De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe netsnoer maken voor mijn yamaha yst-sw800

    Op dit moment ben ik van plan om yamaha sub een goede netsnoer aan het vervangen.
    Dus de oude simpele netstekker weg en naar een betere en langere vervangen.
    Moet in eenkeer de lengte nemen naar monster powercenter aangesloten.

    Op dit moment heb ik 4 meter Lapp olflex 110 cy 3x2,5 gekocht bij conrad
    Kost €10,-
    Vervolgens heb ik ook een erg mooie zwarte afwerkkous gekocht en die is ook binnen.
    Kost inclusief verzendkosten totaal €15,-
    Daar kun je via deze site bestellen: http://www.deaudiofabriek.nl/kabel_afwerking
    Zeer snelle bezorging binnen 2 dagen thuis.

    Nu Ben ik aan het volgende kiezen:
    Inlet voor de subkast (die heeft yamaha yst-sw800 niet)
    De netsnoer kruipt er doorheen in de kast.
    http://www.tweaks4u.com/product_info...oducts_id=1070
    €18,50
    of
    http://www.tweaks4u.com/product_info...oducts_id=1071
    €23,95
    Welke inlet is een goede aanrader. (gold of rhodium) Ik denk over gold te gaan!

    Daarnaast heb ik nog nodig is:
    Balls stekker gold € 27,50
    http://www.tweaks4u.com/product_info...roducts_id=241

    En wattgate 320I €34,50
    http://www.tweaks4u.com/product_info...roducts_id=473

    Dus vraag ik me af of deze materiaalen een goede keuze is voor mijn sub.:razz:

    Ben er achtergekomen dat furutech en balls stekkers precieze zelfde materriaal kwaliteit hebben (beide gold) maar furutech is wat luxerder en je betaalt natuurlijk voor die merknaam wat meer.
    Logisch toch.

    Ik hoor je advies wel.
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  2. #2

    Standaard

    De furutech stekkers zitten echt als een huis, die zijn echt erg goed. De gold versie is duur, maar het kan nog veel gekker,zoals de Rhodiums. Ga je ook de schuko van Furutech nemen ,dan de wattgate in de ourlet en je hebt een mooie verbinding hoor!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Wat voor een verbetering moet deze investering van ca. 100 euro gaan geven vraag ik mij af
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    De furutech stekkers zitten echt als een huis, die zijn echt erg goed. De gold versie is duur, maar het kan nog veel gekker,zoals de Rhodiums. Ga je ook de schuko van Furutech nemen ,dan de wattgate in de ourlet en je hebt een mooie verbinding hoor!
    Bedoel je: furutech schuko stekker rhodium of gold en wattgate stekker 320I en inlet furutech Rhodium!
    Welke keuze zou het beter geschikt zijn voor de sub.?

    Wat bedoel je met van: het kan nog veel gekker?
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  5. #5

    Standaard

    Dat dit al lekkere onderdelen zijn, maar het altijd duurder.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard

    Sorry hoor, maar ik denk echt dat je geen enkele verbetering zult hebben met deze tweak op een Yamaha SW800. Ziet er leuk uit en klinkt stoer om het te hebben, maar volstrekt zinloos lijkt me. Doe je het op een flinke REL of SVS, ja dan zou het iets kunnen uitmaken als je ook de interne bedrading aanpast. Want alleen de externe stroomtoevoer heeft geen enkele zin in mijn ogen (of oren).

  7. #7

    Standaard

    Heel mooi wat je hebt uitgezocht maar je koopt stekkers etc bij een hifi winkel terwijl
    je voor 1/6 van de prijs dezelfde stekkers bij een elektronicaboer kunt kopen

    Die wattgate is mooi, maar een dikke knobbel gaat echt geen beter geluid geven.
    Koop een goede IEC stekker en een dikke rubberen Schuko (tussen 5 en 10 euro
    totaal, moet je even zoeken) en de kabel en mantel heb je al, ben je voor goed 10 a
    15 euro per kabel klaar.
    Een gouden of Rodium contacten ga je op jou set denk ik niets toevoegen.

    Hoogstwaarschijnlijk heb je je set in de woonkamer staan en ik denk dat je daar
    geen randaarde hebt.
    Als dit zo is dan is je Ollflex kabel volstrekt zinloos, erger nog, de kabel zal meer
    gevoelig voor storingen zijn dan zonder afscherming.

    Daarbij, een afgeschermde kabel zal in de meeste gevallen de dynamiek niet ten
    goede komen, je kunt dan beter een onafgeschermde kabel gebruiken waar de aders
    zijn getwist, deze voldoet beter dan de afgeschermde met behoud van dynamiek.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar ik denk echt dat je geen enkele verbetering zult hebben met deze tweak op een Yamaha SW800. Ziet er leuk uit en klinkt stoer om het te hebben, maar volstrekt zinloos lijkt me. Doe je het op een flinke REL of SVS, ja dan zou het iets kunnen uitmaken als je ook de interne bedrading aanpast. Want alleen de externe stroomtoevoer heeft geen enkele zin in mijn ogen (of oren).
    Aha nou snap ik het.
    Lijkt me nu duidelijk.
    Anders is het weggegooit geld.
    Maar de snoer moet worden vervangen en verlengt.
    Dus ik zal wel een gewone stekker kopen bij de electronicaboer halen en vervolgens aanpassen.(ik maak het wel eenvoudig in elkaar en pas het aan met die kabel)
    Bedankt voor de uitleg Herjan.
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Heel mooi wat je hebt uitgezocht maar je koopt stekkers etc bij een hifi winkel terwijl
    je voor 1/6 van de prijs dezelfde stekkers bij een elektronicaboer kunt kopen

    Die wattgate is mooi, maar een dikke knobbel gaat echt geen beter geluid geven.
    Koop een goede IEC stekker en een dikke rubberen Schuko (tussen 5 en 10 euro
    totaal, moet je even zoeken) en de kabel en mantel heb je al, ben je voor goed 10 a
    15 euro per kabel klaar.
    Een gouden of Rodium contacten ga je op jou set denk ik niets toevoegen.

    Hoogstwaarschijnlijk heb je je set in de woonkamer staan en ik denk dat je daar
    geen randaarde hebt.
    Als dit zo is dan is je Ollflex kabel volstrekt zinloos, erger nog, de kabel zal meer
    gevoelig voor storingen zijn dan zonder afscherming.


    Daarbij, een afgeschermde kabel zal in de meeste gevallen de dynamiek niet ten
    goede komen, je kunt dan beter een onafgeschermde kabel gebruiken waar de aders
    zijn getwist, deze voldoet beter dan de afgeschermde met behoud van dynamiek.
    Ok ik ga dan een gewone rubberen schuko stekker kopen bij de electronica boer.

    Vervolgens heb ik een stekkercontact met aarde in de woonkamer. (1x)
    Deze is verbonden richting monster power filter.
    Dus olflex is daar geschikt voor en moet hem nog aansluiten naar de subkast. met of zonder inlet.
    Dat moet ik nog uitzoeken hoe die aansluitingen ervan binnen uit ziet.
    (ik ben zelf technisch handig en denkt ook goed na.)
    Wat die kabel betreft is dat wel een goede keuze voor die sub?
    Ik wil dat vervangen omdat die standaart kabel te kort is ongeveer 1 1/2 meter en daarnaast ook een verlengsnoer 2 1/2 meter dat direct is aangesloten op een filter.
    Daarom wil ik ze vervangen en in een keer strak 1 snoer hebben.

    Ik wil je mening weten wat ik bij geschreven heb.

    Welke IEC stekker zou ik moeten kiezen? Merknaam.
    En Welke inlet zou ik moeten nemen? Merknaam.
    Is dat ook te verkrijgen bij electronicaboer?
    Laatst aangepast door sealteam : 25-08-2007 om 18:26
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  10. #10

    Standaard

    Check voor de zekerheid of je aarde inderdaad is aangesloten?
    Kun je heel makkelijk doen met een multimeter.
    Als je aarde is aangesloten geeft ie het volgende weer:

    - Tussen fase en nul: 220V
    - Tussen fase en aarde: ongeveer 220V
    - Tussen nul en aarde: praktisch niets (een kleine spanning)

    Als je Aarde niet is aangesloten zal de meter ook niets aangeven wanneer je tussen fase en aarde meet.


    De Lappkabel met mantel moet je even op letten als je de mantel aansluit aan het begin van de stekkerkant (op aarde), dus niet aan apparaatzijde!
    Kabel zou ik min 2,5mm nemen.

    Toevallig ben ik nu ook bezig om mijn oude kabels te vervangen, alleen ik gebruik (bewust) geen afgeschermde kabels.
    Ik gebruik de nieuwste Lapp kabel die getwiste aders heeft en wordt hoofdzakelijk gebruikt in professionele audio (buhne, dimmers, mengpanelen etc).
    Dit is wel een dikke kabel (+/- 11,5mm) en die gaat niet standaard in een gewone eurostekker (IEC), of je moet deze opboren en andere slangklemmen gebruiken (zie foto).

    Volgende kabel ga ik maken met OEM Oyaide stekkers (ook eurostekker), die gaan geloof ik tot 13 a 14mm doorsnede nog dicht.

    Ik heb wel (voor de zekerheid, en het is beter) alle verbindingen ook nog eens doorgesoldeerd.




  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Check voor de zekerheid of je aarde inderdaad is aangesloten?
    Kun je heel makkelijk doen met een multimeter.
    Als je aarde is aangesloten geeft ie het volgende weer:

    - Tussen fase en nul: 220V
    - Tussen fase en aarde: ongeveer 220V
    - Tussen nul en aarde: praktisch niets (een kleine spanning)

    Als je Aarde niet is aangesloten zal de meter ook niets aangeven wanneer je tussen fase en aarde meet.


    De Lappkabel met mantel moet je even op letten als je de mantel aansluit aan het begin van de stekkerkant (op aarde), dus niet aan apparaatzijde!
    Kabel zou ik min 2,5mm nemen.

    Toevallig ben ik nu ook bezig om mijn oude kabels te vervangen, alleen ik gebruik (bewust) geen afgeschermde kabels.
    Ik gebruik de nieuwste Lapp kabel die getwiste aders heeft en wordt hoofdzakelijk gebruikt in professionele audio (buhne, dimmers, mengpanelen etc).
    Dit is wel een dikke kabel (+/- 11,5mm) en die gaat niet standaard in een gewone eurostekker (IEC), of je moet deze opboren en andere slangklemmen gebruiken (zie foto).

    Volgende kabel ga ik maken met OEM Oyaide stekkers (ook eurostekker), die gaan geloof ik tot 13 a 14mm doorsnede nog dicht.

    Ik heb wel (voor de zekerheid, en het is beter) alle verbindingen ook nog eens doorgesoldeerd.



    Heel erg duidelijk die stekkers.
    Die ga ik ook aanschaffen en je beschrijving is ook perfect.
    Wat die inlet betreft kijk ik wel verder met schroef versie.
    Bedankt.
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •