De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: DVD printscreen

  1. #1

    Standaard DVD printscreen

    hey, ik wou daarstraks van een van mijn dvds een printscreen maken toen ik hem in mijn laptop stak, om die als achtergrond te gebruiken, maar dat lukte blijkbaar niet :S

    Op mijn mac ging het niet, omdat dat niet kan als dvd speelt en op de pc van mijn broer wou hij het ook niet doen. Hij maakte wel een printscreen, maar het eigenlijke beeld dat ik wou bevestigen stond er niet op :S:S

    weet iemand hoe ik dat wel kan doen ?

  2. #2

    Standaard

    Met het programma PowerDVD kun je screenshots maken. Ze noemen dat daar "snapshot". Als je anamorfe DVD's hebt, moet je het plaatje wel aanpassen naar het juiste beeldformaat. Dat plaatje kun je dan als achtergrond gebruiken voor je desktop.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Met Bsplayer kan je ook dvd's afspelen shift-p maakt een screenshot

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Met het programma PowerDVD kun je screenshots maken. Ze noemen dat daar "snapshot". Als je anamorfe DVD's hebt, moet je het plaatje wel aanpassen naar het juiste beeldformaat. Dat plaatje kun je dan als achtergrond gebruiken voor je desktop.
    Latere edities van Cyberlink passen het beeld formaat overigens wel aan! Ik geloof Powercinema/DVD 5!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fontane Bekijk bericht
    Latere edities van Cyberlink passen het beeld formaat overigens wel aan! Ik geloof Powercinema/DVD 5!
    Ik gebruik 5 en die doet dat in ieder geval nog niet. Ik heb ook ooit 7 gebruikt en die deed dat volgens mij ook niet, maar dat vond ik zoiezo een rotversie, dus heb die maar kort gebruikt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Wat ook kan helpen in Windows: rechtermuisklikken op je bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, probleem oplossen en dan de hardwareversnelling even op Geen zetten. Dan kun je wel gewoon een printscreen maken. Als je klaar bent, kan je de hardwareversnelling weer zetten op het niveau waarop deze stond. Succes!

  7. #7

    Standaard

    Let wel, dvd is natuurlijk lage resolutie dus echt mooi wordt je wallpaper niet
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #8

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de screencapture mogelijkheden van Intervideo WinDVD ook heel handig

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fontane Bekijk bericht
    Latere edities van Cyberlink passen het beeld formaat overigens wel aan! Ik geloof Powercinema/DVD 5!
    Ik geloof niet dat een programma kan herkennen of een dvd al dan niet anamorf is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •