De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard AVI formaat niet herkend door DVD HD Recorder

    Hallo,

    Ik heb een Sony RDR HX925 (250 GB HD DVD Recorder). Hij kan AVI afspelen - maar wanneer ik een .WMV (PC Movie format) omzet (naar .AVI dus) met diverse mutilities, herkent hij het formaat niet (de schurk).

    Mijn twee vragen:

    1) Is er een specifieke manier waarop ik kan zien welk formaat een AVI heeft? Header info etc? Een of andere mutility die dat allemaal laat zien?

    2) Beter nog: kent iemand een (liefst freeware ) progje wat .WMV naar het type .AVI omzet wat mijn 925 *wel* herkent?

    Ik dank u bij nabaat
    Lucas

    PS Spelfout in titel, kan niet de titel editen .
    * I say, there is no
    * darkness but ignorance.
    -
    * Twelfth-night; or, What You Will

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Met welke tool zet je hem over? In de tool kun je dan opgeven in welk formaat AVI deze dient te worden omgezetbv Divx6.
    Freeware tool kan ik zosnel ff niet, wel een shareware tool die je kunt uitproberen 30 dagen. WinAVI
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  4. #4

    Standaard

    Klaarblijkelijk ben je er reeds in geslaagd om je wmv-file om te zetten in avi....je kan deze avi file altijd omzetten met virtualdub en een andere divx codec kiezen (indien je genoeg codecs hebt geinstalleerd natuurlijk)
    http://www.virtualdub.org
    codecs
    http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=69136

  5. #5

    Standaard Dank

    Hallo,

    prima reacties - ik dank

    Erwin, Gspot, dat-wazzum. Die had ik maar naam vergeten. Nu vergeet ik hem nooit meer - en heb nieuwe versie. Zo, daar heb je wat aan.

    Henk: ik heb een online-site geprobeerd om over te zetten, enne...pff....ik dacht MOVAVI. Geen van beiden resulteren in iets wat door mijn 925 gelezen kan worden.

    IesIcor: Virtualdub, dat lijkt me prima om eens mee te klungelen. Als het me allemaal niet lukt hoor je nog van me, hierzo . Die link voor K-lite deed het niet - ik heb All In One, ik meen 6.0.3.0. Goed genoeg?

    Noot: wanneer ik bijvoorbeeld een TV-serie download via BT of zo (let wel: films koop ik, en wel hordes) zoals Spooks or Rome of zo, dan worden die keurig herkend en afgespeeld (ok, soms is er een 'unsupported sound format' maar goed, kabeltje PC >> Breedbeeld, werkt ook als het moet maar wel een hoop *gedoe*).

    Dus ik zal eens wat gaan frotten, met de door jullie aanbevolen materialen. Nogmaals dank; alle tips zeer gewaardeerd. Ik houd nog even deze thread in de gaten voor eventuele aanvullingen.

    Lucas
    * I say, there is no
    * darkness but ignorance.
    -
    * Twelfth-night; or, What You Will

  6. #6

    Standaard

    geachte,

    Ikzelf koop ook regelmatig dvd's (heb reeds een kast vol) maar desondanks neem ik ook veel films op met mijn dvdrecorder (meestal oudere films) deze converteer ik dan via de computer naar avi-files en dan knip ik de reclame ertussenuit met virtualdub.
    4 van dergelijke films kan ik op 1 dvd branden (die ik gewoon met mijn dvd recorder kan afspelen aangezien deze divx herkent)
    een mooie aanvulling van mijn dvd collectie en het gebeurt natuurlijk regelmatig dat ik een opgenomen film nadien toch koop.

    veel plezier toegewenst

    mvg

  7. #7

    Standaard Vorderingen, maar tevens een probleem

    Hallo,

    Dankzij jullie uitstekende adviezen ben ik zover dat ik met behulp van Gspot en Virtualdub (en jawel hoor, K-lite, dat lost een kan-de-AVI-niet-lezen probleem op) een AVI waarvan mijn recorder eerder zei 'sound format unsupported' nu prima kan overzetten naar iets wat die recorder *wel* leest. Umm....beluistert .

    Dat was een.

    Maar nu twee nog

    Twee is: Virtualdub leest geen WMV bij mij. Verkeerde versie? Plugin vereist? Andere oplossing/tip misschien?

    Dank voor jullie hulp,
    Lucas

    PS IesIcor: goede methode, want ja: reclame wil je er uit. Die 925 van mij laat mij fijn knippen in de hard-disc opname. Doet ook 'split' - beetje bewerkelijk zonder muis, maar resultaat is prima.
    * I say, there is no
    * darkness but ignorance.
    -
    * Twelfth-night; or, What You Will

  8. #8

    Standaard

    Geachte,

    ik denk inderdaad ook dat virtualdub niet overweg kan met wmv-files.
    Eventueel eerst naar avi converteren met een ander programma.
    Ik geloof dat ik een programma gebruik (duitstalig) dat gx transcoder noemt en dat bijna alles kan converteren (gebruik het slechts heel sporadisch)

    mvg

  9. #9

    Standaard WMV naar AVI zonder kwaliteitsverlies?

    Tja,

    van WMV naar AVI lukt me, maar als ik daarna nog van een AVI naar een ander AVI formaat doet - wordt dat niet erg 'lossy', dwz verlies ik dan niet veel kwaliteit?

    Iemand een antwoord, suggestie of oplossing misschien? Probleem is dus dat (het overigens uitstekend werkende) VirtualDub geen WMV leest (ander zou het direct kunnen).

    Groetjens,
    Lucas
    * I say, there is no
    * darkness but ignorance.
    -
    * Twelfth-night; or, What You Will

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •