Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: Safetrader

  1. #1

    Standaard Safetrader

    Hallo,

    Aangezien de link hier : http://www.dvd.nl/plusmin.php?page=faq van 'safetrader niet'meer doet en ik nergens anders een antwoord op mijn vraag kan vinden stel ik hier maar mijn vraag; Wanneer word je Safe trader. Ik zie in de DVD trade list dat er personen met 2 sterren al een Safe trader zijn.

    Robin

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #2

    Standaard

    Voor het 'SafeTrader zijn' moet je even een PM sturen naar één van de crewleden. Ik dacht dat Herjan (Hakkers) het deed, ik weet niet hoe het zit met het vernieuwde forum. Ik neem aan dat als je Herjan een PM stuurt, hij je wel verder kan helpen.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Hallo,

    Aangezien de link hier : http://www.dvd.nl/plusmin.php?page=faq van 'safetrader niet'meer doet en ik nergens anders een antwoord op mijn vraag kan vinden stel ik hier maar mijn vraag; Wanneer word je Safe trader. Ik zie in de DVD trade list dat er personen met 2 sterren al een Safe trader zijn.

    Robin
    Iedereen kan safetrader worden, hangt niet van het aantal sterren af. Je moet een klein bedrag (geloof 1 euro) overmaken naar 1 van de crewleden (volgens mij idd Herjan) en dan krijg je die status.

  4. #4

    Standaard

    Klopt allemaal. Zie de sticky thread onder het subforum over handelaren e.d.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=35417

  5. #5

    Standaard

    Dankje voor de reacties. Ik houd het nu nog effe onder voorbehoud.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #6

    Standaard Heeft de safetrader status wel echt zin?

    Heeft de safetrader status wel echt zin? Mijn antwoord: neen! Meneer Herjan Hakkers, die kennelijk verantwoordelijk is voor het toekennen van de safetrader status aan iedere belangstellende, geeft geen serieuze reacties op vragen, of sterker nog, negeert die vragen liever. Ik stuur hem tot drie keer toe een PM met de vraag of ik eventueel in aanmerking kan komen voor een safetrader status, ondanks het feit dat ik in de VS woon. Pas na mijn derde PM antwoordt meneer Hakkers eindelijk dat hij denkt van niet maar dat ie het in de groep zal gooien. Wat een dooddoenerij! Als hij je vraag niet serieus wilt behandelen, kun je je afvragen of de safetrader status wel echt serieus moet nemen.

    Dus mocht je een safetrader status willen overwegen, doe het niet. Het heeft echt geen zin. Als je echt wilt weten of iemand 'safe' is om mee te handelen, ga dan na hoeveel sterren iemand achter zijn naam heeft staan. Dat geeft in mijn opzicht een veel betere indicatie of iemand 'safe' is of niet, dan de safetrader status.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind dat mensen de laatste tijd wel erg snel openbaar moord en brand schreeuwen na een persoonlijk meningsverschil, terwijl de crew dat mijns inziens in negen van de tien gevallen niet verdient heeft.

    De safetrader status heeft volgensmij trouwens wel degelijk zin. Het geeft namelijk aan dat je een Nederlandse bankrekening hebt en dat je naam en adres kloppen. Het lijkt me, dat het bij jou lastig wordt, tenzij je een Nederlands rekeningnummer hebt én een Nederlands adres waar de brief naartoe kan.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Het is inderdaad waar dat ik de laatste tijd steken heb laten vallen omtrent het Safetrader gebeuren. Ik ben druk bezig met werk en mijn aanstaande bruiloft, waardoor ik sowieso de crew al te kennen heb gegeven dat ik het komende jaar minder actief zal zijn op het forum. Daarnaast zal ik een collega crewlid vragen (tijdelijk) het SafeTrader systeem over te nemen van me.

    In jouw geval gaat het daarnaast om een vraag die ik moeilijk kan beantwoorden. De regels zeggen dat het alleen geldt voor inwoners van NL en B. Jij valt daar niet onder, ondanks dat je wel een NL bankrekening hebt. Laat ik in dit geval dan maar direct de knoop doorhakken en je teleurstellen. Aangezien je geen inwoner bent van NL of B val je voor het SafeTrader systeem helaas buiten de boot.

    Ik hoop hiermee voldoende toegelicht te hebben. Degenen die ook een SafeTrader status hebben aangevraagd zal ik doorgeven aan een collega die de procedure van me over zal nemen.

    Overigens heeft in mijn ogen het niet of laat reageren van mij op PM's geen enkel verband met de betekenis van het SafeTrader symbool.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Ik vind dat mensen de laatste tijd wel erg snel openbaar moord en brand schreeuwen na een persoonlijk meningsverschil, terwijl de crew dat mijns inziens in negen van de tien gevallen niet verdient heeft.

    De safetrader status heeft volgensmij trouwens wel degelijk zin. Het geeft namelijk aan dat je een Nederlandse bankrekening hebt en dat je naam en adres kloppen. Het lijkt me, dat het bij jou lastig wordt, tenzij je een Nederlands rekeningnummer hebt én een Nederlands adres waar de brief naartoe kan.
    Met alle respect, ik schreeuw niet zo snel moord en brand. Ik heb Herjan tot drie keer toe een PM gestuurd met de vraag om te reageren. Zijn reactie na mijn derde PM was dat hij het in de groep zou gooien, maar daarna hoorde ik niets meer van hem. Dat is frustrerend, en je kunt toch niet van mij verwachten dat ik iedere keer een PM moet sturen met de vraag of hij alsjeblieft wilt reageren. Jij noemt het "moord en brand schreeuwen"; ik noem het voor jezelf opkomen. En ja, dan moet het maar zo. Kennelijk heeft het toch wel zin gehad, want Herjan heeft mijns inziens dus een officiële aankondiging gedaan dat hij wegens tijdsgebrek de fakkel gaat overdragen aan een andere crew-lid.

    Trouwens, ik blijf van mening dat de safetrader status geen zin heeft. En dat baseer ik niet op het niet of ontijdig reageren op mijn PMs, maar op het feit dat veel forumleden goede scores hebben gelet op het aantal sterren achter hun naam (en dus betrouwbaar zijn) maar geen safetrader status hebben.

  10. #10

    Standaard

    Een ander klein vraagje....ik koop al jaren dvd's hier op het forum en ik verkoop of ruil ook wel eens wat. Ik heb twee sterren. Wanneer krijg je er eigenlijk een ster bij? Thanx alvast voor het antwoord...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Een ander klein vraagje....ik koop al jaren dvd's hier op het forum en ik verkoop of ruil ook wel eens wat. Ik heb twee sterren. Wanneer krijg je er eigenlijk een ster bij? Thanx alvast voor het antwoord...
    10 plusjes = 1 ster
    25 plusjes = 2 sterren
    50 plusjes = 3 sterren
    100 plusjes = 4 sterren
    250 plusjes = 5 sterren

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Thanks voor de overzicht. Wat word er gedaan in geval mensen niet terug Plussen;kan dit ergens geclaimed worden zodat je alsnog een Plus kan ontvangen?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Thanks voor de overzicht. Wat word er gedaan in geval mensen niet terug Plussen;kan dit ergens geclaimed worden zodat je alsnog een Plus kan ontvangen?
    Na 30 dagen kun je met 1 klik op je Traderslijst-profiel een plusje terug claimen.

  15. #15

    Standaard

    Ik wil graag een SafeTrader status krijgen en had Herjan hier een paar keer over gemailed en begrijp uit zijn reactie in deze post waarom hij niet heeft gereageerd.
    Heeft iemand anders van de crew het SafeTrader gebeuren nu onder zijn hoede genomen en zo ja tot wie kan ik me wenden?
    (dit is trouwens niet bedoeld als klacht / schreeuw om moord en brand )

  16. #16

    Standaard

    Op dit moment is Ludo zich aan het verdiepen in het SafeTrader principe. Ik verwacht dus dat nieuwe aanmeldingen binnenkort weer worden behandeld.

    Ik reageer inderdaad steeds minder en langzamer. Naast mijn werk (+sollicitatie ) en voorbereidingen voor mijn bruiloft, ben ik op dit moment ook bezig auditie te doen voor een musicalproductie. Mocht dit ook doorgaan, dan zal ik komend jaar vrijwel geen tijd meer hebben voor dit forum. Dit ter info...

  17. #17

    Standaard

    nogal veel moeite voor iets wat niet echt boeiend is. Net als bij marktplaats.

    Ik vertrouw meer op het aantal sterretjes en of ik veel posts zie van de verkoper.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht

    Ik vertrouw meer op het aantal sterretjes en of ik veel posts zie van de verkoper.
    Ik denk dat Safetrader toch een beter middel is dan te kijken naar hoeveel posts iemand heeft

  19. #19

    Standaard

    Dat mag jij vinden.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  20. #20

    Standaard

    Op zich is het aantal sterretjes een goed middel of te controleren of het een betrouwbaar persoon is. Het voordeel van Safetrader is, is dat de gegevens van de handelaar bekend zijn bij de redactie. Zodat, wanneer er iets niet in de haak is, er sneller contact opgenomen kan worden met de handelaar.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Alleen mogen jullie die pas geven wanneer er meerdere aanwijzingen zijn, dus als er 1 dvd'tje "kwijtraakt" dan heb je er nog niks aan....

    En jullie kunnen die persoon niet dwingen het geld terug te geven.


    Achja...gewoon goed contact hebben met je verkoper verkomt een hoop gedoe.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  22. #22

    Standaard

    De S trader logo zal wel op basis van sterren en feedback gecontroleerd worden voodat deze word gegeven neem ik aan..niet iederen zal dat 'zomaar' bemachtigen. Daarbij is het meen 'vertrouwen"ken merk dat je bij die persoon hoogst waarschijnlijk geen problemen kan krijgen..en dat een dvd kwijt raak kan natuurlijk kan natuurlijk gebeuren uit onverklaarbare situaties..oa Post distributie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Alleen mogen jullie die pas geven wanneer er meerdere aanwijzingen zijn, dus als er 1 dvd'tje "kwijtraakt" dan heb je er nog niks aan....

    En jullie kunnen die persoon niet dwingen het geld terug te geven.


    Achja...gewoon goed contact hebben met je verkoper verkomt een hoop gedoe.
    Daar heb je gelijk in, maar een DVD'tje kan net zo goed zoekraken bij iemand met 5 sterren dan bij iemand met 2 sterren. En dwingen om iemand terug te betalen kun je zoiezo niet. Het gaat dus om vertrouwen en dat hebben zowel mensen met 5 sterren als iemand met een Safetrader logo. Alleen bij een Safetrader zijn meer gegevens bekend.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Dan maar even op deze manier:

    Op 1 februari heb ik een Safetrader status aangevraagd. Het formulier ingevuld en netjes 1 euro overgemaakt. Nu is het de bedoeling dat je daarna een brief thuisgestuurd krijgt (binnen 3 werkdagen) en de code die daarin staat weer in een PM stuurt naar Ludo.

    Nu heb ik die brief nog steeds niet ontvangen. Ook al een aantal PM's gestuurd met de vraag of men mij kan vertellen wanneer ik deze brief krijg, maar niets over gehoord. Kan iemand mij helpen?

    Nu is die 1 euro ook niet al te schokkend, maar het zou natuurlijk wel netjes zijn als het systeem zoals dat is opgezet ook zou werken?

  25. #25

    Standaard

    Anders effe een andere MOD raadplegen kan best zijn dat degene op vakantie is of iets?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •