De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hd-dvd afspelen met gewone dvd speler??

    is het ook mogelijk om hd dvd's af te spelen met een gewone dvd speler?
    Ik heb namelijk net de Sony RDR-HX725 gekocht en vroeg het mij af


    Groeten

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door existenz404 Bekijk bericht
    is het ook mogelijk om hd dvd's af te spelen met een gewone dvd speler?
    Ik heb namelijk net de Sony RDR-HX725 gekocht en vroeg het mij af


    Groeten

    is het mogelijk vhs videobanden af te spelen op je dvdspeler?

    met andere woorden: nee daarom zijn het hd dvd's en geen dvd's anders zou er ook geen nut zijn om een hd dvdspeler temaken en te kopen.

    wel zijn er soms hd dvd's die ook de standaardversie bevatten op een disc die wel weer af te spelen is op een gewone dvd-speler. dit staat dan op de hoes vermeld
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    is het mogelijk vhs videobanden af te spelen op je dvdspeler?

    met andere woorden: nee daarom zijn het hd dvd's en geen dvd's anders zou er ook geen nut zijn om een hd dvdspeler temaken en te kopen.
    Wat een dom en zeikerig antwoord op een normale vraag, pretorian22.

    Bij stom toeval stuitte ik op deze oude thread via google omdat ik ook dezelfde vraag had. HD DVD's liggen nu overal voor een paar euro in de bakken omdat het systeem niet kon opwegen tegen BluRay. Mede daarom is het voor velen die niet veel hebben meegekregen van HD DVD een interessante vraag.

    Tegenwoordig word je geacht meteen alles te weten als er nieuwe snufjes op de markt komen, allen al om afschrikwekkende antwoorden op DVD-fora als die van jou te vermijden.

    SA-CDs *kun* je toch ook afspelen op een normale CD-speler?
    SuperBit DVDs *kun* je toch ook afspelen op normale DVD-spelers?

    Genoeg gezeurd; HD DVDs kun je dus NIET afspelen op gewone DVD-spelers.

    Het is maar dat we het weten.


  4. #4

    Standaard

    En de oscar voor het omhoogkicken van het oudste topic gaat naar ...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Liquid Bass Bekijk bericht
    SA-CDs *kun* je toch ook afspelen op een normale CD-speler?
    In principe niet of het moet hybrid SA-CD zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    En de oscar voor het omhoogkicken van het oudste topic gaat naar ...

    Graag wil ik Pretorian22 bedanken voor het me in de gelegenheid stellen om sowieso de nominatieronde te halen. Natuurlijk ook existenz404 voor het opzetje.
    Ik wil iedereen bedanken die ook maar iets met dvd.nl te maken heeft. Zonder jullie hulp was mijn post nooit in het openbaar gebracht.

    Ik had het niet kunnen redden zonder mijn liefde voor allerlei nieuwe gadgets. Zó erg en zó veel dat zelfs ik wel 's iets mis.

    Tenslotte wil ik ook de anderen in deze ronde bedanken *kijkt naar mede-genomineerden* en ik excuseer me dat jullie nu allemaal zo ongefortuneerd lijken. Maar het was het allemaal waard, toch? Maar zonder jullie stond ik hier ook.

    Bedankt en een goede nacht.

    Wat een lelijk ding, zeg.

    Laatst aangepast door Liquid Bass : 05-11-2008 om 22:04

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Liquid Bass Bekijk bericht
    Wat een dom en zeikerig antwoord op een normale vraag, pretorian22.

    Bij stom toeval stuitte ik op deze oude thread via google omdat ik ook dezelfde vraag had. HD DVD's liggen nu overal voor een paar euro in de bakken omdat het systeem niet kon opwegen tegen BluRay. Mede daarom is het voor velen die niet veel hebben meegekregen van HD DVD een interessante vraag.

    Tegenwoordig word je geacht meteen alles te weten als er nieuwe snufjes op de markt komen, allen al om afschrikwekkende antwoorden op DVD-fora als die van jou te vermijden.

    SA-CDs *kun* je toch ook afspelen op een normale CD-speler?
    SuperBit DVDs *kun* je toch ook afspelen op normale DVD-spelers?

    Genoeg gezeurd; HD DVDs kun je dus NIET afspelen op gewone DVD-spelers.

    Het is maar dat we het weten.



    dom en zeikerig antwoord?

    is gewoon een normaal antwoord. tegenwoordig heb je google en als je gewoon in de tijd dat je de vraag op internet had geplaatst moeite had gedaan ff te googlen op hd dvd had je het kunnen weten lijkt me.

    hd dvd heeft overigens niet verloren omdat het systeem niet kon opwegen maar omdat blu ray de meeste filmmaatschappijen achter zich had weten te scharen. de uitgaves die op hd dvd en blu ray uitkwamen waren meestal nagenoeg gelijk.

    superbit dvd's zijn trouwens gewoon normale dvd schijfjes waar de extra's weggelaten zijn en dus gewoon meer ruimte hebben voor een betere beeld / audio track. het is geen ander medium.

    mensen die blu ray of hd dvd thuis willen / hebben die nemen ook de moeite om daar een beetje research na te doen.

    ik geef gewoon tenminste nog antwoord. wat ik dom vind is mensen die maar lukraak de nieuwste dingen kopen en geeneens moeite doen om te kijken wat je er wel en niet mee kan doen.

    dus was gewoon passend antwoord bij een passende vraag


    ps niet alle sacd's kan je op cd-spelers afspelen. alleen de hybrid sacd's

    tis meer dat je ut weet
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8

    Standaard

    Het antwoord op de vraag van de topicstarter is een bijna 2 jaar geleden gegeven, het lijkt me dat dit topic daarmee niet meer open hoeft te blijven. De huidige discussie kan via PM worden voortgezet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •