De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films met 'straatrellen'

    Voor een klein toneelstuk zijn we van plan om op een scherm, bij een scene, straatrellen te tonen. Deze straarellen dienen in het heden af te spelen. Het filmmateriaal wil ik uit bestaande films halen. Kan iemand bij bepaalde films aanraden? De bedoeling is dat de straatrellen zich in Rome afspelen... dus het liefst een film die zich daar afspeelt, of een film waarvan de omgeving in mindere mate is te herkennen. Iemand tips?
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  2. #2

    Standaard

    Als ik me niet vergis begint La Haine met archiefopnames van straatrellen in de buitenwijken van Parijs.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #3

    Standaard

    En als ik me niet vergis (maar het is een tijdje geleden) slaan in Caterina Va In Città extreemlinks en extreemrechts elkaar de kop in...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    in Romper Stomper zit zat materiaal

  5. #5

    Standaard

    La haine is zeker een film die je er voor kan gebruiken. Is alleen wel zwart/wit als ik het me goed herinner.

  6. #6

    Standaard

    Verder heb je nog de films over hooligans, zoals The Firm (niet te verwarren met de Grisham-verfilming) en hooligans.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Dog day afternoon

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    Volgens een collega van mij zit in Roma van Fellini ook een scene met rellen. Deze film speelt zich (wat een verrassing) in Rome af.

    mvg

  9. #9

    Standaard

    Ik zou zeggen ga eens in de banlieus kijken in parijs of ga naar Ajax - Feyenoord.
    Kun je het in de praktijk ervaren hoe het is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •