havens. En de leugen dat de woningprijzen niets met de rentes te maken hebben...


  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Ze hebben een aantal middellen, waardoor ze een dominantie zouden kunnen behouden.

    Tot nu toe is iedere beschaving een keer gevallen, dus een gewaagde uitspraak is het niet dat de VS een keer tenonder zou gaan. Na de tweede wereldoorlog was het eigenlijk het einde van het Britse rijk. (nouja was ook na de eerste wereld oorlog).
    Ah zo. Ik voorzie ook geen ondergang voor Amerika, maar een stap terug wellicht wel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Inderdaad, ook natuurkundig en wiskundig. Ik ga niet uit van voorspellende waarde van de Maya's. Alleen dat ze een deel van de pulserende werking beschreven hebben. Cyclisch denken.
    Ik denk dat de hele Maya-nalatenschap verder gaat dan dat. De Maya's waren geobsedeerd door getallen, omdat ze beseften dat het gehele leven een en al wiskunde is. Ze konden het leven uitleggen/begrijpen aan de hand van wiskunde. Of ik heb het totaal verkeerd begrepen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman Bekijk bericht
    T'is toch ook belachelijk hoe wij steeds weer worden voorgelogen en bedrogen, hoe heeft het in hemelsnaam zover kunnen komen dat wij (zo) afhankelijk zijn van andermans economie! Die olieprijzen gaan er bij ook niet in, de brandstof die wij nu tanken ligt nl. al jaren bij ons in de havens. En de leugen dat de woningprijzen niets met de rentes te maken hebben...
    Ja inderdaad, maar ik vermoed dat de waarheid nog veel en veel bizarder is dan ze nu soms al lijkt. Ik weet niet in hoeverre het allemaal waar is maar het internet is vergeven van de informatie over Tesla waarin geclaimd wordt dat Tesla in zijn tijd hele bijzondere uitvindingen heeft gedaan waaronder het halen van energie uit een allesomvattend veld (nulpunt-energie). Tesla schijnt zelf ook in een dergelijke auto (zonder brandstof) jarenlang rondgereden te hebben. We kunnen het ons niet voorstellen, misschien dat we er daarom geen aandacht aan besteden. Helemaal gebrainwashed denken we dat sommige dingen gewoonweg onmogelijk zijn. Er is naar mijn smaak teveel info over bijzondere uitvindeingen van Tesla beschikbaar om het naar het land der fabelen te verwijzen. Ik vind het ook heel aardig dat Tesla een grote rol heeft in de film The Prestige.

    Overigens, kijk maar eens naar de manier waarop wij leven. We zijn in alle opzichten afhankelijk gemaakt (water, elektriciteit, gas, voedsel, olie, etc.). Er hoeft amar even iets te gebeuren (zoals vandaag in Groningen en omstreken de waterleidingbreuk) en de hele boel ligt plat. Je kan je alleen maar voorstellen wat er gebeurt als alle voorzieningen wegvallen (Katrina anyone?). Van jongs af aan worden we 'opgeleid' tot consumenten, gedoemd om ons hele leven als slaaf te werken zonder dat we dat zelf in de gaten hebben. Het is echt te bizar vioor woorden. Het is alsof we met zijn allen in een overvolle gevangenis zitten en niemand wil eruit. En als er een keer iemand wil ontsnappen versperren de andere gevangenen diegene de weg. Totaal de omgekeerde wereld. The Matrix is dan ook een film die mij destijds enorm heeft geraakt en iets in mij heeft wakker geschud. Gelukkgi worden er steeds meer mensen wakker en gaan mensen vragen stellen. Hopelijk worden we massaal genoeg wakker voordat het te laat is.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 10-03-2008 om 20:53

  6. #56

    Standaard

    maar waarom kan Tesla zulke dingen maken, maar is het tot nu toe van geen enkele andere onderzoekr naar buiten gekomen?

    Het is pas wetenschap als iedereen het kan nadoen..
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  7. #57

    Standaard

    Tesla =



    Er zullen wel meer uitvindingen zijn gemaakt die verdwenen zijn doordat de energiemarkten of producenten van weetikveelwat de macht niet wouden verliezen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #58

    Standaard

    weet je de metalgroep Megadeth stelt het zo in een liedje.

    Als je CNN BBC (en elke andere medianieuwsbron) niet opzet dan is er geen crisis in het midden oosten. Dan is er zelfs geen midden oosten.

    Kijk je hoeft niet slim te zijn om een paar dingen op te merken. Dat de natuur het moeilijk heeft met normaal zijn. Dat de beurzen het slecht doen, de dollar niet op zijn best is enz enz. Dat zijn feiten. Die kom je ook te weten zonder het nieuws. Met internet zijn er geen grenzen.

    Als je alles vaak genoeg herhaalt wordt je hoe dan ook gehersenspoelt.

    Ik geloof wat ik zie en wat ik logisch kan uitleggen. Nieuwsprogramma's zijn niet meer mijn ding. Want als we naar het nieuws kijken ... dan vergaat de wereld elke dag een paar keer. En eigenlijk amuseer ik me wel
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  9. #59

    Standaard

    Tesla in vogelvlucht :

    http://www.tfcbooks.com/tesla/my_inventions.pdf

    En hier een lijstje motoren die dankzij de olie en auto industrie allemaal verdwenen zijn :

    http://www.spiritofmaat.com/archive/feb2/bird.htm
    Laatst aangepast door mercapto : 10-03-2008 om 21:01
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  10. #60

    Standaard

    ben ff die motoren aan het lezen, vallen mij een paar dingen op..
    Als die zonnepanelen zo geweldig zijn, waarom moet je je auto nog starten met benzine? Zonne energie geeft elektriciteit, dus elektro motoren... waar is die benzine voor?

    rijden op water kan al, wordt ook al toegepast, te weten als hulpmotor in bv de prius... Dit levert echter een beperkte hoeveelheid energie, dus moet je je auto opladen.. is ver van ideaal...
    verder heeft bmw een auto gebouwd die puur op waterstof rijd... Dat is alleen nog te lastig te beheersen... dus te gevaarlijk om op grote schaal toe te passen.

    Wat grappig blijft zijn auto's die efficient genoeg zouden zijn om water te splitsen in waterstof en zuurstof en op die verbranding te rijden... Helaas, in de pactijk levert dit minder energie op dan nodig is om de elektrolyse vol te houden...

    tja, stoommachines,
    die zijn simpelweg veel te inefficient, anders zouden de spoorwegen ze niet zomaar opgegeven hebben..

    misschien heb ik het mis, maar naar mijn mening hebben we de benzine of diesel motor nog wel nodig, en heeft rijden waterstof de beste papieren.
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Tesla =

    Hahaha, hier kon ik toch wel even smakelijk om lachen

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrick434 Bekijk bericht
    ben ff die motoren aan het lezen, vallen mij een paar dingen op..
    Als die zonnepanelen zo geweldig zijn, waarom moet je je auto nog starten met benzine? Zonne energie geeft elektriciteit, dus elektro motoren... waar is die benzine voor?

    etc etc etc

    Ik hoop dat je dusdanig onderlegt bent in deze wetenschappen om te weten dat wat je zegt ook de waarheid is ?

    Ik durf het in elk geval niet.

    Ik weet wel dat als benzine bedreigt wordt er flink wat miljoenen tegenaan gegooit worden om de bedreiger af te kopen. Lijkt me niet meer dan logisch. Wat er dan precies af- of aangekocht wordt zullen we nooit weten.

    Echter geloof ik ook best dat grote producenten van auto's als Ford, GM, Toyota en de VW groep al jaren hun back-up plannen hebben. De eerste commerciele modellen komen pas een paar jaar uit, maar de prototypes en ontwerpen zullen al een flink stuk verder ontwikkeld zijn.

    Eén uitvinder, Stan Meyer, heeft al z'n werk openbaar gemaakt met alle info die nodig is om zelf een water motor te maken. Helaas is ie zelf vergiftigd in een Chinees restaurant in 1998 dus hij heeft er zelf weinig lol van gehad. Waarom zou een presidents kandidaat van de Oekraine, Viktor Yushchenko, wel vergiftigd kunnen worden en een uitvinder niet tenslotte ? De VS alleen importeerd dit jaar al meer olieproducten dan dat de economie van de Oekraine in z'n totaal omzet, een uitvinder is dus best gevaarlijk.

    Hoe langer je erover nadenkt hoe meer paranoide je raakt. Zijn die conspiracy theories nou lulkoek of wat we horen en lezen over de huidige staat van de milieu vriendelijkere auto's ? Beide zouden ze ons voor kunnen liegen.
    Ik weet het niet, maar het is best leuk leesvoer
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Hoe langer je erover nadenkt hoe meer paranoide je raakt. Zijn die conspiracy theories nou lulkoek of wat we horen en lezen over de huidige staat van de milieu vriendelijkere auto's ? Beide zouden ze ons voor kunnen liegen.
    Ik weet het niet, maar het is best leuk leesvoer
    Ja inderdaad. Er is teveel informatie over allerlei samenzweringen om te negeren. Wat ik nog bizarder vind is dat veel mensen in mijn omgeving gewoon hun schouders ervoor ophalen en doen alsof er niets aan de hand is. ik kan maar 1 conclusie trekken, de wereld is gewoonweg nog niet klaar voor bepaalde zaken. Het zij zo.........voorlopig.

    http://www.niburu.nl/index.php?showa...rticleID=17289
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 11-03-2008 om 21:18

  14. #64

    Standaard

    Ik weet niet... Er klaar voor zijn ? Veel ontwikkelingen zijn er geweest zonder dat het iemand boeide. Het leeft niet bij de mensen, maar of ze het nou door hebben of niet, het komt er ondertussen wel.
    Zijn veel zaken niet meer een kwestie van acceptatie en gewenning ? Straks kies je bij de dealer "Eentje met kreukel zone, ABS, cruise control en (mooi bedachte naam voor een)hybride functie"
    Het gaat hier niet om een specifiek product, een wannahave item. Bij een Audi TT, een Ipod of een LCD TV is het iets wat mensen willen bezitten. Een nieuw soort aandrijving komt er gewoon en ooit zal iedereen er wel gebruik van gaan maken zonder dat ze het weten. Ik geloof niet dat er in de maatschappij zelf voor- of tegenstanders zijn, tenminste niet heel actief.
    Er zijn nu wel mensen die hybride rijden, en die zullen er vast mee pochen, maar het zal weinig met "cool" te maken hebben en veel meer met "kijk mij eens verantwoord bezig zijn" En dat terwijl de ontwikkeling van de concepten en inefficiente productie de hybride auto's nu nog even vervuilend maken als gewone auto's...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik weet niet... Er klaar voor zijn ? Veel ontwikkelingen zijn er geweest zonder dat het iemand boeide. Het leeft niet bij de mensen, maar of ze het nou door hebben of niet, het komt er ondertussen wel.
    Ik bedoel het in de zin waarin de Boeddha het bedoelde, nl. dat alles verschijnt als daarvoor de juiste omstandigheden aanwezig zijn, niet eerder en niet later. Dat geldt ook voor bewustwording van iets.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Zijn veel zaken niet meer een kwestie van acceptatie en gewenning ? Straks kies je bij de dealer "Eentje met kreukel zone, ABS, cruise control en (mooi bedachte naam voor een)hybride functie"
    Het gaat hier niet om een specifiek product, een wannahave item. Bij een Audi TT, een Ipod of een LCD TV is het iets wat mensen willen bezitten. Een nieuw soort aandrijving komt er gewoon en ooit zal iedereen er wel gebruik van gaan maken zonder dat ze het weten. Ik geloof niet dat er in de maatschappij zelf voor- of tegenstanders zijn, tenminste niet heel actief.
    Er zijn nu wel mensen die hybride rijden, en die zullen er vast mee pochen, maar het zal weinig met "cool" te maken hebben en veel meer met "kijk mij eens verantwoord bezig zijn" En dat terwijl de ontwikkeling van de concepten en inefficiente productie de hybride auto's nu nog even vervuilend maken als gewone auto's...
    Hehe, ik rij toevallig een hybride auto (Honda Civic Hybrid). Dat doe ik overigens omdat het gewoon een fijne goed uitgeruste auto voor een relatief laag bedrag is en toevallig ook een verlaagde bijtelling heeft sinds 1 januari 2008, en niet omdat ie 'milieuvriendelijk' is. Andere bezitters van deze auto heb ik ook nooit horen zeggen dat ze die uit milieuoverwegingen rijden. Maar goed, dat terzijde. Ik volg de ontwikkelingen t.a.v. 'nieuwe' energievormen op de voet. Ik ben erg benieuwd hoe het een en ander zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Naar mijn idee staat de mensheid nu voor een keuze. Gaan we op de huidige manier door of weten we tijdig het tij te keren.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Er zijn nu wel mensen die hybride rijden, en die zullen er vast mee pochen, maar het zal weinig met "cool" te maken hebben en veel meer met "kijk mij eens verantwoord bezig zijn" En dat terwijl de ontwikkeling van de concepten en inefficiente productie de hybride auto's nu nog even vervuilend maken als gewone auto's...
    Een hybride is vervuilender dan een Hummer H2.
    De lood in de accu's zijn een behoorlijke milieu belasting, evenals de ontwikkeling van deze auto's. Ook zal een hybride minder lang meegaan dan auto met verbrandingsmotor.
    Is het slecht dat mensen hiermee rijden? Nee, alle nieuwe ontwikkelingen kosten een bepaalde energie en investering. In de toekomst zal de milieu belasting lager uitpakken.

    Ook de mannier waarop je een hybride inzet is essentieel. Alleen op de snelweg heeft een hybride 0,0 effect. Benzine motor zal vol aan de bak moeten en de accu's zullen bijna niet geladen worden (of aangesproken worden).
    In de stad is het een ZEER goede oplossing. Kan relatief veel op de accu gereden worden en daar ligt het voordeel van deze typen auto's.

    Veel van de samenzweringen betreffende concurentie van de verbrandingsmotor geloof ik simpelweg niet.

    In de jaren 90 is geclaimd dat met koude kerfusie kon uitvoeren (alle energie problemen opgelost). Deze claim zorgde voor MEER geldstromen richting het onderzoek. helaas heeft men dit nooit kunnen herhalen. Niet alleen deze onderzoeksgroep, maar ook anderen konden dit niet.
    Zouden de olie maatschappijen hierachter zitten? Lijkt mij stug, want dan zou men gecontroleerde kernsplitsing toch ook niet gebruiken???

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Veel van de samenzweringen betreffende concurentie van de verbrandingsmotor geloof ik simpelweg niet.

    In de jaren 90 is geclaimd dat met koude kerfusie kon uitvoeren (alle energie problemen opgelost). Deze claim zorgde voor MEER geldstromen richting het onderzoek. helaas heeft men dit nooit kunnen herhalen. Niet alleen deze onderzoeksgroep, maar ook anderen konden dit niet.
    Zouden de olie maatschappijen hierachter zitten? Lijkt mij stug, want dan zou men gecontroleerde kernsplitsing toch ook niet gebruiken???
    Maar is het niet zo dat je het niet gelooft omdat het je op basis van jouw wereldbeeld te onwaarschijnlijk voorkomt? Kan het niet zo zijn dat jouw wereldbeeld gewoon niet deugt. Het is immers enkel aangeleerde kennis.

    Wat mij telkens weer enorm verwondert is het verwrongen wereldbeeld dat mensen hebben. Met dat wereldbeeld is echt iets grondig mis. We zijn compleet geconditioneerd als Pavlov-honden. De wereld is veel groter dan wij denken, alleen je kan het pas zien als je het bereid bent te zien. Wellicht een goede tip voor de sceptische mens die wel geinteresseerd is, Ronald Jan Heijn is bezig met een project genaamd Staya Erusa. Vier keer per jaar verschijnt een tijdschrift en ik meen dat er ook een televisie-serie is/komt. Ik heb vernomen dat er allerlei alledaagse onderwerpen aan de orde komen die in ruime context (of althans ruimer dan doorgaans in het nieuws) worden besproken. Zie hier voor de website van Staya Erusa. En natuurlijk heeft stichting Skesis ook weer een mening hierover.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 12-03-2008 om 22:01

  18. #68

    Standaard

    Ziet er interessant uit, Olivier, en ik denk ook wel dat er genoeg is waar wij ons niet bewust van zijn, maar ik vind het ook weer zo ver gaan om overal sceptisch over te zijn en altijd op zoek te gaan naar complotten (ik zeg niet dat je dat doet, maar je impliceert wel min of meer dat het meeste dat we als normaal ervaren regelrecht in onze hersens geprint is door onze maatschappelijke 'wetten').

    Sceptisch = oké, maar je moet wel nuchter blijven imo.

    Is die Uri Geller trouwens echt zo bijzonder? Als ik die link lees zijn ze nogal overtuigd van z'n bovennatuurlijke gaven, terwijl ik altijd dacht dat het gewoon een op geld beluste Char-achtige figuur was. Niet dat ik me er ooit in heb verdiept.

  19. #69

    Standaard

    Uri Geller is een oplichter. Er zijn op bijvoobeeld Youtube enkele filmpjes te vinden die zeer gedetailleerd laten zien dat zijn 'gaven' berust zijn op trucages. En mensen zat die naïef genoeg zijn en hem geloven. Ik moet erom lachen...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  20. #70

    Standaard

    Maar is het niet zo dat je het niet gelooft omdat het je op basis van jouw wereldbeeld te onwaarschijnlijk voorkomt? Kan het niet zo zijn dat jouw wereldbeeld gewoon niet deugt. Het is immers enkel aangeleerde kennis.
    Om maar even met de Heer Olivier woorden te spreken

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Uri Geller is een oplichter. Er zijn op bijvoobeeld Youtube enkele filmpjes te vinden die zeer gedetailleerd laten zien dat zijn 'gaven' berust zijn op trucages. En mensen zat die naïef genoeg zijn en hem geloven. Ik moet erom lachen...
    Uiteraard is het niet echt... Maar het bestempelen als oplichting vind ik ook weer een uiterste. Van David Copperfield weet je ook dat hij niet echt door de Chinese Muur ofzo heen is gegaan. Dit soort acts zijn een succes omdat mensen erin willen geloven. Ik vind acts als Char, gebedsgenezers oid echter kwalijker, omdat ik dat meer tegen misbruik aan vind zitten. Laat die Geller maar lekker lepels buigen onderwijl.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik hoop dat je dusdanig onderlegt bent in deze wetenschappen om te weten dat wat je zegt ook de waarheid is ?
    Ik zeg niet dat ik er alles van weet, maar ik weet wel hoe een benzinemotor e.d. werkt, aan de hand daarvan kan ik verschillende dingen concluderen.

    b.v. als je een stoom motor wilt gebruiken, moet je water en een brandstof meenemen.. dus kom je op een hoop extra gewicht uit...
    verder werken elektromotoren op, zoals de naam al zegt elektriciteit.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromotor

    dus als een uitvinder een auto op zonne energie uitvind, wat elekticiteit opleverd, waar heeft hij dan benzine voor nodig?

    Ik geloof direct dat oliemaatschappijen, en autofabrikanten direct over kunnen stappen op andere energiebronnen dan olie...

    wat vaak over het hoofd gezien wordt, is dat als het aantal auto's dat op lpg rijd tien keer zo groot wordt, we nog steeds lpg af moeten fakkelen...
    bovendie is lpg schoner dan benzine, tegen minimaal dezelfde prestatie's...

    dit vind ik zorgwekkender dan een eventuele uitvinder, die misschien een alternatieve brandstof op t spoor is, en dan sterft..
    zolang er geen publicatie's in grote wetenschappelijke bladen over zijn, is de wetenschapper zelf er niet zeker van...
    want dan moet iedereen zijn experiment kunnen herhalen... vaak zit hem daar de moeilijkheid....
    zoek ook maar eens onder kernfusie op kamertemperatuur...
    Schijnt ook vaak bewezen te zijn, maar is nooit waarheid gebleken...
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Uri Geller is een oplichter. Er zijn op bijvoobeeld Youtube enkele filmpjes te vinden die zeer gedetailleerd laten zien dat zijn 'gaven' berust zijn op trucages. En mensen zat die naïef genoeg zijn en hem geloven. Ik moet erom lachen...
    Ik heb net een uurtje filmpjes zitten kijken, maar geen enkele bewijst onomstotelijk dat Uri Geller een oplichter is. Vanuit het perspectief van de 'ontmaskeraar' kan het wel zo lijken, maar feitelijk lijkt het er meer op dat gewoon alles naar de kant van oplichting wordt gepraat.

    Overigens realiseren niet veel mensen zich dat van de honderdduizenden claims/demonstraties van 'bovennatuurlijke' krachten er slechts 1 op waarheid hoeft te berusten om het fenomeen als realiteit te kunnen bestempelen. Als er 999.999 keer gefaket wordt en 1 keer is het echt, dan behoort het betreffende fenomeen tot de realiteit. Wie denkt dat het huidige mainstream wereldbeeld alles is wat er is en zaken als levitatie, telekinses, etc. niet bestaan, gaat er blijkbaar vanuit dat de gigantische hoeveelheid informatie op het internet, in boeken, etc. allemaal nep is. Dat is nogal een forse aanname. Zelf hou ik het in het midden door er geen oordeel over te geven. Uri Geller kan een faker zijn, maar het kan ook echt zijn wat hij doet. Ik weet het niet zeker. En als ik het niet zeker weet is er geen bestaansrecht voor een oordeel. Een oordeel vellen over iets waar je geen absolute zekerheid over hebt is feitelijk jezelf beperken. En ik weet het, iedereen doet het. Het wordt ons zelfs geleerd. We worden van jongs af aan aangemoedigd overal een mening over te hebben. Ik word vaak raar aangekeken als ik ergens geen mening over heb. Mensen accepteren dat gewoon niet. Maar als je erbij stilstaat is het volslagen onzin om over veel zaken een mening te hebben. Ik vermoed dat Ronald Jan Heijn met zijn Staya Erusa project mensen wil stimuleren anders om te gaan met wat ze ervaren om op die manier een ruimer bewustzijn te krijgen.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 13-03-2008 om 11:17

  24. #74

    Standaard

    Uri Geller gebruikt gewoon eeuwenoude wiskundige formules (ondermeer) om erachter te komen "wat iemand denkt". Hij kan de kijker zodanig naar iets toe praten dat hij altijd een bepaald idee in zijn of haar hoofd kan planten. En ja, die dingen zoals het opnieuw laten tikken van een oud horloge vereisen vaak niet meer dan een tikje op de juiste plek. Er is ook vaak nogal wat geluk mee gemoeid tijdens tv-opnames, want veel mensen kloegen eerder steen en been over Geller dat er niets wilde lukken tijdens zijn shows. Dipje, zeker?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Ziet er interessant uit, Olivier, en ik denk ook wel dat er genoeg is waar wij ons niet bewust van zijn, maar ik vind het ook weer zo ver gaan om overal sceptisch over te zijn en altijd op zoek te gaan naar complotten (ik zeg niet dat je dat doet, maar je impliceert wel min of meer dat het meeste dat we als normaal ervaren regelrecht in onze hersens geprint is door onze maatschappelijke 'wetten').

    Sceptisch = oké, maar je moet wel nuchter blijven imo.

    Is die Uri Geller trouwens echt zo bijzonder? Als ik die link lees zijn ze nogal overtuigd van z'n bovennatuurlijke gaven, terwijl ik altijd dacht dat het gewoon een op geld beluste Char-achtige figuur was. Niet dat ik me er ooit in heb verdiept.
    Eigenlijk zou je niets moeten geloven en alles moeten onderzoeken. Dat betekent dat je niets zomaar aanneemt en misschien wel dat je altijd sceptisch bent. En wat is daar mis mee? Ik denk niets. Waarom ook? Het probleem zit in ons denken. Als we overal sceptisch over zijn, trekken we zelf vrij snel de conclusie dat we paranoia zijn. Onze houding wijkt dan te veel af van de houding van andere mensen om ons heen. Paranoia keuren we af en dus stellen we ons gedrag zondanig bij dat het weer acceptabel wordt voor ons denken. We willen dus wel sceptisch zijn, maar we vinden dat daar wel grenzen aan zitten. Dus overal sceptisch over zijn vinden we te ver gaan. Op die manier bedriegen we onszelf door telkens maar weer te laveren richting een situatie die ons (beperkte) denken kan accepteren. Dat is denk ik ook de reden dat mensen soms zaken maar niet willen zien en vasthouden aan het concept dat ze kunnen accepteren. Het past niet in hun paradigma op dat moment. Dat uitgangspunt deugt natuurlijk niet. En het is niet moeilijk je voor te stellen hoe een dergelijke houding je beperkt in je ervaring. Omdat je jezelf niet toestaat verder te kijken dan je eigen paradigma, creeer je telkens de ervaringen die passen binnen het paradigma. Feitelijk bevestig je jezelf telkens in dat wat je denkt ook klopt. Er is een andere houding, een andere visie, een ruimer perspectief nodig om aan die beperking voorbij te gaan.

    Wat is overigens nuchterheid precies? Ik kan helemaal niet overweg met die term. Ik heb de indruk dat mensen nuchterheid waarderen, maar dat vaak ook koppelen aan het afwijzen van zaken die niet in hun paradigma passen. Bij nuchterheid hoor ik mensen ook vaak dingen zeggen als "Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg." Dergelijke uitspraken snijden totaal geen hout. Alsof je jezelf altijd maar moet inhouden en uitspattingen (buiten het paradigma) taboe zijn. Kortom, ik heb niet zo'n positief beeld van de wijze waarop mensen de term "nuchter" gebruiken.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 13-03-2008 om 11:18

Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •