De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard gratis soort DVDprofiler?

    Ik ben op zoek naar een gratis en compleet programmaatje waarmee ik een overzicht kan hebben van al mijn DVDs (soort DVDprofiler dus). Wie kan mij helpen??

    Gr. Peter
    So Join The JoyRide

  2. #2

    Standaard

    Dvdprofiler is gratis? (/kan zijn)
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  3. #3

    Standaard

    En 30 dollar is niet heel veel vind ik...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Kwam toevallig dit tooltje tegen Cinematheca.

    http://www.cinematheca.com/

    Is freeware maar lang niet zo uitgebreid als dvdprofiler. Anders is er altijd nog good old excel of acces 8)
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    En 30 dollar is niet heel veel vind ik...
    Inderdaad niet veel. Het is een eenmalige donatie wat je moet doen.

    Dvdprofiler vindt ik een zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk programma. Naast het aantal films wat we hebben houdt ik ook bij welke we gezien hebben en welke we uitgeleend hebben en aan wie.
    Wat ik ook wel makkelijk vindt is dat deze online voor iedereen te zien is, dus ook voor mezelf als ik ergens anders ben en ik weet het ff niet meer

    Ook de reportages/grafieken zijn erg handig. Laatst had ik het idee om alles om alfabetische volgorde te zetten (ik werd gek van het altijd zoeken en zoeken) en na even ''prutsen'' en zoeken kwam ik uit op een heel mooi overzicht. Helaas is mijn idee, nadat ik bij de H was, wat verslonst en kan ik binnenkort weer opnieuw beginnen :sad: , maar das een ander verhaal

    Ook maak ik weleens gebruik van de F11 functie: Dan laat ik dvdprofiler een film uit mijn collectie kiezen die ik nog niet gezien heb, om te bekijken.

    Nee, ik heb absoluut geen spijt ervan dat ik deze gekocht heb. Is elke $/€ waardt (geweest).
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  6. #6

    Standaard

    30 dollar zal idd niet veel geld zijn maar wat als je geen CC/Paypall heb? En hoe leg je het aan iemand uit die waarschijnlijk niet zal begrijpen waarom er voor iets betaald moet worden om een overzicht te krijgen van de DVD's?
    So Join The JoyRide

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joyrider Bekijk bericht
    En hoe leg je het aan iemand uit die waarschijnlijk niet zal begrijpen waarom er voor iets betaald moet worden om een overzicht te krijgen van de DVD's?
    Aan wie moet je het uitleggen dan?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20 Bekijk bericht
    Aan wie moet je het uitleggen dan?

    Yep hooguit aan je vriendin of echtgenoot, maar die zal begrijpen dat dit onderdeel is van je hobby.

    Als je een mooi overzicht wil kunnen produceren van al je dvd's met bijbehorende specs dan is dvdprofiler een mooie oplossing. Tja en wil je daar met de nieuwe versie gebruik van maken dan is 30 dollar een nette prijs.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt Bekijk bericht
    Yep hooguit aan je vriendin of echtgenoot, maar die zal begrijpen dat dit onderdeel is van je hobby.
    Of als hij jonger is aan zn ouders, maar ik snap niet waarom zij er een bezwaar tegen zouden hebben, zeker niet als je van tevoren het geld overmaakt.

    Ik ken overigens geen andere programma's dan profiler die zo gebruiksvriendelijk en toch compleet zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    En zoals gezegd. In het slechtste geval kun je nog altijd DVD Profiler gratis gebruiken als pure lokale database. Dan is het nog altijd beter dan Excel oid.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joyrider Bekijk bericht
    30 dollar zal idd niet veel geld zijn maar wat als je geen CC/Paypall heb? En hoe leg je het aan iemand uit die waarschijnlijk niet zal begrijpen waarom er voor iets betaald moet worden om een overzicht te krijgen van de DVD's?
    Tja, dat probleem heb ik niet aangezien mijn vriend een grotere verzamelaar is als dat ik ben. Maar verantwoording afleggen voor maar liefst € 22,00 voor een eenmalige aanschaf waar je zeer lang plezier aan zult beleven

    Het risico dat je dubbele dvd's hebt omdat je niet meer weet welke je wel of niet hebt kost ook geld aangezien je er met herverkoop altijd op achteruit gaat.
    Daarnaast kun je het uitlenen bijhouden, dus je vergeet nooit welke dvd bij wie is. (mocht je al uitlenen, zelf doen we dit bij een beperkt aantal mensen)
    Het is gewoon een onderdeel van je hobby, hobby kost altijd geld.

    Toevoeging: Voor je verzekering is het ook handig. Je kunt namelijk eventueel aangeven met het invoeren van een dvd hoeveel je deze gekost heeft. Daarnaast, mocht er wat gebeuren, heb je zo een lijst uitgedraaid met de dvd's.
    Laatst aangepast door Pretender : 01-08-2007 om 12:06
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  12. #12

    Standaard

    Ik zelf maak gebruik van Movie Collector... dankzij eigen beheer weinig kosten

    torrent?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pretender Bekijk bericht
    Het risico dat je dubbele dvd's hebt omdat je niet meer weet welke je wel of niet hebt kost ook geld aangezien je er met herverkoop altijd op achteruit gaat.
    Daarvoor kan ik overigens ten zeerste de Mobile versie aanraden, al is dat dan weer eens $20 extra. Vroeger gebruikte ik de CSV output om die op mijn iPaq te zetten. Maar de Mobile versie is toch echt wel leuk. Altijd je volledige lijst bij de hand met alle mogelijke details.
    Is bvb ook handig om dan Movie Pick te gebruiken zonder dat je je PC moet gaan opzetten. En je kan ook Watch, Loan, e.d. events zetten zonder je PC nodig te hebben.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ik zelf maak gebruik van Movie Collector... dankzij eigen beheer weinig kosten
    torrent?
    Je lijkt hier te impliceren dat je gewoon een illegale kopie gebruikt ?
    Want Movie Collector is ook betalend.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Je lijkt hier te impliceren dat je gewoon een illegale kopie gebruikt ?
    Want Movie Collector is ook betalend.
    Jup, ik kom er voor uit dat ik mijn 800 legale dvd's beheer in 'n gekraakte shareware versie van Movie Collector, echter vind ik dit persoonlijk geen probleem.

    En ja, ik kan ook betalen voor 'n legale versie... maar dat vertik ik in dit geval, warez must be free!

    Zal er nog bij moeten komen, betalen voor 'n skin.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •