De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke fim is dit ook weer?

    Ik ben al een tijd op zoek naar een film waarvan ik noch titel, noch jaar van uitgave, noch betrokken acteurs meer weet. Enkel vlagen, herinneringen. Wellicht kunnen jullie me helpen met de volgende hints:

    Het gaat in elk geval om een WO II film met waarschijnlijk rutger houer en waarschijnlijk ergens gemaakt in de jaren 70-80. Engeltalig. Kan een tv film zijn…

    Ik kan alleen duidelijk de laatste scène herinneren; Houer, verkleed als Duitse officier, vlucht met een bewusteloze vrouw over zijn schouder naar de Zwitserse grens, achterna gezeten door Duitse soldaten. Ik zie nog duidelijk de witte kalklijn die Duitsland van Zwitserland scheidt en een besluitloze Zwitserse soldaat vanuit de wachttoren, die niet terug mag schieten wegens de neutraliteit. Pas zodra de twee de grens over strompelen, wordt er terug gevuurd.

    Tja, dit is alles wat ik nog weet. In mijn herinnering is het zo’n typische film uit de technicolor periode…

    Wie oh wie kan me helpen?

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Escape from Sobibor misschien?

  4. #4

    Standaard

    Hmmm... IMDB er even bijgehaald

    Inside the Third Reich zou het kunnen zijn...

    Ik zie het zo ook niet, maar wellicht zit Rutger Hauer niet eens in de film die jij bedoeld?

  5. #5

    Standaard

    Er begint me wel iets te dagen. Vindt er tegen het einden aan ook niet een achtervolging op een motor plaats? En volgens mij heeft Rutger Hauer die kleren van een duitse soldaat die hij zelf heeft vermoord toch?

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij The Great Escape met Steve McQueen (lijkt enigszins op Rutger Hauer).
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  7. #7

    Standaard

    the great escape met mcqueen is met die motor, maar ik kan me niet herinneren dat iemand daar een vrouw meeneemt op zijn rug?

    Het kan ook misschien stalag 17 zijn ofzo??
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  8. #8

    Standaard

    het is zeker niet soldaat van oranje...ook niet sobibor of The great escape...
    de overige titels zal ik eens bekijken...

    stom dat ik niet meer details heb. In elk geval zit die scene aan de Zwitserse grens er in...

  9. #9

    Standaard

    Is het niet Shadowman met Jeroen Krabbe ??
    http://imdb.com/title/tt0096083/
    Hellboy : I'm fireproof, you're not.
    Goldtrader op DVDforum.nl

  10. #10

    Standaard

    Ik moest direct denken aan "Shining Through" (http://www.imdb.com/title/tt0105391/), maar die is niet uit de jaren 70/80, maar uit uit 1992 én niet met Rutger Hauer, maar met Michael Douglas. Maar het verhaal dat je beschrijft klopt wel tot in de details. Dus misschien is het hem wel?

  11. #11

    Standaard

    dit is m
    dank je....shining though.
    suf: een soortgelijke discussie was hier al op dvd.nl; zelfde vraag, zelfde idee dat rutger H er in zat en dezelfde beschrijving met de zwitserse grens

    bedankt nogmaals

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •