Pagina 20 van 30 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 735 worden weergegeven.
  1. #476
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    misschien is andersom makkelijker
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #477

    Standaard

    De 35mm scenes worden in de IMAX gewoon in 2:40:1 vertoond, misschien ietsjes gecropt 2:20:1, maar zeker geen geen 1:85:1.
    De IMAX scenes zijn sowieso full-screen, op een echt full-height IMAX scherm zie je wat meer verticaal beeld dan op een MPX scherm, zoals in Amsterdan.

    Voor de degenen die ''The Dark Knight'' in de IMAX hebben gezien; het switchen van beeldformaat is bij deze film precies hetzelfde.

  3. #478
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt gelijk, het is geen 1.85:1
    IMAX pathe Arena is 70mm 2.20:1
    Maar jij bent natuurlijk expert op dat gebied, dus dank voor de correctie.

    Echter de trailers die volledig 2.35:1 zijn geven uiteraard balken, dus in mij gevoel miste ik iets. Tevens merk je dat de IMAX trailer meer van het scherm gebruikt dan de film zelf, daar had ik het IMAX gevoel wel, maar minder tijdens de films

    Maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een IMAX voorstelling, en dat was de insteek!

    Sinds 24 maart 2005 vertoond Pathé ArenA in zaal 14 ook 70mm IMAX filmproducties. Zaal 14, met 480 zitplaatsen, werd hiervoor speciaal verbouwd. De zaal kreeg een filmdoek met de afmetingen van 21×10 meter! Met zo’n groot scherm en 14.000 watt digitaal surround geluid, kijk je niet meer naar de films maar zit je er middenin. De eerste film die op IMAX formaat werd vertoond was de animatiefilm “Robots” van de makers van “Ice Age”.

    “Robots” op het grote IMAX scherm in Pathé ArenA 14.

    (Foto: website Pathé Imax)
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-06-2009 om 23:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #479

    Standaard

    De CinemaScopetrailers zijn inderdaad wat ''breder'' en gebruiken dus iets minder hoogte van het doek in Pathé IMAX

    Volgens mij worden Scopefilms op IMAX een beetje gecropt, want Scope vanaf 35mm in de IMAX zaal is breder, zoals ik al zei, maar een echte IMAX scene is nog steeds hoger, want je zag bij The Dark Knight duidelijk het beeld verticaal iets groter worden.

    Dit zal ook wel gedeeltelijk komen doordat er flink wat optische vervorming aanwezig is in Pathé IMAX, zie die '"Robots'' foto, dat is dus echt zo! (het onderkader van het doek is daar keurig op aangepast, trouwens)
    Robots is trouwens in 1:85:1, dus gebruikte de volledige beeldhoogte, dus je ziet het beeld op die foto totaan het boven- en onderkader van het doek.

    Ik weet een hoop over bioscoop-projectietechniek,
    maar 't is nogal een ''uitzonderlijke'' situatie daar, dus het blijft lastig om alles in detail uit te kunnen leggen.

  5. #480

    Standaard

    Dus conclusie die €3,30 extra die ik betaal exclusief treinkaartje is wel waard.


    Four **** Trader & SafeTrader


  6. #481

    Standaard

    Zeker in vergelijking met 35mm.
    Ik kan me nog goed herinneren hoe de 35mm print van deel 1 eruit zag op 15m breed...

  7. #482
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De gevel van Megan in IMAX.
    Dat komt dan pas op je af
    Eigenlijk is het dan zelfs jammer dat het niet omniversum IMAX is.
    Dan zit je helemaal midden in de actie, in dit geval dus Megan's.............
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #483
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Wat leuke feitjes:

    Robots
    # 14 robots last time, 46 robots this time (ILM only)
    # If you had all the gold ever mined in the history of man, you could build a little more than half of Devastator.
    # Optimus Prime will be life size on IMAX screens in many forest fight shots.
    # Devastator’s hand is traveling 390 miles per hour when he punches the pyramid.
    # The pyramid destruction simulation was 8 times bigger than the old rigid simulation all-time record holder at ILM.
    # All robot parts laid out end to end would stretch from one side of California to the other, about 180 miles
    # Devastator’s parts stacked tip to tip would be as tall as 58 empire state buildings.
    # If all the texture maps on the show were printed on 1 square yard sheets, they would cover 13 football fields.

    Disk space
    # TF1 took 20 Terabytes of disk space. Trans2 took 145 Terabytes. Seven times bigger!
    # 145 terabytes would fill 35,000 DVDs. Stacked one on top of the other without storage cases, they would be 145 feet tall.

    Rendering times
    # If you rendered the entire movie on a modern home PC, you would have had to start the renders 16,000 years ago (when cave paintings like the Hall of Bulls were being made) to finish for this year’s premiere!
    # A single IMAX shot in the movie (df250) would have taken almost 3 years to render on a top of the line home PC running nonstop.
    # IMAX frame render times: As high as 72 hours per frame!

    # Imax Optimus Prime will be life size on IMAX screens in many forest fight shots.
    # Imax frames take about 6 times longer than anamorphic to render.
    # IMAX frame render times: As high as 72 hours per frame!

    ILM screen time
    # ILM Screen Time is about 51 minutes.

    Devastator
    # Devastator is as tall as a 10 story building.
    # Devastator has more than 10 times the number of individual parts found in an average car.
    # Laid out end to end, Devastator’s parts would be almost 14 miles long.

    Devastator totals
    # Number of geom pieces: 52632
    # The total number of polygons: 11,716,127
    # The total length of all pieces: 73090 feet
    # The total length of all pieces: 13.84 miles

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dunedain Bekijk bericht
    Vorig jaar was dat op een regenachtige zondagochtend ervoor en zaten er 3 zalen bomvol fans. Echt geweldig. Maar nu de film op meer plekken zal draaien op dinsdag vraag ik me af of het weer zo geweldig gaat zijn, met fans die uit hun dak gaan als ze ook maar een geluidje horen.

    Of zijn er mensen die daar anders over denken?

  10. #485

    Standaard

    Het zal nu wat minder zijn denk ik.
    Toen was alles nieuw, nu zal hetzelfde zijn alleen 2x groter.


    Four **** Trader & SafeTrader


  11. #486
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben toch een beetje bang dat deze film voor mij niet gaat doen wat de eerste deed!
    Was geen Transformer fan, maar inmiddels wel een klein beetje geworden!
    Dus dat zegt dan wel weer wat!

    Maar we hebben het nu echter al een keer gezien, en dus het moet wel, more, bigger and better!
    And that's not always a good thing!
    En het is een sequel!

    Maar we hebben Megan...., maar ook Shia.
    Dat vind ik toch wel anderhalve pluspunt, sterker nog twee pluspunten........
    Maar dan meer in een 80:20 verhouding.
    En dat is niet omdat ik Shia zo slecht vind, in tegendeel!!

    Je kan ook niet zeggen dat het er niet goed uitziet, het zal zeker een trip zijn.
    Hopelijk geen overdosis!!!
    Maar van de eerste had ik ook geen hoge verwachtingen en het viel alles mee!
    Dus.., nu gewoon weer verstand op nul, en gaan met die ............, IMAX
    Dan weet ik meestal de volgende dag pas echt wat ik er uiteindelijk van vond.

    Tenminste......, daar gaan we dan maar even van uit.....
    Bij Watchmen weet ik nog steeds niet wat ik daar nou van vind en vond!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #487

    Standaard

    Ik zie het gewoon zo: Transformers 1 vond ik supervet en ik wilde gewoon meer Transformers. En dat komt nu. Ik zie het gewoon niet als sequel, maar gewoon als deeltje 1 na een hele lange pauze. Ik wil meer meer meer! Ik voelde me bij deel 1 net een jongetje in een snoepwinkel en dat gevoel heb ik nu nogsteeds. Net als vroeger, wanneer ik zondagmorgen weer klaarzat met Skychannel op, met het programma Fun Factory, om de volgende aflevering van Transformers te kunnen zien. Volgende week woensdagmiddag om half 2 zit ik in de bios. En wellicht 's avonds opnieuw... Ik heb er echt zo veel zin in!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #488

    Standaard

    Ik vind MB films altijd prachtige scores hebben en ook op de jusite momenten. Ik ga van goeie explosies uit en veel actie met wat liefde en drama verwikkeld. Ik hoop daarom dat MB en Nicolas Cage ooit weers gaan samen werken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #489

    Standaard

    Ik keek ook extreem uit naar deze film, maar ik denk/vrees dat dat een beetje een verkeerde manier is om deze film te benaderen. Ik begin me dus een beetje zorgen te maken, ook als ik in sommige reviews lees dat de slechte dingen van deel 1 er opnieuw (veelvuldig) inzitten. (ik hoop dat dit niet als spoiler wordt beschouwd)

    Aan de ene kant mag je dergelijke "humor" verwachten van Bay, aan de andere kant, hij kan het ook gewoon vermijden en dan wordt een film als transformers voor nog meer mensen genietbaar...

    I'm keeping my fingers crossed on this one.

  15. #490

    Standaard

    Ik hoop gewoon op veel dikke transformers actie en special effects.

    Weinig Shia + verhaal.

    Meer Megan Fox.

  16. #491

    Standaard

    Vinden jullie de filmmuziek ook nogal tegenvallen i.v.m. deel 1?

  17. #492
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Ik hoop gewoon op veel dikke transformers actie en special effects.

    Weinig Shia + verhaal.

    Meer Megan Fox.
    Meer en more of...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #493

    Standaard

    TRANSFORMERS, MORE THAN MEETS THE EYE



    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #494
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Slik..........
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #495

    Standaard

    Even een tissue pakken

  21. #496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Even een tissue pakken
    Awwwww, had je dat nou moeten zeggen?







  22. #497

    Standaard

    Ik hoop bij dit deel ook een stuk minder Shia, ik word zo moe van die jongen . Regelmatig een irritante rol, gewoon meer Transformers en meer Megan Fox , a.s. dinsdagavond zit ik in de zaal .
    Ikran is not horse!

  23. #498

    Standaard

    Digitaal, Joris?
    Zo nee, zit er ook een tijdslot op sommige aktedozen?
    Ben ik benieuwd naar!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 21-06-2009 om 14:36

  24. #499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Digitaal, Joris?
    Zo nee, zit er ook een tijdslot op sommige aktedozen?
    Ben ik benieuwd naar!
    In Almere draait hij inderdaad digitaal (ik zit zelf in Oekraine waar hij ook in een paar zalen digitaal draait).
    Maar als hij op 35mm zou draaien dan zou hij pas dinsdagochtend worden bezorgd (of een of meerdere aktes komen op het laatste moment pas binnen), nu is de kans groot dat hij al in Almere is maar dat de digitale sleutel pas dinsdag actief wordt dus dat hij dan ook pas kan gaan draaien.
    Ikran is not horse!

  25. #500

    Standaard

    Aha, duidelijk!

    Maar als een paar aktes op het laatste moment bezorgt zouden worden, kunnen dat natuurlijk het beste de laatste aktes van de film zijn, want dan kan je de film al eerder plakken en op het moment dat die laatste aktes binnenkomen, de tail afsnijden van je rol en die laatste aktes eraan plakken.

Pagina 20 van 30 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •