Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 223 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Nieuwflits.
    Het meubel -wat ik inmiddels meer dan 20 jaar gebruikte- is vervangen en ik heb ook de andere kasten en tafels vervangen. Er is daardoor meer ruimte ontstaan voor een TV met wat meer cm2's.
    IMGP0096.jpg
    Doordat ik nu een volwaardige eethoek heb, is de ruimte voor de HT wel kleiner geworden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-07-2015 om 14:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #152

    Standaard

    Ziet er goed uit Gerco, op naar de grotere TV
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ziet er goed uit Gerco, op naar de grotere TV
    Zeg dat wel, een 32 inch HD Ready is zeker niet meer van deze tijd

    Geeft ie ook nog eens zijn oude kast de schuld van
    Have fun and enjoy your collection

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Nieuwflits.
    Het meubel -wat ik inmiddels meer dan 20 jaar gebruikte- is vervangen en ik heb ook de andere kasten en tafels vervangen.
    Er is daardoor meer ruimte ontstaan voor een TV met wat meer cm2's.

    Doordat ik nu een volwaardige eethoek heb, is de ruimte voor de HT wel kleiner geworden.
    Mooi, andere meubels, geeft weer het gevoel dat je er weer een stapje op vooruit gegaan bent.

    Het geld van de eethoek had ik anders besteed zelf gebruikten we de eethoek eigenlijk bijna nooit,
    tafel stond meestal vol met bergen nieuw aangekochte films, ruimte om te eten was er niet en dat deden
    we dan ook niet. Jaren geleden de eethoek de deur uitgedaan, meer ruimte gekregen en het staat
    ook nog eens beter ook.

    Ruimte opofferen voor een eethoek ten koste van je HT , je bent toch niet de weg kwijtgeraakt

    Heb de laatste tijd echt koopjes gezien op het gebied van Full HD TV's, mooie grote schermen voor
    een 1/3 van de prijs een paar jaar geleden. Zou op je nieuwe meubel toch minstens een 55inch
    gevalletje plaatsen, zeker zolang als jij met je scherm doet, ze kosten je iig niet je kop meer

    BTW, leuk om te weten..... je nieuwsfilts...., maar een echte HT update is het niet, of je moet je nieuwe
    meubel in je apparatenlijstje plaatsen

    Wel leuk om te weten is dat je toch wel groter wilt, al had je dat ook met het oude meubel kunnen doen,
    waar een wil is, is een weg, brandhout is snel gemaakt

    Hoop dat je tegen een leuk koopje aanloopt met een nieuwe TV, UHD is niet echt nodig, en al helemaal
    niet tot minimaal 55inch...... ben benieuwd wat het worden gaat.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooi, andere meubels, geeft weer het gevoel dat je er weer een stapje op vooruit gegaan bent.

    Het geld van de eethoek had ik anders besteed zelf gebruikten we de eethoek eigenlijk bijna nooit,
    tafel stond meestal vol met bergen nieuw aangekochte films, ruimte om te eten was er niet en dat deden
    we dan ook niet. Jaren geleden de eethoek de deur uitgedaan, meer ruimte gekregen en het staat
    ook nog eens beter ook.
    Ik zal de eethoek ook weinig gebruiken, maar voor bezoek is het wel fijn als ze aan een tafel kunnen zitten i.p.v. op de bank met een bord op schoot. De rest van de tijd zal het (gewoon) een bureau zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb de laatste tijd echt koopjes gezien op het gebied van Full HD TV's, mooie grote schermen voor
    een 1/3 van de prijs een paar jaar geleden. Zou op je nieuwe meubel toch minstens een 55inch
    gevalletje plaatsen, zeker zolang als jij met je scherm doet, ze kosten je iig niet je kop meer

    Hoop dat je tegen een leuk koopje aanloopt met een nieuwe TV, UHD is niet echt nodig, en al helemaal
    niet tot minimaal 55inch...... ben benieuwd wat het worden gaat.
    Dat vind ik een probleem van de huidige TV's. Het zijn er heel veel en sommige zijn zo goedkoop dat je die eigenlijk geen TV meer kan noemen.

    Kwa scherm-formaat zal de nieuwe TV ergens tussen de 40" en 46" gaan worden, omdat er ook TV mee wil kijken en niet alleen naar een plat scherm met veel (storende) pixels. Aan de andere is een groot scherm wel weer beter voor 3D, omdat het beeld dan minder begrenst wordt door de rand van het scherm.

    Het kiezen is daardoor lastig en daarom zal het nog wel even duren voor ik een andere heb gevonden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-07-2015 om 15:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik zal de eethoek ook weinig gebruiken, maar voor bezoek is het wel fijn als ze aan een tafel kunnen zitten i.p.v. op de bank met een bord op schoot. De rest van de tijd zal het (gewoon) een bureau zijn.


    Dat vind ik een probleem van de huidige TV's. Het zijn er heel veel en sommige zijn zo goedkoop dat je die eigenlijk geen TV meer kan noemen.

    Kwa scherm-formaat zal de nieuwe TV ergens tussen de 40" en 46" gaan worden, omdat er ook TV mee wil kijken en niet alleen naar een plat scherm met veel (storende) pixels. Aan de andere is een groot scherm wel weer beter voor 3D, omdat het beeld dan minder begrenst wordt door de rand van het scherm.

    Het kiezen is daardoor lastig en daarom zal het nog wel even duren voor ik een andere heb gevonden.

    Zalige nonsens spaar ze
    Have fun and enjoy your collection

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik zal de eethoek ook weinig gebruiken, maar voor bezoek is het wel fijn als ze aan een tafel kunnen zitten i.p.v. op de bank met een bord op schoot. De rest van de tijd zal het (gewoon) een bureau zijn.


    Dat vind ik een probleem van de huidige TV's. Het zijn er heel veel en sommige zijn zo goedkoop dat je die eigenlijk geen TV meer kan noemen.

    Kwa scherm-formaat zal de nieuwe TV ergens tussen de 40" en 46" gaan worden, omdat er ook TV mee wil kijken en niet alleen naar een plat scherm met veel (storende) pixels. Aan de andere is een groot scherm wel weer beter voor 3D, omdat het beeld dan minder begrenst wordt door de rand van het scherm.

    Het kiezen is daardoor lastig en daarom zal het nog wel even duren voor ik een andere heb gevonden.
    Gerco, wat bedoel je met de schuingedrukte gedeeltes? Ik heb ze twee keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp het nog niet?

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gerco, wat bedoel je met de schuingedrukte gedeeltes? Ik heb ze twee keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp het nog niet?
    Have fun and enjoy your collection

  9. #159

    Standaard

    Hahaha, de quote wordt natuurlijk schuin gedrukt .....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat vind ik een probleem van de huidige TV's. Het zijn er heel veel en sommige zijn zo goedkoop dat je die eigenlijk geen TV meer kan noemen.

    Kwa scherm-formaat zal de nieuwe TV ergens tussen de 40" en 46" gaan worden, omdat er ook TV mee wil kijken en niet alleen naar een plat scherm met veel (storende) pixels. Aan de andere is een groot scherm wel weer beter voor 3D, omdat het beeld dan minder begrenst wordt door de rand van het scherm.

    Het kiezen is daardoor lastig en daarom zal het nog wel even duren voor ik een andere heb gevonden.
    Nogmaals: Gerco, wat bedoel je met de onderstreepte gedeeltes? Ik heb ze twee keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp het nog niet?

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hahaha, de quote wordt natuurlijk schuin gedrukt .....



    Nogmaals: Gerco, wat bedoel je met de onderstreepte gedeeltes? Ik heb ze twee keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp het nog niet?
    Ik bleef graag in het ongewisse

    Bij heel veel "zalige nonsens" van Gerco komt bij mij de "auto shutoff mode" in werking
    Have fun and enjoy your collection

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nogmaals: Gerco, wat bedoel je met de onderstreepte gedeeltes? Ik heb ze twee keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp het nog niet?
    Sommige TV's zijn zo ontworpen dat ze voor weinig geld geproduceerd kunnen worden. Deze hebben daardoor te weinig mogelijkheden, een slordige signaal-verwerking en/of een kortere levensduur. Dit soort toestellen vind ik daarom geen TV, omdat deze niets toe kunnen voegen aan de kwaliteit en de beleving.

    Bij TV en film kijken gaat het bij mij niet om hoe groot een scherm is, maar om de dichtheid en de kijk-afstand. Als het scherm groot is, is de dichtheid klein en daardoor vallen de fouten meer op. Dit wordt erger wanneer je dicht bij het scherm zit. Als de dichtheid van het scherm hoog genoeg is en de TV een goede signaal-verwerking heeft zal het beeld er veel scherper uit zien.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Sommige TV's zijn zo ontworpen dat ze voor weinig geld geproduceerd kunnen worden. Deze hebben daardoor te weinig mogelijkheden, een slordige signaal-verwerking en/of een kortere levensduur. Dit soort toestellen vind ik daarom geen TV, omdat deze niets toe kunnen voegen aan de kwaliteit en de beleving.

    Bij TV en film kijken gaat het bij mij niet om hoe groot een scherm is, maar om de dichtheid en de kijk-afstand. Als het scherm groot is, is de dichtheid klein en daardoor vallen de fouten meer op. Dit wordt erger wanneer je dicht bij het scherm zit. Als de dichtheid van het scherm hoog genoeg is en de TV een goede signaal-verwerking heeft zal het beeld er veel scherper uit zien.
    Daarom blijf ik dus liever in het ongewisse

    Meer doorvragen rogue

    Als ie eenmaal zijn duim op de verkeerde plek heeft gehad en er daarna aan begint te zuigen
    krijg je de ene "zalige nonsens" na de andere "zalige nonsens".

    Als je echt niet wijzer wilt worden, gewoon doorvragen, er zijn liefhebbers die van onzin houden, ze kijken
    bijvoorbeeld hele avonden naar Veronica en dat soort ongein en reclame vinden ze ook heel mooi

    Weet alleen nog niet helemaal zeker of hij je opzettelijk in het ooitje neemt of per ongeluk
    Have fun and enjoy your collection

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Sommige TV's zijn zo ontworpen dat ze voor weinig geld geproduceerd kunnen worden. Deze hebben daardoor te weinig mogelijkheden, een slordige signaal-verwerking en/of een kortere levensduur. Dit soort toestellen vind ik daarom geen TV, omdat deze niets toe kunnen voegen aan de kwaliteit en de beleving.
    Over welke TV's heb je het dan? Het is echt niet verkeerd bedoeld, maar je hebt nu een Toshiba 32WL66, dan is toch elke TV die nu in de winkel te koop is, een betere TV qua mogelijkheden, signaal-verwerking? Levensduur moet natuurlijk nog blijken .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Bij TV en film kijken gaat het bij mij niet om hoe groot een scherm is, maar om de dichtheid en de kijk-afstand. Als het scherm groot is, is de dichtheid klein en daardoor vallen de fouten meer op. Dit wordt erger wanneer je dicht bij het scherm zit. Als de dichtheid van het scherm hoog genoeg is en de TV een goede signaal-verwerking heeft zal het beeld er veel scherper uit zien.
    Je wilt toch een TV tussen de 40" en 46"? Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken over de resoluties in dat formaat. Er is zoveel moois te koop, en van bijna elke televisie zijn er wel reviews, gebruikerservaringen e.d te vinden.....

    Van uitstel komt wel degelijk afstel, dus bepaal je budget, je kijkafstand en ga op zoek !

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Over welke TV's heb je het dan? Het is echt niet verkeerd bedoeld, maar je hebt nu een Toshiba 32WL66, dan is toch elke TV die nu in de winkel te koop is, een betere TV qua mogelijkheden, signaal-verwerking? Levensduur moet natuurlijk nog blijken .



    Je wilt toch een TV tussen de 40" en 46"? Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken over de resoluties in dat formaat. Er is zoveel moois te koop, en van bijna elke televisie zijn er wel reviews, gebruikerservaringen e.d te vinden.....

    Van uitstel komt wel degelijk afstel, dus bepaal je budget, je kijkafstand en ga op zoek !
    Net zoals bij geluid bepaalt de kwaliteit van signaal-verwerking de kwaliteit van de weergave. Een TV die je voor weinig geld kunt kopen is voor mij hetzelfde voor beeld als een goedkope alles-in-één set voor geluid. Bij dat soort goedkope apparaten zal je eerder gebruik maken van de laatste mogelijkheid.

    Over het algemeen lees ik weinig reviews, omdat deze vaak gebruiks-ervaringen van anderen zijn. Meestal kijk ik op internet voor de mogelijkheden en de specs en ga ik naar een winkel om te kijken het er in werkelijkheid uit ziet. Het is alleen jammer dat je bij de meeste winkels niet kunt zien hoe goed een toestel presteert, omdat in de meeste winkels daarvoor de kennis (en de afstandsbediening) niet aanwezig is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-08-2015 om 12:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #165

    Standaard

    Ik denk er van alles van, maar laat het los en wens je veel succes met je speurtocht .

  16. #166

    Standaard

    Na lang speuren heb ik er één gevonden. Welke het is geworden houd ik nog even geheim.

    Deze heb ik tijdens een aktie gekocht waarbij je zogenaamd de BTW niet hoeft te betalen. Het is een model geworden met een 43" scherm dat geen 4K of 3D heeft en dat ik daardoor voor een leuke prijs kon kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Na lang speuren heb ik er één gevonden. Welke het is geworden houd ik nog even geheim.

    Deze heb ik tijdens een aktie gekocht waarbij je zogenaamd de BTW niet hoeft te betalen. Het is een model geworden met een 43" scherm dat geen 4K of 3D heeft en dat ik daardoor voor een leuke prijs kon kopen.

    Van mij mag je dat gerust geheim houden Gerco, zo spannend is dat niet,
    een 43 inch Full HD zonder 3D en waarschijnlijk ook niet zo erg slim....

    Toch voor jou een stapje vooruit, 11 inch groter en van HD ready naar Full HD,
    wens je er heel veel plezier mee, maar probeer er hier geen mensen mee te imponeren,
    denk niet dat dat gaat lukken
    Have fun and enjoy your collection

  18. #168

    Standaard

    Was ook niet bedoeld om mee te imponeren, maar om aan te geven dat ik nu ook zelf 32" wat te klein vindt door de TV-programma's die meer voor grotere schermen gemaakt worden.

    Dit is de TV die het geworden is:
    De 43LF630V
    IMGP0342b.jpg

    De set ziet er daardoor nu zo uit:
    IMGP0344b.jpg

    De redenen dat ik voor deze heb gekozen zijn het formaat 43" wat precies tussen de 40" en de 46" ligt en dat het een TV is waarbij veel aandacht is besteed aan de beeld-kwaliteit. Zo zitten er simpele kunstmatige beeld-verbeteraars in heeft de 2 instellingen die door verschillende experts zijn gemaakt. Ik denk dat ik die andere 6 daardoor weinig zal gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #169

    Standaard

    Mooi dat je geslaagd bent .

    Al begrijp ik de redenen die je noemt niet echt; een tv waarbij aandacht aan de beeldkwaliteit is besteed lijkt mij vanzelfsprekend . Opvallend dat je de zogenaamde 'beeldverbeteraars' noemt als reden; die zijn toch echt not-done als je je wat meer inleest.

    Nu nog kalibreren en het kijkplezier kan beginnen!

  20. #170

    Standaard

    Ga je die beeldverbeteraars nou echt gebruiken ???

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mooi dat je geslaagd bent .

    Al begrijp ik de redenen die je noemt niet echt; een tv waarbij aandacht aan de beeldkwaliteit is besteed lijkt mij vanzelfsprekend . Opvallend dat je de zogenaamde 'beeldverbeteraars' noemt als reden; die zijn toch echt not-done als je je wat meer inleest.

    Nu nog kalibreren en het kijkplezier kan beginnen!
    In de meeste gevallen zijn ze idd "not-done", maar sommige zijn nodig omdat veel toestellen door snelle beeld-verwerking moeilijker 24p kunnen weergeven. Je ogen zien dan het beeld van de ene 'frame' naar het andere 'springen', omdat LED's bvb te snel aan en uit gaan. Voor die gevallen is het fijn als er een verbeteraar is die er alleen voor zorgt dat het scherm wat minder snel donker en licht wordt. Deze TV heeft een functie die 'Echte Bioscoop' en als ik die aanzet lijkt het alsof de de overgangen vloeiender zijn. Daar is echter weinig over bekend, dus dat wordt proberen.

    Kalibreren is volgens mij niet echt nodig. Het toestel heeft 2 instellingen waar het ISF-logo bij staat. Het enige wat ik daarbij aangepast heb zijn de intensiteit van de achtergrond-verlichting en de kleurtemperatuur.
    IMGP0347.jpg
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-11-2015 om 23:42
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Kalibreren is volgens mij niet echt nodig. Het toestel heeft 2 instellingen waar het ISF-logo bij staat. Het enige wat ik daarbij aangepast heb zijn de intensiteit van de achtergrond-verlichting en de kleurtemperatuur.
    IMGP0347.jpg
    Feit dat die voorinstelling zo heet wil niet (in elk geval zeer zelden) zeggen dat het beeld ook echt goed is afgesteld. Het is vaak wel een goede basis. Nodig is daarnaast een ruim begrip, want wat is nodig...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #173

    Standaard

    Ik vind eerlijk gezegd de TV nogal klein ogen gezien de tweede foto. Wilde je persé een TV tussen de 40 en 46 inch gezien je voorkeur of gezien de berekening van beeldafstand?

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Feit dat die voorinstelling zo heet wil niet (in elk geval zeer zelden) zeggen dat het beeld ook echt goed is afgesteld. Het is vaak wel een goede basis. Nodig is daarnaast een ruim begrip, want wat is nodig...
    Eigenlijk heeft iedere TV zo'n goede basis nodig. Dit zorgt er voor dat een TV een goede demo kan geven als die uit de verpakking komt.

    Een TV echt goed afstellen is volgens mij zelfs voor een expert lastig, omdat sommige afwijkingen gewoon bij een merk of model horen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind eerlijk gezegd de TV nogal klein ogen gezien de tweede foto. Wilde je persé een TV tussen de 40 en 46 inch gezien je voorkeur of gezien de berekening van beeldafstand?
    Op de 2e foto ziet die er idd wat kleiner uit. Die foto is meer bedoeld als overzicht van hoe de set er nu uit ziet.

    Ik wilde een model tussen de 40 en 46 inch hebben vanwege de kijkafstand(3,2m)en de dichtheid van het scherm. Tussen de 40 en 46 inch is -op 1,6m tot 3,2m afstand- de dichtheid voldoende voor de detailles zonder de pixels te zien.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-12-2015 om 23:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #175

    Standaard

    Bla bla bla bla.... en soms hebben we het er het geld niet voor over, of
    gewoon het geld er niet voor. punt

    Bovendien komt het dan weer op de mening van een apparaatje wat het
    meest natuurlijk zou zijn terwijl er weer eens geen rekening gehouden wordt
    zoals de gebruiker het ervaart.

    Maar goed, loop tijdens het uitlaten van je hondje(als excuus bijvoorbeeld) eens
    langs de mensen en kijk eens binnen in ons openstaande ramen.... en zie
    hoe eens hoe verschrikkelijk slecht de TV's staan afgesteld... de overdreven
    kleuren SCHREEUWEN je tegemoet, alles super blauw en super rood en
    super groen.... de natuur kan er niets aan doen.... onvoorstelbaar, zo ziet het
    leven er toch niet uit

    Het is als een beetje met de speakers.... je wilt het zo realistic mogelijk, maar
    de techniek doet het net even anders en de mens waardeert het vaak op die
    manier net zo goed....

    Maar op gebied van afstellen van een TV.... daar hebben toch de meesten
    geen cent voor over als daar een ander er voor betaald voor moet worden?

    Ik in ieder geval heb er geen cent voor over, ik ben dan eerlijk, ik zou het
    dan ook nog kunnen betalen omdat ik er het er het geld voor zou hebben.

    Kom nou toch mensen..... we zijn niet allemaal super bemiddeld, dat ben ik
    ook niet, maar ook al zou ik het er het geld voor hebben, ik zou het er niet
    aan uit geven.

    Zou je zelf niet een grotere TV kopen dan een kleinere om hem te laten
    afstellen door een ander (kon je het nog volgen)

    Een kleinere TV kan dan ook wel eens een kwestie van ....... zijn.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •