Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.

Discussie: CD-I afspelen

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    CD-i is geen afwijkend formaat, het is de fileformat die niet geslikt wordt, iedere Compact Disc compatible drive kan deze schijfjes lezen, naar jou zeggen zou ik dus ook gewoon 'n oude drive kunnen gebruiken wordt vervolgens gelijk weer naast je neergelegd in de regel eronder.

    Ik snap je niet helemaal.

    Over het nieuwe plextor spul, is algemeen bekend dat sinds plextor van de scsi afgestapt is het werkelijk 'n bedrijf van nul is geworden.. idem dito met hun (inmiddels overprijsde) hardware.

    De bewering die wel tot mij door komt is, zonder de Rom-file kan ik niets? Het gaat hier overigens om semi interactive schijfjes waar ik de idd enkel de VCD content vanaf wil halen.

    Over het data downloaden vanaf de CD-i drive gesproken, dit vindt plaats via 'n seriele verbinding, moet ik dus tevens 'n Systeem voor regelen die deze nog heeft en hoe zit het met de geboden driver ondersteuning? of mag ik dit gaan doen via n progsel via de systeemroot?
    Ja, je kunt cd-i in een oude cd-rom afspelen ALS de cd-i formaat ook als formaat wordt ondersteunt.

    Mijn oude teac heeft als ondersteunend formaat cd-i, kan hem dus ook lezen, mijn nieuwere toshiba dvd-rom en mijn plextor dvd-rom kunnen het cd-i formaat NIET lezen omdat het ook niet in het rijtje staat van ondersteunde formaten.

    Alleen oudere plextors en oudere cd-roms kunnen nog met het cd-i formaat overweg.

    Ik ben het zeker met je eens dat na de plextor px16a, het een stuk minder is met plextor. Na de release van deze dvdbrander zijn ze overgestapt van hun eigen branders naar branders van benq om te kunnen concurreren. Wat nog wel steeds beter is dan benq's eigen drives is de aansturende software, de bios en de drivers.

    Wat je nodig hebt zijn 4 dingen; een oude werkende cd-i speler, een kabel om via seriele poort de cd-i rom te downloaden en het download programma en het emulatie programma on de content af te kunnen spelen. Echter, de emulator kan nog niet overweg met video-cd content.

    3 van de 4 onderdelen zijn in mijn bezit, echter niet de kabel om de cd-i rom binnen te halen.
    Laatst aangepast door hstadman : 13-08-2007 om 15:58

  2. #27

    Standaard

    Als iemand met een CD-i-speler moeite heeft om een rom te creëren, dan wil ik hem of haar best even de betreffende rom toesturen. Lijkt me niets illegaals aan, als je maar in het bezit bent van een speler.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HAL Bekijk bericht
    Als iemand met een CD-i-speler moeite heeft om een rom te creëren, dan wil ik hem of haar best even de betreffende rom toesturen. Lijkt me niets illegaals aan, als je maar in het bezit bent van een speler.
    Het probleem van weissel is dus dat hij juist NIET meer in het bezit is van een cd-i speler. Ik heb nog wel een werkend exemplaar thuis.

    Ik denk overigens niet dat philips daar nu zo moeilijk over zou doen, cd-i is immers al jaren uit de handel!

    Ik zal je een pm sturen omtrent de cd-i rom, scheelt mij weer de aanschaf van een kabeltje.

  4. #29

    Standaard

    Ik heb wel 'n speler, deze doet het alleen niet meer

    ik denk dat ik het er maar bij moet laten en de CD-i's bij de Beta Maxjes moet leggen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #30

    Standaard

    Hoi
    Toevallig kom ik hier via Google terecht, na wat aan het zoeken te zijn voor m'n website. De CD-i Emulator wordt ongetwijfeld nog een ge-update met Digital Video, misschien helpt het sommigen de tutorial te lezen hier.

    En ik kan je ook helpen aan de ROM, stuur maar even een mailtje. Ik/wij hebben aardig wat ervaring met de cd-i emulator, dus vraag maar als je er problemen mee hebt!

  6. #31

    Standaard

    Nou kom op mensen, ga met bas_id aan de slag, goed dat je de mensen komt helpen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •