Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 80 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Slechtse Nederlandse Film aller Tijden.

    We hebben het hier vaak lijstjes over de beste films.
    Ik zou weleens willen weten wat men de slechtste Nederlandse film vind.
    Er zullen vele titels volgen vermoed ik, maar noem de allerslechtse.

    De Mijne is Snowfever wat een verschrikkelijke slechte film is dat zeg.

  2. #2

    Standaard

    Pas nog een soortgelijke discussie over gehad in de topic zwartboek.
    Alle nederlandse films zijn slecht omdat ze allemaal platte ordinaire sex erin gooien.

    De acteerprestaties zijn ook altijd slecht net als de dialogen en de verhaallijnen.

    De slechtste allertijden moet toch wel zijn feestje!

  3. #3

    Standaard

    Soul Assassin
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Pas nog een soortgelijke discussie over gehad in de topic zwartboek.
    Alle nederlandse films zijn slecht omdat ze allemaal platte ordinaire sex erin gooien.

    De acteerprestaties zijn ook altijd slecht net als de dialogen en de verhaallijnen.

    De slechtste allertijden moet toch wel zijn feestje!
    Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. #5

    Standaard

    In "An Amsterdam Tale" en "Fighting Fish" kon ik niks goeds / leuks ontdekken.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Pas nog een soortgelijke discussie over gehad in de topic zwartboek.
    Alle nederlandse films zijn slecht omdat ze allemaal platte ordinaire sex erin gooien.

    De acteerprestaties zijn ook altijd slecht net als de dialogen en de verhaallijnen.

    De slechtste allertijden moet toch wel zijn feestje!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Waarom moet een topic met een onderwerp als dit altijd een bash-topic worden? Waarom altijd zo generaliseren? Overal wordt troep gemaakt, ook hier. Overal worden goede films gemaakt, ook hier.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  7. #7

    Standaard

    Noem eens 1 goede film van nederlandse makelij dan quido

  8. #8

    Standaard

    Vet Hard was echt afschuwelijk.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Waarom moet een topic met een onderwerp als dit altijd een bash-topic worden?
    Lijkt me logisch -zij het niet noodzakelijkerwijs- voort te vloeien uit het onderwerp van het topic.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Noem eens 1 goede film van nederlandse makelij dan quido
    Op uw wenken: Karakter. Goede film, karrevracht aan prijzen (waaronder 'n Oscar) en geen tiet te bekennen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Dat ben ik met Quido eens, we hebben hier best goede films voort gebracht.
    Ik denk aan Paranoia, Soldaat van Oranje, De Vierde Man, Van God Los..
    Maar id je moet wel van het genre houden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Pas nog een soortgelijke discussie over gehad in de topic zwartboek.
    Alle nederlandse films zijn slecht omdat ze allemaal platte ordinaire sex erin gooien.

    De acteerprestaties zijn ook altijd slecht net als de dialogen en de verhaallijnen.

    De slechtste allertijden moet toch wel zijn feestje!
    Wat een ontiegelijke onzin kraam je hier uit, niet normaal. Dit soort uitspraken zou je alleen mogen doen (en dan heb ik het nog niet eens over de waarheid van je absolute stelling) als je ook daadwerkelijk alle Nederlandse films gezien hebt en dat betwijfel ik in jouw geval ten zeerste. Ik zal enkele goede Nederlandse films opnoemen:

    De Aanslag, Soldaat van Oranje, Turks Fruit, Zwartboek, Abel, Minoes, De Jurk, Spoorloos, De Kleine Blonde Dood, De Lift, Amsterdamned, De Noorderlingen, Karakter, Antonia, De Vierde Man, Het Zakmes, De Tasjesdief, Zusje, Simon en dan zal ik er allicht nog enkele vregeten te vermelden.
    Laatst aangepast door VincentVega79 : 19-07-2007 om 19:33

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Dat ben ik met Quido eens, we hebben hier best goede films voort gebracht.
    Ik denk aan Paranoia, Soldaat van Oranje, De Vierde Man, Van God Los..
    Maar id je moet wel van het genre houden.
    De Nederlandse film is geen genre, hij is alleen Nederlands gesproken.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79 Bekijk bericht
    De Nederlandse film is geen genre, hij is alleen Nederlands gesproken.
    Dank je..

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Alle nederlandse films zijn slecht omdat ze allemaal platte ordinaire sex erin gooien.
    Hoe generaliserend kun je zijn

    Kom eens jongen, welke Nederlandse films heb jij gezien? Je mag ze allemaal opnoemen!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Noem eens 1 goede film van nederlandse makelij dan quido
    3 letters: L-E-K nu jij weer

  16. #16

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard



    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Noem eens 1 goede film van nederlandse makelij dan quido
    Daar is het hier eigenlijk niet de plaats voor, vandaar ook mijn opmerking waarom er altijd generaliserende sneren richting 'de Nederlandse Film' (vind het sowieso al ridicuul dat er altijd over gesproken wordt als een apart iets) moeten worden uitgedeeld. Ik heb hier her en der op het forum al diverse malen wat discussies gevoerd met andere leden, zal dat hier nu niet nog een keer doen. Ik heb zelf ruim 1000 NL producties in bezit en het gros ook gezien. Er zitten goede films tussen en slechte, zoals overal. Er zijn hierboven al een aantal genoemd - nee, nog lang niet alles, maar laten we on-topic blijven. Slechtste NL film allertijden: buiten de twee films die ik hierboven al noemde;

    - CastingX
    - De Vriendschap
    - Intensive Care
    Laatst aangepast door Quido : 19-07-2007 om 22:21
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Daar is het hier eigenlijk niet de plaats voor, vandaar ook mijn opmerking waarom er altijd generaliserende sneren richting 'de Nederlandse Film' (vind het sowieso al ridicuul dat er altijd over gesproken wordt als een apart iets) moeten worden uitgedeeld. Ik heb hier her en der op het forum al diverse malen wat discussies gevoerd met andere leden, zal dat hier nu niet nog een keer doen. Ik heb zelf ruim 1000 NL producties in bezit en het gros ook gezien. Er zitten goede films tussen en slechte, zoals overal. Er zijn hierboven al een aantal genoemd - nee, nog lang niet alles, maar laten we on-topic blijven. Slechtste NL film allertijden: buiten de twee films die ik hierboven al noemde;

    - CastingX
    - De Vriendschap
    - Intensive Care
    Er zijn inderdaad goede Nederlandstalige films (jaja want ook in België worden films gemaakt ), maar zoals je zegt Quido, Intensive Care was om van te huilen!

  20. #20

    Standaard

    De gulle minnaar....
    Ik schaam me zelfs om toe te geven dat ik die film bekeken heb..
    Volle maan en Costa maken het podium compleet
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  21. #21

    Standaard

    Ik ben niet echt een liefhebber van oudere Nederlandse films. Turks Fruit doet mij bijvoorbeeld helemaal niks, net als De Vierde Man, Keetje Tippel, Grijpstra en de Gier, etc. Soldaat van Oranje en De Kleine Blonde Dood vond ik dan wel weer goed, als weinige uitzonderingen. Vroeger spraken Het Zakmes en De Tasjesdief mij ook wel aan, maar dat is tegenwoordig een stuk minder. Ik herken daar gewoon een patroon in, omdat een groter deel van het nieuwere werk mij meer aanspreekt.

    Welke nieuwere NL-films ik erg slecht vond: Shouf Shouf Habibi, Vet Hard, Phileine Zegt Sorry en Costa (hoewel die laatste nog wel een zomers feel-good gevoel overbrengt, afgezien van de matig kwaliteit als film). Aan Feestje, Fighting Fish, Volle Maan en nog een paar door 99% aangemerkt als buitengewoon slecht, waag ik me niet eens.

    Om het bash-gehalte wat te verzachten zal ik ook aangeven welke ik wel goed vond: Zusje, Siberia, Karakter, Lek, Van God Los, De Tweeling, Off Screen, Simon, Het Schnitzelparadijs, Dennis P., Nachtrit en Zwartboek.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  22. #22

    Standaard

    niet te zacht: Nachtrit is een super film!

    Films die nog niet genoemd zijn maar hier niet misstaan: Adrenaline, honeyz, .. vast nog veel meer..
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn Bekijk bericht
    De gulle minnaar....
    Ik schaam me zelfs om toe te geven dat ik die film bekeken heb..
    Volle maan en Costa maken het podium compleet
    De gulle minnaar zou ik denk ik ook kiezen(van de NL films die ik gezien heb).

  24. #24

    Standaard

    Slechte ervaringen; zo'n beetje alles wat uit de Nijenhuis stal komt......
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  25. #25

    Standaard

    Ik wist dat ik reactie zou uitlokken met mijn stelling dat alle nederlandse films slecht zijn.
    Dat was ook de bedoeling want er zijn er hier nogal wat die heeeeel graag happen.

    Mijn stelling is echter idd te generaliserend dus laat ik het anders zeggen: ik heb nog nooit een goede nederlandse film gezien.

    Verder blijf ik bij mijn mening dat de acteerprestaties, verhaallijnen en dialogen maar in ieder geval 1 van de drie slecht zijn bij nederlandse films. Of ze nu oud zijn of niet!

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •