De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1
    paus1
    Guest

    Standaard Hoe kan ik mijn videobanden tot dvd bestanden krijgen?

    Hallo,
    Ik wil mijn oude videobanden graag op DVD hebben.
    Wat zijn de mogelijkheden om dat te doen?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    1. video-capture kaart in je computer stoppen

    2. DVD recorder met HD en je videorecorder erop aansluiten

  3. #3

    Standaard

    Misschien even een wat uitgebreider antwoord: om VHS banden op DVD te zetten moet je ze eerst overzetten naar je harde schijf. Dat kan inderdaad via een video-capture kaart. Niet elke videokaart kan dat! Een voorbeeld van een video-capture kaart zijn die van Pinnacle of de HP Moviewriter. Daar sluit je je VHS recorder op aan en kun je het op je hard disk opnemen. Vandaar kun je het met een programma als Nero Vision Express naar DVD branden. Met dat programma kun je ook nog een beetje monteren.

    Je kunt ook de VHS recorder aansluiten op een DVD recorder en overzetten naar de ingebouwde DVDbrander. Nadeel hiervan is dat je niets kunt monteren. Mocht je voor deze optie kiezen, vergeet dan niet de discs te finalizen, anders zijn ze niet afspeelbaar op andere DVD spelers.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Je kan inderdaad zoals hierboven beschreven uw videorecorder aansluiten op een dvdrecorder en zo uw banden "opnemen" Dit zal niet lukken voor gekochte videobanden tenzij dat u een heel oude videorecorder heeft voor de tijd van macromediovison beveiliging.
    Het voordeel van deze methode is dat je geen last gaat hebben van assynchrone films (iets wat vaak voor komt als je de computer gebruikt voor de overzetting)
    U kan de opgenomen delen wel bewerken: enerzijds met uw dvdrecorder, anderzijds door ze op een dvd+rw te zetten en daarna op uw computer te plaatsen.
    u kan ze dan eventueel zelfs omzetten naar divx en via virtualdub er van alles mee doen.
    Er zijn ongetwijfeld alternatieve programma's zoals virtualdub die ook kunnen dienen om rechtstreeks aanpassingen te doen op de vob files.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •