Pagina 1 van 80 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1982 worden weergegeven.

Discussie: Wielrennen

  1. #1

    Standaard Wielrennen

    Mijn favoriete sportevenement van het jaar komt er al weer bijna aan.
    Nog meer mensen die hier naar uitkijken, of hebben de dopingverhalen een hoop mensen laten afhaken?

    Wie verwachten jullie als eindwinnaar een wat verwachten we (niet) van de Nederlanders?

    Rittenschema:
    http://www.tourdefrance.nl/menu/etappes.html

    Deelnemers:
    http://www.cycling4all.com/r07rvf0t.php
    Laatst aangepast door Hugo R : 03-08-2007 om 10:16

  2. #2

    Standaard

    Van de Nederlands hoef je al een tijdje niks meer verwachten, dus kan me niet voorstellen dat ze er dit jaar wel ineens zullen staan. Misschien dat Boogerd in zijn laatste Tour een gooi gaat doen naar een grote solo ontsnapping zoals een aantal jaar terug (met Armstrong in z'n nek). Dat zou ik hem wel gunnen ook, mocht het lukken.

    Verder.. tsja.. geen idee eigenlijk wie er dit jaar gezien wordt als de favoriet, daar volg ik het toch te weinig voor.

  3. #3

    Standaard

    Yay!
    Ik heb me eergister weer bij de telegraaf aangemeld voor het spel (http://tourpoule.telesport.nl/?cid=tourpoulered)

    Wat ik verwacht ?
    Das lastig. Iedereen kan hem winnen als ik het zo zie. Ik verwacht veel van Astana en CSC, als deze meedoen tenminste. Maar buiten die teams zijn er nog tig kanshebbers.
    Van Nederlanders verwacht ik van Dekker wel een mooie uitslag (in een etappe, niet de Tour, laat hij hem eerst maar eens uitrijden.), en ik denk dat Boogerd wederom z'n kopmannen de baas zal zijn, helaas zullen ze hem wel weer terugfluiten.
    We zien wel, eerst deze week nog doorkomen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #4

    Standaard

    Het is te hopen dat Astana en CSC mogen meedoen, zou de tour meteen een stuk minder maken mocht dit niet zo zijn.
    Van de Nederlanders verwacht ik eigenlijk niets, dan kan het alleen maar meevallen. Dekker wordt meteen door veel Tourvolgers gezien als Tourwinnaar en dat vind ik jammer. Die jongen heeft zeker talent, maar laat hem eerst lekker een keer komen wennen. Iedereen praat hem al de witte trui in.

    Verder denk ik voor de top 5 aan, Vinokourov, Kloden, Moreau, Leipheimer en Valverde (in willekeurige volgorde, alhoewel ik het Vino erg zou gunnen).
    Ook hoop ik dat Schleck een paar mooie dingen laat zien (maar dan moet CSC wel mogen starten natuurlijk ).

  5. #5

    Standaard

    Vino en Kloden is wel een lastige combo, omdat Kloden de knecht is, maar inderdaad, ik heb ze beide in mn ploeg :P
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Vino en Kloden is wel een lastige combo, omdat Kloden de knecht is, maar inderdaad, ik heb ze beide in mn ploeg :P
    Ik denk eerder dat Astana met 2 kopmannen zal starten, Vino en Kloden, en dat Kashechkin als meesterknecht mag fungeren. Denk zeker niet dat Kloden meegaat als knecht.

  7. #7

    Standaard

    Ik zal het wel gaan volgen, al niet zo uitgebreid meer als vroeger. Zwaarste bergetappes blijven altijd leuk. Zou leuk zijn als Boogerd nog eens zou stunten, maar verwacht het niet.

    Jammer dat de laatste weken die dopingperikelen weer de boventoon voeren.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    Renners CSC gezwicht onder druk

    De CSC-renners zijn om. Na een eerdere collectieve weigering, zullen zij onder protest alsnog de antidopingverklaring van de UCI tekenen. Dat was een eis om deel te mogen nemen aan de Tour.

    De renners van de Deense ploeg hadden er, net als vele anderen, moeite mee dat ze onder de dreiging van uitsluiting een document moesten signeren waarvan de inhoud juridisch rammelt of op zijn minst omstreden is. De CSC-ploeg besloot daarom aanvankelijk niet te tekenen.

    De CSC-coureurs hoopten op solidariteit in het peloton, maar die bleef uit. Met de dreiging van uitsluiting van de Tour boven het hoofd, lijkt iedereen eieren voor zijn geld te gaan kiezen.

  9. #9

    Standaard

    Jammer:

    Alessandro Petacchi niet in Tour

    Alessandro Petacchi start niet in de Ronde van Frankrijk. De ploegleiding van
    Milram verwijderde de sprinter uit zijn equipe voor de Tour nadat de aanklager
    van het Italiaans olympisch comité een schorsing van één jaar tegen hem geëist
    had wegens het gebruik van doping.

    De Italiaan bleek in de Giro d'Italia bij een controle te veel salbutamol in zijn lichaam te hebben. Petacchi beweert toestemming te hebben voor het gebruik van salbutamol, een middel tegen astma.

    Milram had Petacchi al een voorlopige schorsing opgelegd, maar hem toch in de
    Tour-formatie opgenomen. De Oekraïener Andrei Grivko zal nu in plaats van het
    sprintkanon naar de Tour gaan.

  10. #10

    Standaard

    De reden dat ik mn tourpoule zo laat mogelijk ga invullen!
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  11. #11

    Standaard

    Dat was dus mn kopman.
    Hop dan, McEwen doorgeschoven naar #1.
    Zabel is nu de sprinter van Milram...hmm....
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  12. #12

    Standaard

    Zijn er nog mensen die meedoen met de AD Rondemaster dit jaar? Vind dat altijd wel een leuke pool, omdat je elke dag je team kan aanpassen. Ben dit jaar niet met vakantie, dus denk dat ik weer een keer mee doe.

  13. #13

    Standaard

    Net ingeschreven, heel anders dan van de Telegraaf, zo even de proloog invullen dan maar

    9 renners, had er 15 staan, zul je net zien dat ik de verkeerde weglaat :P
    uhhhh
    Laatst aangepast door mercapto : 04-07-2007 om 22:58
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ik zal het wel gaan volgen, al niet zo uitgebreid meer als vroeger. Zwaarste bergetappes blijven altijd leuk. Zou leuk zijn als Boogerd nog eens zou stunten, maar verwacht het niet.

    Jammer dat de laatste weken die dopingperikelen weer de boventoon voeren.
    IIdd. k vind de tour pas leuk worden bij de bergetappes. De eerste +/- 1,5 is er vrij weinig aan
    I always tell the truth. Even when I lie.

  15. #15

    Standaard

    CSC-baas Riis blijft weg uit Tour

    Bjarne Riis, manager van de CSC-ploeg, blijft weg uit de Tour de France. De
    winnaar van de Tour van 1996 zegt dat hij na zijn bekentenis doping gebruikt
    te hebben, de kracht niet meer heeft voor drie weken Tour-hectiek.

    In mei verklaarde Riis dat hij tussen 1993 en 1998 epo had gebruikt. De ASO, de
    organisator van de Tour,beschouwt hem sindsdien niet meer als winnaar en liet
    hem, bij monde van Tourbaas Prudhomme weten dat hij niet meer welkom is.

  16. #16

    Standaard

    Wat is jullie favoriete zender om te het volgen? Ned 1/2/3, Eurosport, Sporza?

  17. #17

    Standaard

    Sporza. Ik vind het Belgische commentaar echt veel beter dan dat op de NOS of Eurosport.

  18. #18

    Standaard

    Ik kijk Sporza en NOS, ik trek die belgen niet altijd, ze zijn goed maar slaapverwekkend.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #19

    Standaard

    Ik erger me met name aan Mart Smeets. Die man heeft er echt wel verstand van, maar meeste namen kan hij niet eens uitspreken. Laat hem maar lekker dat avondprogramma maken, dat vind ik wel weer leuk.
    En Maarten Ducrox vind ik helemaal een drama, dus ik stem altijd lekker op de Belg af. Deskundig en goed.

  20. #20

    Standaard

    Gaat er hier iemand naar de aankomst in Gent gaan kijken?
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  21. #21

    Standaard

    Bookmakers: Vinokoerov is favoriet

    De Kazach Aleksandr Vinokoerov is bij de bookmakers favoriet voor de eindzege
    in de Ronde van Frankrijk. Winst van de kopman van Astana levert bij wedkantoor
    'bwin' drie euro op bij de inzet van één euro. Z'n Duitse ploeggenoot Andreas
    Klöden volgt met een quote van 1 tegen 5,5. De Spanjaard Alejandro Valverde
    (Caisse) staat 1 tegen 6 genoteerd.

    Na deze drie volgen de Spanjaard Carlos Sastre en de Australiër Cadel Evans, bij
    wie elke ingelegde euro bij Tour-winst wordt verdertienvoudigd. De Rabobank-Rus
    Denis Mentsjov staat op 1 tegen 19.

    Robbie McEwen (Aus) is dé favoriet voor de groene trui met 1 tegen 2,25. De Belg
    Tom Boonen volgt met 1 tegen 4,5.


    Ik moet het nog maar zien. Zie Vino wel op het podium komen, maar denk niet dat hij zal winnen.

  22. #22

    Standaard

    Ik doe ook weer mee aan de lezerstour dit jaar (AD). Ik vond het wel moeilijk om een team samen te stellen. Er zijn behoorlijk wat kanshebbers en dat zorgde voor wat lastige keuzes. Bovendien heb ik de sprinters niet zo goed gevolgd de laatste paar maanden. Dus ook daar was het lastig kiezen. Maar goed, we zien wel hoe het gaat.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  23. #23

    Standaard

    En wie zien we de proloog winnen ? 7,9km tijdrit...Cancellara ? Ik denk het wel maar heb als outsider Gusev in mn hoofd.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivoos Bekijk bericht
    Gaat er hier iemand naar de aankomst in Gent gaan kijken?
    Dat is wel de bedoeling. Of misschien ergens onderweg, maar waarschijnlijk ga ik met mijn vader naar Gent.

  25. #25

    Standaard

    Gusev nog 1, maar O'Grady gevallen
    Ben benieuwd
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 1 van 80 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •