De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Dts-hd Dd-hd

  1. #1

    Standaard Dts-hd Dd-hd

    Beste Lezers,

    ik heb even de zoek functie gebruikt maar niet echt direct een concreet resultaat.

    ik heb sinds een jaar de onkyo tx-sr803e in mijn bezit en ben super te vreden totdat:

    mijn broertje vertelde dat ik dom was en had moeten wachten en nu de 805 of 875 te gaan kopen.
    waarom was mijn vraag.

    zijn antwoord:
    nu heb je dtshd en ddhd, nou ik dacht toch mooi voorbereid met de 803 met hdmi blijkt dat je 1.3 enz nodig hebt om dat te kunnen afspelen etc.

    nu schets mij verbazig dat hier te lezen is dat: http://www.eu.onkyo.com/dl/814740/TX-SR804E_Nl_Sv.pdf op bladzijde 32.
    dat over deze hdmi 1.1 pcm multichanel.
    2-kanaals lineaire PCM (32–192 kHz, 16/20/24 bit)
    • Multikanaals lineaire PCM (5.1-kanaals, 32–96 kHz, 16/20/24 bit)

    is het dan mogelijk toch op mijn onkyo dtshd en ddhd te luisten en eventueel via analoge 8chanel (7.1) rca verbinding.
    (elke hddvd brdvd heeft toch een decoder ddhd en dtshd onboard??)

    graag zou ik daar een duidelijk helderen antwoord op willen hebben anders is het exit 803e incl 1 jaar garantie en welkom 805/875.
    dus als mensen geintreseerd zijn.

    maar toch eerst eventjes het antwoord bedankt !!

  2. #2

    Standaard

    sorry, maar je zinsbouw vooral in het middelste deel brengt me alleen maar in verwarring. Kan je het iets duidelijker neerzetten? Volgens mij is je vraag of je met HDMI 1.1 ook DTS-HD en DD-True HD af kan spelen, toch?

  3. #3

    Standaard

    jaja klopt heb je ook het tijdstip gezien hoelaat ik het heb geplaatst

    was moe had enkele pilsjes op dan krijg je dat.

    maar inderdaad dat is de vraag.

    hdmi 1.1 kan die ook dts hd en dd hd aan.

  4. #4

    Standaard

    Dat van dat wachten was in ieder geval bullshit. Zo kun je blijven wachten en een jaar geleden was er nog niets bekend over de 805 en overige modellen uit de serie.

    Als je een speler koopt met analoge aansluitingen kun je die gebruiken op de 803. Je gebruikt dan de instellingen van de speler. Niets aan het handje dus.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als je een speler koopt met analoge aansluitingen kun je die gebruiken op de 803. Je gebruikt dan de instellingen van de speler. Niets aan het handje dus.
    Als de speler daarvoor een decoder aan boord heeft, kan deze het waarschijnlijk ook als Multi-Ch PCM streamen naar de receiver via de HDMI-verbinding.

    Helaas heeft nog niet iedere BD of HD-DVD speler DTS-HD decoders aan boord.:sad:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-07-2007 om 18:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de speler een decoder daarvoor een decoder aan boord heeft, kan deze het waarschijnlijk ook als Multi-Ch PCM streamen naar de receiver via de HDMI-verbinding.

    Helaas heeft nog niet iedere BD of HD-DVD speler DTS-HD decoders aan boord.:sad:
    Yep, maar daar kunnen de receivers dan bijna allemaal niet mee overweg. Daarom het gebruik van de analoge verbindingen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Even een vraag tussendoor,

    PCM is een uncompressed formaat (oftewel beter geluid is niet mogelijk?)
    DTS en DOLBY hebben (meestal) gecomprimeerde tracks, dit geld ook voor DTS HD en Dolby TrueHD toch?

    Dus als je DVD/Bluray/HDDVD PCM naar je receiver kan sturen zit je altijd goed?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock Bekijk bericht
    Even een vraag tussendoor,

    PCM is een uncompressed formaat (oftewel beter geluid is niet mogelijk?)
    DTS en DOLBY hebben (meestal) gecomprimeerde tracks, dit geld ook voor DTS HD en Dolby TrueHD toch?

    Dus als je DVD/Bluray/HDDVD PCM naar je receiver kan sturen zit je altijd goed?
    DTS-HD MA en DD TrueHD zijn lossless formats. Het is als het ware een soort zip variant, maar dan voor audio. Als de decoder het uitpakt, heb je weer uncompressed PCM (tenminste, dat zou moeten). Als je Blu-ray of HD DVD disc een PCM track heeft, heb je dus het beste qua geluid wat er nu te krijgen is.

  9. #9

    Standaard

    Wanneer DTS Master HD en Dolby True HD worden gedecodeerd op de juiste manier door de decoder dan wordt dit geen PCM audio, maar blijft het zijn originele hoge resolutie formaat behouden.

    Echter op dit moment zijn er nog geen of amper compatible decoders die DTS Master HD en Dolby True HD kunnen decoderen, dus ja, dan wordt het wel omgezet naar PCM, zodat het afspeelbaar is.

    Dus in jouw reactie leg je eigenlijk de huidige situatie uit .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    DTS-HD MA en DD TrueHD zijn lossless formats. Het is als het ware een soort zip variant, maar dan voor audio. Als de decoder het uitpakt, heb je weer uncompressed PCM (tenminste, dat zou moeten). Als je Blu-ray of HD DVD disc een PCM track heeft, heb je dus het beste qua geluid wat er nu te krijgen is.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen Bekijk bericht
    Wanneer DTS Master HD en Dolby True HD worden gedecodeerd op de juiste manier door de decoder dan wordt dit geen PCM audio, maar blijft het zijn originele hoge resolutie formaat behouden.

    Echter op dit moment zijn er nog geen of amper compatible decoders die DTS Master HD en Dolby True HD kunnen decoderen, dus ja, dan wordt het wel omgezet naar PCM, zodat het afspeelbaar is.

    Dus in jouw reactie leg je eigenlijk de huidige situatie uit .
    Ik bedoelde het eigenlijk net iets anders dan dat ik het zei. Wat ik duidelijk wilde maken is dat DTS-HD MA en DD TrueHD gemaakt worden van uncompressed PCM, dus de kwaliteit wordt nooit beter dan uncompressed PCM. De enige winst, is ruimte.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •