Pagina 55 van 114 EersteEerste ... 54551525354555657585965105 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.351 tot 1.375 van 2847 worden weergegeven.
  1. #1351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht


    Een van de braafste uit de serie en ook een van de leukste
    Ah je gaat de hele serie weer eens afwerken?
    Krijg gelijk zelf zin om ze weer eens op te zetten, blijft een van de vermakelijkste
    slasher serie's ever
    "Riggs: We both know why I was transferred. Everyone thinks I'm suicidal, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me; or they think I'm faking to draw a psycho pension, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me. Basically, I'm fucked."

  2. #1352

    Standaard

    Where Danger Lives ***1/2

    Regie: John Farrow (1950)

    Na ‘His Kind of Woman’ de tweede film noir die ik zie van John Farrow, ook al had deze geen last van bemoeienissen van Howard Hughes. Toch is er nog redelijk veel humor, soms misschien iets te overdadig waardoor het dramatische aspect overschaduwd wordt, maar ik vond het eigenlijk nergens in de weg zitten – het was weer eens wat anders. Gewoon een erg leuke film noir, ondanks dat het soms aanvoelde als een inferieure variant van het sublieme ‘Gun Crazy’.

    Törst ***1/2

    Regie: Ingmar Bergman (1949)

    Een bijzondere film is ‘Thirst’, vooral omdat de film in allerlei opzichten vooruit kijkt en dus een voorbode is van wat er komen ging. Bergman vertelt het verhaal op ingewikkelde manier met flashbacks en ellipsen, waarbij hij ook nog eens het hoofdverhaal soms volledig verlaat om een zijspoor in te slaan. Deze zelfbewuste houding is tegelijkertijd het sterke als het zwakke punt van de film, sterk omdat het een nieuwe richting voor Bergman betekende, maar zwak omdat het niet geheel geslaagd is – de film zou er beter van geworden zijn als men het bij het hoofdverhaal zou hebben gehouden. Dit verhaal over een afbrokkelend huwelijk is namelijk interessant genoeg en wordt door Bergman ook nog eens sterk en fris in beeld gebracht, waarbij de nadruk op dagelijkse kleine strubbelingen een duidelijke voorloper zijn op veel Nouvelle Vague films, met name Godard in films als ‘A Bout de Souffle’ en ‘Le Mepris’. Zeker door de vele nodeloze afdwalingen geen perfecte film, maar wel een grote stap voorwaarts voor de jonge Ingmar.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #1353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Pluim Bekijk bericht
    Ah je gaat de hele serie weer eens afwerken?
    Krijg gelijk zelf zin om ze weer eens op te zetten, blijft een van de vermakelijkste
    slasher serie's ever
    Yep precies om dezelfde reden als jij opnoemt


  4. #1354

    Standaard

    Dodge City ***1/2

    Regie: Michael Curtiz (1939)

    Deze Western is volgens mij het meest herinnerd omdat het de basis vormde voor Mel Brooks en zijn Western parodie ‘Blazing Saddles’, maar het is jaren geleden dat ik die film zag dus vergelijken kon ik niet. Maar ondanks dat het een Western was en ik nog steeds niet helemaal gelukkig ben met Errol Flynn (die snor ) heb ik me prima geamuseerd met deze kleurrijke film van de man die ons ook ‘Casablanca’, ‘Yankee Doodle Dandy’ en ‘Mildred Pierce’ bracht.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #1355

    Standaard

    The Trouble With Harry: Zekers niet Hitchcocks beste film, maar toch wel vermakelijk, vooral het plot. Dat was wel even lachen het is eigenlijks meer een sketch/komedie dan thriller, iets wat ik nog niet gewend was aan zijn films en dat voelde in het begin zeer onwennig. 6.5/10

  6. #1356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    The Trouble With Harry: Zekers niet Hitchcocks beste film, maar toch wel vermakelijk, vooral het plot. Dat was wel even lachen het is eigenlijks meer een sketch/komedie dan thriller, iets wat ik nog niet gewend was aan zijn films en dat voelde in het begin zeer onwennig. 6.5/10
    Hoewel de echte volbloed komedies in Hitchcock's oeuvre misschien op een hand te tellen zijn, bevatten AL zijn films ontzettend veel humor. Ik snap nooit zo goed dat de meeste mensen hier altijd omheen kunnen kijken
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #1357

    Standaard

    Ik kijk er ook niet omheen maar je moet mij toegeven dat dit eigenlijks meer een komedie/sketch was dan een thriller. De komedies van Hitchcock heb ik nog nooit gezien, ik ben dan ook een rookie wat hitchcock betreft aangezien ik nog niet veel films van hem heb gezie. films die ik wel heb gezien zijn: Psycho, The birds, rear window,saboteur,shadow of a doubt,rope allemaal films die nogal afwijken van The Trouble with Harry, die ik nog het minst vond van al opgenoemde films. Ik ben zekers van plan om meer van zijn films te gaan zien en vanmiddag begin ik met The Man Who Knew Too Much.
    Laatst aangepast door Wim S. : 03-08-2007 om 11:21

  8. #1358

    Post I now Pronounce You Chuck and Larry 2007

    Na bijna negen seizoenen met veel succes in The King of Queens gespeeld te hebben, is Kevin James begonnen aan een filmcarriëre, in mijn ogen zonder veel succes. Hitch was nog vrij aardig, maar zijn laatste twee films Barnyard (the Original Party Animals) en I now Pronounce You Chuck and Larry zijn van zeer matige kwaliteit.
    Het draait allemaal om een brandweerman die na het overlijden van zijn vrouw zijn pensioen veilig wil stellen voor zijn twee kinderen, en dit kan blijkbaar alleen door opnieuw te trouwen. Aangezien hij geen vrouw in zijn omgeving heeft, probeert hij met succes zijn beste vriend Adam Sandler om te praten om met hem in het huwelijksbootje te stappen. Een vrouwengek waar geen enkele vrouw veilig bij is.
    Alle clichés komen naar boven in deze film; van het homofiele zoontje wat graag een musicalster wil zijn, collega brandweermannen die op een gegeven moment Chuck and Larry links laten liggen, en als dieptepunt een Ving Rhames (Marcellus Wallace in Pulp Fiction) die als macho uit de kast komt. Het ergste van alles is eigenlijk dat de film nergens grappig wil worden, en de grappen die ze proberen eigenlijk beledigend zijn voor homo's. Het enige positieve is eigenlijk het rolletje van Steve Buscemi die onraad ruikt en Chuck and Larry probeert te betrappen op fraude.
    Een van de slechtste films van dit jaar.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  9. #1359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik kijk er ook niet omheen maar je moet mij toegeven dat dit eigenlijks meer een komedie/sketch was dan een thriller. De komedies van Hitchcock heb ik nog nooit gezien, ik ben dan ook een rookie wat hitchcock betreft aangezien ik nog niet veel films van hem heb gezie. films die ik wel heb gezien zijn: Psycho, The birds, rear window,saboteur,shadow of a doubt,rope allemaal films die nogal afwijken van The Trouble with Harry, die ik nog het minst vond van al opgenoemde films. Ik ben zekers van plan om meer van zijn films te gaan zien en vanmiddag begin ik met The Man Who Knew Too Much.
    Nou, ik heb ook nooit ontkend dat die meer een komedie is dan een thriller, sterker nog, ik noemde het min of meer zelfs een komedie. Maar mijn punt is nu juist dat al zijn films, ook zijn thrillers, erg veel humor bevatten - zij het op een subtielere wijze- dat ik het nogal merkwaardig vind dat veel mensen die een film als 'The Trouble with Harry' zien zo verbaasd zijn dat het een humoristische film is (je bent niet de eerste zeg maar). Als je namelijk Hitchcock een beetje doorvoelt dan zou dat niet als zo'n verrassing moeten komen. Ow ja, kijk de trailer van 'The Birds' eens, dan zul je vermoedelijk ineens veel meer humor in Hitchcock gaan zien
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #1360

    Standaard

    Strangers on a Train bevat echt zeer veel subtiele humor. Te gekke film is dat zeg!

  11. #1361

    Standaard

    Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
    Everything is Illuminated is het debuut van Liev Schreiber als regisseur, als acteur speelde hij onder meer in Ransom, Scream en The Manchurian Candidate (de remake). De film gaat over een jongen (Jonathan; vertolkt door Elijah Wood) die vanalles verzameld van zijn familie of wat daar enigzins mee te maken heeft. Op een dag gaat hij op zoek naar een vrouw die zijn opa van de Nazis heeft gered. Everything is Illuminated weet ondanks zijn serieuze karakter ook op de juiste momenten wat luchtigheid te bieden, dit vooral door middel van Alex die Jonathan bijstaat in zijn zoektocht. Elijah Wood zet een overtuigende rol neer en ook Eugene Hutz (als Alex) is zeer sterk. Het enige minpuntje aan de film is het wat lage tempo, de film weet ondanks een speelduur van 90 minuten toch vrij langdradig over te komen. Het einde van de film weet wel weer je aandacht te grijpen en laat je met een apart gevoel achter.7.5
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 03-08-2007 om 14:37

  12. #1362

    Standaard

    Vandaag 3 filmpjes gekeken

    - Catch me if you can
    - Johnny English
    - Scary Movie 3
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #1363

    Standaard

    The man who knews too much: Deze film is zo boeiend omdat het onderwerp nog steeds actueel is, wel was het beeld van deze dvd niet geweldig maar dat heeft mij niet erg kunnen storen.Hier kon ik overigens geen humor in vinden of kijk ik er overheen 7/10

  14. #1364
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Mijn films die ik in Juli gekeken heb.

    Analyze This
    The Sicilian Clan
    Menace II Society
    El Mariachi
    Alien
    Attack Of The Killer Tomatoes
    Pulp Fiction
    The Shield Season 1 Disc 1
    Reservoir Dogs
    L.A. Confidential
    Analyze That
    Kinsey
    Die Hard 2 Die Harder
    Mr. Socrates
    Friends Season 6 Disc 2 & 3
    Pulp Fiction
    Friends Season 7 Disc 2
    Lord Of The Rings The Fellowship of the Ring
    The Full Monty
    Lord Of The Rings The Two Towers
    Corpse Bride
    Simpsons Season 5 Disc 3
    Monty Python & The Holy Grail
    Don't Be A Menace To South Central While Drinking Your Juice In The Hood
    Friends Season 10 Disc 1 & 2
    Dickie Roberst Former Childstar
    Team America: World Police
    I Spit On Your Grave
    Cannibal Holocaust
    Friends Season 9 Disc 1
    Lord Of The Rings THe Return Of The King (Extended)
    Date Movie
    Four Rooms
    Reservoir Dogs
    Jay & Silent Bob Strike Back

    Op vakantie van 27 juli t/m 02 augustus
    The Waterboy
    The Big Lebowski
    Eight Crazy Nights
    Napoleon Dynamite
    Happy Gilmore
    Eight Crazy Nights
    Lock, Stock & Two Smoking Barrels
    The Big Lebowski
    Eight Crazy Nights
    Happy Gilmore
    Deadwood Season 3 Disc 1

    Bioscoop:
    Die Hard 4.0
    Death At A Funeral
    The Simpsons The Movie
    Ratatouille
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  15. #1365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt Bekijk bericht
    Vandaag 3 filmpjes gekeken

    - Catch me if you can
    - Johnny English
    - Scary Movie 3

    wat vond je van Scary Movie 3?
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  16. #1366

    Standaard

    @InfamousGeorge: En? Wat moeten wij met deze (vrij nutteloze) info? Wat vond je ervan bijvoorbeeld?
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  17. #1367

    Standaard

    Gisteravond rond 18:30 samen met m,n zoon

    Flushed Away zitten kijken :

    Normaal gesproken kijk ik weinig dit soort films maar tot m,n verbazing toch wel met m,n zoon meegelachen

    Vooral die zingende slakken

    daarom namens m,n zoon en mij 8/10

    Toen zoonlief naar bed gebracht en wij zijn verder gegaan met

    Forrest Gump

    Zowel voor m,n vriendin en mij een aangrijpende film

    9/10
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  18. #1368
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    @InfamousGeorge: En? Wat moeten wij met deze (vrij nutteloze) info? Wat vond je ervan bijvoorbeeld?
    Allemaal goede films, behalve Attack of The Killer Tomatoes, I Spit On Your Grave en Date Movie. Die stinken
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  19. #1369

    Standaard

    V for Vendetta (James McTeigue, 2005)



    Ik heb me prima vermaakt met deze film, welke sterk een kruising leek tussen oa 1984 (Michael Radford) en Zorro, al wil ik er ook direct bijzeggen dat ik er iets meer van had verwacht en ik me ook aan bepaalde kleine details kon storen, zoals het helaas imo iets te dik acteren van Natalie Portman en decors die soms te duidelijk decors waren gebleven, als je begrijpt wat ik bedoel. De score op Imdb vind ik dan ook iets aan de te hoge kant. Misschien binnenkort nog eens kijken, nu mijn verwachtingen een beetje zijn bijgesteld.

    7.5/10


    La finestra di fronte (Ferzan Ozpetek, 2003)



    Romantisch drama van Italiaanse bodem met de mooie Giovanna Mezzogiorno in de hoofdrol als een gefrustreerde vrouw, die opgesloten zit in haar saaie werk op een kippenslachterij en is verzand in een grijs huwelijk met haar man Filippo. Ze twijfelt over haar leven en is het spoor bijster, net als de oude verwarde man, die ze op straat tegenkomen en 'noodgedwongen' tijdelijk onderdak bieden. De ontmoeting met haar overbuurman, de man die ze heimelijk bespied vanuit haar raam, maakt keuzes tussen haar gevoel en verstand er niet makkelijker op.

    De film, die volzit met zogenaamde 'levenslessen', balanceert soms op de rand van clichés en voorspelbaarheid, maar weet gelukkig meestal aan de goede kant van de lijn te blijven. Mooi ingetogen gefilmd en goed geacteerd is het ook.

    7.5/10
    Laatst aangepast door BigLebowski : 04-08-2007 om 14:40
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #1370

    Standaard

    Scary Movie 4

    Van de films die worden afgekraakt heb ik The Village als enigste niet gezien. De rest wordt aardig te kijk gezet, met name Saw (helaas maar 2 stukjes) en War of the Worlds (waarbij Michael Jackson ook nog even leuk voor *** wordt gezet). En Anne Faris is natuurlijk bijzonder leuk om naar te kijken 7

  21. #1371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Wiselaar Bekijk bericht
    Scary Movie 4

    Van de films die worden afgekraakt heb ik The Village als enigste niet gezien. De rest wordt aardig te kijk gezet, met name Saw (helaas maar 2 stukjes) en War of the Worlds (waarbij Michael Jackson ook nog even leuk voor *** wordt gezet). En Anne Faris is natuurlijk bijzonder leuk om naar te kijken 7
    Een 7?

  22. #1372

    Standaard

    The Big Heat ****

    Regie: Fritz Lang (1953)

    Een meer dan prima fatalistische noir van Lang, die niet direct bijzonder veel nieuws brengt, maar verder op alle fronten onderhoudend vermaak is. Glenn Ford is een uitstekende obsessieve Lang held, inmiddels begin ik het thema van obsessie direct met Lang te associëren. Daarnaast zijn er prima bijrollen van Lee Marvin, Gloria Grahame en Alexander Scourby en bevat de film hier en daar geweldige dialoog.
    Laatst aangepast door Brakhage : 04-08-2007 om 20:10 Reden: Grahame is natuurlijk met een -e
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #1373

    Standaard



    Volgens mij de meest brute aflevering met het meeste bloot. Genoten dus!

  24. #1374
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Bobby

    Een film met een sterren cast en de acteer prestaties zijn dan ook niet verkeerd, alleen Ashton ***cher als hippie trek ik echt niet. Er worden veel verhalen gevolgd, maar geen van die verhalen worden echt uitgediept. Toch heeft de film me uiteindelijk geraakt, wanneer Kennedy wordt doodgeschoten en er een lange monoloog van Bobby begint. De mix van echte beelden gemixed met film beelden werkte goed.

    8,0

  25. #1375

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht


    Volgens mij de meest brute aflevering met het meeste bloot. Genoten dus!
    Aardig wat jaartjes geleden zag ik een scene(ik denk dus uit 1 van de 13th serie) met een man die onder een bed lag met, ik dacht een boor of hakbijl. En die vervolgens door het bed heen boorde/hakte.

    Weet jij toevallig welke film het is? Dit is toch een scene uit een 13th film? Ik kan mij namelijk nog herinneren dat het zich afspeelde in een"band camp" achtig huisje.

Pagina 55 van 114 EersteEerste ... 54551525354555657585965105 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •