Pagina 54 van 114 EersteEerste ... 44450515253545556575864104 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 2847 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    Vera Drake. Eigenlijk is die ontreddering van Imelda Stauton toch wel héél erg goed gespeeld.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #1327

    Standaard

    Never Say Never Again (Irvin Kershner, 1983) :: 6.5

    Connery is terug in een remake van Thunderball. Lang geleden dat ik deze versie gezien had en kon me ook niet meer herinneren hoe matig deze Bond film wel niet was. Connery is al veel te oud voor de rol om het nog geloofwaardig te maken, net als Moore in zn laatste twee films. Verhaal is dus al bekend en dus niet erg orgineel. En of het nou beter is geworden dan Thunderball? Nee niet eens, al vond ik Thunderball ook één van de mindere. KM Brandauer speelt een niet zo sterke Bondvillain als in bv Goldfinger. Carrera en Basinger zijn wel bloedmooie Bondgirls.
    Nog een leuke bijrol voor Rowan Atkinson als ambassadeur in de Bahamas
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #1328

    Standaard



    Iets milder dan z'n voorganger maar het blijft smikkelen en smullen voor de slasherfan

  4. #1329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Iets milder dan z'n voorganger maar het blijft smikkelen en smullen voor de slasherfan
    Wordt is tijd dat de reeks UNCUT wordt uitgebracht.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #1330

    Standaard

    Net Aliens uncut gezien, de quadrilogy voor een mooi prijsje aangeschaft. Het blijft een wereld film!
    Where's Spoon? Spoon? There is no Spoon - Dog Soldiers

    Mijn films

  6. #1331

    Standaard

    Gisteravond La Haine gezien. Voor het eerst en viel mij echt niet tegen. Goeie scherpe dialoog. Blijft een apart sfeertje hangen. Zwart/wit op je fullhd lcd scherm
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  7. #1332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Wordt is tijd dat de reeks UNCUT wordt uitgebracht.
    Klopt. 2 t/m 8 is gecensureerd. Maar wat dacht je van MY BLOODY VALENTINE? Da's nog veel erger

  8. #1333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Klopt. 2 t/m 8 is gecensureerd. Maar wat dacht je van MY BLOODY VALENTINE? Da's nog veel erger
    We worden overspoelt met director cuts maar een uncut van deze films ho maar.
    Ik zag trouwens dat je ze los had gekocht,had wel van je verwacht dat je voor die Amerikaanse set met extra,s zou gaan van Friday the 13th of is die OOP.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #1334

    Standaard

    Rondom het Oudekersplein
    Kerbosch geeft een boeiend kijkje in de keuken van de jaren zestig. De roep om een vrije seksuele moraal druipt van het geheel af. Niet alleen komt de prostitutie ruimschoots aan bod, ook de verkoop van seksartikelen en aanverwante 'literatuur' is onderwerp van gesprek. Rondom het Oudekerskplein laat een Amsterdam zien zoals dat er nu niet meer is en laat een maatschappij zien zoals die er nu niet meer is. De harmonie, ondanks de (kleine) conflicten, de openheid en de spontaniteit hebben plaats moeten maken voor verharding, kunstmatige tolerantie en een zogenaamde 'vrije' meningsuiting met nihile waarde. ***
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  10. #1335

    Standaard

    TMNT 2007: The Teenage Mutant Ninja Turtles in CGI en ik moet zeggen dat het er erg mooi uitziet, echt de moeite waard voor tmnt liefhebbers, eigenlijks is dit veel beter dan de films aangezien er veel meer mogelijk is. Het einde vind ik een beetje simpel maar de effecten zijn erg goed. 7/10

  11. #1336

    Standaard

    How I Met Your Mother (S2)
    Blijft een vermakelijke serie over een aantal vrienden op middelbare leeftijd. De opzet is leuk omdat het hoofdpersonage aan de hand van flasbacks aan zijn kinderen in het jaar 2030 aan het vertellen is hoe hij hun moeder heeft leren kennen. De serie valt helaas wel in herhaling, het is te hopen dat men in het volgende seizoen voor een wat andere aanpak gaat kiezen. Gelukkig geeft de seizoensafsluiter daar wel hoop op. Vooral een leuke serie om af en toe tussendoor eens even naar te kijken, een aflevering duurt ook maar 20 minuten. 7.0

    Mission: Impossible III (J.J. Abrams, 2006)
    Na Brain De Palma en John Woo dit keer de eer aan J.J. Abrams (Lost) om de regie van een Mission Impossible film op zich te nemen. En ondanks dat de twee eerstgenoemden grote namen zijn, levert Abrams de beste prestatie van de drie. De aktie ziet er goed uit, maar wat deze film vooral beter maakt is de combinatie van aktie en drama. Philip Seymour Hoffman is meesterlijk als badguy, Cruise is zoals normaal (redelijk dus) en Michelle Monaghan is zeker geen straf om naar te kijken. Verder nog leuke bijrollen van Ving Rhames, Billy Crudup, Keri Russell en Simon Pegg. Kortom bovengemiddelde aktiefilm 7.6

  12. #1337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Barry de Nijs Bekijk bericht
    Net Aliens uncut gezien, de quadrilogy voor een mooi prijsje aangeschaft. Het blijft een wereld film!
    Wat maakt Aliens zo goed?

  13. #1338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch Bekijk bericht
    Wat maakt Aliens zo goed?
    Nog nooit gezien dan?

  14. #1339

    Standaard

    Black Mama, White Mama

    In plaats van een WIP-film, vind ik dit meer een WOP-film....aangezien Pam Grier en haar vriendinnetje meer tijden BUITEN de gevangenismuren doorbrengen. Ik houd hier dus wel van. Het verhaal is weer uiterst simpel en alles is best knullig....zoals een scene dat alle vrouwelijke gevangenen buiten aan het werk zijn met messen, scheppen en allerlei ander wapentuig.... Het begint in de gevangenis met de douchescene, een catfight etc. Daarna ontsnappen er twee dames en worden ze op de hielen gezeten door de cops maar ook door een bountyhunterachtig type in de vorm van Sid Haig. Om het lastiger te maken zitten de dames aan elkaar vast geketend. Ze willen allebei uiteraard een andere kant op. Ongeloofwaardige types en belabberd acteerwerk zit er plenty in de film....maar ik vond het wederom weer uiterst vermakelijk!

  15. #1340

    Standaard

    Jaws

    Nog NOOIT had ik deze film gezien en dat voor iemand die stiekem toch wel fan is van het werk van Steven Spielberg. Hij heeft me aardig verrast. Natuurlijk was ik bekend met het fenomeen Jaws maar ik had niet gedacht dat Spielberg er een dergelijk goede film van had gemaakt. Ook al beweren een hoop mensen dat dit een horror film zou zijn, zie ik het zelf toch meer als een avonturenfilm, met name op het einde wanneer de 3 mannen heldhaftig in een oud en krakkemikkig bootje stappen om die haai is te gaan vangen. Prima wisselwerking tussen beeld en geluid, iets wat de Special Edition van deze film nog beter naar voren laten komen, de theme van John Williams is perfect. Over de special effects kan ik eigenlijk alleen maar laaiend zijn. Voor een film die inmiddels 32 jaar oud is, is dit gewoon absoluut een realistische film. Een van de laatste scenes, waarin Brody het alleen opneemt tegen de haai, deed me sterk denken aan een schilderij van John Singleton Copley Watson and the Shark, een immens schilderij wat ik iets meer als een maand geleden nog met eigen ogen heb mogen aanschouwen.

  16. #1341

    Standaard

    Flags of Our Fathers (Clint Eastwood, 2006) :: 7.0

    Clint Eastwood levert andermaal een degelijke werk met deze WWII film met als centraal verhaal over de soldaten die de Stars & Stripes op het hoogste punt van het eiland plantten na een gruwelijk lange strijd om deze te veroveren. Hier werd een foto van gemaakt die wereldberoemd werd en met als gevolg moesten deze jongens tegen wil en dank een PR campagne thuis in de States om geld te verzamelen om de oorlogsmachine te voeden.
    Het is een verhaal wat wordt verteld in a-chronologische volgorde en in dit geval vond ik het niet helemaal geslaagd. Ik vond het moeilijk om met de hoofdrolspelers betrokken te raken door deze manier van vertellen. Het helpt ook niet mee dat ze bijna niet te herkennen zijn in de gevechten en de link te maken naar de scènes in de VS. De gevechtsscènes kwamen wel realistisch over en dat komt imo ook door de goede keuze om ze vrijwel compleet van Amerikaanse kant te laten zien.
    Ben benieuwd naar de Japanse kant, die ga ik morgen bekijken.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #1342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    We worden overspoelt met director cuts maar een uncut van deze films ho maar.
    Ik zag trouwens dat je ze los had gekocht,had wel van je verwacht dat je voor die Amerikaanse set met extra,s zou gaan van Friday the 13th of is die OOP.
    Ook al is hij oop dat houd mij niet tegen hoor Ik ben voor de losse uitgaves gegaan omdat ik niet van die andere verpakking hou. Ik vind die set simpelweg niet mooi

  18. #1343

    Standaard

    Crazy Love ***1/2

    Regie: Dominique Deruddere (1987)

    Een Vlaamse coming of age film gebaseerd op enkele werken van Charles Bukowski, maar ik heb nog nooit een letter van Bukowski gelezen dus ik heb geen idee of deze film de sfeer van zijn schrijfselen goed vat. Maar het is zeker een alleraardigste film. Het is er niet een die je volledig uit je stoel blaast, maar een die met herkenbare situaties rustig richting einde kabbelt. Een opmerkelijke film.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #1344

    Standaard

    Turtles can fly

    Ontzettend aangrijpend, heeft me geboeid van begin tot einde. 9,0/10.

  20. #1345

    Standaard

    Siworae (Hyun-seung Lee, 2000)
    Siworae (Il Mare) is een van de eerste successen van de hedendaagse Koreaanse filmindustrie. Een romantische speelfilm over twee bewoners van het mooie kusthuis 'Il Mare' die via een magische brievenbus met elkaar kunnen communiceren. Erg knap, want de dame woont er in 1999 terwijl de jongeman er bijna 2 jaar eerder woonde. Via hun brieven bloeit er een wederzijdse liefde op zonder dat ze elkaar ooit ontmoet hebben. En of dat laatste ooit zal gebeuren valt ook nog maar te bezien. Het mooie is dat de film nergens ingaat op het hoe of waarom van de brievenbus, maar slechts ingaat op de gevolgen voor beide hoofdrolspelers. Het Koreaanse landschap is fantastisch mooi en we worden getrakteerd op schitterende shots. Jammer genoeg is de dvd-uitgave van een mindere kwaliteit. De ondertiteling staat er soms niet helemaal op en het beeld zelf is op zijn hoogst matig te noemen. Een gemiste kans bij zo'n mooie film. ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #1346

    Standaard

    Harry Potter and the Goblet of Fire
    Hiervan heb ik het boek in mijn bezit en ook gelezen, dat was al te pruimen. De film is ook bijzonder goed te pruimen. Voor mij de beste (heb het 5e deel nog niet gezien). 8,5

    Jackass Number Two
    Voor de zoveelste keer, 't blijft leuk, meer niet. Nu ook de extra's gekeken. Een aanvulling op alle andere onzin. Geen cijfer

  22. #1347

    Standaard

    Saboteur

    Geweldige Hitchcock film die mij van begin tot einde wist te boeien. Wat mij betreft zelfs een beetje ondergewaardeerd, deze doet namelijk zeker niet onder aan Hitchcocks meest gewaardeerde films.

    8,8

  23. #1348

    Standaard



    Een van de braafste uit de serie en ook een van de leukste

  24. #1349

    Standaard

    The Good Shepherd (2006)

    Echt acteurs-film. De Niro geeft met behulp van het script de acteurs de vrijheid om te schitteren in deze film. Met de cast die hij om zich heen heeft verzameld voor deze film kon dat ook eigenlijk niet misgaan. Matt Damon speelt een man waarvan je geen moment het idee zou hebben dat hij staatsgeheimen weet. Goed ingetogen spel van Damon die overtuigend overkomt.

    Jammer genoeg zit er te weinig vaart naar mijn mening in het verhaal, maar blijft het naar mijn mening een interessant stukje geschiedeniswerk van De Niro over de FBI. Absoluut geen film waarin je even 5 min kunt missen.

  25. #1350

    Standaard

    McCabe & Mrs. Miller (1971)

    Allereerste film die ik gezien heb van regisseur Robert Altman. Ben absoluut niet teleurgesteld. Zowel visueel de beelden die we voorgeschoteld krijgen, als het spel van de acteurs is van buitengewoon bijzonder niveau. Tel daarbij de muziek op die de film begeleid is dit gewoon een film die je gezien moet hebben.
    Hoewel Beatty niet in veel films heeft gespeeld, maakt hij hier op mijn een goede indruk, vind vooral zijn latere werk toch van een bedroevend niveau. Ja en Julie Christie is de ster van de film en kan volledig opgaan in haar rol. De hoofdacteurs worden bijgestaan door een bijzondere cast waarbij interessante types voorbij komen.
    Vond de film iets te langdradig en had graag wat meer achtergrond informatie gehad over de verschillende karakters. Wat was nu precies de reden van het drugsgebruik van Christie?

Pagina 54 van 114 EersteEerste ... 44450515253545556575864104 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •